Heey meiden.. Echo gehad, ben rond 6weken, hartje klopte. Volgende week uitgebreider echo. Dan weet k precies hoe ver ik ben en plan van aan pak. Xxx
Wat fijn Khloe een kloppend hartje!! Jippie! En ook fijn dat je volgende week alweer een echo krijgt zeg!!
Wat fijn Khloe! Goed nieuws! Ik ben nu even in zkh, toch maar even langs want ben wat ongerust door alles wat ik voel. Lig nu te wachten op een bed, op zich wel fijn , maar al wat checks gedaan en heb verhoging en te hoge hartslag. Co-assistent vermoedt een blaasontsteking maar verloskundige gaat zo nog even echo maken. Dus dan weet ik meer. Hou jullie op de hoogte en reageer later even op de rest!
Hey meiden! @khloe, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn een kloppend hartje en wat snel volgende week weer een echo, was vast ontzettend mooi om te zien. Geniet ervan! @bee. Wt naar dat je in het ziekenhuis bent, nou ja als ze alles dan maar helemaal goed nakijken! Hoop dat er niks raars aan den hand is en dat je snel weer gerustgesteld naar huis mag. En dan heel erg rustig aan gaan doen op je werk hoor of lekker niet meer werken, het is zo onbelangrijk vergeleken met je kleine mannetje, dat zullen hun toch ook wel begrijpen. @pluis wat jammer zeg dat je zo moe bent en nergens zin in hebt. Nou sterkte nog hoor de laatste dagen, hoop dat je er nog iets van kan maken. @ conejita wat rot voor je zo "op" bent, heel veel plezier met je vriendin, hoop dat je daar weer een beetje van opknapt en neem inderdaad alle tijd voor jezelf!! @dan. Wat stom zeg van die blije doos, slordig dat het ook niet is afgemeld door het ziekenhuis of verloskundige, bij mij hadden ze dit wel gedaan. Hartstikke logisch hoor dat je daar zo kwaad over was. @ daisy. Wat fijn dat je eindelijk verandering hebt in die testen, nou klusze ze hoor en hoop echt voor je over 2 weken op een positieve test!! @binalo. Wat vervelend hè die UWV, ik werd ook heel veel gebeld moest zelfs langs komen bij 1 van hun artsn en toen was ik daar, wist hijhelemaal niks te zeggen. Het gaat alleen maar om papierwerk daar allemaal en ze zijn niet echt meelevend of begripvol ofzo, denken alleen maar na om je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Hoop voor je dat de test morgen weer stuk donkerder is geworden, zal vast wel!! Lopen bijna gelijk op dan, spannend hoor. @hier, afspraak voor 1e echo gemaakt volgende week dinsdag, zal dan rond de 6 weken zijn. Erg spannend, hoop ook op een kloppend hartje! Nouja eerst nog maar een weekje door komen weer. Liefs voor iedereen Xxx
@conejita: heftig meid... Tis allemaal zoveel voor je, en neem lekker afstand van hier op de momenten dat iij dat nodig hebt. Wel superleuk dat er een vriendinnetje uit NL komt! Even quality Conejita-en-Noa-time, gezelligheid en fijn je verhaal kwijt kunnen bij haar. Geniet ervan meid! En hopelijk belt het zkh snel. @khloe: nogmaals echt super je echo! En volgende week alweer. Maar kloppend hartje zien was vast heel geruststellend. Ben blij voor je! En wat slordig en slecht van jouw verloskundigenpraktijk bij jou zeg. Ik zou 2 dagen na de geboorte van ons mannetje de 20-wekenecho hebben. M'n verloskundige had het doorgegeven dat ik uiteraard niet zou komen, en toch werd ik s ochtends vroeg gebeld waar ik bleef. Ben zo boos geworden aan de lijn! Sommige mensen gaan er zo slordig mee om he. @Daisykesie: ziet er goed uit, die ovu-testjes! Hij komt eraan! @binalo: aan de ene kant is het idd vervelend dat mensen zo gefocust zijn op deze zwangerschap nu, maar snap het ook wel. Tis wel onze toekomst, al moeten ze gewoon niet vergeten dat ons mannetje ook altijd onderdeel daarvan zal blijven uitmaken. Dat is soms lastig. Ik was zelf van tevoren en de eerste weken bang dat ik niet van deze zwangerschap zou kunnen genieten, maar wonderbaarlijk genoeg lukt dat juist heel goed, tussen de soms angstige en verdrietige momenten door. Gaat jou vast ook lukken! Alleen