Anneke wat ellendig. Hoop dat het je lukt ze terug te krijgen. Bij ons had het zkh idd ook niks. Heb maar eens bij ze aangegeven dat het slim is dat ze dat wel gaan doen (voor de zekerheid). Voor ons te laat. Maar hoop dat het anderen wel helpt. Kan je je kindje nog wel voor je halen? Of is het beeld dat je zelf hebt helemaal vervaagd?? Moeilijk he, dit. Knuffel
Oh Anneke, wat vreselijk joh!! Hopelijk heeft het zh nog iets, bij ons hadden ze ook zelf foto's van ons meisje gemaakt, dus hopelijk jullie zh ook. Kan je de foto's dan nog wel op je camera zien? Of dat ook niet?
Ik had vandaag trouwens weer een tuurstreepje op de ovutest, dus ik denk dat ik gister mijn piek had (ondanks dat het niet superdonker was). Ik heb vandaag ook steekjes in mn onderbuik, dus ik gok dat ik nu mijn eisprong heb. Liefs!
Jeetje Anneke wat verschrikkelijk voor jullie, ik hoop dat ze in het ziekenhuis nog een aantal foto's gaan vinden. En inderdaad als er wel wat op kaartje heeft gestaan, kunnen ze dat soms terug halen. Wat fijn dewendy dat je ieman hebt gevonden om goed mee te kunnen praten, merk zelf wel dat het heel erg fijn is om een paar mensen te hebben waar je zo goed mee kunt praten. Gelukkig dat alles goed gaat met je zoontje weer, ik doe dat rekenen met alles ook heel erg hoor. Goed dat je je eisprong hebt gevonden daisy!! Xxx
@Anneke Wat vreselijk! Ik hoop dat ze de foto's nog vinden! Maar hebben ze wel op het kaartje gestaan? Zijn de foto's niet opgeslagen op de camera? Ja ik zeg maar wat hoor, is toch gek dat de foto's opeens kwijt zijn? @dewendy Fijn hoor even met iemand praten dan en waar je steun aan hebt. Wat leuk een bouwkundig tekenaar! Ik ben marketingmedewerker. Gewoon kantoorbaantje dus. Weinig vrijheid aan haha. Maar begrijp ik het nou goed, ben jij ook je foto's kwijt? @daisy Eindeljk je eisprong dus! @hier Nog niet getest meer maar ook niet ongesteld. Dus zwanger. Vind het eng en weet ook niet wanneer we het tegen mensen gaan vertellend enzo. Wanneer bel je de gynaecoloog eigenlijk, een echo is pas er 7/8 weken zeker?
Hoi allemaal, Ik heb afgelopen dagen wel meegelezen en wil heel graag reageren, maar heb er op het moment de fut niet voor, dus doe het kort! @binalo, dat denk ik dat ik je nu officieel mag feliciteren! Heb je niet meer getest na je NOD? Het zal toch wel kloppen hoor! Ik zou gewoon bellen naar de gynaecoloog, de afspraak kan maar vast staan, toch? Geniet er maar van! @daisy, fijn dat je eindelijk je ei hebt gevonden! Blijf je nog wel door testen? Hoop in ieder geval dat je menstruatie nu wat langer uit blijft! @den, verschrikkelijk die blije doos! En dat je daar dan nog voor moet betalen!!! Ik heb een aantal weken geleden de zwangerbox van "ouders van nu" gekregen. Heel stom, want zij hebben mij 2 dagen na mijn bevalling gebeld (zij konden natuurlijk ook niet weten dat het mis was) en zouden alles voor mij afmelden, krijg je dus alsnog zo'n box! Heb even overwogen te bellen, maar vond dat de moeite niet waard. Mijn vriend wil de doos bewaren voor de volgende! @bee, beloof je het rustig aan te doen?!?! Snap dat dat voor jou heel erg moeilijk is en niet in de aard van het beestje zit, maar toch... Gelukkig weet je dat zelf ook eigenlijk heel goed ! @conejita, doe het rustig aan meid! Lees lekker mee, we horen vanzelf wel weer van je. Heel veel plezier komend weekend! @daan, spannend die eerste echo, ben heel erg benieuwd! @khloe, wat ontzettend fijn dat je een hartje hebt gezien! Spannend volgende week, of niet? Hoop dat ze een mooi plan samen met jullie uit kunnen stippelen! @dewendy, fijn dat je iemand gevonden hebt waar je ook goed