Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zo is het mamabs!

En wat lief dat je terug komt op je 'understatement'.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Yojbas, dikke knuff. En je uitgerekende datum en ook nog de griep:( Sterkte meisje!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: wist niet dat je in Spanje woont! Dat maakt Gent en dd ineens heel ver weg! Ik zou dan denk ik ook eerst met de bloedverdunners proberen. Hebben ze een plan voor als dat niet werkt?
    Voor ons kwam de druppel na m'n laatste miskraam. Ik vroeg mijn gyn toen of hij utrogestan voor wilde schrijven omdat dit de 3e vmk was ( de ma is met ong 6 weken mis gegaan alleen niet vanzelf op gang gekomen). Maar kreeg als antwoord dat hij dit nooit voorschrijt, dus ook niet aan mij. Daar kan je het dan mee doen. Ik gebruik nu dus utro op eigen initiatief. Ik laat me niet meer in een hoek drukken door de artsen. Ik heb al zo vaak achteraf gelijk gekregen, dat ik het gevoel heb dat ik ze niet meer kan vertrouwen.
    Ik heb de standaard stollingsondwrzoeken die in nl gedaan worden gehad. Daar kwam niks uit.

Goed om te lezen dat ik niet afgeschoten wordt als ik het nog even niet kan volgen hihi! We weten allemaal wat het is om een kindje kwijt te raken helaas :(.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1444 conejita, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    Oh absoluut! Ik schrijf nu heel veel omdat ik me fit voel maar soms kan ik het ook niet bijbenen en dat is ook prima.Wat erg dat je ook al te vaak achteraf gelijk hebt gekregen. Ik merk ook dat je echt voor jezelf moet denken en opkomen! Goed dat je naar Gent gaat. Een fijn idee lijkt me.
    Gent idd voor mij ver weg maar het fijne van Spanje is dat hier alles kan, als je maar betaalt. Dus als ik die onderzoeken wil (bepaalde, auto imuum stysteemonderzoeken, dan kan dat hier. Moet ik alleen zelf betalen, maar zal dat ook in Gent moeten. Aangezien ik niet verzekerd ben in Ned). Houd me op de hoogte? Stel dat het volgende keer weer mis gaat bij mij, dan ga ik zeker ook voor die onderzoeken en heb ik misschien wat info nodig ;).
    Utro koop en betaal je zelf? Ik denk er ook aan om het zelf te kopen, dat kan hier zonder recept. Officieel niet, maar ze knijpen vaak een oogje dicht.
    En ook heel herkenbaar: na mijn laatste mk zei de gyn dat ze dat "gewoon niet doen", progesteron voorschrijven. Daar kun je het dan idd dan mee doen. :x Ook gaf mijn vorige gyn me pas bij 6,5 week zwangerschap heparine, en nu weet ik dat je het moet gaan gebruiken vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent. In Gent zeggen ze volgens mij nog eerder. Dus dan denk je ook... Zo laks, zo makkelijk, het is hun leven niet, maar misschien had mijn laatste mk geen mk hoeven zijn als ze me op tijd en goed hadden geholpen met medicatie :(.
    Heft in eigen hand! Echt wel! Ik leer ook veel van de dames van het miskramen topic en ben nu het boek Is your body baby friendly? aan het lezen.
    Ik hoop echt dat Gent jou goed zal doen! Liefs en knuff

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Daar heb je dus meer opties als hier in nl. Misschien ook wel een geruststellend idee of niet? Dat ze het wel doen als je maar betaald?
    De meiden van het herhaalde mk topic zijn super. Ik heb regelmatig contact met een aantal van hen. Helaas hebben zij ervaring die wij goed kunnen 'gebruiken'. Alleen zo naar dat zij dus dezelfde ellende hebben moeten doorstaan.
    Je zou misschien Gent wel eens kunnen mailen of ze via de mail advies kunnen geven over welke bloedtesten ze aanraden? Dan kan je dat laten doen in Spanje. Maar ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is en je gewoon snel goed zwanger bent!

En inderdaad, ik denk dat we veel assertiever moeten zijn, maar dat is lastig als je voor zo'n arts zit. Ik laat me zelf vaak toch weer overbluffen op zo'n moment.

Even off topic: hoe ben jij in Spanje verzeild geraakt? :D

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hihi, ik hou het ook niet altijd bij om op alles te reageren ;)
    Zoals nu...ik lees alles, maar ben dan na al het lezen alweer vergeten wie nou wat zei.

