@Bee: heel goed, rustig aan doen jij Goed dat je voor jezelf en je kleintje opkomt. Kan me goed voorstellen dat dat lastig is, want je denkt misschien al gauw dat het 'overdreven' is. (ik had het zelf ook toen ik nog zwanger was van Delilah*. Door haar groeiachterstand moest ik verplicht elke middag slapen, maar ik vond dat eerst een beetje overdreven...gewoon luieren op de bank leek mij wel voldoende. Totdat de gyn zei dat ik het verplicht was naar mijn kindje - ze deed streng op een lieve manier haha - en ben het toen toch maar gaan doen. En ja hoor, toen groeide Delilah* ontzettend goed) Maar je merkt het zelf ook al aan je buik en dat die rustiger voelt Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je graag voorbij die mijlpaal bent! Geeft toch weer een stukje rust. Dat vind ik zelf wel moeilijk, als ik weer zwanger ben zal ik nooit voorbij de termijn van Delilah* komen, ik word dan juist al eerder ingeleid. Dus helaas geen persoonlijke mijlpaal die ik dan aan kan houden. Maargoed, elke controle is dan gewoon weer een mijlpaal @ovutest: misschien heb je wel gelijk hoor Bee, dat de piek nog niet is geweest. Vanochtend weer een iets meer aanwezige streep en ook mijn temp is nog steeds laag. Maar dan zou ik wel een hele lange cyclus hebben deze maand! Maargoed, ik kan tot nu toe niks anders dan afwachten @iedereen: fijn weekend! Hier schijnt het zonnetje Vanavond samen met manlief naar de bios, even tijd voor ons samen
Heey meiden. Nou zoals jullie in nieuws hebben gehoord, zit ik zondergas sins donderdag ochtend. Geen kachel, geen warmwater, kan niet Koke kook op gas. Vreselijk. @anneke gelukkig heb je de foto's nog, wat zal je blij zijn geweest. @daisy wauw wat kan je goed haken, ik kan dat niet. Al zou ik het graag willen. Blijf door gaan met ovulatie teste, mijn cyclus duurde ook langer en nu wel zwanger @bee hoe voel je je vandaag? @conejita als je mee leest dikke knuffel. @pluis k hoop dat je even goed wel beetje geniet van jullie vakantie. @hiero, koud maar buite dat gaat het wel.. Beetje dipje vandaag. En gespannen voor donderdag, hoe en wat ze gaan doen.. Wat k kan verwachte. Angst slaat toe.. Wat als weer fout gaat. Eigenlijk moet k niet zeuren, mag blij zijn dat k zwanger ben. Sorry voor m'n geklaag. Xxx
Dames even vanuit mijn bedje Maar heel gek, heb vaker gekeken maar zag helemaal geen nieuwe berichten van jullie en nu opeens zijn ze er wel.. gek toch? Maar pluis. Hoe gaat het? Wat moeilijk lijkt me dat de uitgerekende datum.. dikke knuffel!!! Anneke, wat superfijn dat de foto's terug zijn!!! Wat zal dat een opluchting zijn!! Bee, spannend he dan zo rond de ohzo spannende periode te zijn!! Je denkt natuurlijk steeds terug aan wat je toen deed.. Maar goede instelling heb je! Kiezen voor je kindje, rustig aan doen. En nu plezier hebben met je logeetje! Khloe, klagen mag hier altijd!! Het is toch hartstikke logisch dat je opziet tegen donderdag, spannend hoor! Daisy, wat leuk een avondje even weg. En wat knap zeg dat haakwerk! Ziet er erg mooi uit! Wou dat ik dat kon haha @hier Heb gisteren toch nog een clearblue test gedaan en ben hartstikke zwanger. Voelt nog erg onwennig. Ik voel lichamelijk nog steeds niks. Durf het nog amper hardop te zeggen. Vandaag heb ik allerlei dingen opgespeurd met Google naar de oorzaken van chromosoomafwijkingen. Maarja ben niet wijzer hoor haha. Ben gewoon bang dat er weer wat misgaat, of een miskraam nu ofzo. Denk maandag ofzo de gynaecoloog maar bellen? Afspraak is dan in de 7e week?? Bij Bee ook las ik.
