Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor jullie superlieve eerlijke reacties.
    Conejita, je hebt helemaal gelijk. Dit is een hele waardevolle les waar ze rest van hun leven nog iets aan hebben. Hoop alleen wel dat de les voorzover overlijden/zwangerschap nu afgelopen is en ze de les verdriet even naast zich neer kunnen leggen. Maar ja dat wenst elk persoon.
    Maar dat ze er naast t verdriet iets waardevols van hebben geleerd ben ik t helemaal mee eens.

Kusss

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Goedemorgen meiden,

@dewendy: idd gewoon lekker doen wat jullie zelf willen hoor. Die kids hebben veel meer door dan sommigen denken. Dat je wacht tot een goede echo vind ik al heel knap, want dan moet je al opletten dat je je mond niet voorbij praat tot die tijd...en dat in je eigen gezin! ;) Tot 24 weken is geen doen, dat hebben ze heus wel door als je buik ineens begint te groeien. En sommige kinderen voelen dat zo goed aan wanneer iemand zwanger is. De les die onze kindjes leren is een hele zware, maar hoe mooi is het dan als ze samen met papa en mama weer mogen hopen op een nieuw wondertje in het gezin :)

@peuterspeelzaal en foto's: goed idee idd om ook even tegen de juf te zeggen dat ik het een moeilijke keuze vind ;) Ik print gewoon 3 foto's uit, ook 1 van de 2 handjes, en zeg dan dat ik twijfel of ik die wel of niet kon meegeven. Ik heb aan Vienna gevraagd wie er allemaal bij ons thuis wonen en toen zei ze zelf "papa, mama...baby-zusje...en Vienna!" Dus tjah, voor haar hoort ze er ook gewoon bij.

@hier: nog 9 dagen voordat ik kan testen...pff, duurt me nu al te lang :p Ben wel gestopt met tempen. Word daar veel te nerveus van; als het 0.1 graad zakt begin ik al meteen te denken dat het niet gelukt is enz. Vorige maand had ik heel veel hoop, mn temp bleef ook hoog en alsnog werd ik ongesteld. Pas op dag 3 van mn ongesteldheid zakte mn temp een keertje. Dus ik ben daar lekker mee gestopt. Ik zie vanzelf wel of het gelukt is.
    Vienna zei gister ineens dat er weer een baby-zusje in mijn buik groeit. Het was niet baby-zusje Delilah 'want die woont in de wolkjes', nee...het was echt een ander zusje. Nou, ben benieuwd of ze gelijk heeft hihi :p Het kan natuurlijk gewoon een grote wens van haar zijn, maar soms denk ik weleens 'wie weet voelt ze het gewoon aan'. Ik blijf het namelijk zo bijzonder vinden dat Vienna 5 dagen voordat Delilah overleed zei dat ze niet met mijn buik wilde kroelen omdat baby-zusje dood was. Die dag hadden we nog een goede CTG gehad, dus ze leefde toen nog....maar we hadden nooit kunnen bedenken dat ze 5 dagen later daadwerkelijk zou overlijden en dat Vienna gelijk zou krijgen :(

Nou goed, nog 9 dagen geduld hebben en dan zien we het wel ;)

@de rest van de meiden: alles goed?

XXX

3. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    #1463 Pluis79, 23 feb 2015
    Laatst bewerkt: 23 feb 2015
    Middag ladies
    Laute; jij ook welkom hier. Vreselijk dat ook jij je kindje moet missen. Wanneer heb je de controle in maart?

Mijn meisje is overleden op 10 november. Geboren met 29 weken en nog tien dagen bij ons geweest. Ik mag een half jaar niet zwanger worden ivm ks en hellp. In mei heb ik eerst nog onderzoeken om kans op herhaling te berekenen.

Anneke; hoe is het met jou? Nog steeds de rust in je hoofd? Afgelopen weekend je ovu toch? Hoe was de afspraak bij de psych? Even uitzoeken hoe ik je als vriend moet toevoegen, ik wil de foto van je kindje graag zien.

Mamabs; spannend duim ook voor jou mee. Confronterend he die as ophalen. Vond dat zon moeilijk moment. Maar aan de andere kant ook 'fijn'dat ze weer thuis was. Jullie plekje thuis klinkt heel bijzonder.

