Nu heb ik even wat meer tijd om te reageren. @Pluis79, hoe voel je je vandaag? Ik kan me goed voorstellen dat het gisteren allemaal even te veel was. Ik snap ook echt niet dat ze je op een kamer kunnen leggen met baby.. los van de ingreep die ook al zo heftig was. Ik weet niet hoe jullie het precies met de crematie hebben gedaan, maar bij ons was niemand buiten mijn vriend en ik erbij. Dat was onze keuze. Het is allemaal al zwaar genoeg. @bee, ik hoop dat het een beetje met je gaat.. Ik moet de hele tijd aan je denken. @Daisykesie, succes met je telefonische afspraak om het plan van aanpak te bespreken! Voor je het weet, heb je het gesprek al gehad. Ik moet vandaag ook naar de arbo arts voor een plan van aanpak. Inmiddels werk ik al 3 halve dagen (normaal fulltime). Toch vind ik dat ook spannend. Ook wij hebben een psycholoog in de hand genomen. Het is zo'n berg die je te verwerken hebt. @dewendy, wat fijn die bevestiging! Ik zou denk ik ook wel 5 testen doen . @dewendy en Anneke83, sterkte met de uitgerekende data deze week! @hier, we zijn al begonnen met het 1e IUI traject. Ik ben vrijdag met het spuiten van de hormonen begonnen. Het voelt weer als een beetje hoop en ook weer zo ontzettend spannend. De vorige keer waren we bij de eerste behandeling meteen zwanger. Het zou geweldig zijn als dat deze keer ook zo zou zijn.. @carnaval, ik kom ook uit het zuiden en normaal vier ik elk jaar carnaval. Heerlijk vind ik dat. Dit jaar slaan we echter over. Het is allemaal nog vrij vers met ons dochtertje. Waarschijnlijk gaan we zelfs even een paar dagen weg. @andere dames, knuffel
lieve meiden, ik ben nogal druk met werk en zelfzorg (rust en wandelen etc) en met twee groepen die ik "run" op fb dus niet zo veel tijd voor jullie maar ik kom af en toe nog meeschrijven hoor lieve lieve Bee-tje! hoe kan dat nou... pfff wat enorm spannend... ik duim en bid dat alles goed mag blijven gaan. fijn dat dat het tot nu toe wel doet!! houden inderdaad de moed erin! je moet de 26 weken halen toch!? vanmiddag hsg onderzoek, dan ook tijd om te reageren vanuit mijn bedje (ik neem het er meteen van ) zwaai en knuff
Bee, blijf aan je denken hoor!! Weer een dag dichter bij 24 weken .. Daisy, wat goed dat je een verwijzing hebt. Heel goed. En dat gesprek met de arbo. Volgens mij is het wel duidelijk dat er een probleem is en moet het wel een heel raar persoon zijn om je naar werk te sturen. Pluiss, wat heftig toch een curretage. En dan samen met een baby op de kamer. Hoe kunnen ze dat nou weer doen. Alsof het nog niet heftig genoeg is. En die vriendin. Het moet echt niet gekker worden. Ongelofelijk hoe onnadenkend mensen kunnen reageren. Dat zou ik ook echt niet trekken. Echt een egoistische reactie van iemand die er duidelijk niks van begrijpt. MamaBS wat spannend dat jullie alweer begonnen zijn. Nu duimen voor een goede afloop Conejita, fijn je even te zien. En goed om te lezen dat je jezelf goed aan het verwennen bent. Spannend dat onderzoek. Je zou gelijk morgen de uitslag krijgen toch?? En neem het er maar lekker van. Even uitrusten kan iedereen wel gebruiken!! Succes met het onderzoek!! Anneke heel veel sterkte morgen met de uitgerekende dag. Hoop dat je de dag een beetje doorkomt. En anders lekker veel komen klagen hier. Hier weinig te melden. Heb nog steeds erg veel last van werkontwijkend gedrag. Heb net geloof ik 10 valentijnskaarten gestuurd om maar een eigen invulling aan 14 febr te geven. De belangrijkste mensen bedanken die voor ons klaar hebben gestaan. En ze even duidelijk maken hoe belangrijk ze voor me zijn. En naar de kinderen en mijn man ook kaartjes om ze even een veer in hun reet te steken. Wel leuk om te maken. Maar kreeg geregeld tranen in mijn ogen bij de gedachte en het toch weer terugdenken aan 1,2,3 oktober en de periode erna. Het blijft moeilijk. Maar nu is er een regenboog aan de donkere hemel. Scheelt toch. Kus
