Mama bs je staar er niet alleen voor hoor. Alleen mensen om je heen gaan verder met hun leven terwijl dat van jou (ons) letterlijk stil staat. Wat soms moeilijk te begrijpen is hoe dat voelt ennis voor mensen om ons heen. Ik vind het heel fijn om met alle lieve meiden hier alles te delen. Voel me meer begrepen. Sommige mensen weten nu dar k zwanger ben, en doen of k geen verdriet meer heb of dit het goed maakt. Terwijl ik nog steeds verdriet heb. En ons nieuw wondertje nooit elise kan vervangen. Wij gaan als het een meid is.. de 2enaam elise geven. Vinde wij mooi byzonder gebaar. Jongens naam hadde we al..aleen als nu meid wordt moet k nog naam zoeken Xx
Pfffffff.... komt er vanmorgen al een oudleerling (en zus van zittende leerling) hier op school haar pasgeboren zoontje laten zien... juf, kom eens kijken, ik kan dan geen nee zeggen. Het meiske is net 17 en vader van het kindje is er niet voor hem. Vind dat dan weer zo lastig! Zij wel, en ik niet.... bah! Sorry, moest er even uit!
@mamabs Welkom en schrijf gerust met ons mee. over het zwanger worden, verdriet, alles om je hart te luchten. Wat jammer dat jullie naam al in gebruik is.. Tja dat hebben wij ook. Baal ik enorm van. Heb nu dan ook geen idee welke naam we moeten kiezen. @Anneke Ja kan me heel goed voorstellen dat dat lastig is zo geconfronteerd te worden met een klein babytje. Dan word je opeens geconfronteerd he met zoiets bah. Ik had gisteren een collega die al met verlof is, opeens op het werk op bezoek. Afschuwelijk om te zien dat zij wel loopt met haar dikke buik.. @Khloe Fijn dat het goed met je gaat! Spannend volgende week donderdag de termijn echo! Maar heb je dat nu dat bij de verloskundigenpraktijk? Loop jij dan niet bij de gyn? Jij hebt al paar echo's gehad toch? Ik vond het de vorige keren bij de verloskundigenpraktijk ook persoonlijk. Hoop dat dat in het ziekenhuis ook komt. Nu in ieder geval totaal nog niet.. Dat je minder uitbundig zwanger bent dan bij Elise snap ik. Ik ben natuurlijk ook wel blij, maar ik stop het nog het liefst weg. Zeker nu nog niemand het weet. Want ik ben bang voor dat wat jij beschrijft, dat mensen doen alsof het verdriet nu minder is omdat je weer zwanger bent.. Toch ergens fijn dat jij dat ook herkent.
Voor de zwangeren onder ons....wat jullie zeggen over de angst dat mensen dan denken dat je niet meer verdrietig zou zijn om je verloren kindje; dat doet me denken aan de term 'rainbow baby'. In de VS worden kindjes die geboren worden na een verloren kindje zo genoemd. En ik vind deze naam wel heel erg mooi, vooral door de gedachte erachter: A "Rainbow Baby is the understanding that the beauty of a rainbow does not negate the ravages of the storm. When a rainbow appears, it doesnt mean the storm never happened or that the family is not still dealing with its aftermath. What it means is that something beautiful and full of light has appeared in the midst of the darkness and clouds. Storm clouds may still hover but the rainbow provides a counterbalance of color, energy and hope. Dus ondanks de nieuwe zwangerschap/baby (regenboog) is het verdriet om je verloren kindje nog steeds aanwezig (de donderwolken).
Wauw Daisy wat mooi!! Dankjewel! Hoe kom je eraan. Vind ik fijn om te hebben, ik wist dat helemaal niet!
