Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge83

    Inge83 Lid

    12 jun 2012
    60
    0
    0
    Lieve poppetje ik ken die woedeaanvallen en het niet kunnen tegen drukte. Het is zo oneerlijk. Waarom ik ging zo vaak door mijn hoofd. Ik gun het natuurlijk niemand zelf je ergste vijand niet. Maar waarom dat dan net jou moet overkomen. Je leest of hoort het van andere en dat greep me heel erg aan maar ik had nooit gedacht dat ik daar ooit over mee kon praten. Ik heb nog heel veel moeite met het zien van zwangere vrouwen. De geboorteborden in de tuin. Twee weken na het verlies van ons meisje kwam er een jehova getuige aan de deur. Ik had wel willen schreeuwen tegen die man, leg me maar eens uit waarom dit gebeurd. Dit is onmenselijk om mee te moeten maken.

    Inderdaad de moedergevoelens die je niet kwijt kunt. Je bent moeder geworden, maar hebt geen kind thuis. Iemand zei tegen mij dat ik niet zo moest bezig zijn met weer zwanger worden. Het gebeurd vaak eerder wanneer je er niet zo mee bezig bent. Ik denk er de hele dag aan, ben met niets anders bezig. Zoiets is onmogelijk om niet mee bezig te zijn. En zeker bij jullie niet omdat het via icsi moet. We moeten gewoon proberen positief te blijven, al is dat heel moeilijk, en hopen dat we hier nog een keer kunnen schrijven dat we weer zwanger zijn.

    Weet je wel wanneer je eventueel met de behandelingen weer kunt beginnen?

    Silly gefeliciteerd! Zal vast super spannend zijn geweest die test.
     
  2. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb nog een cryo, eind december naar Gent. Dan zal de prof kijken of ik van binnen klaar ben. Verwacht januari of februari. Vorige cryo was raak. Was pas onze tweede terugplaatsing.

    Lukt dat niet, starten we met poging één! Mogen tussentijds zelf proberen maar manlief heeft minder zaad. Dus zou een welkom wonder zijn! Maar ja, tot zover ben ik niet geboren voor het geluk!

    Hoop dat we beiden volgend jaar een mooie test in onze handen krijgen.
     
  3. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Silly: gefeliciteerd! Wauw... Hoe gaat het nu met je?

    Wij zijn ook weer begonnen met proberen... Vind het spannend, eng maar ook weer vol verwachting! Er komen opeens weer andere emoties los.

    Ben ook weer gestart met werken, moet zeggen dat gaat goed en vind t ook weer leuk om bezig te zijn, alleen t brengt ook weer allerlei "verplichtingen" met zich mee!
    Geeft spanning merk ik :(
     
  4. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    @Silly, dankjewel voor je lieve berichtje. Eerst natuurlijk Super gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat moet dat een fijn gevoel zijn zeg! Maar ook heel erg spannend. Er is niks erger dan je kindje moeten verliezen. Een pijn die denk ik altijd blijft...
    Ik gebruik idd ovulatietesten en ik heb gister een eisprong gehad. Nu is t weer extra spannend maar ik durf nergens op te hopen. (maar dat doe ik natuurlijk wel) ik ben bij de gynaecoloog geweest, heb 2x bloed laten prikken en woensdag krijg ik de uitslagen...
    Wanneer heb je je eerste echo? Weet je dat al? En krijg je speciale controles??

    @Poppetje, Het is ook gewoon niet eerlijk en een hele zware tijd. De feestdagen, er is niks te vieren ik zie er zo tegen op. Jij ook? Hoe kom je je dagen nu door? En gaat dat een beetje? Ik hoop echt dat je de 20e goed nieuws krijgt. Hoe voel je je lichamelijk?

    @Kaatje, Goed van je dat je weer aan het werk bent. Ik kom t nog niet opbrengen. Over 2 weken ga ik weer. Ik zie er tegen op. Weer beginnen met proberen is ook spannend. Is jou cyclus wel goed op gang gekomen na je bevalling?
     