@psych; ik ga alleen mijn vriend gaat niet mee. EMDR is een soort therapie voor het verwerken van traumatische dingen. Het neemt de lading van de emoties wat af.

Madelein; ook jij welkom hier, en wachten jullie ook al lang. 14 dat zijn er echt heel veel. Kan me voorstellen dat het heel confronterend is. Knap idd dat je zelf allerlei stappen zet en naar Gent gaat? Best apart dat er in belgie dus veel meer aan gedaan wordt dan in Ned.

Daan; Fijn dat de echo goed was. Zou denk ik ook heel emotioneel worden bij horen van hartje. Blijft een bijzonder moment.

Khloe; succes woe.

Binalo; ook goed om te horen dat jouw echo goed was. Super.
    Daisy had je al de toelichting gegeven op verschil mw/psych fijn.
    Hoe is het met je verkoudheid?

Joybas; hoe is het met je? Weer aan de betere hand?

Dewendy; eigenlijk net als wat de rest zegt, ik zou gewoon je gevoel daarin volgen. Wat voor jullie goed voelt. Het is jouw gezin..

Daisy; wat een bijzonder kindje heb jij zeg. Mooi dat ze dat ook zelf aangeeft over haar babyzusje. Hoop dat er goed op gereageerd wordt op de psz maar vind het knap hoe je het tot nu toe gedaan hebt.
    Bijzonder dat ze dat de vorige keer zei ,hopelijk heeft ze nu ook gelijk. Mag ik trouwens vragen hoe jullie aan deze bijzondere namen komen voor jullie meisjes?

Conejita; hoe is het bij jou? Nog nieuws vanuit zh ofso of wacht je even tot NOD. Hopelijk ben je nu al gelijk zwanger. Zou zo fijn zijn.

Hier; weinig bijzonders. Heb vorige week mijn eerste EMDR gehad. Was heftig en ben drie dagen doodmoe geweest, wat een energie kost dat. Morgen eerste dagje werken. Ik ga beginnen voor 25%
    Verder kijk ik uit naar volgende week, eindelijk duidelijkheid over mijn bm i hope.

Mijn verloofde is trouwens ook veel liever geworden na het overlijden van ons meisje. Al was hij al heel lief.
    Vind het soms moeilijk, hij laat zo weinig los over zijn eigen verdriet. Als we het erover hebben moet het echt vanuit mij komen.
    Herkennen jullie dat ook?

Fijne middag ladies

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey pluis,

ja, hier ook een man die er niet uit zichzelf over begint. Ik mag zo veel over haar praten als ik wil, maar het gaat eigenlijk bijna altijd over mijn emoties, niet over die van hem. Hij vindt het heel moeilijk om die te uiten. Af en toe komt het er een beetje uit en dan lucht het hem wel op zegt hij. Ik ga ook alleen naar de mw deze woensdag, mijn man heeft er geen behoefte aan. Misschien dat het ergens wel beter zou zijn als hij er ook naartoe zou gaan, maar wie weet werkt het voor hem gewoon niet. Hij vind het prima zoals het nu gaat zegt hij.

Heftig hoor die eerste EMDR, is een pittige behandelmethode. Logisch dat je daarna kapot was. Hopelijk gaat het werken morgen een beetje meis ;)

En wat lief wat je zegt over de namen van onze meisjes! Mijn man en ik zijn jaren geleden naar Wenen geweest en sindsdien waren we eigenlijk verliefd op de engelse naam daarvan ;) En dus werd het Vienna. Haar tweede naam is een afkorting van Elizabeth, de naam van onze moeders en mijn oma; Eliza, maar dan op zn engels uitgeproken.
    Voor Delilah wilden we het liefst weer twee namen die eindigden op een -a of -a-klank. Ik volgde het engelse seizoen van The Voice waar Tom Jones in zit en ik zat een beetje naar zijn oude liedjes te luisteren. En toen kwam ik het nummer 'Delilah' tegen en was ik verliefd hihi. Mijn man heeft haar tweede naam Sierra verzonnen. Die was hij ergens tegen gekomen en vonden we mooi bij haar 1e naam passen :)

XXX

5. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @Daisykesie, wow wat mooi hoe jullie de namen bedacht hebben en dat ze ook echt een betekenis voor jullie hebben. Ik dacht met namen uitzoeken er eigenlijk alleen aan of ik de naam leuk vond. Haha. Toen wisten we ook nog niet dat onze naam uiteindelijk veel specialer zou worden dan ooit gedacht...