@dewendy, wat een goed idee om Valentijnskaarten te sturen. Ik vind het een mooie invulling van jullie uitgerekende datum. @conejita, succes met het onderzoek! @Daisykesie, wat fijn dat het gesprek erop zit! Het is niet voor niets dat je je niet goed voelt. Nu kun je weer even verder zonder dat er een of andere instantie contact met je zoekt waar je helemaal niet op zit te wachten en je je voor je gevoel moet verantwoorden. @hier, ik ben net ook bij de Arbo arts geweest. Hij laat me voorlopig gedeeltelijk arbeidsongeschikt, dat is een opluchting. Na 4 uur werken ben ik ook echt moe. Ik moet ook niet vergeten dat het nog geen 2,5e maand geleden is. Xx
Poging 3, ik heb nu al 2 keer een heel verhaal getypt en het is gewoon niet te zien. Ik begin dus maar voor de derde keer opnieuw.. Vrees dat mijn verhaal steeds korter wordt Ik ga het nu tussentijds maar publiceren steeds. Mocht mijn verhaal er straks toch drie keer staan, sorry Eerst.. Bee, wat een afschuwelijk vreselijk rotnieuws!! Ik heb het net gelezen en huilde gewoon met je mee.. Hoe an dit nou dan toch.. Lieve Bee, houd alsjeblieft de moed erin hoe moeilijk ook! Dan doet je lichaam dat misschien ook. Ik duim voor je en denk aan je! Hele dikke knuffel!!! Ik ben even niet geweest hier. Ik voel me nog steeds niet fijn. Mijn zoontje was flink ziek (nu weer beter), en dat beginnen met werken hakt er behoorlijk in ook, iedere keer weer erover praten en werken zelf me lukt me gewoon niet qua concentratie. En dan aanstaande vrijdag de uitgerekende datum...het gaat gewoon dus even niet zo lekker. Ik heb vrijdag wel vrij. Mijn vriend niet. Ik heb geen idee wat ik ga doen. Wat gaan jullie doen dewendy en Anneke? Donderdag hebben we een gesprek met de maatschappelijk werker. Ik heb geen psycholoog. Zou dat zoveel anders zijn denken jullie? Gisteren heb ik ook de eerstehands gehad. Alle was goed en er was een hartje te zien gelukkig! Mijn vriend wil het nu verder vertellen aan anderen, ik nog niet. Ik zie op tegen de reacties. De gynaecoloog zei ook: zo dat is snel. Ik weet niet of ze dat negatief of positief bedoelde maar ik denk daar dan weer over na. Verder vond ik het toch niet zo persoonlijk als bij de verloskundige, wat ik al gedacht had. Maarja, daar maak ik me maar niet druk om. Het was zakelijk, ja er is een hartje te horen, gefeliciteerd. En het ging over de NIPT test enzo. Maak me wel druk om dat ik nog niet echt heel blij kan zijn.. En dan voel ik me daar ook weer heel erg rot over. @conejita Veel succes vandaag! Ik hoop dat het niet teveel pijn doet! En dat je inderdaad erna extra vruchtbaar bent natuurlijk! @pluis Jeetje heftig hoor toch een curretage! En dan weer in het ziekenhuis, daar liggen, de ok.. Bah En wat verschrikkelijk onnadenkend dan dat ze je op een kamer leggen met een baby erbij! Goed hoor dat je om een andere kamer hebt gevraagd! Fijn trouwens dat je donderdag al terecht kan voor je eerste gesprek weer! @dewendy Leuk idee die valentijnskaartjes! @mammabs Spannend zeg weer het traject ingaan!! Ik hoop dat het snel raak is! Hoe ging het bij de arbo arts? Ik werk ook halve dagen en normaal fulltime. @anneke Heel veel sterkte morgen!! Ik zal aan je denken!! En dan de volgende rond ook voor jou zwanger he, ik gun het je zo!! @Daisy Goed hoor dat je een verwijzing hebt!! Fijn ook dat je al zo snel terecht kan!! Enne dat gesprek met die arts is natuurlijk even lastig, ik heb dat zelf ook, psychisch is zo lastig te beoordelen he. Hopelijk gaat de operatie bij je vader goed!