  5. Amber2007

    Amber2007 Actief lid

    14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal zo herkenbare gevoelens, ik kam niet wachten om weer zwanger te zijn... Niet dat ik mijn meisje daar mee terug krijg maar wel eindelijk iets heb om die moedergevoelens op los te laten...
    Nu kan ik de hele dag aan bijna niks anders denken, pijntje hier, steekje daar: zou het?? Ik ben pas 1 x ongesteld geweest na de bevalling dus mijn cyclus is een gok. Heb wel ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik überhaupt wel een eisprong had.
    Vrijdag ga ik testen. Hoop het zo...
    Ik ga vanaf nu ook langzaam mijn werk weer opbouwen: ook erg dubbel allemaal! Ik ging juist minder werken...

    Alle andere dames hier, ik hoop dat we dit jaar met een traan en een lach mogen afsluiten.
    En dat we allemaal zwanger 2014 in gaan.
     
  6. Inge83

    Inge83 Lid

    12 jun 2012
    60
    0
    0
    Alle andere dames hier, ik hoop dat we dit jaar met een traan en een lach mogen afsluiten.
    En dat we allemaal zwanger 2014 in gaan.


    Heel mooi gezegd Amber! Wij hebben het idee een wenspijl te kopen. Weet niet of iemand hier het al kent? Het is een pijl waar je een briefje in kunt doen met je grootste wens. Het mooie van deze pijl is ook dat er 1 euro van iedere verkochte pijl gaat naar de stichting doe een wens. Misschien voor iemand van jullie ook een leuk idee....
     
  7. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mooi idee!!! Ik zal 2014 niet zwanger in gaan maar hoop dat iedereen hier dan zwanger is of het wordt in 2014!!

    Waar kun je die wenspijl bestellen?!
     
  8. Amber2007

    Amber2007 Actief lid

    14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goed idee die wenspijl! Ook is het de 2de zondag van december lichtjesdag. Dit is de dag dat alle kindjes herdacht worden, vind ik ook wel mooi. Brand vaak een kaarsje voor mijn meisje, en ik wil graag op lichtjesdag een Chinese lataarn de lucht in laten gaan.

    Poppetje, ik hoop ook dat je in 2014 weer mama mag worden.
    Dit keer met een gevulde wieg, klinkt als muziek in mijn oren. Poepluiers, te weinig slaap, striae, borstvoeding en kwijl. Ben der klaar voor haha!
     
  9. Inge83

    Inge83 Lid

    12 jun 2012
    60
    0
    0
    www.wenspijl.nl daar kun je een wenspijl bestellen en afhalen bij een afhaalpunt bij jezelf in de buurt. Ik denk dat als je naar een winkel gaat die vuurwerk verkoopt in de buurt, dat je deze daar ook kunt kopen. Maar om te voorkomen dat ze misschien zijn uitverkocht, ga ik deze toch bestellen van tevoren.

    Dat is ook een heel mooi idee met lichtjesdag. Zijn ook erg mooi die chinese lantaarns.
     
  10. Amber2007

    Amber2007 Actief lid

    14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het gewoon lastig om het hier te vertellen omdat ik het verlangen naar een nieuwe zwangerschap ZO goed begrijp.
    Maar ik had eergisteren een positieve test in mijn handen.

    Bijna te mooi om waard te zijn, precies 6 maanden na de vorige positieve test! Maar dat het ook echt zo is dringt niet echt door hier geloof ik...
     
  11. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Amber: gefeliciteerd meid!! En helemaal niet erg hoor... Dit wil je toch delen? Simmy heeft dit topic niet voor niets aangemaakt ;) lief en leed delen we toch?
    Wauw gaafzeg... Hoop dat het voor ons ook snel zo mag zijn... Was vanmorgen flink misselijk, maar ja dat zegt ook niet alles natuurlijk, Hihi!

    Geniet ervan Amber, hoe voel je je?
     
  12. Inge83

    Inge83 Lid

    12 jun 2012
    60
    0
    0
    Gefeliciteerd Amber!!! Super goed nieuws!

    Ik heb deze week ook een test gedaan, met een wat vaag streepje. Ik wil niet te hard juichen, dus probeer het van het weekend nog een keer. In plaats van dol gelukkig te zijn, was ik heel verdrietig. Gister was de dag dat ik uitgeteld zou zijn. Daar was ik zo mee bezig. Ik denk dat ik daarom ook verdrietig er van werd. Ik durfde hier ook niet goed te vertellen over mijn test, omdat ik zelf gewoon ook niet ben overtuigd en het zo ondankbaar over komt dat ik er verdrietig van werd.

