Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Hey meiden,

@Daisykesie, wie weet gaat het deze cyclus allemaal heel snel en ben je zwanger :)

@Laute, het opnieuw beginnen met een IUI traject is ook heel dubbel. Althans dat heb ik zo ervaren. Het is aan de ene kant heel fijn dat je weer mag beginnen en je hopelijk snel zwanger bent. Aan de andere kant loop je wel in hetzelfde ziekenhuis als waar het is misgegaan. Dat vond ik in het begin heel vreemd.

@Bee, wat fijn om te lezen dat je inmiddels 25 weken bent! Hopelijk blijft je mannetje nog heel lang zitten!

@madelein, fijn dat het een prettig gesprek was! Heb je het eerste infuus al gehad?

Xx

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Vandaag was mn ovutest weer negatief. Geen idee waarom die gister dan licht positief was :p Maargoed, ik heb een paar nieuwe ovutesten besteld en over een week ga ik weer testen.

@Bee: kan me goed voorstellen dat dit hoekje soms te confronterend is hoor. Heb dat nu soms al, misschien ook wel wat heftiger als ik hopelijk weer zwanger ben.

3. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    Bee, wat fijn om van je te horen!! Ik snap heel goed dat het zo moeilijk is allemaal! Logisch dat je soms helemaal in paniek bent dat het niet goed zou gaan!
    25 weken alweer! Dat is fijn en ook fijn om te lezen dat jullie durven te fantaseren en te plannen over de babykamer! Is het fijner om thuis te zijn? of vond je het idee in het ziekenhuis te zijn als het misgaat ook wel een geruststellend idee?
    Dikke knuffel voor jou!

4. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    @Conejita, Hoe was je weekend met je ouders bij jou?
    Ben je een beetje opgevrolijkt door hun komst? Je mag toch best heel verdrietig en bang zijn. Het is ook allemaal niet niks en dan die miskraam er weer bij. Moeilijk om dan positief te blijven. Ik hoop en duim dat het je wel lukt!!
    En je vriendinnen, ja ik worstel daar ook mee. Moeilijk is dat he. Soms ben ik ook teleurgesteld door de reacties (of de geen-reacties). Ik heb echt het gevoel hier alleen in te staan. Niet omdat vriendinnen me laten barsten. Maar omdat ze het echt niet kunnen snappen.

@Laute fijn hoor dat je met iemand kunt praten!
    Endie tattoo klinkt mooi!

@dewendy Jeetje wat slecht van die praktijkondersteuner. Wat een opmerkingen voor een professionele hulpverlener. Bah!
    Dames over de tarwekiemolie. Ik heb het ook gebruikt, inderdaad baat het niet dan schaadt het niet. Ik weet niet of het geholpen heeft natuurlijk, maar toch.

Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd hebt. Als je een par dagen niet hebt gelezen of beantwoord kom je al snel achterop haha. Wat goed is, want dan blijkt toch dat we wat aan elkaar hebben!!

Wij hebben gisteren weer een echo gehad. Zag er goed uit! En we zijn nog in afwachting van de uitslag van de nipt.
    Ook moest ik van de gynaecoloog nadenken over 'shared care' met de verloskundige. Dus ene keer bij de gyn en de andere bij de verloskundige. Ik weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey meiden. Even op mobiel reageren. Kijken hie dat gaat.

Binalo wat is het doel van shared care? Moet dat prettig zijn?

Shit nu alweer vergeten wie er goede echo had. Jij of Daan dacht ik. Fijn iig!

Dais ik hoop dat je je ei vindt! Ik had ook een beetje v dat slijm leek wel. Niet getest want met mijn ouders in de buurt had ik niet veel zin ; ).

Bee wat enorm fijn om wat van je te horen ik bedoel goed nieuws! !!
    Rustig aan verder en neem je tijd voor alles

Hier .. mhow nee niet echt opgevrolijkt. Ik houd mezelf bezig met werk en huishouden
    De tranen zitten hoog. Veel verdriet etc. Ik geef me er maar even aan over. Dat gevecht ertegen word je zo moe van. ..