Heey meiden Binalo neeh loop bij het ziekenhuis mag niet bij verloskundigepraktijk. Ja heb nu 2 echo's gehad bij gynaecoloog. Nu as donderdag termijn echo ook in ziekenhuis maar bij verloskunde en niet bij gynaecoloog. Daarna zal k 2weken later weer bij gynaecoloog. Lekker ingewikkeld. Xxx
Ik was eigenlijk een beetje aan het rondneuzen op internet hoe andere vrouwen het bekend maakten als ze weer zwanger werden na een verlies van een kind. En toen kwam ik de term rainbow baby tegen. Ik vind het ook zo mooi! Het nieuwe kindje betekent niet dat het verloren kindje ineens vergeten is. In tegendeel zelfs, zonder het verloren kindje was het nieuwe kindje er misschien nooit geweest (of pas veel later). Het nieuwe kindje zal altijd verbonden zijn aan het verloren kindje en zo zal het verloren kindje eigenlijk nooit echt weg zijn (zo zie ik het dan een beetje, geeft wat troost).
Lieve dames, bedankt voor de lieve berichtjes!! Daisy wat mooi van die rainbowbabies. Bee wat een verdrietig nieuws van je opa. Dat hakt er wel in. Sterkte Anneke wat heftig met die oud leerling. Zo jong en dan al moeder. Pffff. Terwijl jij het zo graag wilt. En heb je al getest? Of ben je dat morgen van plan? Duimen draaien voor je. Mama bs wat verdrietig dat je ook een dochtertje verloren bent. Sterkte met alles. En idd door dit forum ben je toch wat minder alleen met je gevoel. Was al een bericht gestart op je topic. Maar toen liep alles weer vast. Dus nu zo! Khloe, wel een mooi idee he, om de naam van je dochter als 2e naam te geven. Daar zat ik ook al aan te denken. Binalo bij jou dus ook volgende week de uitgerekende datum.... Heftig he. Merk dat ik er wel tegenop zie. Weet jij al of je iets gaat doen? Wij nog niet. Wilde eigenlijk naar de sauna. Maar dat mag gelukkig niet meer. Dus maar wat anders bedenken. Hier begint het te landen. Gisteren was ik alleen maar blij. Maar vannacht begonnen al de visioenen over bij de vk zijn en het hartje niet kunnen vinden. Dat zal nog wel ff tricky worden. Heb wel de echo gepland. Helaas pas met bijna 8 wkn. Kon niet eerder ivm vakantie. Nou ja dat worden lange weken. En inderdaad. Het verdriet is niet gelijk weg bij de positieve test. Maar er is wel weer een stukje hoop voor de toekomst. Een stap naar boven! Nu nog even alles een plekje gaan geven en zien hoe verdriet en vreugde samen kunnen gaan. Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties. Nog 8 dgn tot valentijnsdag. Was een prachtige uitgerekende datum. Nu is het gewoon shit. Overal reclame van valentijnsdag of van Eva en haar geldzaken. Blegh.