Ik ben er trouwens wel een beetje stil van dat je dochtertje zei dat haar baby-zusje dood was. Wat bijzonder, alsof ze het aanvoelde.

@Pluis79, mijn vriend gaat mee naar de psycholoog. We hebben wel pas 3 sessies gehad en zullen er ook maar maximaal 8 krijgen. Zoals ik er nu tegenaan kijk, zou dat ook voldoende moeten zijn. Ook wij moeten na zo'n sessie echt bijkomen. Het is emotioneel heel zwaar. Mijn vriend praat er overigens thuis wel over. Alleen praat hij er wel minder over dan ik. Meestal ben ik degene die erover begint. Toen we de as van ons dochtertje hadden opgehaald, zag ik ineens een vlinder door de tuin fladderen. Echt mooi! Ik zag dat meteen als een teken. Mijn vriend vond dat overdreven. Hij beleeft het anders.

6. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Daisy; inderdaad heel mooi die namen, leuk het verhaal erachter. En uniek, voor mij tenminste want ik ken geen kindjes die zo heten.
    Wij vonden allebei vrij snel de naam Luna heel mooi, maar kwamen er na de geboorte achter dat heel veel mensen het anders uitspreken dan dat wij het doen. Veel mensen spreken het uit als Loena. De naam is met name nu voor ons heel betekenisvol. Elke avond kijk ik even naar de maan.

Mamabs; wat fijn dat jullie dat samen kunnen doen. Het kost idd ontzettend veel energie, ik had het een beetje onderschat geloof ik. Heel mooi van die vlinder. Ik zou het ook echt als een teken zien, niet voor niks dat daar een vlinder voorbij kwam op die dag denk ik. Wij hadden het op vakantie. Waren echt in een wereldstad , vol drukte en verkeer. Voelde me heel erg verloren en ineens vloog er een vlinder tegen het gezicht van mijn vriend aan. Ik dacht meteen, dat is ze..heel mooi.

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    waow wat mooi Pluis!
    ik heb dat zelf niet zo... dat Noa en vlindertje is. voor mij is de gewoon in de hemel en is ze mijn meisje. geen vlinder, geen engel. gewoon Noa* ;)

Dais: je hebt echt een bijzondere dochter ( allebei hoor ;)). wat enorm bijzonder dat Vienna zei dat haar zusje dood was... :( volgens mij heeft zij een een band met haar zusje, iets wat wij niet kunnen bevatten... echt bijzonder!

namen: één van jullie meisjesnamen lijkt heel erg op een naam die wij bedacht hebben voor een volgend dochtertje (eventueel). :)

ja ik herken wat je zegt Pluis, alles moet van mij komen. dat was in het begin zo, maar nu is mijn man zelf ook echt met zijn gevoel bezig. ik weet zelf ook niet wat me overkomt :$ haha zo gevoelig en praten over zijn meisje en zelfs huilen... in het begin was dat veeel minder.

@hier: druk met werk en het verbaasd hoe "goed ik het doe" ik bedoel ik ben echt best stabiel, ongelovelijk haha :D dat heb ik van me leven nog niet meegemaakt :p
    pak wel me rust hoor. en mijn man vraagt ook soms of het wel gaat, en dat ik even mag gaan zitten (we werken soms samen). heel lief!
    missch heb ik die energie omdat ik denk/ hoop dat ik zwanger ben... hoewel ik vannacht droomde van niet :). maar ja t was maar een droom.