als ik tegen iemand zeg dat ik me even down voel/spannend vind oid, dan krijg ik vrijwel standaard de reactie 'maar je moet wel een beetje proberen te genieten hoor'. Ja dat doe ik ook!!! Geloof me maar. Maar dit gevoel mag er ook zijn!! Soms wel lastig, maar probeer het ook naast me neer te leggen. Iedereen bedoelt het uiteindelijk goed en heeft het beste met ons voor . Hoe gaat het nu met je? Ga je morgen een digitale test doen? Wat een vraag eigenlijk van die vriendin. Wat moet je dan zeggen? Idd nu nog maar even een leugentje om bestwil. Ik had ook een vriendin die in een whatsapp-groepje met meerdere vriendinnen gewoon opeens vroeg: en? Is het deze maand gelukt? Vind ik zo raar! Als het zo is horen ze het vanzelf wel. Zou er zelf nooit naar vragen. Wat bot van het UWV zeg! En wat een gedoe! Raar dat ze niet luistert. Mens met weinig empathisch vermogen. Maar als je werk het dan vanaf volgende week doorgeeft moet het goedkomen toch? Ik zou me gewoon aan het schema van de Arbo houden hoor, niet laten pushen. Bij míj deed UWV destijds totaal niet moeilijk, nu nog niet gebeld. @Daan: spannend, volgende week eerste echo! Wordt een lange week @Anneke: gaat het al ietsje beter met je? @dewendy en pluis: hoe gaat het met jullie? @hier: was om 18.00 weer thuis vanuit ziekenhuis. Alles goed nagekeken, en zag er goed uit. Ook echo's en bmm ziet er prima gesloten en lang uit, dus ben gerustgesteld. Het is geen blaasontsteking, dus waarschijnlijk toch teveel harde buiken de afgelopen dagen. Moet goed naar mijn lijf luisteren en als ik dus last heb van die harde buiken echt rustig aan doen totdat het weer beter gaat. Dus: als ik er de komende tijd last van heb, blijf ik gewoon een dag thuis. En hopelijk helpt dat dan. Maar verder alles goed dus, en dat is het belangrijkste. Vind het alleen achteraf toch slecht van mezelf dat ik vanmiddag pas ben gegaan en niet gisteren. Gisteren voelde ik me al super onrustig, wat als het wel foute boel was geweest? Ik dacht van: zal vast erbij horen, heb geen bloedverlies en echte pijn dus zal vast meevallen, maar even afwachten. Terwijl dat de vorige keer fataal is geworden. Hoe hardleers kan je zijn . Baal gewoon even heel erg van mezelf. Domme muts. Gelukkig is alles goed, maar de volgende keer moet ik echt direct bellen en langsgaan. Al is het alleen maar voor mijn gemoedsrust, maar ook om er sowieso op tijd bij te zijn. Vandaag ook weer tante geworden, van de kant van mijn man. Heel blij dat het goed is, en gun het ze enorm, maar ook even stikjaloers. Gelukkig is het een meisje jongetje had ik lastiger gevonden. En vanmiddag toen ik moest wachten de ene na de andere zwanger met weeen die binnenkwam om te gaan bevallen... Ik wil ook!! Nou ja, over ongeveer 20 weken dan, niet nu natuurlijk. Duurt nog lang maar ik ben een heel eind op weg en mag niet klagen. Fijne avond meiden! X
Goed dat je weer thuis bent bee! En gelukkig dat er niks aan de hand is. En nu alle rust nemen hoor voor jou en je mannetje. Niks is belangrijker dan hem. Nou maar weer lekker genieten Fijne avond nog! Xxx
Bee wat fijn dat alles goed is en lekker nu thuis bent. Denk aan jezelf hoor. Jij en je mannetje zijn veel belangrijker. Maar denk dat wij niet snel bellen omdat we gauw zeurders/zijkers van ons zelf vinden. Vandaag kreeg k van mijn gynocoloog meteen 3x gehoord als wat is, je voelt je niet fijn of onzeker bel me, en we gaan meteen kijken. Maakt niet uit hoevaak of als vals alarm is. Jij en jou baby staan nu op nr1" Dat was best fijn om te horen, aangezien k me zelf ken en niet gauw bel. Bang ben dat k zeur voor niks Xxx
Bee, wat fijn dat alles goed is. Spannend maak je het. Denk de volgende keer goed aan jezelf en je kleintje hoor! Je hebt een hele duidelijke reden waarom jij het extra goed in de gaten moet houden!! Nog even volhouden en dan ben jij ook zo'n hoogzwangere in t ziekenhuis. En gefeliciteerd met je nichtje.
