Hey meiden, @Bee: wat emotioneel van je opa En wat lief dat hij nu toch nog aan jullie mannetje denkt, echt heel bijzonder van hem! Sterkte meid! @khloe: spannend donderdag weer een echo! @MammaBS: ik hoop voor jullie dat het binnen die 6 pogingen lukt! Ik duim mee! @dewendy: heb je nog een extra test gedaan? Kan me voorstellen dat de twijfel ineens toeslaat. Je wil zo graag dat je ineens aan alles gaat twijfelen. En wat lief wat je dochter zei! @Anneke: hopelijk wordt woensdag niet al te zwaar. Je bent nu al emotioneel genoeg. Al is het logisch dat het even extra speciaal is die datum. @pluis: deal! Deze poging zwanger zijn, daar teken ik meteen voor En heel veel succes met je ingreep morgen! Wat betreft focussen op babies. Dat heb ik ook idd, nu wel al iets minder gelukkig. Maar een maand na mn bevalling was ik naar centerparcs en ik werd helemaal gek als ik bijv in het zwembad was. Overal kleintjes... @carnaval: vroeger wel gevierd, maar nu niet meer (ik woon omgeving Rotterdam). Al ga ik nog wel 2x per jaar verkleed haha, maar dan naar Fantasy Fairs Eind april is er weer één, dus ben al druk aan het knutselen voor een outfit (meteen ook weer een lekkere afleiding). Fijne avond en slaap lekker allemaal!!! Knuf!
Dames even egobericht, maar ben opgenomen . het ziet er niet goed uit. bmm is helemaal verweekt. wel nog 4 cm en gesloten, dus hopelijk zijn er nog kansen maar de gyn is zo negatief . ik heb echt even hoop en vertrouwen nodig. mijn man en ik zitten er helemaal doorheen. het mag gewoon niet weer misgaan, dat trek ik niet. Weet even niet wat ik moet maar de komende weken lig ik hier in ieder geval... ben zo bang meiden.
Lieve bee, wat heftig en wat schrikken zeg! Weet eigenlijk ook niet echt wat ik moet zeggen... Wat doen ze nu in het ziekenhuis voor je? Krijg je medicijnen ofzo? Kan me heel goed voorstellen dat jullie er helemaal doorheen zitten. Weet dat ik heel veel aan jullie denk en echt heel erg hoop dat het allemaal gewoon goed komt. Zal een kaarsje voor jullie branden! Hele dikke knuffel en kus
Ohnee!! Wat enorm schrikken zeg!! Gelukkig zit je nu op de juiste plek, het ziekenhuis, waar ze goed voor jullie kunnen zorgen. Mijn duimen draaien overuren voor jullie!
Oh nee meid toch! Hoe kan dit nu? Vanaf nu complete bedrust of krijg je ook nog iets ofso? Heeeel veel sterkte. Denk ook aan je en duim heel hard mee
Aah nee beee. Wat vind k dit schrikken. Gaan ze nog dinge doen of heb je volledig bed rust? Bij my geven ze een soort hormoon om baarmoeder rustig te houde kunne ze zo iets bij jou niet doen? K ga heel hard duimen. Xxx
Bee, wat onwijs schrikken je bericht. Doe je er zoveel aan en lig je nog met verweking in het ziekenhuis. Hoop dat ze je baarmoeder rustig kunnen houden en dan zo lang mogelijk maar bedrust en afleiding zoeken bij ons. Gatver wat heftig, zit hier echt te shaken van je bericht. Sterkte en lig je al ondersteboven (trendelenburg ofzoiets??)? Of helpt dat niet?? De duimen gaan heel hard draaien en zal bij het kaarsjes branden er 1tje extra voor jullie aanzetten. Sterkte en hoop dat je wat vermaak kunt vinden. Anders is de tijd echt niet door te komen. Heb je nog tips nodig qua vermaak? Toen ik de uren door moest komen (niet te vergelijken, maar het hielp iig voor de paar uur) ben ik series van netflix gaan kijken. Kan je ook op een ipad ofzo kijken en dan wordt je hoofd misschien een beetje afgeleid. Ik keek gossip girl (lekker zoetsappig, maar leidt goed af), en daarna pretty little liars (daarvan zijn vooral de eerste seizoenen leuk). Een abonnement daarop kan je snel regelen en kost niet zoveel. En daarbij hebben ze vaak in het zkh wifi. Hoop zo dat je je een beetje rustig kunt houden. En dat ze wat tegen het verweken kunnen doen. Toitoitoi Anneke, lekker toch naar dat optreden. Weer even de situatie een beetje loslaten. Of lukte dat niet en ben je om de minuut naar de wc gegaan? Jij ook al deze week de uitgerekende datum. Heel lief dat je