mee kunt praten. Heb je de huisarts inmiddels al benaderd? Ik ga dus dinsdag via de praktijkondersteuner kijken wat het beste bij mij gaat passen en aansluiten. Van de week kwam ik er zelf eigenlijk achter dat ik best afscheid heb kunnen nemen van mijn kindje, maar nu nog vooral moeite heb met het afscheid nemen van mijn zwangerschap, raar of niet? Ben in ieder geval heel erg benieuwd wat er uit gaat komen en of het ook daadwerkelijk iets gaat helpen. Hoop dat jij ook goede hulp gaat vinden! @pluis, lief dat je ook zo aan ons denkt op vakantie! Hoop dat je toch snel een beetje rust kunt vinden en samen kunt genieten, hoe moeilijk dat soms ook zal zijn. @hier, kan maar moeilijk uit mijn dip komen. Heb geregeld een heel naar gevoel dat maar niet weg gaat. Het huilen lijkt wat minder, maar voel nog steeds dat ik erg kwetsbaar ben. Gisteren gewerkt en me toen de hele dag in kunnen houden. Totdat de adjunct-directrice kwam vragen hoe het ging, bam, waren ze weer die tranen. Zij was ook wel heel begripvol, maar zei ook tegelijkertijd dat zij niet weet hoe het voelt (ze heeft zelf geen kinderen, net als de directrice). Ze sprak laatst toevallig iemand die hetzelfde meegemaakt had en zij vertelde dat je je bijna niet kunt voorstellen wat voor impact dat op iemand heeft. Vond het ergens wel fijn dat ze dat zei. Maandag nog een fijn gesprek gehad met mijn vriend. Ik heb hem proberen uit te leggen wat mij allemaal bezig houdt op het moment. Dit begreep hij wel. Hij vindt het heel moeilijk en wil het er eigenlijk niet te veel meer over hebben omdat hij vooral door wil, maar begrijpt ook wel dat dat bij mij niet altijd lukt. Hij hoopt ook heel erg dat ik goede hulp ga krijgen en als hij mee moet, dan gaat hij mee. Ook nog gehad over mijn angst over het hoe lang nog doorgaan. Ook dit vindt hij moeilijk, als wij nu niets hadden gehad samen, dan was hij nooit meer aan kinderen begonnen (logisch, want dat was hij waarschijnlijk nog steeds bij zijn ex), maar hij wil het mij (een gezonde, jonge vrouw, zoals hij dat zo mooi zegt) ook niet aan doen om nu te zeggen dat hij er mee wil stoppen. Hij wil echt nog wel een kindje, maar het moet gewoon niet te lang duren. Dat snap ik heel goed, want tegen de tijd dat hij met pensioen gaat, zouden we nog 2 puberende kinderen in huis hebben. Ik wil het hem natuurlijk ook niet aandoen om nog te lang door te gaan, dit wisten we toen we iets met elkaar begonnen (was ook 1 van de grotere overwegingen, naast het leeftijdverschil, om wel of niet aan onze gevoelens toe te geven, hebben we het toen al heel uitgebreid over gehad). Maar we hebben nu afgesproken dat we er het komende jaar nog voor gaan, langer zou ik ook niet willen, want dan vind ik dat het leeftijdverschil met ons zoontje te groot gaat worden. Dit geeft me wel wat lucht, want was echt heel bang dat dit een van de laatste kansen was... Wat betreft de foto's, ben toch echt bang dat er iets mis is gegaan in het ziekenhuis. Wij hebben ons eigen toestel toen niet meegenomen, omdat ze daar zeiden dat zij foto's zouden maken, zodat we ze niet 'per ongeluk' tegen hoefden te komen als we daar geen behoefte aan zouden hebben). Ik neem het hen ook niet kwalijk hoor. De zorg is ontzettend goed geweest, dit is een foutje geweest, nog een keer dikke pech... Trouwens ook nog telefoon gehad van mijn gyn, als het goed is, krijgen we maandag de uitslagen van het bloedonderzoek... Beter laat dan nooit! Nou, ik merk dat het toch nog een lang verhaal geworden is (zit aan de computer en dat typt wat fijner en vooral sneller dan op de tablet, sorry!!) Dikke kus en knuffel en een fijne avond nog.