dais wanneer ga je testen?volgende week woe?
    ik heb woe NOD maar ik wil eigenlijk al eerder testen... ik kan niet wachten... maar eerst moeten mijn testen nog binnenkomen, heb ze op internet besteld. dus missch word ik wel gedwongen om te wachten haha

ik maak me niet meer druk om het ziekenhuis. ik trek gewoon mijn eigen plan. weet je, ik krijg gewoon totaal niet de indruk dat ze naar jou, of jouw "zaak" als geheel kijke. iedereen werkt zijn eigen protocol vast en that´s it. ik ga echt niet wachten. ik moet alleen nog even met mijn man over hebben maar somehow heb ik heel sterk het gevoel dat het zichzelf allemaal vanzelf oplost ;)

mijn vriendin trouwens, haar babietje had trisomie13. ze heeft het kindje wel gezien maar niet vastgehouden maar geen foto´s. dan denk ik oooooh wat zonde het is je kindje!! toen ze in het ziekenhuis was heb ik met haar man gesproken over de whats app (vorige week dus, op de dag van bevallen) en wel genoemd "weet je zeker dat je geen foto wil" maar het was goed zo, zei hij. ik kan me dat niet voorstellen!!!
    anyway het is mijn zaak niet. ik wil wel iets moois voor hun kindje gaan bestellen. een mutsje of iets met de naam. ze weten trouwens nog niet zeker of het een meisje was (snap ik niet, want "ze" was toch al 18 weken?). ik heb haar persoonlijk nog niet gezien want het was druk met werk en familie-etentjes dit weekend. ik wil haar deze week wel zien als het kan, en zij het ook wil.

khoe, succes morgen!

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik hoop dat ook zo enorm dat mn meisje toch nog een band met haar zusje heeft...ze zegt soms dingen waardoor ik bijna denk dat ze haar nog voelt oid. Maar dan twijfel ik weer aan mezelf; is het echt zo of wil ik dat gewoon graag geloven?

Superfijn trouwens dat je je even zo goed voelt meis!! Verdrietige/moeilijke dagen zijn er al genoeg, dus even genieten van je goede dagen ;)

Ik weet niet zo goed wanneer ik moet testen :p Vorige maandag had ik mn eerste lichte pos ovutest, woensdag de echte knaller, en donderdag volgens mij mn sprong. Ik heb vroege testen liggen, dus ik denk dat ik dinsdag ga testen (als ik dan nog niet ongesteld ben...duim duim duim).

Wat moeilijk trouwens van die vriendin....ik kan me dat ook zooo niet voorstellen. Maar iedereen is daar anders in. Ik hoop alleen dat ze er nooit spijt van gaan hebben.

9. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Conejita; dat is ook heel mooi toch, gewoon jullie Noa <3
    Volgens mij heb je een super lieve man. Goed dat hij het nu ook doet, erover praten.
    En wat fijn om te horen hoe goed je het doet. Klinkt alsof er wat meer balans is, ook doordat je de rust neemt. Is denk ik ook heel belangrijk.
    Begrijp helemaal dat je je eigen plan trekt, je wordt er soms toch ook niet goed van. MOet alles voorkauwen, ze zijn niet op elkaar afgestemd enz. Blijf gewoon lekker bij jezelf. En we gaan gewoon kei hard duimen dat het nu ook niet meer nodig is ;)
    Wat betreft die vriendin hoop idd dat ze er nooit spijt van gaat krijgen zoals Daisy zegt.

Daisy; mooie gedachte dat je dochter een band heeft met haar zusje. Niet twijfelen aan jezelf, je voelt dat denk ik niet voor niks. Als er iets is wat ik de afgelopen periode heb geleerd is om meer op mijn gevoel te vertrouwen. En doordat ik dit meemaak, sta ik nu ineens ook veel dichter bij mijn gevoel.

Hier; eerste dag gewerkt, of nou ja gewerkt, koffie gedronken met collega;s enz. Heb nog niets gedaan. Mijn collega's waren allemaal heel lief, hebben met me mee gehuild. Mijn nieuwe baas gaf aan dat het gesprek van vorige week veel indruk op hem had gemaakt. en dan niet zozeer mijn verdriet. Hij gaf aan dat hij geraakt was omdat ik met zoveel liefde over Luna praatte. Dat hij de trots en liefde die ik voor haar heb, zo duidelijk merkte. Dat raakte me wel even.

Ben weer blij dat ik even geweest ben, had nl echt ff een terugslag vanwege die EMDR sessie vorige week.

Werken zie ik nu ook maar even als middel om weer wat in mijn ritme te komen en zo snel mogelijk die drie wachtmaanden door te komen ;).