Hey Binalo, Jij ook sterkte met de uitgerekende datum deze week! Wij hebben een psycholoog. Ik heb geen ervaring met een maatschappelijk werker. Mijn vriend en ik vinden het beide wel fijn om er naartoe te gaan. Het is wel vrij heftig omdat je weer oog in oog met je emoties komt te staan. Ik denk wel dat het helpt. Ik mag voorlopig 3 x 4 u blijven werken. Dat vind ik wel erg fijn. Aan de andere kant werken betekent voor mij ook ritme. Thuis vind ik het lastig mezelf aan te sporen. Heb jij dat ook? Of werk je 5 halve dagen? Xx
Hallo lieve meiden, Jeetje, heel even hier niet geweest en wat een hoop en heftige berichten allemaal. @bee, wat ontzettend heftig om te lezen zeg, echt verschrikkelijk voor je. Ik hoop dat het vandaag verder goed gegaan is en alles rustig blijft, jeetje wat schrikken zeg. Ik hoop en duim net zo hard mee als de rest voor je en hoop dat je kleintje nog een poosje veilig blijft zitten. Heel veel sterkte hoor meis en een dikke knuffel! @anneke, wat ontzettend balen dat het deze maand weer niet raak voor je was. Heel veel sterkte morgen hoor met de uitgerekende datum. Wat leuk dat je carnaval zo viert, ik kom niet uit het zuiden, ben er wel een paar keer heen geweest om het te vieren maar is alweer even geleden. @khloe, bijna weer je volgende echo, spannend hoor. De kwaaltjes vallen bij mij erg mee op het moment, misselijkheid is al een heel stuk minder, nog wel moe en slechte slapen blijft een beetje, buik is al wel aardig bol. Hoe gaat het met jou met de kwaaltjes? @pluis, wat vervelend zeg dat die ingreep je zo tegen viel, en wat ontzettend raar van het ziekenhuis dat ze je op een kamer met baby plaatsen, dat ze daar niet over nadenken zeg.Bij mij vielen die kinderwagens en baby's in het begin ook zo ontzettend op hoor, zag ze overal. Dit neemt wel heel erg af na een tijdje, al valt wel nog steeds de aandacht er bij mij op. Trek je maar niks aan van die vriendin hoor, wat ontzettend raar om dat te gaan zeggen, denkt alleen maar aan haarzelf blijkbaar. @wendy, fijn hoor dat de test zo duidelijk uitslaat! Hoe voel je je? Wat een mooi idee zeg die valentijnskaarten. @daisy, hoop dat het gesprek je mee gaat vallen straks, inderdaad is stapje voor stapje een heel goed advies, niet te veel mee bezig zijn hoor, andere dingen zijn veel belangrijker inderdaad. Ik hoop dat alles goed gegaan is met je vader vandaag. @mamabs, wat spsnnend dat je al begonnen bent met spuiten, ik was ook erg blij dag ik weer met hormonen mocht gaan beginnen, je hebt dan toch het idee dat je tenminste weer iets kan doen om zwanger te worden en dus weer een kans maakt. Ik hoop heel erg voor je dat het weer in 1 keer raak is. Fijn dat de arbo arts het zo goed begreep, kun je tenminste rustig aan doen. @conejita, ik hoop dat het onderzoek allemaal goed gegaan is en dat het je meegevallen is! @binalo, wat fijn zeg dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd, is toch een geruststelling. Ik heb het alleen tegen de naaste mensen gezegd da de goede echo, voor de rest wacht ik nog verlopig, heb ook niet de behoefte om het al tegen meer mensen te gaan zeggen. Veel sterkte vrijdag hoor! @hier, niks veranderd eigenlijk. Aanstaande zaterdag een herdenking in het ziekenhuis, dat lijkt me wel heel erg moeilijk worden om de verpleegkundigen en verloskundigen weer te zien die bij de bevalling waren maar ook vind ik het erg mooi dat ze dit doen en dat zijn naam genoemd zal worden. Fijne avond allemaal nog! Xxx
@Anneke Gaat het een beetje vandaag? @Bee Hoe gaat het met jou meid? @Mammabs Gaan jullie samen naar die psycholoog dan? Mijn vrined wil nu niet meer mee naar de maatschappelijk werker. Terwijl ik dat wel fijn vind als hij erbij is. Ik werk 4 halve dagen en ik ga naar huis als het niet meer gat. Soms half 2, soms half 3. Ik werk sowieso normaal 4 dagen. @Daan Wat goed eigenlijk dat ze een herdenking doen in het ziekenhuis. Heel veel sterkte alvast. @dewendy Dankjewel voor je felicitatie. Gek he, zo voelt het nog niet echt. @hier Op mijn werk krijg ik veel begrip. Maar ik voel me eigenlijk zo rot dat ik alweer zwanger ben terwijl zij dat niet verwachten en nog bezig zijn met mijn verdriet en zoveel steun en begrip tonen. Morgen de uitgerekende dag. Mijn vriend gaat gewoon werken. Ik weet nog niet wat ik ga doen.. Het voelt ook gek om het als een gewone dag voorbij te laten gaan.