@khloe: is geen klagen hoor, logisch dat het heel spannend is!! @Binalo: nu dus 100% gefeliciteerd! Ik zou idd maandag de gyn bellen. Vanaf 6 weken is een hartslag al te zien als het goed is, dus wie weet mag je al heel snel langskomen voor de eerste controle. Geniet ervan meid! Nog bedankt trouwens voor de complimenten voor mijn haakwerk Is een lekkere afleiding af en toe...
@khloe: wat irritant zeg zonder gas! Inmiddels wel weer of nog steeds niet? Logisch dat je gespannen bent voor donderdag, was ik ook heel erg voor de afspraak waarin het plan werd besproken. Als je nog vragen hebt, stel je ze maar he? En ook de angst mag je hebben, en erover klagen ook, net zoals ik dat ook mocht van alle lieve dames hier . Je moet je ei soms gewoon echt even kwijt en je angsten delen. @binalo: hártstikke zwanger dus! Super! Het is natuurlijk goed dat je zoveel mogelijk leest en opzoekt, dan kun je dat ook bespreken met de gyn als je een afspraak hebt. Zou idd een afspraak maken en dan al je angsten en vragen opschrijven daarvoor. Komende weken zullen sowieso spannend zijn omdat er altijd kans is op een miskraam, en de tijd daarna waarschijnlijk nog meer, maar hopelijk kun je ook al een klein beetje genieten van het wondertje dat weer in je buik groeit. @daisykesie: hoe zijn je ovu's nu? En idd klopt wat je schrijft, denk soms dat het overdreven is en kom snel weer in de verleiding om meer te doen als ik merk dat het goed gaat, maar dat moet ik dus niet doen. Goed dat je gyn bij Delilah zo streng voor je was, je hebt alles gedaan wat je kon voor Delilah. Ik snap dat het gek is dat er bij jou niet zo'n mijlpaal ergens in de zwangerschap zal zijn. Al zullen er dan wel andere belangrijke mijlpalen zijn idd. Jij hebt helaas mee moeten maken dat het ook nog aan het einde mis kan gaan en zal pas wat meer rust vinden als je kindje er is. Ik hoop na de 20 weken ietsje meer rust te hebben dan nu, al heb ik niet de illusie dat ik dan onbezorgd de rest van de zwangerschap door zal gaan? Zal pas echt gerustgesteld zijn als ons zoontje levend in mijn armen ligt. Het komt gelukkig iedere dag weer een stukje dichterbij.
Dames, morgen ga ik de gyn bellen. Denk ik... vind het gewoon nog erg moeilijk. En jeetje hoe vertel ik het familie en vrienden die het vast te vroeg vinden.. Hoe ervaarden jullie dit dames die ook zwanger zijn? Morgen ga ik weer aan het werk. Zie er als een berg tegenop. Koffie drinken is toch anders. Al die mensen die vragen hoe het gaat. Of juist niet omdat ze dat niet durven... Ik maak me nu al druk over wat ik moet zeggen. Kinderachtig eigenlijk vind ik. Sorry even ego berichtje, maar er is even ook minder geschreven. Hoe gaat het dames?
Binalo!! Super! Gefeliciteerd! ! Khloe kan me de angst helemaal voorstellen. Hoop dat je donderdag een plan van aanpak krijgt. En wat extra controledata. Af en toe even binnen gluren. Daan had jij nou morgen je afspraak?? Bee goed van je om het zo aan te pakken. Als t gaat werk je door en anders is het jammer. Dan maar andere afleiding zoeken. Hier een paar drukke dagen gehad. Kwartaalafronding bijna klaar en moest ook nog een project af. Dus niet veel tijd om na te denken. Maar merk dan dat ik aan het eind wel instort. Vanavond echt weer flink emotioneel. Vanmorgen wel even gaan zwemmen met de kids. Even wat gezintijd. Gelukkig kon het en was heel fijn. Maar loopt daar een dik zwangere. Ach ja kon er ook wel bij. Wat wordt je daar toch jaloers van. Wat een rotgevoel. Normaal ben ik echt niet zo jaloers. Dinsdag afspraak met de huisarts. Even aan mezelf gaan werken. En hoop dat werk wat rustiger wordt. Want dat is nu ook even niet leuk. Maar nog steeds wel een goede afleiding. Dames wat fijn dat jullie er zijn!!