    Ik realiseer me heel goed dat we op dit moment allemaal maar 1 grote wens hebben en dat is weer zwanger zijn. Ik schrok van mijn eigen reactie. Maar ik wacht eerst de volgende test maar eens af.....
     
  13. Amber2007

    Amber2007 Actief lid

    14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties! Inge een streepje is een streepje, maar ik snap dat je voorzichtig probeert te zijn.
    Ik ben moe :) en heeeeeeeeel erg opgelucht. Ik was zo bang om nooit meer zwanger te worden. Ik voel me verder eigenlijk redelijk rustig, rustiger als mijn vorige zwangerschap. Heel gek eigenlijk. Ik ben nog behoorlijk bang voor de DNA uitslag en de 1e echo.... Maar dat is pas eind december dus probeer daar maar gewoon niet te veel aan te denken. Goed voor mezelf zorgen dat is prioriteit nummer 1!

    Hoop dat jullie wens ook snel uitkomt!
     
  14. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Inge: dit forum is juist om dit soort dingen te delen hoor... Dus voel je vrij!
    Snap t wel hoor... Ti's toch moeilijk om te vertellen dat je zwanger bent in een groep waarvan iedereen het graag wil zijn ;)

    Ik ga voor je duimen dat het streepje van t weekend duidelijker mag zijn!
     
  15. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    FRUSTRAAATIE.... (sorry hoor!)
    Erachter komen dat je ex, die met mij geen kinderen wilde, nu vader is geworden van een gezonde dochter...

    En het was al niet mijn dag vandaag :( BAH!
     
  16. Inge83

    Inge83 Lid

    12 jun 2012
    60
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Het vage streepje was toch goed nieuws. Er schieten veel dingen door mij hoofd.

    Kaatje is inderdaad absoluut geen leuk nieuws om te horen over je ex. We gunnen iedereen het beste en gezonde kinderen, maar toch ben je er van ondersteboven. Probeer het los te laten. Weet dat het makkelijk praten is, maar ook jij zult ooit op die roze wolk zitten.

    Ik denk er sterk over een nipt test te laten doen. Weten jullie daar mss iets meer van?
     
  17. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    he inge,

    wat een fantastisch nieuws!! Gaaf zeg :D GEFELICITEEEERD!
    Ik heb geen ervaring met de NIPT test, weet alleen dat ie in Nederland eigenlijk niet mag en je ervoor naar Belgie moet. Uitslag laat lang op zich wachten omdat het bloed naar Amerika wordt opgestuurd...

    En idd van mijn ex probeer ik naast me neer te leggen, ik hoop snel ook weer op een soort van roze wolk te kunnen zitten...
     
  18. Amber2007

    Amber2007 Actief lid

    14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kaatje: de wereld is echt heel oneerlijk! Ondanks dat ik hoop dat het bij mij nu goed gaat. Mijn zus was na mij zwanger en haar kindje is wel gezond. Fijn voor haar natuurlijk! Maar eerlijk is anders... Ik had dat ook graag gehad ipv hallo en dag te moeten zeggen.

    @ Inge: gefeliciteerd!! Ik merk heel erg dat ik elke ochtend wakker wordt en denk ik ben zwanger, o nee, ik ben haar verloren en dan denk ik Ow ja, ik ben WEER zwanger. Ik lees veel nu in het boek: Altijd een kind te kort. Staan veel herkenbare gevoelens in.
    Ik heb het gevoel dat het nu wel goed gaat komen, naar blijf natuurlijk bang voor miskraam. Ben vooral heel erg bang voor de 1e echo. Pfff, daar denk ik maar zo min mogelijk aan, ook al is het wel het punt waar ik naar toe leef. Allemaal weer zo dubbel he...
     
  19. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Inge en Amber.. gefeliciteerd!!! Wat een mooi nieuws!

    Kaatje, dat gevoel lijkt me ook echt klote...Snap dat je boosheid voelt nu!
     
  20. Inge83

    Inge83 Lid

    12 jun 2012
    60
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties!

    De angst voor een miskraam is zo sterk aanwezig. Ik kijk uit naar de eerste echo en ook weer niet. Mijn gevoel schommelt steeds op en neer. Ik wil graag zien of alles goed is, maar ben ook bang om te zien dat het niet zo is.

    Amber, heb je al een afspraak gemaakt voor de eerste echo?
     

Deel Deze Pagina