Hallo meiden, @wendy, gefeliciteerd hoor, wat een goed nieuws!! Jammer dat je nog even moet wachten op je eerste echo. Wat moeilijk hè die uitgerekende datum bijna, veel sterkte hoor. @bee, wat fijn dat je toch zo geniet van dat kleine mannetje!. Goed hoor dat je gaat stoppen met werken, lekker rustig aan doen! Wat erg van je opa, wel fijn dat je nog alles hebt kunnen zeggen tegen hem al zal dat ook heel zwaar geweest zijn, veel sterkte hoor! @binalo, je eerste echo komt er bijna aan, wat zul je zenuwachtig zijn zeg. Bij mij was dat blije gevoel ook snel erg hoor. Nu heb ik het als ik de echo hebt maar daarna is het ook weer snel weg, het is elke keer naar de volgende echo toeleven. Sterkte nog hoor met de laatste paar daagjes. Het in het ziekenhuis inderdaad iets zakelijker, al vind ik ze allemaal erg begripvol en leven erg mee. @mamabs, welkom hier hoor, hoop dat je het fijn vind om mee te praten. Wat moeilijk zeg dat je nicht dezelfde naam heeft gebruikt, inderdaad is een 2e naam een mooie oplossing. @khloe, wat fijn dat alles goed gaat, spannend hoor volgende week de termijnecho. Logisch dat jij niet zo hysterisch bent als je collega's hoor, hen beleven het toch heel anders, lijkt me wel moeilijk als je hun zo hoort praten dan. @anneke, wat moeilijk hè om zo klein baby'tje te zien, het blijft oneerlijk, dat hadden wij nu ook moeten hebben. Jij mag al bijna testen zeker? @daisy, wat mooi zeg die tekst over een rainbow baby, klopt helemaal precies! @hier, vandaag 2e echo gehad en alles zag er gelukkig weer goed uit, hartje klopte nog steeds! Was de hele dag ontzettend zenuwachtig, pijn in me buik van, erg opgelucht daarna. Volgende afspraak weer over 2 weken, dan de termijnecho. Nog wel erg moe en slecht slapen maar voel me verder wel goed. Gelukkig nog steeds lekker druk op werk, gaan de dagen tenminste snel voorbij. Fijn weekend allemaal! Xxx
Wendyyyyyy gefeliciteeeerd! Ben ik er effe niet ... suuper, meid. Ik denk, jeeetje wat worden sommigen hier snel zwanger! Maar dat werd ik zelf ook. Alleen bij mij eindigde het dan niet goed . Dais; balen dat je zo tegen je gevoel aanliep, heel confronterend. en knap dat je contact hebt gelegd met iemand om mee te praten. Ik hoop dat het je wat oplevert. Mijn ervaring is dat het heel goed is om er even helemaal aan toe te geven. Niet dat je dat niet deed hoor! Maar ik heb er honderd procent vertrouwen in dat jullie nog een prachtig kindje krijgen! Neem de tijd voor je verdriet. Het is niet niks.. Je bent een supergoede mama en juist ook dat je Vienna wat vaker laat logeren. Voel je niet schuldig, je doet het uit zorg en liefde. Ik reageer later op anderen ik loop achter de feiten aan :
Klut! Naaaah echt ik snap deze IPad niet. Me hele. Bericht weg. Pfff geef mij maar een gewone pc. :x Sorry morgen weer een dag. Maar ik lees en leef mee! @hier: Dinsdag hsg (moeilijk woord) onderzoek waar ze o.a. Vorm baarmoeder kunnen zien. Twee dagen later al de uitslag.En.... Ik lees overal dat je de ZES maanden daarna extra vruchtbaar bent! dus kom maar op met dat onderzoek Nou ja tis wel een beetje spannend. Je weet nooit natuurlijk en t schijnt ook best pijn te doen. Mijn man gaat mee en ik heb de middagvrij. Heb ik mooi te tijd om op jullie allemaal te reageren Voor nu gaat het best ok ik zorg goed voor me emo's en me lijf en voor mijnverdriet. Alleen druk met werk dus ik mis het om hier te kletsen. Knuffs voor allen! Ook een nieuweling las ik effe snel. Welkom hier. Truste en fijn w- kend
Gaat hier weer even niet zo best... Vanmorgen negatief getest, weer.... Nou wist ik dat de kans niet zo groot was deze ronde (maar 1 keer gezellig kunnen maken), maar de hoop is er toch. Mijn lichaam houdt me ook zo enorm voor de gek. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik hier weer bovenop ben...
Hele dikke knuffel!!! Ik ben er de hele week van slag door geweest, nu gaat het een klein beetje beter. Dus ik weet precies hoe je je voelt. Ik hoop zo dat we allebei volgende maand meer geluk hebben! We willen allebei zo graag een brusje voor onze ondeugende peuters...