@ dewendy Dankjewel. Wat ga je bij de huisarts doen? Zeggen dat het niet zo goed gaat? Goed van je! En logisch toch dat je jaloers wordt van zo'n flinke buik.
Hey dames, nou, nu eindelijk een knaller op de ovulatietest! https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10898095_10153031702584049_2634438113830710158_n.jpg?oh=15fcdb42af7be16ea243f2e2e9863ab4&oe=5527FAD3 Snap er eigenlijk niks van, dacht vorige week dinsdag al een iets meer positieve test te hebben, had toen ook al steekjes in mijn buik. Maar dat zou dan idd nog het rijpen van het eitje kunnen zijn. Sinds vrijdag heb ik het gevoel dat ik ongesteld moet worden, kramp in mijn buik en soms voelt het zelfs of ik bloed verlies, maar dat is telkens een beetje slijm (sorry voor de details meiden). Dit kan natuurlijk allemaal weer bij de aankomende eisprong horen, maar vind het vooral verwarrend omdat ik vandaag al op dag 23 van mijn cyclus zit. Heb volgens mij nog nooit zo laat pas een eisprong gehad. En mijn temp laat eigenlijk ook niks zien. Is al een ruime week rond de 36.3. Had verwacht dat hij dan nu een stuk lager dan 'normaal' zou zijn, vanwege de positieve ovulatietest Warrig verhaal, maar het voelt ook allemaal verwarrend haha. Normaal had over een week mijn NOD geweest, maar heb nou geen idee of ik dan wel of niet kan testen mocht ik dan nog niet ongesteld zijn
Spannend hoor daisy!! Echt een knaller! Ik zou zeggen nod over 13 dgn (is bij mij elke keer) Binalo ik weet gewoon af en toe niet wat ik met mijn verdriet moet. Dus even overleg met ha. Misschien maatsch werk ofzo? Al van alle kanten aangeboden direct na de geboorte van eva. Dus dacht laat ik t nou eens aannemen die hulp. Nog nooit gesproken met zo iemand. Dus ben benieuwd of ze wat voor me kunnen doen. (Ben nogal eigenwijs in gesprekjen met 'hulpverleners'
Binalo ik ben trouwens erg open over mijn 'ik wil weer zwanger worden' wens. Dat scheelt. Zal ook open zijn over een evt zwschap. Behalve met de kinderen. Dat moet ik nog even uitvogelen hoe we dat gaan doen. Maar voorlopig nog niet aan de orde hier. Denk dat mensen alleen maar blij zijn dat je weer iets positiefs te melden hebt. Al zal t ook enorm spannend zijn en blijven.
Hoi meiden, Afgelopen dagen wel weer gelezen, maar ontbreekt op een of andere manier aan energie om te reageren. Ga nu mijn best doen!! @daisy, hehe, eindelijk positief! Fijn hoor! Kan me goed voorstellen dat je er helemaal van in de war raakt, eerst korte cyclus, nu weer langer... Veel plezier in ieder geval met het benutten van deze kans! En wat de anderen ook al zeiden, ontzettend leuk haakwerkje! Zit behoorlijk wat tijd in, of niet? Ik heb afgelopen weekend een sjaal gebreid (lekker truttig) voor mijn zoontje, nu nog een muts gaan proberen, maar dat haken lijkt mij ook wel erg leuk. Is dat moeilijk? Ik merk dat het erg ontspant, heb op het moment veel onrust in mijn lijf en door met mijn handen bezig te zijn, lijkt het wat weg te gaan. @khloe, snap jouw spanningen hoor en vind helemaal niet dat je zeurt of klaagt! Lekker hier van je afschrijven! Succes in ieder geval met je afspraak deze week, hoop dat ze je veel duidelijkheid kunnen geven. Wanneer is de afspraak ook alweer? @bee, volgens mij heb jij duidelijke grenzen voor jezelf gesteld! Knap hoor! Nu je er nog aan houden, maar daar zullen wij je wel mee helpen!!! Wat goed dat je je nichtje vast hebt gehad, viel het mee? Ik heb er met mijn neefje gelukkig niet zo'n last van, kan er zelfs wel van genieten. Maakt alleen het verlangen bij mij wel steeds groter... @binalo, al gebeld voor een afspraak??? Ga je vandaag al een hele dag werken of bouw je het op? Deze drempel van vandaag is waarschijnlijk het grootst, je zult zien dat die steeds een beetje lager gaat worden. En lastig inderdaad wanneer je anderen gaat vertellen dat je weer zwanger bent. Ik zelf heb op dit moment nog heel erg het gevoel dat ik ermee zou wachten als het bij ons weer zou lukken. Waarom? Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk voor mezelf om eerst weer vertrouwen terug te krijgen, de zekerheid dat het goed gaat (al heb je die natuurlijk nooit!) Maar goed, dat zeg ik nu, weet niet hoe ik er over denk als het daadwerkelijk raak zou zijn. @dewendy, jij dus ook morgen een afspraak voor hulp... Ik ook, ben benieuwd, want ik ben net als jij ook wel eigenwijs...! Zal een mooie uitdaging voor ze gaan worden, denk ik zo! Fijn dat je ondanks je drukke dagen toch ook tijd hebt gevonden voor je gezin, doet toch altijd wel weer goed, he?! En dat je dan een zwangere tegen komt... Ik lijk ook niets anders tegen te komen! Vorige week het kraampakket voor mijn buurvrouw aangenomen (was niet thuis op dat moment), dat steekt dan weer even zo enorm. Ach, onze tijd komt wel weer... Ben jij al weer in de weer met de ovulatietesten? @de rest, hoe gaat het met jullie? @hier, lijk steeds wat meer uit mijn dip te komen, maar dat nare gevoel blijft. Vooral 's ochtends, iedere keer vervelend wakker worden (gelukkig slaap ik wel weer redelijk goed). Hoop dat ik wat handvatten kan krijgen om daar weer uit te komen. En het opnieuw zwanger worden houdt me toch heel erg bezig. Ben gewoon zo bang dat het om een of andere reden niet meer zal lukken (slaat nergens op en het helpt ook helemaal niet om er zo over te denken, maar kom er niet vanaf). Heb veel moeite op het moment om positief te zijn, terwijl ik dat anders best wel kan. Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het best lastig vind dat de groep zwangeren hier steeds groter wordt (wat ik voor jullie echt helemaal super tof vind hoor!!!), maar ik daar nog niet bij zit. Een beetje hoop geeft het me gelukkig wel. Vanmorgen even 2 uurtjes gaan werken, die vierde dag moet er uiteindelijk ook weer bij komen. Vind het niet leuk, maar sinds de geboorte van mijn zoontje, vind ik 4 dagen werken sowieso veel (werkte voorheen fulltime). Helaas is het wel nodig dat ik 4 dagen werk. Ben inmiddels wel 45% hersteld gemeld en dat doet me ergens toch wel goed. Is weer iets om te melden bij het UWV de volgende keer als ik ze aan de telefoon heb. De vrouw die mijn 'casus' behandeld is erg fijn en heel begripvol. Begrijp uit de verhalen hier dat dat niet altijd zo is. Denk echt dat je het een beetje moet 'treffen'. Verder wacht ik nog op een telefoontje van de gyn, als het goed is heeft hij de uitslag, dus ben benieuwd. Morgen dus afspraak met de praktijkondersteuner, ben heel erg benieuwd wat zij voor mij kan betekenen. Jullie horen het nog wel! X
@Daisy Ja hoor das een echte knaller! Wat raar dan he. Raak je toch helemaal door van slag. @dewendy Had je nog niet eerder met maatschappelijk werk gesproken dan? Wij vanuit het ziekenhuis meteen al namelijk. Is wel prettig hoor. Lijkt mij fijner dan psycholoog en we hoeven ook niet wekelijks. Ik ben ook wel open over onze wens om zwanger te raken. Maar tot nu toe veel gehoord; "ja maar eerst alles maar eens op de rit". Vandaar dat ik het moeilijk vind om bekend te maken straks. @Anneke Ik snap wat je bedoelt over het zeggen tegen anderen, ik ben gewoon veel te onzeker dat het niet goed zit. Fijn dat je iets meer uit je dip komt! Maar ik snap heel goed dat je het moeilijk vind dat de groep zwangeren groter wordt. Ik was ook bang dat het niet zou lukken. Nou dat is dus gelukt,maar nog voel ik me niet zwanger zoals de rest. Ik hoop zo dat jij de volgende ronde ook zwanger raakt! En ik zal wat minder over zwanger zijn praten. Goed dat jij ook gewerkt hebt vandaag! @ hier Ik ben paar uurtjes geweest op het werk en morgen weer. Zie er nu alweer tegen op. Mijn collega stelde voor om een mail te versturen hoe het gaat. Maar dat vind ik ook zo'n ding. Moet ik weer verzinnen wat daar in komt. En ik heb de gynaecoloog gebeld. Nouja ik kreeg de receptioniste natuurlijk. Bah de afspraak staat pas voor eind week 8 van de zwangerschap, eerder was er geen plek.. En onze eigen gynaecoloog heb ik dan ook niet want die zit vol. Heel stom maar vind het zo naar om bij een andere te moeten.. Sorry even klagen weer hoor. Maar is toch best stom dat er gewoon geen plek ik. Mensen kunnen toch moeilijk met drie weken al gaan bellen lijkt me.