Hoe is het met de rest van de meiden?

10. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dais, zoals ik je hoor geloof ik zeker in een band tussen zus en zus. Dat kan toch niet anders? En anders is ze gewoon heel gevoelig en voelt ze wel zelf iets. Ik vind het een mooie gedachte hoor.

Conejita, wat fijn dat je zelf wat lekkerder in je vel zit. Laat dat dan gelijk maar doorkomen in een positieve test en een mooi heel hard huilend kindje over 8,5 maand. Even hard huilend en dan gewoon pruttelend... Maar even dat heerlijke geluid horen. Verlang er nu al naar.

Pluis, knap dat je bent gaan 'werken'. Fijn dat de eerste stap gezet is. Ik werk in een mannenwereld, dus is lastig emoties uiten. Ze denken allemaal, gevoel aan de kant, dan kan je wel weer verder. En je bent toch weer zwanger, dan is het toch weer goed. En je hebt toch al 3 gezonde kinderen en het is toch alweer 4 maanden geleden.... Je kent de opmerkingen wel.

Wat een k dag is het vandaag. Vanaf 4 kanten gezeik over werk en andere nutteloze dingen (keukenscharnieren hoeven toch niet binnen een uur geregeld???). En alles moet natuurlijk gelijk liefst gisteren af. Ik trek het ff niet. Ben in mijn hoofd alleen maar aan het huilen over het verdriet dat er nog steeds compleet zit. Het was even naar de achtergrond, nou dat heb ik geweten. Nu opeens komt het eruit. Leuk hoor, in de vakantie van de kinderen en ze dan opzadelen met een superchaggo moeder. Heb het geloof ik tot nu nog aardig volgehouden, maar nu is het echt op. Ga zo onder de douche en dan alleen nog maar eten koken en naar bed. Het is op voor vandaag. Morgen weer een dag.
    Besefte me vanmorgen opeens dat ik eigenlijk geen nieuw kind wil, maar dat ik Eva wil. Maar dat dat niet kan, dus dat ik dan wel graag een kindje wil om voor te zorgen en net zoveel van te houden. Moeilijkmoeilijkmoeilijk.
    En wat als de echo niet goed is... Wordt gek vandaag.

Sorry voor mijn gezeur.

Blij dat ik het even bij jullie kwijt kan, dan kan ik weer wat vrolijker doen tegen de kids. Die hebben het ook niet verdiend.

Eerste onderzoeken van oudste dochter zien er trouwens goed uit. Ze wordt niet overvraagd maar ondervraagd, dus ze is slimmer dan ze laat zien. Geeft wel weer hoop dat we er wat aan kunnen doen. Pffff, dat was ook wel ff een dingetje. Als zij weer lekker loopt op school dan valt dat ook weer van mijn schouders.

Bedankt weer eens voor het luisteren!! Jullie zijn topmeiden!!!!

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @daisykesie: jemig krijg kippenvel van je verhaal. Bizar. Ik hoop heel erg dat Vienna het deze keer ( ook) goed aanvoelt!

@conejita: fijn dat je je zo goed voelt! Ik duim heel hard ook voor jou.
    Pijnlijk om te lezen hoe je schrijft over je vriendin. Heb het verhaal niet mee gekregen, maar vind wat ik lees best heftig. Ons mannetje was ook 18 weken, en toch echt heel duidelijk een kindje. Ons kindje.

@pluis: heftig voor het eerst weer naar het werk. Knap van je dat je de stap gezet hebt! Fijn om te lezen dat je zulke lieve collega's hebt. Dat scheelt zo veel.
    Wij wachten inderdaad al heel lang. We gaan inderdaad in mei naar Gent.
    Maar eerst gaan we naar Duitsland, naar dr. P voor immuun tests. Daar gaan we over 2 weken al heen. Ik heb sterk het gevoel dat het probleem daar zit. Zeker na de vroeggeboorte en alle infecties en placenta rest ellende die ik daarvan had. Ik heb het idee dat mijn bm een soort no go area is geworden volgens mijn lijf. Mocht het zo zijn dat dit niet klopt heb ik in ieder geval zekerheid wat dat betreft.
    We gaan ondertussen wel gewoon door met de IUI. Ik hoop ergens begin volgende week de inseminatie te hebben, zo de 3e spuit van deze cyclus zetten :).