Hi dames, hoopte zo om goed nieuws van jou te lezen Anneke ! Wat een enorme domper en groot verdriet weer. Hele dikke knuffel en hopelijk lukt het de komende dagen om de moed weer te verzamelen, al mag je nu vooral even heel boos zijn op alles. Heb je komende week ook weer een afspraak staan met de psych? Zou prettig uitkomen nu misschien. Niet dat ie het op kan lossen natuurlijk, maar je misschien wel helpen hoe om te gaan met het maandelijkse zwarte gat (al hopen we en gaan we er wederom vanuit dat dit gewoon de laatste keer was). @daisykesie: wat mooi gevonden die rainbow tekst! Wist wel dat ik een rainbow baby in mijn buik heb (zie m'n avatar ) maar die uitleg kende ik nog niet. Heel mooi. Bedankt!! Wat dapper dat ook jij de stap hebt gezet om met iemand te praten. Het is zo zwaar allemaal. Ik heb veel aan de hulp gehad. Hopelijk zorgt het voor wat rust en balans. Weekendje er samen tussenuit doet ook echt wonderen! Zo fijn even. En snap dat je hele week van slag was, je had zo goede hoop.. Nu weer vol moed vooruit idd. @binalo: begrijpelijk dat je eerst een goede echo wil voor je het aan de grote klok hangt. De meesten zullen vast heel enthousiast zijn, en sommigen net als jullie meer ingetogen omdat het spannend is hoe het gaat. En wat Khloe zegt heb/had ik ook: dat iedereen denkt dat alles opeens weer goed is. Soms doe ik moeite om uit te leggen dat dat niet zo werkt, maar soms heb ik daar ook geen zin in. Hopelijk lukt het om familie en beste vrienden het duidelijk te maken (al bij het vertellen van het nieuws bijvoorbeeld) en van mensen die verder weg staan zou ik proberen me niet teveel er van aan te trekken. Hoe lastig ook. Mijn ervaringen met het zkh zijn heel positief! Tuurlijk zie je veel mensen, maar iedereen is superaardig en begripvol en benadrukken iedere keer weer dat ik altijd mag bellen als ik me ongerust maak. Die funneling geeft voor nu nog geen risico bij mij, maar wel als het doorzet. Vandaar dat ik zeker tot de volgende controle geen risico neem en dan maar weer kijken hoe verder afh van de echo. @mammaBS: welkom hier! Dapper van je en hopelijk heb je er veel aan om hier mee te praten. @khloe: confronterend, allemaal van die blije zwangere schaapjes op het werk. Je hebt het ze dus nog niet verteld? Fijn dat je donderdag weer echo hebt. Bijna 10 weken meid! Bijzonder dat jullie Elise gaan vernoemen als het een meisje wordt! @dewendy: mooi gezegd, je bent wel weer zwanger en natuurlijk ben je blij, maar het verdriet is niet weg, het is een stap naar boven. Een lichtpuntje in de toekomst. Balen dat je nog even moet wachten op je echo. De uitgerekende datum komt nu dichterbij, nog een weekje... Gaan jullie er nog op een bijzondere manier bij stil staan? Heb jij ook dat je het zo fijn vindt om zwanger voorbij die datum te mogen gaan, hoe verwarrend ook? @daan: wat super van je goede echo! Gefeliciteerd. @conejita: jij ook weer ruzie met je ipad dus ? Wat spannend je HSg dinsdag, maar fijn dat er eindelijk actie komt. Mooi dat je zo goed voor jezelf zorgt meid, moet je ook doen. @hier: dank voor jullie lieve berichtjes over mijn opa . Hij is nu in diepe slaap gebracht en nu is het wachten tot zijn lichaam het opgeeft... Heel emotioneel allemaal. Ook al heeft hij een mooie leeftijd, 80, hij was een paar maanden nog zo actief en fit