Even snel een reactie op jou Binalo, maar heb je geen echobureau in de buurt zitten? Wij hebben er hier 1 waar je vanaf 5-6 weken al terecht kunt voor de eerste echo. Kost 35 en je staat binnen 5 min weer buiten, maar ik wilde bij Delilah* persé weten of ze wel een kloppend hartje had of niet.
Binalo, je hoeft het voor mij echt niet minder over je zwangerschap te hebben hoor! Ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat en hoe je dingen ervaart, hou je zeker niet in! Vervelend dat de eerste afspraak nog zo lang duurt, je wilt toch al eerder duidelijkheid. Hoop dat je in de tussentijd wel wat vertrouwen gaat krijgen in de zwangerschap, want denk dat dat toch wel het belangrijkste is. Een mail naar collega's kan veel duidelijkheid scheppen en maakt het voor hen misschien ook makkelijker om wel of niet met je in gesprek te gaan. Maar het is ook erg lastig inderdaad, wat zet je er dan in. Kan de collega die je deze tip heeft gegeven je misschien helpen daarbij? Knap dat je vandaag geweest bent, toch weer een kleine overwinning!
Heey meiden @ Anneke, k heb as donderdag om 10;30 afspraak. Ben benieuwd. Je doet je best op je werk, meer kan je niet. Niet te overhaasten hoor, ik werk wel weer fulltime maar doe rustig aan, ga niet meer zo stresse en haaste om iets aftenkrijge. Als niet af is, morge weer een dag denk ik dan. Mezelf en nu a.s baby is veel belangrijker. Dat gevoel van zwanger worden kan ik, herken mezelf in. Ik dacht na daar gaan we weer 2,5jaar overdoen. Maar je ziet het, het hoeft niet. Hou hoop wijffie. @binalo, heb je nu niet recht op meer controles? K moest m'n huisarts eerst bellen die verwijsbrief doorgestuurd na ziekenhuis. Die belde mij voor afspraak, ivm met mijn achter grond en nu medisch ben, krijg k meer echo's. Normaal doen ze pas rond 8 weken maar kreeg nu al eerder,moment ze nu alles goed willen voor bereiden en om mij gerust te stellen. Weet die gyn jou achter grond? Mischien dat je dan voorrang krijgt. Want k mag niet bij een echopraktijg onder kontrole aleen nog maar bij ziekenhuis. @hiero, tjah nog steeds koud, nog steeds geen gas. Gistere was zo erg dat ik ook geen stroom hadt dus zijn we huis uit gevlucht. XXX
Net telefoon van de gyn, stukje gen dat het kindje extra had, komt van mij af... Houdt verder eigenlijk helemaal niets in, het is iets dat hoort bij onze familie, mijn vader of moeder zal het dus ook hebben en wellicht 1 of meerderen van mijn 3 broers ook. Iets waar je prima mee kunt leven (ik heb in ieder geval nergens last van) Het is dus ook niet de reden van overlijden van het kindje, gyn zei dat ze nu de meeste dingen uit hebben kunnen sluiten en dat we het moeten houden op 'domme pech'. Iets dat me nu dus eigenlijk best wel zeer doet... maar goed, er is niets aan te veranderen. Hij hoopte ons snel weer terug te zien, maar dan met beter nieuws. Nou, dat hopen wij ook!