vorige week een kaartje hebt gekregen. Zie er toch wel een beetje tegenop. Denk dat ik mijn kinderen en man en alle mensen die geholpen hebben rond het overlijden van Eva (mijn moeder, zusjes schoonzusje etc.) en valentijnskaart ga sturen. Even wel aandacht geven aan de datum die voor mij wel belangrijk is/was, maar dan op een positieve manier. Ze even bedanken voor alle steun. En carnaval, dat speelt hier helemaal niet. Alleen een middag op school. Wel jammer, want is wel een gezellig feest volgens mij. Pluis, het duurt ook zo vreselijk lang dat wachten. Heb je al wat leuke dingen gepland in de tussentijd? Om de tijd een beetje te overbruggen? Lijkt me zo lastig dat wachten. Nu iig eerst carnaval! Even los gaan. Sterkte vandaag met de ingreep. Hoop dat je je snel weer beter voelt en dan opknappen en met een schoon lichaam aan de slag. Is wel een betere start, maar het is nog steeds verschrikkelijk lang. Daisy, wat leuk fantasy fairs!! Vrijwillig verkleden! Leuk. Je hebt gelukkig nog even om te knutselen. Ben wel een beetje jaloers op je creativiteit!! Mag ik een beetje lenen Hier, besef me hoe vreselijk verwend ik ben dat er geen reden is voor nog een keer een vroeggeboorte. De stress slaat hier zeker in alle hevigheid toe. Gisteren weer een test gedaan en die was zeer positief. Dus dat zit wel goed. Daarna wel weer een beetje rust. Verder aan het denken wat ik zaterdag (uitgerekende datum) ga doen. Geen idee eigenlijk. Bee, denk aan je. Knuffel
Bee, hoe gaat het nu met je? Moet Veel aan je denken! @wendy, fijn die bevestiging, hoop dat je er van kunt genieten. @binalo, echo al gehad???hoe was het?? Hier inmiddels ongesteld. Kan er de klok echt bijna op gelijk zetten... laatste keren steeds op maandag rond het middaguur... Zo regelmatig en dan nog wil het niet lukken. Heb momenteel ook veel moeite met de babykamer. Hoewel we daar nog aan moesten beginnen, staan de meubeltjes er al wel. In het begin niet zo'n moeite mee, nu ontwijk ik die kamer liever. Ik ga mijn uitgerekende datum dus niet zwanger voorbij... ben wel heel blij dat ik vrij ben die dag en mijn eigen tijd dus in kan delen. Ga wel zwemmen met de kleine en verder zie ik wel. X
Bedankt voor jullie medeleven en lieve woorden en voor de tips, dewendy. vanmiddag pas de arts kunnen spreken, mn eigen gyn. Ze was ook aardig in shock. Het kan 2 kanten opgaan nu. Belangrijkste is dat mijn buik rustig wordt en blijft. het is gunstig dat hij nog wel lang en gesloten is (hij is dus niet verkort) en dat ik geen bloedverlies of slijm heb. Maar ze hebben ook overleg gehad om de cerclage er uit te halen ivm kans op scheuren, maar dat doen ze gelukkig niet want dan is het echt einde verhaal. Als ik weer erger harde buiken krijg of weeen kunnen ze nog een paar keer weeenremmers geven. als het wel doorzet, moet de cerclage er uit en ga ik bevallen... enorm eng, maar gyn heeft zeker hoop dat het goed kan gaan. Mijn lichaam moet ons alleen niet in de steek laten. Gelukkig zijn er positieve voorbeelden en daar probeer ik maar aan vast te houden. Ik heb nog geen ontsluiting (want dat komt pas na verweken) dus het kan en moet goed komen. xx Anneke: toch ongi... dikke knuffel! Sorry heb even geen puf om verder te reageren, dus dikke knuffel ook voor de rest!
Nou bee, je bericht geeft in ieder geval een beetje hoop al snap ik goed dat het ook wel ontzettend spannend is de komende tijd. Betekent het nu dat je voorlopig in het ziekenhuis moet blijven of is er kans dat als je buik rustig wordt je weer naar huis mag? Ik blijf hier hopen, duimen en kaarsjes aansteken! Dikke knuffel terug
Vooralsnog hebben ze het erover dat ik hier de komende weken ben en dan met 23+5 naar een academisch zkh. Optie naar huis is denk ik voorlopig niet aan de orde. Ze durven ook niet meer inwendig te kijken/voelen voorlopig dus kunnen ook niet zien of het stabiel blijft. Enige graadmeter is harde buiken en evt weeen. Dank je voor het kaarsje! We houden de moed erin.