en nu is ie er straks niet meer. Geveld door die rotziekte... Hij heeft mijn oma gisteren nog opdracht gegeven om een cadeautje voor ons zoontje namens hem te kopen, een rompertje. Zo bijzonder en lief!! Verder gaat het hier goed, blij dat ik nu rustig aan kan doen, komende week alleen nog overdracht en paar dingetjes afronden. Wordt een lange tijd maar gelukkig staat de lente ook weer bijna voor de deur. Die kunnen we allemaal wel goed gebruiken! Mooi weer en zonnestraaltjes Fijn weekend lieve meiden! X
Heey bee Nee Aleen m'n manager en 1colega (wat ook vriendin van me is) weten het, Andere collegasbeginne nu wel vermoedens te krijgen. Maar als echo goed is donderdag dan vertel k het aan m'n collega's. Merk wel als ik 3dagen achter elkaar werk dat k gesloopt ben, en op moment erg moe voel. Maar gelukkig verder geen klachten. Aah je opa nietleuk, heel veel sterkte meis. Dikke knuffel. @conejita wat spannende week krijg je, ik ga heel hard duimen. Dat jullie gauw een wonder krijgen @anneke dikke knuffel. @wendy gefeliciteerd @daan fijn he als je echo hebt gehad dat lucht altijd weer ff op. Hoe voel je je?last van kwaaltjes? Xxx
Hoi meiden, Wow, wat een actief topic is dit. Ik heb even bij moeten lezen. Voel me erg welkom! @conejita, ong. 1 jaar geleden heb ik ook een HSG gehad. Bij mij was het om te kijken of mijn eileiders open waren, wat het geval was gelukkig. Gaan ze bij jou ook contrastvloeistof inspuiten? De ingreep heeft bij mij wat ik me kan herinneren niet lang geduurd, 10 - 15 min. @dewendy, hartelijk gefeliciteerd! Wie van de dames zijn nu verder allemaal weer zwanger? Zijn dat khloe877, Bee1986, Daan01, binalo & dewendy? Hoop niet dat ik het fout heb... Geweldig voor jullie! Onzekerheid en angst zullen vast ook een grote rol spelen in jullie nieuwe zwangerschap? @Anneke83 en Daisykesie, wat rot voor jullie! Elke keer is er weer die hoop. Leef met jullie mee! @hier: bij ons lukt zwanger worden niet vanzelf en ze weten niet waarom. We beginnen nu weer met IUI, 6 behandelingen krijg je dan. Dat lijkt op zich wel veel, maar mochten we na 6 behandelingen nog niet zwanger zijn, dan moeten we over naar IVF. Daar wil ik eigenlijk echt nog niet aan denken. Dus maar hopen dat het binnen die 6 leer lukt. @Bee1986, heel veel sterkte met je opa! Xx
Anneke dikke knuffel voor jou. Het is gewoon heel erg shit. Bee sterkte met je opa. Heftig hoor. Wel lekker dat de lente komt. Weer wat positieve energie opladen. Conejita, fijn dat je snel de uitslag krijgt. Nu duimen voor goed bericht. Mamabs wanneer mag je starten met iui?? Spannende tijden weer. Hier is de euforie van de eerste dag wel verdwenen. Vandaag vooral angst dat het toch niet zo is. Slaat nergens op. Maar morgen toch nog maar n test. Voor de zekerheid. Terwijl mn lichaam echt wel zwanger voelt. Maar ja dat vertrouwen.... Misschien morgen weer betere dag. Verder hebben de kinders vandaag geholpen met de grondverf en schuren. Schiet natuyrlijk niet op. Maar oudste dochter zei 'dit was de leukste dag van mijn leven' en toen 'Alleen als er een broertje of zusje geboren wordt, dan wordt dat de mooiste dag'. SMELT..... Ligt gelukkig helemaal geen extra druk op de kinderwens We gaan t zien. En anneke de duimen draaien hard voor jou. Geen bloed is nog wel hoop toch? Of ben je inmiddels ook ongesteld??