Hey meiden, zo, even iets uitgebreider reageren @Anneke: wat betreft haken, ik vind het makkelijker dan breien. Heb haken een jaar geleden via youtube filmpjes geleerd. Maar breien wil me nog niet echt vloeiend lukken Fijn dat je alweer een beetje uit je dip komt. Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met dat het moeilijk is dat de groep zwangeren steeds groter wordt. Ik heb dat gevoel zelf ook...wil daar ook zo graag bij horen! Maar tegelijkertijd is het alleen maar fijn om te lezen dat er alweer een aantal zwanger zijn; geeft hoop en daar gaat dit topic tenslotte over hihi. Nu maar hopen dat we er snel bij horen Ik moet ook nog maar afwachten wie ik tref bij het UWV. Ik heb nu nog 1 week verlof, maar ga me volgende week maandag ziekmelden. Ik ben totaal nog niet toe aan werken. Ben vreselijk moe, kan me echt totaal niet concentreren en heb een kort lontje Veel succes trouwens morgen met dat gesprek! @Binalo: knap trouwens dat je naar je werk bent gegaan! @khloe: wat een drama zeg, dat gedoe met gas en stroom. Hopelijk is het snel verholpen. Kan me voorstellen dat je gewoon even je huis uit vlucht @iedereen: fijne avond en knuff!
Goeiemorgen lieve meiden, Nou eindelijk even reageren, wel alles meegelezen hoor maar nog geen puf gehad om te reageren. Ik ben erg moe en ook moeilijke dagen gehad, erg verdrietig opeens weer over alles en erg gespannen voor de echo vanmiddag, hopelijk is dat daarna weg. @khloe, jeetje wat balen zeg dat je geen gas en nou ook al geen stroom had. Zal wel erg koud bij je zijn dan ja, je woont dicht bij mij in de buurt dan. Jij loopt ook in het rode kruis ziekenhuis? Of niet? En die gespannenheid herken ik heel erg hoor, blijf ook maar denken wat als het weer misgaat, hoop dat het wat minder gaat worden anders worden het wel hele lange maanden. Spannend donderdag! @binalo. Wat goed zeg dat je nu 100% weet dat je zwanger bent maar echt balen dat je pas met 8 weken een echo mag. Ik zou ook inderdaad zeggen dat je graag zeker wil weten of het goed zit ivm je voorgeschiedenis, bij mij deden ze helemaal niet moeilijk om het eerder te doen. @wendy, inderdaad vanmiddag de afspraak voor echo. Jij veel succes bij de huisarts vandaag hoor, hoop dat ze je goed kunnen helpen! @daisy, wat fijn dat je eindelijk je ei hebt gevonden, wel laat inderdaad maar als de periode daarna maar ook lang genoeg duurt maakt het niks uit natuurlijk. @anneke, herken dat gevoel met zwanger worden heel erg hoor, ik was er alleen nog maar mee bezig, hoop echt voor je dat het heel snel raak is! Fijn dat het opbouwen van je werk je goed doet! Lijkt me inderdaad ook veel om 4 dagen te werken te combineren met kinderen. Wat moeilijk om te horen zeg dat het "domme pech" is, je wilt zo graag horen dat er een reden voor te vinden is, aan de andere kant natuurlijk wel fijn dat er geen ernstige dingen gevonden zijn die een volgende zwangerschap in de weg zou staan. Voor de rest fijne dag allemaal en liefs.. Xxx
Heey Daan Hihi Jaa loop nu bij rode kruis ziekenhuis. Zou eerst amc doen maar bij amc zeide ze dat rode kruis ook kon en mocht, ze hebbe de zelfde controles. Aleen beval ik weer voor 32wk dan na amc na 32 wk in rode kruis. Welke gyn heb jij? Ik heb dr van Bogers Wie weet kom ik je tegen onbewust Jaa hiero 13grade in huis Ze woude me net aansluiten maar gas toevoer doet niet goed, er zit nog verstopping in eigen gasleiding na het huis toe. Die moete ze nu schoonmaken dus duurdt het nog langer. Suc6 vanmiddag laat je weten hoe het ging? Xxx