@dewendy: o gatver, ik had gister zo'n dag. Vreselijk. Enige remedie idd vroeg naar bed en er maar even aan toegeven. Het is even niet anders.
    Wat goed dat je dochter zo'n goede uitkomst had van haar onderzoek :). Dus meer uitdaging zoeken voor dr?

12. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Hey meiden,

@Conejita, fijn dat je je nu zo goed voelt! En dat je man zo lief voor je is. Ik kan me ook niet voorstellen om geen foto's van ons dochtertje te hebben. Dit zal voor je vriendin wel de beste manier zijn om het te verwerken. Iedereen is anders inderdaad.

@Daisykesie, wie weet is die band er echt. Dat zou wel bijzonder zijn :).

@Pluis79, fijn dat je collega's zo lief waren en met je meeleven. Je had ook heel veel liefde te geven aan Luna, dat heeft je baas gevoeld. Wel heel mooi! Ik vind het ook prettig om weer 3 x 4 u te werken, vooral het ritme is fijn. Op de dagen dat ik thuis ben, zit ik eerder niet lekker in mijn vel.

@dewendy, ik hoop dat je je morgen weer beter voelt! Rot zeg dat je je vandaag zo k hebt gevoeld :(.
    Je zult vast ook wel trots zijn op je oudste dochter met de goede uitslag.

@madelein, wat moet ik me eigenlijk bij immuun tests voorstellen?

@hier, ik zit nog steeds in spanning na de IUI afgelopen woensdag. Over dik 1 week weet ik meer, zo spannend. Mijn LF is meestal iets langer dan 14 dagen, dus waarschijnlijk kan ik pas donderdag of vrijdag testen. Als ik tenminste nog niet ongesteld ben geworden.

Xx

13. Anneke83

Anneke83 Actief lid

3 jun 2014
    231
    0
    16
    Lkeve meiden,

Even een egobericht.
    Het gaat op dit moment niet zo goed, voel me enorm rot en vooral erg verdrietig.
    Vannacht is de bom zo'n beetje gebarsten...
    S avonds al vervelend naar bed gegaan omdat we het weer niet gezellig hebben kunnen maken (eisprong is nog steeds in aantocht). Heb mezelf uiteindelijk in slaap gehuild.
    Zoonlief slaapt slecht op het moment en dat was vannacht heel erg, hij werd wakker en wilde gewoon niet meer slapen. Niets hielp, lief doen, boos doen, er even bij gaan liggen, nog bozer doen. Mijn vriend zei op een gegeven moment 'er komt geen tweede meer'. Waarop ik boos geantwoord heb dat dat altijd al zijn voorkeur heeft gehad en dat er met mij geen rekening wordt gehouden. Vervolgens in mijn boosheid ook nog gezegd dat ik het idee had dat het hem wel goed uitkwam dat mijn zs zo gelopen is (wat natuurlijk helemaal nergens op slaat!). Ben daarna naar beneden gelopen, om snel toch maar bij zoonlief te gaan liggen omdat hij weer aan het huilen was...
    Mijn twijfels of hij er nog wel een keer voor zou willen gaan heb ik langer, heb ik hier ook wel eens gedeeld. Maar ik dacht nadat we het er samen over gehad hadden dat het wel weer even goed zat. Maar eigenlijk hebben we vanaf dat moment (begin januari) geen fatsoenlijke poging meer gedaan. En dat ligt niet aan mij, hij houdt de boot vooral af, ik doe echt wel mijn best, maar kan natuurlijk niets forceren. Vl is vanmorgen gaan werken zonder nog iets te zeggen, heb ik trouwens ook niet gedaan.
    En nu dus vooral heel veel tranen... Ik wil niet dat dit onze relatie negatief beinvloed, maar de wens is bij mij nog gewoon zo ontzettend groot.Weet gewoon even niet zo goed wat ik moet...
    Sorry voor mijn vervelende bericht zo vroeg op de ochtend, maar vind het toch wel fijn om even van me af te kunnen schrijven.
    X

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @mamabs: het is uitgebreid bloedonderzoek om te kijken of ik een overactief immuunsysteem heb, en mijn eigen afweer daardoor steeds mijn al dan niet bevruchtte eicellen aanvalt. Dat zou een oorzaak van de miskramen en de oorzaak dat ik niet meer zwanger wordt sinds de vroeggeboorte.