@dewendy, nog getest? Begint het dan nu werkelijk te worden? Hier nog niet ongesteld, maar zal vandaag of morgen wel komen denk ik. Had 2 weken geleden positieve ovutest en voorgaande keren steeds 2 weken daarna ongesteld. Heb gisteren met een vroege test getest, dus als had iig iets verwacht te zien als het raak zou zijn. @bee, sterkte met je opa, hopelijk kan hij snel rusten. Het is een slopende ziekte, heb het van dichtbij meegemaakt. @conejita, succes met je onderzoek komende week, ben benieuwd! Fijn dat je al zo snel uitslag krijgt. @mamabs, weet je ook al wanneer je weer mag starten met de iui? Ook een heftig proces hoor, een collega is na 3 jaar en 3 iui pogingen zwanger geraakt. Zij vond het best heftig iedere keer. Hoop voor je dat het snel raak mag zijn! Ging het de vorige keer vlot? @andere meiden, zwaai zwaai,knuf knuf! @hier, gisteravond naar het 'optreden' van vriendlief geweest. Was toch wel leuk. Hardrock is niet helemaal mijn muziek,maar kon het best hebben. Ook genieten om te zien hoe mijn vriend geniet, lekker los gaan op dat drumstel (en dat op zijn leeftijd). Komende woensdag hier de uitgerekende datum.. Vrijdag heel lief berichtje gehad van een oud-collega. Mijn eerste datum was 6 februari, maar na echo's werd dat bijgesteld naar de 11. Voel er op dit moment nog niet heel veel hij, maar weet niet hoe dat woensdag zal zijn. Mijn vriend is er niet meer zo mee bezig, dus we zullen er niet echt bij stil staan denk ik. Al zal hij vest begrijpen als het niet zo lekker gaat die dag. Dan staat carnaval ook weer bijna voor de deur. Heb er nog niet veel zin in, maar ga toch een aantal dagen iets doen. Ons zoontje vindt het helemaal leuk, dus daar doe je het voor. Bovendien is het ook wel lekker om met zijn tweetjes of drietjes samen weg te zijn. Doen jullie iets aan carnaval? Of komt ik als enige uit het zuiden??? Zo naar school, daar de boel versieren, meestal wel gezellig, mijn vriend is daar al naartoe. Fijne zondag allemaal! X
Hee ladies Mamabs; welkom hier, hoop dat je hier ook de steun kunt vinden. Ik vind het iig heel erg fijn hier Daisy en anneke wat een domper weer. Volgende maand zijn jullie gewoon aan de beurt, zullen we dat afspreken? Daan; fijn je tweede echo en ook alweer bijna termijn echo, komt lekker dichtbij nu. Bee heel veel sterkte met je opa. Wat een lief gebaar van dat rompertje. Conejita; spannend, ben heel erg benieuwd en fijn om te horen dat je erna extra vruchtbaar bent. Eindelijk mag je weer gaan beginnen om te gaan proberen Binalo; morgen echo? Spannend gaan voor je duimen.. Hier; even wat rotdagen gehad. Het wachten begint me steeds meer tegen te staan, ik wil ook zo graag weer gaan proberen, drie maanden klinkt voor mijn gevoel nog zo lang. Verder morgen mijn ingreep, zie er gelukkig niet zo heel erg tegenop. Ben wel blij als het voorbij is en hopelijk is mijn cyclus dan ook weer snel genoeg op orde. Gisteren verrassingsuitje gehad van vrienden, we zijn lekker naar de dierentuin geweest en koala's gespot. Fijn om er even uit te zijn. Alleen zag overal baby's kinderwagens. Hebben jullie dat ook dat jullie er zo op gefocust zijn nu? Zo even lekker met een vriendin wandelen dus even frisse neus halen. Anneke ik ben ook een ras echte zuideling dus carnaval vieren gaat zeker gebeuren. Heb er van te voren nooit zin in maar als het zover is begint het te kriebelen. Voor de rest allemaal dikke knuffel en hele fijne zondag