Goedemorgen meiden, @Binalo: nog steeds geen ongesteldheid? Dan kunnen we je voorzichtig gaan feliciteren toch? Dus...gefeliciteerd! @Anneke: zou wel echt 'dikke pech' zijn idd als die foto's écht weg zijn. Heb je wel al kopietjes van het voetafdrukje? Want als dat het enige is wat je hebt, zou ik daar voor de zekerheid kopietjes van maken. Mocht er ooit iets mee gebeuren (laten we hopen van niet natuurlijk!). @hier: blegh, ik stond net half te huilen in de Hema Ik was even bij de kinderkleding aan het kijken voor mn dochter. Vlak daarnaast hangt de babykleding en ik zag zo'n leuk jurkje voor het voorjaar/de zomer! Maatje 68...precies het maatje wat Delilah deze zomer zou hebben gehad. Meteen weer tranen natuurlijk. Want als ze er nog was geweest had ik die meteen voor dr gekocht Gister te horen gekregen dat mijn vriendin een jongetje krijgt. Was toch wel echt even een opluchting voor mij. Wij hebben best wel dezelfde smaak en had het toch wel heel erg moeilijk gevonden om haar kleine meisje in de kleertjes/spulletjes te zien die ik zelf ook gekocht zou hebben. Nu krijgt ze een klein ventje, ook superleuk (en voor mij iets makkelijker hihi). Knuff voor allemaal!
Oh ja hoor, daar ging de reactie weer. Haastige spoed.... Daisy, wat een verdriet over de momenten die eigenlijk zo leuk hadden moeten zijn. Wat als...... Gelukkig dat het een jongetje wordt. Toch iets makkelijker. En je ei gevonden!!! Dan nu maar weer in de wachtstand Fijn dat je vriendin een jongetje krijgt. Toch wat minder ingewikkeld. Binalo... gefeliciteerd!! En nu snel een afspraak maken bij de gyn om maar eens te gaan kijken! Heb je wat om naar uit te kijken. Btw ik ben mijn foto's niet kwijt hoor. Maar er zijn er heel veel bewogen en vooral de detailfoto's. Daar was ik al zo verdrietig van dat ik me voor kan stellen dat Anneke erg overstuur is. Anneke, wat fijn dat je het gesprek met je vriend hebt gehad. Nu weer even wat lucht en dit is iig niet je laatste kans. En wel heel vriendelijk van het zkh dat je hun camera mocht gebruiken. Wel heel erg van het kaartje, maar de bedoeling was idd goed. Knap dat je dat zo kan zien. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Knap!! Daan, wat spannend de eerste echo!! Dan wordt het wel weer wat echter. Conejita, ben jij inmiddels al gebeld voor de testen? Hier vandaag weer een bijzonder gesprek met iemand. Merk dat ik sommige mensen toch wat meer toelaat. Even aangeven dat het niet zo lekker loopt en niet langer de schijn ophouden. Dan krijg je opeens verrassende gesprekken. Tenminste, nu een paar keer gehad. Bij sommige mensen sla je ook volledig dicht. Herkenbaar? Verder nog even een paar dagen lekker doorwerken dan hoop ik zondagavond klaar, zodat ik maandag een dag met de kinderen heb. Die zijn vrij, dus dan kunnen we misschien iets meer samen doen. Volgende week 2 feestjes hier. Woensdag van zoontje (5 geworden) en volgende week zaterdag slaapfeestje van mijn dochter (8 jaar geworden). Dat wilde ze al zo lang. En nu heb ik nog niet heel veel energie ervoor. Maar ik hoop dat ik door haar lol er wel weer energie uit haal. Soms is ergens tegenop hikken nog vermoeiender dan het gewoon maar doen. Dus daarom toch maar gepland. Hoop dat ze een beetje slapen!! We zullen zien. En voor mij is het weer een beetje afleiding van het dagen tellen. Zo zie ik het werk soms ook. Gewoon afleiding om de tijd wat sneller te laten gaan. En dan nog proberen om af en toe tijd vrij te maken om het gezellig te maken met man