Spannend dat we allemaal gelijk opgaan meiden! Hopelijk kunnen we ons snel bij het groepje zwangeren voegen ;)

Ik had trouwens nog iets moeilijks wb de peuterspeelzaal van mijn dochter. Na de voorjaarsvakantie beginnen ze met het thema 'Ik en mijn familie'. Er werd aan de ouders gevraagd of we foto's willen meegeven van ons kindje met hun familie.
    Tjah....en dan vind ik het dus heel moeilijk worden, want het liefste zou ik een foto meegeven van ons viertjes net na de bevalling van Delilah*. Vienna heeft ook een zusje, maar alleen 1 die in de hemel woont. Maar ik weet zeker dat er een hoop ouders dit niet zullen waarderen. Je ziet amper dat ze overleden is op de foto's en ik weet dat de peuters waarschijnlijk gewoon een slapende baby zien, maar ik kan het gewoon niet doen. Maar vind dat zo lastig, want ik denk dat Vienna wel over haar zusje gaat praten wanneer ze de foto's van alle kindjes gaan bespreken. Ik doe er ook maar een foto bij van Vienna met haar lievelingskat (wij hebben meerdere katten), ik weet zeker dat ze daar ook heel enthousiast over zal kletsen en die horen ook bij ons gezin hihi.
    Maar het voelt toch zo stom dat ik Delilah* dan niet als onderdeel van ons gezin mag neerzetten :(

7. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @Daan01, 6 kindjes is eigenlijk best veel, elke maand dus 1 kindje. Wat verdrietig zeg...:(

@Daisykesie, wat een dubbel gevoel.. rot zeg. Ik vind wel dat je het slim hebt opgelost met de foto van Vienna met haar lievelingskat.

8. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Lieve ladies.
    Ik duim allemaal kei hard voor jullie deze ronde. Duimen jullie dan over drie maanden voor mij. Ik wil oooook ;)

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Pluis ik herken je gevoel . Ik wil ook datjij ook mag!

Lieve Dais, wat moeilijk. Helemaal omdat Vienna zo erg met haar zusje bezig is. Misschien raar van mij, maar ik zou het wel gewoon doen. Jij hebt het recht om je familie te laten zien en Vienna haar zusje. Pech wat de andere ouders denken. Kinderen kunnen daar best heel goed mee omgaan. Heb je het met de juf besproken?

Madelein, ik ben grenzeloos verliefd geworden op vakantie:D! Na eenmaal ben ik naar Spanje verhuisd en bij hem ingetrokken. Beste beslissing ever:)

ja een van die meiden heeft me al een lijstje gegeven met wat ik kan testen. Maar ik ga ze zelf even mailen. Goed idee.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Snap ik Pluis, tuurlijk duimen we voor jou!!

Wat bijzonder Conejita! Hoe lang woon je er nu? Waar in Spanje woon je?

11. joybas

joybas Lid

20 okt 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamabs:
    Het was mij niet opgevallen hoor, dus geeft helemaal bios! Wel heel lief dat je er nog op terug komt.

Conejita:
    Dank je wel
    Voel me nog steeds beroerd, maar gelukkig niet meer zo heel emotioneel.

Fijn dat veel meiden het onzekere gevoel herkennen, nou ja niet fijn voor jullie natuurlijk, maar dat ik niet de enige ben bedoel ik. Dat geeft me rust en steun.

Xxxx

12. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Dank je Pluis79!! Ik duim ook voor jou!!

@joybas, knuffel!

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Pluiske, ik duim zeker ook voor jou!!!

Madelein ik woon nu 4,5 jaar hier. In Barcelona. Echt superfijne stad. Nou eigenlijk zijn we net van de zomer naar een dorpje 15 min verderop verhuisd, aan het strand. Zoooooo heerlijk. Maar ik ben binnen 20 min in Bcn en werk daar ook elke dag. Mijn man komt uit Ecuador. Dus ons meisje had helemaal internationaal geweest. We zouden haar Nederlands, Spaans en Engels bijbrengen. (Onze kerk is Engelstalig en mijn man en ik spreken een mix van Spaans en Engels). En dan zou ze hier ook nog Catalaans leren. Dat is hier ook een officiële taal. Net zoiets al het Fries zeg maar. Maar goed, wie weet hopelijk mogen we dit allemaal aan onze andere kind (jes) leren.
    Ik dacht, ik vertel meteen wat meer, in case je nog meer vragen had ;)

Liefs!

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: altijd leuk, meer achtergrond info :).
    Barca is idd een super mooie en heerlijke stad! Ik ben er meerdere keren geweest en gelijk verliefd op geworden.
    Ik weet zeker dat jullie de kans krijgen om jullie kindje(s) al die mooie talen te leren. Alleen dat neemt je gevoel en beeld niet weg dat je het jullie mooie meisje graag had willen leren. Knuf!