Hi meiden, Hi meiden, rustige nacht en ochtend gehad voor wat betreft m'n buik, dus dat geeft moed. Weer een halve week verder sinds opname. Denk ook echt dat m'n angst gister het alleen maar onrustiger maakte, ook dat is niet goed natuurlijk. Dus probeer minder op m'n buik te letten en ga gewoon vanmiddag weer slapen. Dat is het fijnste. We blijven hopen en vertrouwen houden. Binalo: super van je echo en niet schuldig voelen tov je werk! Voor de rest: zwaai, zwaai
Lieve bee , wat ontzettend fijn dat alles rustig is gebleven, Nou proberen maar niet te veel na te denken en lekker veel te slapen ja! Lekker boeken lezen of filmpjes kijken Dikke knuffel!!
Goed zo bee!! Goed uitrusten! Binalo sterkte morgen. Anneke hoe ging het vandaag? Ben je de dag een beetje doorgekomen?
@bee Dankjewel. Tja voel me toch stiekem wel schuldig.. Fijn dat alles rustig is gebleven!! Rust is goed. Niet te veel proberen te piekeren, tv kijken, boekjes lezen? Moeilijk he meid, ik leef erg met je mee hoor!! @Anneke, Hoe gaat het met je? @dewendy Dankjewel alvast! Maar mijn uitgerekende dag is niet vandaag maar morgen. Zie er enorm tegenop. @andere meiden: Hoe gaat het met jullie??
Binalo: sterkte morgen! enorm moeilijk lijkt me nog gefelicteerd met je goede echo. dubbel he. feliciteren en sterkte wensen tegelijktertijd.. Bee; fijn dat alles rustig is! khloe; diiiiiikke knuff!! deWendy: zo spannend joh. weten je kids het al? Anneke, hoe gaat het met jou? dit was even uit het hoofd, zonder terug te lezen. update hier: hsg test was goed gegaan. viel reuze mee (of kwam het door de valium ?). de uitslag heb ik al: vorm vd baarmoeder is goed. héél licht hartvormig maar dat kan of mag een zs niet in de weg staan, zegt de gyn. dus ik heb nu het gevoel: we gaan ervoor! ovu volgende week namelijk ik had haar nog gemaild, de gyn (dit is die privé-gyn) of we nu weer mochten... heel toevallig had het ziekenhuis gebeld dat ik tóch nu al aan de beurt ben (die afdeling waar ik e.v. de testen zou krijgen, het is een vruchtbaarheidsafdeling) ipv in mei pas. dus misschien gaan ze daar die genetische bloedtesten doen van mij en mijn man. als ik ze privé zou doen, kostten ze 500,- dus dat vond ik te veel. via het ziekenfonds zeg maar zou ik dus tot mei moeten wachten. ook geen optie! plus: ik geloof echt niet dat het iets genetisch is! kan toch niet als Noa* gezond was? anyway ik vroeg het dus aan die privé-gyn en vertelde haar van de afspraak die ik nu volgende week al heb bij die speciale afdeling vh ziekenhuis. ze zei "ik zou die testen afwachten". maar...: het is een intake, misschien doén ze die testen wel niet.. echt, mijn intuïtie zegt dat alles oke is met ons. en klinkt stom, maar ik ben toch bij die natuurgenezer geweest? die lompe man? nou hij was helderziend en zei "ze gaan niets vinden" "er is niets mis met jou". en eerlijk gezegd: dat geloof ik ook. én: de artsen in mijn normale ziekenhuis vinden dat ook. van hun mag ik nu naar die speciale afdeling voor e.v. meer testen maar dat was omdat ík dat wilde. niet omdat zij dat nodig vinden.. wat ik nu eigenlijk wil doen is gewoon deze ronde "wel zien" (geen bescherming gebruiken) en dan vrijdag naar die afspraak. vragen om die testen (voor de zekerheid) en ondertussen de natuur zijn gang laten gaan. er komt trouwens 99% van de tijd niets uit die testen.. volgen jullie het nog? sorry hoor, voel je ajb niet verplicht om te reageren. ik wou het gewoon ff kwijt ik ga straks op de rest reageren. knuff knuff zwaai zwaai voor iedereen!