Heftig hoor bee. Maar gelukkig weer een sprankje hoop en nog niet opgegeven. Gatver wat een naar gebeuren dit. Wel fijn dat we nu leven en niet in 1850! Ze kunnen een hoop gelukkig. Heftige tijden
Oh wat fijn dat de gyn al wat meer hoop heeft!! Het blijft reuzespannend, maar dit geeft al iets meer vertrouwen. Pfff en nu dus een hele tijd bedrust? Maargoed, alles voor je kindje natuurlijk. Ik duim echt dat het goed blijft gaan en hij nog even een tijdje verder blijft bakken. Dikke knuf!! En Anneke, ook voor jou. Stomme ongesteldheid ook. Dat bloed laat je elke keer weer beseffen dat het niet is zoals je had gewild. @dewendy: fijn dat je nog een knallertest had! Maar spannend blijft het idd wel. Ben benieuwd wat je zaterdag gaat doen. Ik heb ook nog geen flauw idee wat ik ga doen. Met de uitgerekende datum heb ik niks gedaan omdat dat 9 dagen na mn bevalling was. Maar haar geboortedatum zal wel een bijzondere dag worden. Onze uitvaartondernemer gaf als tip om op vakantie te gaan (hij heeft hetzelfde meegemaakt), maar eigenlijk hoop ik dan met een pasgeboren hummeltje te zitten en dus iets dichter bij huis te gaan doen. En mn creativiteit is af en toe wel lekker idd....kan ik even met mn handen bezig zijn Dat verkleden is wel heel erg leuk, eventjes in de huid van iemand anders kruipen hihi. Ben zelfs met 32 weken zwanger nog geweest (als een zwangere waterelf hahaha) @de rest: hoi hoi, zwaai zwaai @hier: vanochtend de huisarts gebeld voor een verwijsbrief maar de assistente zei dat ze ook een psychisch verpleegkundige (oid) hadden op de praktijk en dat ik daar ook naartoe kon. Daar kon ik over 2 weken al terecht, dus ik ga dat maar proberen. Mocht dat niks zijn kan ik altijd nog naar een psycholoog gaan. Maar dan kan ik morgen iig aan het uwv laten weten dat ik er mee bezig ben (heb morgen een telefonische afspraak om plan van aanpak te bespreken, brrr....ben altijd nerveus voor zulke dingen). Fijne avond, knuf! En Bee, veel succes meid!!
Ach lieve Bee, wat heftig!! Ik lees hier net even mee. Ik hoop en duim voor jullie dat het goed gaat komen. Ik moest gewoon even reageren hier.
Hè Bee! Wat heftig! Ik lees veel mee maar reageer weinig.. Heb weinig energie op t moment.. Maar duim heel hard voor je! Heel veel sterkte! Hopelijk blijft ie nog even zitten.. Heel veel kracht toegewenst! Knuffel aan de rest!
Even een korte reactie. Morgen heb ik meer tijd. Bee, wat ben ik geschrokken van je bericht. Heel veel sterkte! Ik duim heel hard voor je/jullie dat het goed komt! Knuffel
Bee heftig zeg, in gedachte bij je. Geef niet op. Ik blijf hoop en vertrouwen houden voor jullie. Jullie hummel moet gewoon blijven zitten. Daisy; spannend morgen, duim ook voor je. Ik heb ook verwijzing van psych gekregen, donderdag al eerste afspraak. Ik had eerst een andere psych maar merkte dat zij te betrokken was, dus dan merk ik al snel dat ik me inhoud. Nieuwe poging met een nieuwe dus. Hier ook even ego bericht. Heb vandaag ingreep gehad en was heftig. Ingreep zelf niet, maar het lukte dus niet om met camera te kijken, beeld was te troebel. Daarom gewone curretage gehad. Ze weten alleen nog niet of alles eruit is, dus over drie weken weer op controle. Het was confronterend in het zh. Eerst werd ik op een kamer gezet met een mama met baby, ik trok dat niet dus heb gelukkig een andere kamer gekregen. Het was ff alles bij elkaar, terug in het ziekenhuis, op de ok, de geur...bleh. Gisteren een vriendin die mij aansprak dat ze gekwetst was omdat ze niet op de crematie heeft mogen komen. Kan daar even niks mee. Even weer klaagzang, hopelijk voel ik me morgen weer wat beter. Dikke knuffel voor de rest...
Hier dezelfde vraag. Hopelijk alles nog helemaal rustig. Liefs! Hier net het telefoongesprek met het uwv gehad. Pffff, was zo nerveus! Ben altijd bang dat ik niet serieus genomen wordt met 'geestelijke klachten'. Ik moet proberen meer te gaan bewegen en in ieder geval dagelijks de deur uit proberen te gaan. Stapje voor stapje. Wat dat betreft is het in ieder geval geen slecht advies. Ik word binnenkort ook opgeroepen door de verzekeringsarts en die gaat dan bepalen in hoeverre in nog niet kan werken. Voor mn gevoel moet ik diegene dan dus heel erg gaan overtuigen. Blegh, het liefst zou ik me ook gewoon goed voelen en weer aan werken, maar ik kan me amper een half uur concentreren, hoe moet ik dan gaan werken? Maargoed, wie weet valt het gesprek mee. Ik ga proberen me er maar niet te druk om te maken (ik heb immers al genoeg aan mn hoofd, net als jullie hier). Nou goed, ik moest het even hier van me afschrijven Ik ga straks naar mn ouders, blijf daar gezellig met Vienna een nachtje slapen. Mijn vader wordt vandaag geopereerd aan zijn urinebuis (gevolg van de prostaatkanker van vorig jaar), dus ik houd me moeder even gezelschap. Fijne dag meiden! xxx