Daan wat spannend, de eerste echo... Bee, heerlijk dat je weer thuis bent. Hier, hulp gekregen uit onverwachte hoek. Even kijken of ik daar wat verder mee kom. Zo ook maar eens de ha bellen en het 'praattraject' op gaan starten. Weet niet zo goed hoe ik dat moet doen. Maar zal wel goed komen. Je gaat niet voor niks hulp vragen toch?? We zullen zien. Verder onze kleine man weer goedgekeurd in het zkh!! Hij mag weer zwemmen (nu 6 weken na oor ok). Verder gehoord dat hij binnen 9-12 mnd na de vorige ok weer geopereerd moet worden. Zelfde operatie. En dan hopen dat ze zijn gehoor kunnen herstellen. Zat gelijk te rekenen..... Als ik toch snel zwanger ben, dan maar gelijk met 9 mnd na ok, dan kan ik wel met hem mee!! Wat kan je er toch enorm mee bezig zijn! Nu heel snel en heel hard aan het werk. Heb echt te weinig gedaan de afgelopen dagen. Nadeel van voor jezelf werken... Je snijdt alleen jezelf in de vingers.
Even snel klaagmomentje.... Net alle moed bij elkaar verzameld om foto's van ons kindje te bekijken, is het kaartje leeg... dus op het voerafdrukje na, heb ik helemaal niets meer!
Nee anneke dat meen je niet Aah wat erg.. neee kan wel janke.. Heeft ziekenhuis die foto's gemaakt? Zo ja bel ze meteen op. Xx
Anneke wat erg..... sta helemaal te shaken hier. Heeft je man ze toevallig ergens anders neergezet????? Hoop t zo voor je dat t zkh iets heeft of dat t een vergissing is..
Klaagmomentje?lieve Anneke ik zou compleet overstuur zijn. Wat erg!! Hoe kan dat nou? Heb je dubbel gecheckt ook op andere pc? Ik noem maar wat? Soms kunnen ze verwijderde foto's terughalen heb ik weleens gehoord.. Hele dikke knuffel!!!
@De Wendy Hoebedoel je hulp uit onverwachte hoek?nog ietsnaast het traject bij de huisarts? Fijn dat je zoontje weer is goedgekeurd! En wat heerlijk lijkte dat om voor jezelf te werken! Wat doe je?
Net het ziekenhuis gebeld, heel vriendelijk en vinden het erg dat er geen foto's opstaan. Zij hebben geen 'overgebleven' foto's of iets dergelijks gevonden. Ze wilde nu nog navragen bij het medisch dossier, kijken of daar wellicht nog een kaartje tussen ligt, maar ze vreesde dat dit fout is gegaan. Even afwachten, maar ben bang dat we pech hebben. Mijn vriend heeft niets met het kaartje gedaan, maar wil het morgen mee naar school nemen, kijken of de kaartlezer het misschien anders leest dan het fototoestel (gaan dezelfde kaartjes in, dus denk het niet). Pfffffff...............
Binalo, iemand van school waar ik opeens goed mee lijk te kunnen praten. We zullen zien. Ik werk voor mezelf als bouwkundig tekenaar en doe de administratie voor een familielid. Zo tussen de 10 en 15 uur. Maar heel soms zelfs 40 uur per week. Nu hou ik vooral onder schooltijd en af en toe (zo min mogelijk) in het weekend. Meestal lukt dat wel qua tijd. In welke richting werk jij?