Heey meide @conejita, hihi ik volg je. Spannend. Ik ga heel hard duime dat gauw raak is. @hiero echo was goed. Hij of zij was lekker actief. Was zo opluchting, nu over 2weken terug. Xxx
Pluis: het zit je ook niet mee he. vervelend dat je weer moet wachten op duidelijkheid. en dat je op een kamer met een baby kwam mijnhemel ook dat nog Dais: fijn dat je over 2 wkn al terecht kan! fijn dat het gesprek met het uwv achter de rug is. telefonisch dan. ik snap dat je je druk maar om het volgende gesprek met de arts maar hij of zij snapt heus wel dat je niet zomaar kan werken hoor. die mensen zijn ook opgeleid om met je mee te denken: ja, ze willen je aan het werk hebben maar mijn ervaring (en die van vriendinnen) is dat ze wel menselijk zijn hoor, geen beesten missch valt het allemaal reuze mee en komen ze zoals nu ook met tips waarvan je denkt "daar kan ik wel wat mee". hoest verder kwa ovu-testen? ben je daar nog mee bezig? ik heb er nog een hoop liggen maar weet niet wat ik ga doen. deze ronde niets denk ik. ik bedoel, wel gezellig maken hoor , maar niet testen. ik voel trouwens mijn ovu. jij niet? hoe is het met je vertrouwen in je lichaam? en met je dochtertje? btw: ik heb wel zwangerschapstesten gekocht... 10!! !! ik koop ze altijd via internet en het pakketje met 10 was goedkoper dan die met 5 dus tja, toen heb ik die van 10 maar gekocht ken ik lekker los gaan was maar 3,99!! sterkte met je vader dais. en Bee, hoe is het met je opa? mamaBS: succes met de IUI! wat is ook weer het verschil met IVF? hoe ben je vorige x zwanger geworden? wel fijn dat hulp krijgt toch? met IUI m¡krijg je ook hormonen of niet? sorry voor de vele vragen liefs, zoals jullie merken, ik reageer in delen
khloe; ow gelukkig. gefelicteeerd! joepie weer een goede echo. echt blij voor jou. dank je voor het duimen xxxx
Binalo, sterkte vandaag. Wat ga je doen?? Conejita, fijn om jou weer te zien. Super dat je baarmoeder iig goed is. En nu knallen deze maand!!! Hihi Hoop dat je snel aan de medicijnen moet en dan een mooi gezond beebje krijgt. Tuurlijk gaan we reageren. Kan me voorstellen dat je hoofd een beetje in de knoop zit. Maar als je gevoel er goed bij is en je krijgt straks die medicijnen, zou ik het er geloof ik ook op wagen. Dat is lekker goedkoop die testen! Kan je lekker los gaan straks Khloe, wat heerlijk dat de echo weer goed was!!!! Anneke, ben je woensdag een beetje doorgekomen? Wat heb je uiteindelijk gedaan? Bee, hoe staat het bij jou?? Weer een paar daagjes verder??? Hier gaat het aardig. Zie wel op tegen morgen. Maar minder dan ik een week geleden dacht. Met een gevulde buik is het toch wat makkelijker. Al krijg ik al weer tranen in mijn ogen als ik aan morgen denk. Was vanmorgen opeens op de fiets aan het bedenken dat ik nu ws wel last zou hebben van voorweeen als ik morgen uitgerekend was. Dat was zon apart gevoel. Ik loop altijd overtijd, maar heb altijd wel heel veel last van voorweeen. We zullen zien deze keer. Heb al nachtmerries over brekend water in de gang van school Ach alles beter dan de vorige bevalling.
haha wendy, zeker een nachtmerrie! ja, jij zou het er ook op wagen? bedankt voor je mening meid, het is toch lógisch dat je tranen in je ogen krijgt! laat ze lekker de vrije loop. hele dikke knuff voor jou morgen. en voor jou vandaag Binalo. muuuaaak!