@anneke: he wat naar meis... Ik weet niet goed wat ik kan zeggen om je een beter gevoel te geven, knuffel!!

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Oh Anneke wat K zeg! Snap dat je helemaal in tranen bent. Je hebt al verdriet dat je je kindje kwijt bent, de wens is zo groot en als je vriend dan (weer) begint te twijfelen schieten jouw emoties echt alle kanten op. De hoop op een nieuw kindje geeft je troost, maar dat valt zo een beetje weg en wat moet je dan? Accepteren dat je gezin blijft zoals het nu is terwijl er al een 2e onderweg was is gewoon bijna niet te doen op dit moment.
    Hopelijk kunnen jullie het vanavond weer even uitpraten. Want ruzie doet nu geen goed voor je emoties :( En hopelijk gaat je kleine mannetje aankomende nacht ook weer lekker slapen, zodat jij dat ook weer kunt. Dikke knuffel meid!!!

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Anneke, meid, wat ontzettend naar. Alles komt even bij elkaar de dan barst de bom :(. Misschien kunnen jullie inderdaad vanavond of een ander rustig moment gaan praten. want volgens mij heb je wel een lieve vriend. het is ook allemaal niet makkelijk hoor! mijn man en ik hebben ook genoeg zeer moeilijke momenten gehad.
    kun je een beetje uitrusten vandaag? afspreken met een lieve vriendin en je hart luchten?
    hier mag het natuurlijk altijd!
    ik hoop dat je zoontje ook weer beter kan slapen (is hij niet lekker?) en dat de rust weer terug keert. knuff!!

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    even wat anders tussendoor:

Ik kreeg gister een mailtje van mijn moeder met een foto. ze past één keer in de week op mijn neefjes en nu had de oudste (net 4) iets gemaakt voor Noa en voor mij. een soort slinger. het sloeg eigenlijk nergens op maar het ging meer om het idee: hij zei "ik heb iets moois gemaakt voor Noa. want "Conejita" haar babietje is doodgegaan".
    slik.... zo lief!!!
    het is een enorm gevoelig en slim mannetje (soms zeggen wij wel eens met een oude ziel ;)) en is altijd erg met Noa bezig geweest. hij heeft haar niet gezien of zo, ook niet bij herdenking geweest want hij bleef in Nederland met zijn broertje toen mijn zus en haar vriend hier waren. dus echt bijzonder!!

een tijdje geleden toen wij in Ned waren liet mijn man een foto zien van Noa en ik vroeg weet je wie dat is? "ja, Noa". "die is toch dood?" ik zei ja, ze is in de hemel. toen ging hij uitleggen: "in de hemel heb je bedjes, zo allemaal naast elkaar en dan kun je in de grond slapen. wij kunnen daar niet bij, want wij leven óp de grond" (hij haalt zeker de hemel en een begraafplaats door elkaar :D).
    toen moest hij even nadenken.... "maar wéét je?! je kan wél bij met zo´n tram die onder de grond gaat. dan kun je er wel bij!" ik zei bedoel je een metro? "ja, een metro!" helemaal tevreden met zijn oplossing :):):p

schattig he

18. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    Lieve Anneke,
    eerst een dikke knuffel voor jou! Wat naar allemaal! Ik snap dat je zo verdrietig bent!!
    Je wil zo graag een kindje, je bent bezig met de eisprong en dan gebeurt het niet. Daar werd ik ook steeds verdrietig van. En dan je zoontje die niet zo loopt te spoken en zo'n rotopmerking van je vriend. Bah! Wat naar allemaal!
    En dan vanmorgen zo uit elkaar gaan en er niet over praten.. Ik hoop dat jullie er vanavond over kunnen praten!! Ruzie is niet goed. Al snap ik het wel. Ik zou ook heel erg boos zijn en verwachten dat hij naar me toekomt.
    Weetje na zulke gebeurtenissen staat je relatie gewoon onder druk. Of je nou wil of niet. Dat is bij ons ook het geval! Mijn vriend is geen prater. Ik gooi er dan verwijten uit. Maar op het eind, staan onze neuzen wel dezelfde kant op. Ik hoop dat dat met jullie ook lukt! En dat jullie er samen voor kunnen gaan om weer zwanger te raken.
    Weet je ook waarom hij de boot afhoudt? Vindt hij het eng als je weer zwanger raakt? Vindt hij dat je er teveel mee bezig bent? Of wil hij niet. Kan je dat ook bespreekbaar maken?
    Ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt. En je hart hier luchten mag uiteraard altijd!!

19. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    Nu even reageren op de rest.

@dewendy Hoe gaat het met je? Na die rotdag van gisteren? Gaat het al ietsje beter? Soms moet het eruit en voel je je enorm rot. En die gedachten dat je Eva wil in plaats van een nieuw kindje. Tja heb ik ook. Wordt mijn vriend wel boos. Dat is niet eerlijk tegenover het kleintje in mijn buik. Tja dat moet ik soms even horen dan, gek he.
    Fijn dat de onderzoeken van je dochter er goed uit zien! Nu kunnen jullie daarmee verder toch?

@Daisy Wauw wat een opmerking van Vienna dat er weer een baby-zusje in je buik groeit. Slikken hoor! Hopelijk heeft ze gelijk! En ik kreeg het volledig koud toen ik las dat Vienna niet meer je buik wilde kroelen omdat baby-zusje dood was. Jeetje!!
    Goed idee om de foto van de handjes te geven en te zeggen dat je twijfelt.
    Succes bij de mw!!

@Pluis Heftig zeg die EMDR. 3 dagen moe! Jeetje!
    Hier is mijn vriend ook geen prater hoor. Het moet altijd vanuit mij komen.
    En dan je eerste dag gewerkt. Mooi dat je baas dat zo zegt! Knap dat hij daarop terug komt. Wanneer moet je weer werken?
    Ik ben nog steeds aan het inkomen. Heb echt veel collega's en merk dat ik soms wel teleurgesteld ben in de reacties. En soms ook blij verrast hoe lief sommigen zijn!
    @mamabs Mooi idee dat van die vlinder!!

@conejita Ik hoop dat je gelijk hebt en je energie krijgt vanuit de gedachte dat je zwanger bent!! En heel goed dat je je niet druk maakt om het ziekenhuis. Gebruik de info en hulp die je krijgt. Maar verder, trek jullie eigen plan. Volgens mij doe je het hartstikke goed!!
    En je vriendin, jeetje wat heftig zeg geen foto's willen en niet vasthouden. Maar iedereen denkt er anders over. Ik hoop dat ze later geen spijt krijgt!
    En je neefje. Wat schattig!! En ook superschattig die oplossing van de metro! Prachtig he die kinderlogica :)

@hier Het gaat wel redelijk. Nog steeds verkouden helaas. Verder hebben we aan onze ouders verteld dat ik zwanger ben. Ze reageerden heel positief. Nu de rest nog. Ik durf het gewoon niet. Volgende week heb ik de nipt test, midden op de dag. Ik moet eigenlijk wel voor die tijd op mijn werk dan zeggen toch dat ik zwanger ben? Want waarom ben ik er anders niet? Dat kan dan alleen vandaag. Maar ik durf het niet. De week erna heb ik weer midden op de dag een afspraak bij de gyn.

20. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Anneke, wat een nare wending. Gatverdamme. Je wilt zo graag en dan dit soort discussies. Inderdaad je wilt niet dat het tussen je in komt te staan. Maar om het nou zo af te sluiten. Wat een verdriet. Hoop dat jullie vanavond wel kunnen praten. Want elkaar ontlopen hou je ook niet lang vol. Maar slaapgebrek doet een hoop met je. Hoop dat jullie eruit komen.

Conejita, wat een mooi gebaar van je neefje. En wat bijzonder die uitleg. Echt mooi.

Hier gaat het weer iets beter. Scheelt zo veel om mijn verhaal bij jullie kwijt te kunnen en te weten dat jullie niet veroordelen.

Bee, ben jij alweer thuis? Of nog in het ziekenhuis? En hoe gaat het met je? Je gaat nu richting de 24 wkn grens toch??

Deel Deze Pagina