Even snel, want ben eigenlijk aan het werk... Foto's zijn toch niet weg!!! Ons fototoestel kon de bestanden niet lezen, de kaartlezer wel. Nu weer moed bij elkaar verzamelen om ze een keer te bekijken... komt wel weer. Daisy, ontzettend bedankt voor je tip om de afdrukjes te kopiëren, had ik zelf gewoon nog niet aan gedacht! Probeer later vandaag wat uitgebreider te reageren. X
@dewendy: fijn trouwens dat je weer een goed gesprek hebt gehad. En ik kan me goed voorstellen dat je je werk en de feestjes als afleiding ziet om de dagen weer door te komen. Ik heb dat met dat haakwerk van mij. Fijn om heel intensief met iets bezig te zijn wat uiteindelijk voor een leuk resultaat zorgt. Dit is het trouwens geworden: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10941033_10153025352844049_7346165488727847326_n.jpg?oh=fe5dd7005fd66f3492c8a95889474c6d&oe=5568230D&__gda__=1428399986_0a827c31fbf7a2ba2bf4a75424c65540 @hier: ik snap mijn ovutesten niet helemaal meer Dinsdag was hij iets donkerder en woensdag ook wat steken in mn onderbuik, dus ik ging er vanuit dat ik woensdag mijn eisprong had. Woensdag en gisteren waren de testen ook alweer wat lichter. Maar vandaag is het weer een heel klein beetje donkerder Nog steeds geen knaltest hoor, en ook iets lichter dan dinsdag, maar toch... En vandaag ook weer wat steekjes in mn onderbuik (en wat slijmverlies). Mijn temp is vandaag ietsjes hoger dan gister maar nog niet echt veel aan het stijgen. Ben dus heel benieuwd wat er daarbinnen nou allemaal gebeurt. Maargoed, de komende dagen maar afwachten en kijken wat mn temp doet (voor de zekerheid blijf ik de ovutesten ook maar even doen). Dit is trouwens mijn ovukaartje: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10906241_10153025539534049_6672621359013773576_n.jpg?oh=df68d295cd1e8d903a488639141b790c&oe=552AB629&__gda__=1429008703_d25bdb39cfe7311fae5d74d9d6ad8afe
Lieve meiden Denk ook hier aan jullie. Vandaag de uitgerekende datum, wat doet dit ontzettend veel pijn Heel veel liefs
Hey meiden, @anneke, jeetje, wat ontzettend fijn zeg. Nou hoop dat het lukt om weer de moeite te verzamelen om ze te bekijken. Heb je helemaal geen foto's nog bekeken? @pluis., wat zal het een moeilijke dag vandaag zijn, heel veel sterkte nog hoor! Hoop dat je dag een beetje doorgekomen bent. @daisy, wat lastig zeg die ovulatietesten, zo wordt het er niet makkelijker op, ik vind die van dinsdag er wel echt uitspringen hoor. Op welkedag zit je nu? Wat leuk zeg wat je gemaakt hebt, ziet er heel ingewikkeld uit om te maken. @dewendy, wat fijn zeg dat je zo goed met iemand heb kunnen praten, bij mij heb ik ook met een aantal mensen van wie ik het helemaal niet verwachtte goed kunnen praten en nog steeds, wat lucht dat op. Sommige menen weten ook precies de goede dingen te zeggen. En bij sommige klap je inderdaad helemaal dicht, zijn bij mij vooral de mensen die niet goed weten om iets te zeggen. Inderdaad heel spannend de eerste echo, hoop maar dat alles voor zover ze nu kunnen zien er goed uitziet, dan zal het wel wat echter worden hoop ik ja. Voor de rest knuffels en fijne avond allemaal, Xxx
Pluis: ook vanaf hier een dikke knuffel voor jou op deze verdrietige dag Anneke: wat fijn dat de foto's er toch zijn!! Wat zal je eerst geschrokken zijn zeg, opluchting nu. Vond het echt vreselijk toen ik eerst je berichtjes las dat ze weg waren. Reageer later weer meer hoor, sorry had de afgelopen dagen even niet zoveel puf.