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik vind het ergens ook moeilijk om aan de juf te vragen. Want hoe reageer ik als ze nee zegt? Durft ze nee te zeggen? Vind het bijna rot om haar voor het blok te zetten. Ik denk er deze week gewoon nog even over na. Misschien dat ik ook een foto kan doen van alleen Delilah's handje. Ik heb een foto van haar handje in Vienna's hand. En misschien ook maar vragen waar Vienna over wil vertellen :p Ze is pas 3, maar wie weet noemt ze haar zusje nog geen eens als ik het vraag (kan ik me bijna niet voorstellen, maar die kleintjes kunnen zo veranderlijk als het weer zijn :p )

Oh en super bijzonder trouwens dat jullie kleintjes dan 4-talig opgevoed zouden worden. Hopelijk komt die kans heel gauw voor jullie!

16. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Conejita, echt knap als een kind gelijk zoveel talen kan leren!!
    Wat balen dat de gyn opeens weer zegt dat je moet wachten. Gelukkig heb je dit eitje wel benut. En is het nu wel zo, dan heeft het zo moeten zijn toch. Dan maar aan de medicijnen en hopen op een nieuw wondertje.

Joybas, beterschap. Duurt lang he, dat ziek zijn.
    Fijn dat er mensen aan de datum dachten. Is toch beter dan dat je alleen zit te kniezen.

Daisy, dat is inderdaad een goed idee, het even met Vienna ‘bespreken’. Als zij gelijk over haar zusje begint, dan kan je idd een foto met een handje. Stoot je geen mensen voor het hoofd en dan heb je toch Delilah wel bij de familie betrokken. Moeilijk hoor.

Daan, 6 kindjes per half jaar is idd echt wel veel. Zo veel verdriet.

Hier een leuk gesprek gehad over het vertellen tegen mijn dochter. Wij willen het na de echo vertellen. (kan ik daarna de zwbroeken ook weer aan ;)). Zegt mn moeder, dan vertel je het toch pas met 24 wkn…… Ja hoor, dat doen we. Soms is die oude generatie echt niet te begrijpen. Net of mn dochter er dan geen verdriet van zou hebben als het weer met 21 wkn mis zou gaan. Want nee, dan zou ze ook niks van mijn verdriet merken.
    Soms…..
    We volgen ons eigen idee en vertellen het na de echo. Als die goed is natuurlijk. Ze weet dat het mis kan gaan. Ze is al erg wijs op dat gebied. Door schade wijs geworden helaas. :(

Knuffel

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @daisykesie: wat lastig meis. Ik vind wel dat je een mooie oplossing hebt bedacht.
    Misschien kan je gewoon eerlijk zeggen tegen de juf dat je er moeite mee hebt, en niet goed weet wat je moet doen. Lijkt me dat mensen daar alleen maar begrip voor hebben maar je weet het idd soms niet. Lastig hoor!

@dewendy: gefeliciteerd met je zwangerschap! Idd gewoon je gevoel volgen hoor!

18. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @Daisykesie, succes met je keuze. Lastig hoor.. De foto van de handjes vind ik wel heel bijzonder. Ik kan me niet voorstellen dat de juf daar een bezwaar tegen heeft.

@dewendy, je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt denk ik. Je dochtertje zal misschien ook wel vragen gaan stellen als je zwangerschapsbroeken aantrekt of een dikkere buik krijgt. Wanneer heb je de echo?

@conejita, jullie krijgen vast de kans om alle talen aan jullie kindje(s) te leren. Knuffel

19. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat een mooi idee! Eerst Vienna zelf vragen en die foto met hun handjes... Slik.

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wen, met de andere meiden eens, lekker je eigen gevoel volgen. De oudere generatie zien dingen soms echt anders. Helaas is jullie dochter al vroeg "wijs" geworden hierin, maar ze kan er wel mee opgroeien hoe je hiermee om kunt gaan, en dat verdriet er ook mag zijn. Dat is ook iets heel waardevols voor in haar verdere leven.
    Zo denk ik er ook over als wij weer een kindje krijgen. Er mag verdriet zijn om Noa*, maar vreugde is er ook heel veel en liefde in ons gezinnetje! Bij jullie vast ook! En ik vind het best bijzonder want je kunt je kindjes al vroeg bijbrengen hoe er in jullie gezin met dit soort dingen omgegaan wordt. Ook zoals bij jou Dais, vind ik zo bijzonder om te lezen! En dat ze hun zusjes of broertjes nooit zullen vergeten.
    Ze wil ze natuurlijk beschermen voor nare dingen, maar als het dan toch gebeurt, kan het juist hen in een mooi opzicht vormen als ze zien hoe liefdevol en open ze er mee kunnen omgaan (door het voorbeeld van de ouders). Ik vind dat ook heel bijzonder.

Deel Deze Pagina