Hihi, Daan vroeg welke dag vandaag van mijn cyclus was Nu lijkt mijn reactie een beetje uit het niets te komen volgens mij haha
Hi dames, @daisy: wat balen dat je testen weer wat lichter werden maar zeker doortesten, want denk niet dat je je piek al hebt gehad. Hopelijk snel wel! Steekjes in buik kan ook door groeien van eitje komen voordat ie springt. Pff confronterend he zo'n kinderafdeling. Jij had gewoon dat jurkje moeten kunnen kopen, zo had het moeten zijn... Heb mezelf ook een paar keer lopen kwellen door rompertjes te bekijken toen ik nog niet opnieuw zwanger was. En begrijp je opluchting dat je vriendin een zoontje krijgt heel goed. Ik ben afgelopen week opnieuw tante geworden, en eergisteren ook bij ze langsgeweest en mijn nichtje zelfs vastgehouden. Vond het wel even moeilijk, en denk dat als ik niet weer zwanger was geweest ik het ook nog niet had gekund, maar dat het een meisje is vond ik ook makkelijker dan een jongetje. @dewendy: wat ontzettend fijn dat je uit onverwachte hoek iemand hebt gevonden waar je goed mee kan praten. Ik kan mijn verhaal het beste kwijt bij een collega van mijn man, waar ik mee in contact ben gekomen vlak na het verlies van ons mannetje. Zij is vorig jaar haar dochtertje verloren en heeft inmiddels gelukkig een zoontje gekregen. Heb veel steun aan haar en zijn inmiddels eigenlijk vriendinnen geworden. Heel bijzonder dat zoiets verdrietigs toch ook iets moois kan opleveren. @binalo: wat goed, je bent echt zwanger! Gefeliciteerd meid! Maar niet meer een testje gedaan dus? Zou gewoon bellen om een afspraak te maken, is prettig dat je alvast weet wanneer denk ik. Kun je er naartoe leven. Mijn 1e echo was met 7+3 idd. Hoe voel je je? @anneke: pff, ben zo opgelucht dat je de foto's toch nog hebt! Vind het zo stoer van je dat je de moed had gevonden om ze te bekijken en had het zo erg voor je gevonden als je geen enkele foto meer zou hebben... Ik zou volledig in paniek zijn geweest, knap dat je (zoals het lijkt) toch redelijk rustig bleef. En fijn dat het is opgelost. Nu kun je alsnog de foto's bekijken wanneer je daar opnieuw de kracht voor hebt. Heftige week voor je geweest. Voelt waarschijnlijk rot om in tranen uit te barsten bij je directrice, maar aan de andere kant lucht het denk ik ook op om haar deelgenoot te maken van hoe het voor jou is. Zorgt alleen maar voor nog meer begrip. Lijkt me een fijne directrice! Zeker dat ze ook zo eerlijk aangeeft niet te weten hoe het voelt. Want dat weet je idd niet als je het niet hebt meegemaakt. En wat een opluchting zal het voor je zijn dat je het gesprek met je vriend bent aangegaan en nu iig weet dat jullie het komende jaar de tijd hebben. Een jaar is lang! Moet gaan lukken meid! Nu kun je dat even loslaten iig. Ben benieuwd naar je bloedonderzoek uitslagen maandag. Laat je het weten? Meiden, goed dat jullie zo streng voor me zijn, ik beloof rustiger aan te doen . Afgelopen dagen thuis gebleven en thuis gewerkt en alles is weer wat rustiger in mijn buik. Ik probeer het komende week weer op kantoor maar als mijn buik weer zo tegenwerkt dan denk ik dat ik toch moet besluiten om te stoppen, of evt nog een beetje thuiswerken. Maar dat is ook voor mijn collega's niet ideaal, dus misschien dan maar beter stoppen. Hoe gaat het met de andere meiden? @hier: het was een spannende week voor mij, voor het eerst sinds de cerclage eigenlijk, maar ook veel geleerd. Harde buiken die ik begin van de week had zijn weer zo goed als weg. Heb donderdag en vrijdag thuis gewerkt, gewoon aan mijn collega's laten weten en dat voelde goed om voor mezelf en m'n kleintje op te komen. A.s. Maandagochtend heb ik weer controle bij de gyn, en als alles dan goed is (wat ik verwacht hoor) dan ga ik weer op kantoor werken. Maar mocht het opnieuw tegenvallen dan ga ik overwegen helemaal te stoppen. Mijn kindje is nu het allerbelangrijkste! Ben nu bijna 18 weken... Bij mijn mannetje* gingen we met 18 weken op vakantie, waar we toen twee geweldige weken hebben gehad, en hij op de allerlaatste dag compleet onverwachts geboren werd.. Komende 2 weken worden wel pittig denk ik. Ben blij als ik voorbij de 20 weken ben! Zo'n belangrijke mijlpaal. Ik ben er bijna... Slaap soms heel slecht, nare dromen, en dan word ik wakker en ben ik echt even bang dat het gewoon weer mis zal gaan. Ik vertrouw de cerclage wel maar mijn eigen lichaam gewoon echt niet. Geen idee wat m'n lichaam allemaal uitspookt op dit moment, eng idee soms. Maar kan het gelukkig ook snel genoeg weer van me afzetten. Hebben een logeetje dit weekend van 4, m'n halfzusje, dus daar ga ik lekker van genieten ! Fijn weekend dames en rustig aan x