Madelein rustig aan meis. Xxx

Mamabs ja er niet mee bezig zijn lastig.
    Afleiding wel goed altijd en wat mij helpt is zeggen ik wil over een half jaar zwanger zijn dan geef je jezelf wat ruimte en laat je het niet helemaal los. Want dat kan ook niet. Hoop dat je er wat aan hebt.

Knuff en zwaai voor diegene die ik niet genoemd heb! !

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Laute, ja er niet mee bezig zijn erg dubbel. Vooral als je ook nog in de mm zit. Ach, je mag er best mee bezig zijn maar ik denk dat ontspanning en afleiding wel heel belangrijk zijn.

Pluis, hoe gaat het nu met jou?

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Binalo: fijn die goede echo meis!! Dat shared care...nog nooit van gehoord eigenlijk. Tenminste, van de naam niet. Want bij mijn beide zwangerschappen kreeg ik in het ziekenhuis afgewisseld de gyn en de vk. En onderling hebben ze vaak overlegd, dus daar lijkt het wel op. Maakte voor mij niks uit, beiden deden hun werk goed en bij beiden was het gewoon in het ziekenhuis. Maar het ligt er denk ik totaal aan wat de invulling precies is, of je het wat vind of niet.

@conejita: jij ook al een beetje van dat slijm? En nee, kan me heel goed voorstellen dat je geen zin had om iets te testen wanneer je ouders erbij zijn ;) Sowieso, maar ook nu je zo emotioneel bent. Hier zitten de emoties ook heel hoog de laatste paar dagen, blegh :( Knuff!!

@hier: vandaag voor het eerst weer terug in het ziekenhuis geweest waar Delilah* is geboren. We zijn er al heel vaak langsgereden en dat deed me niet zo veel, maar nu gingen we voor het eerst weer naar binnen. Toen we de auto geparkeerd hadden kreeg ik het even te kwaad, maar 'gelukkig' moesten we op een hele andere afdeling zijn....afdeling Radiologie namelijk, want onze oudste tuttebel heeft haar sleutelbeen gebroken! Ze liep er al een week mee rond, want volgens de huisarts was het niet gebroken. Maar ze is een hele stoere tante die nooit klaagt over pijn. Nu had ze een week later (ze was van dr bed gevallen) nog steeds dat het aan- en uitkleden zeer deed. Ze ging dan niet echt hard huilen, maar noemde de pijn wel telkens. Dus het zat me toch niet lekker en heb om een verwijsbrief gevraagd. En ja hoor, toch gebroken! Gelukkig een mooie breuk en met rust moet het genezen. Wordt nog een hele uitdaging met die wildebras van ons ;)
    Ondanks dat de reden niet zo leuk was, ben ik wel blij dat ik alweer in het zh ben geweest voordat ik er evt weer kom voor een zwangerschap. Dan hebben we dat tenminste ook weer gehad.

Knuff voor jullie allemaal!

8. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    @conejita,
    Meis toch, gaat dus nog gewoon niet goed. Geef jezelf er inderdaad maar aan over. Verdriet mag hoor!!

@Daisy Moeilijk zeg om weer dan in het ziekenhuis te zijn he? daar had ik ook echt moeite mee de eerste keer. ook de eerste keer weer in Utrecht waar we het slechte nieuws hoorden.
    Maar sotere dochter hoor een week rondlopen met een gebroken sleutelbeen!

@shared care
    Coenjtia vroeg het doel: Volgens de gyn kan het fijn zijn omdat het minder medisch is, meer de zachte kant. Afspraken die makkelijker zijn in te plannen dan in het ziekenhuis. En om ook de kleine dingetjes te bespreken zoals hoe voel ik me, over borstvoeding dat soort dingen.
    Tja ik weet het niet. Ik vind medisch het belangrijkste natuurlijk en ben bang dat het verwarrend wordt, de een zegt dit en de andere dat.
    Daisy bij ons is het in het ziekenhuis bij de gyn en de verloskundige is een praktijk niet in het ziekenhuis.

Verder zitten bij mij de tranen ook hoog. Kunnen ook de hormonen zijn. Maar het doet mij verdriet dat iedereen mijn uitgerekende datum is vergeten om me heen. geen reactie niks. En nu ik weer zwanger ben en dat tegen mensen vertel dat ze dan blij zijn maar het snel vinden of zich volledig concentreren op het nieuwe leventje in m'n buik. Alsof het nieuwe ronde nieuwe kansen is zeg maar. Dat gevoel krijg ik soms. Mijn vriend zegt dat ik het me niet aan moet trekken, maarja dat doe ik dus wel. Ik heb gewoon nog veel verdriet.

9. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Meiden, ik ben eindelijk ongesteld!! Nu weet ik dat voor de volgende keer mocht ik weer utrogestan krijgen. Morgen ga ik weer naar de fertiliteitsarts. Hopelijk mogen we met de volgende IUI ronde beginnen. Ik hoop het zo!

En de kogel is door de kerk, ik heb de baan geaccepteerd die ze me 2 weken geleden hebben aangeboden! Het gesprek maandag voor de andere functie ging eigenlijk beter, maar er was maar plek voor 1 persoon en een andere kandidate was beter. Maar dat geeft niet, ik krijg nu een hele leuke functie. Ik ben blij, maar vind het ook heel spannend mede omdat ik nu leiding moet gaan geven. Dat is nieuw voor me en ik ben ook nog aan het re-integreren.. Word er wel een beetje zenuwachtig van..

Nu hoop ik dat deze positieve trend zich doorzet! Ik ben alweer aan het dromen dat ik de volgende IUI ronde misschien zwanger wordt :).

@Binalo, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Lijkt me lastig om de keuze te maken of je Shared Care wilt of niet. Is het alternatief dan alleen bij de gynaecoloog? Het zou denk ik al makkelijker zijn als de verloskundige praktijk in het ziekenhuis zit. Misschien moet je eerst de voor- en nadelen afwegen voordat je beslist?

@Daisykesie, beterschap voor je dochtertje! Eigenlijk heb je nu weer een grote stap gezet! Je bent weer in het ziekenhuis geweest waar het allemaal gebeurd is. Niet vreemd dat je het even moeilijk had. De volgende keer is misschien weer iets minder moeilijk.

@Conejita, in Nederland schijnt al een paar dagen de zon en ik moet eerlijk zeggen dat helpt mij altijd heel goed om me iets beter te voelen. Maar dat is bij jou veel normaler denk ik, in Spanje schijnt de zon vaker dan hier lijkt me? Hopelijk voel je je snel wat beter!

Ik heb gisterenavond weer voor het eerst meegedaan met een groepsles op de sportschool. Afleiding zoeken, helpt mij wel. Het was heerlijk om weer mee te springen op allemaal leuke liedjes. Ik heb nu wel spierpijn :D Omdat ik lang niet was geweest, vroegen wel een paar meiden waar ik was geweest. Mensen schrikken steeds als ik vertel wat er gebeurd is. Dat ze ernaar vragen, doet me wel goed. Maar vervolgens krijgen ze iets te horen dat ze niet verwachten en weten ze niet meer zo goed wat ze moeten zeggen. Ik betrap me er dan ook vaker op dat ik het kort houd, terwijl ik liever wel het hele verhaal wil vertellen. Hebben jullie dat ook?

Xx

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1610 conejita, 13 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2015
    @Dais: hihi wat heb je toch een leuke stoere dochter! hoop dat haar schoudertje goed geneest. hoe was het trouwens afgelopen op de psz?
    toch weer moeilijke daagjes? dikke knuff voor jou! soms denk ik woonden we maar wat dichter bij elkaar konden we wekelijks effe koffie doen en elkaar steunen :)

@mamabs: gefeliciteerd meid! met je eigen baan :D of niet? want nu ga je leiding geven. spannend hoor. hopen idd dat deze opwaartse lijn zich voorzet!
    knap dat je hebt gesport! heerlijk he ik houd er ook van. ja ik herken het, ook dat je meer wil vertellen. soms is datlastig ja, want niet iedereen kan er wat mee. ik heb wel gemerkt dat er af en toe wel mensen "opduiken" die dan ineens wél de tijd en aandacht hebben voor je verhaal. ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt!

@binalo: ik kan me zoooo goed voorstellen dat je verdrietig bent. het is allemaal nog zó kort geleden! een eerste fase van rouw schijnt twee jaar te duren aprox en ik snap ook heel goed dat je gek wordt van die stomme opmerkingen dat je je moet focussen op je nieuwe kindje grrrr. heb je wel andere lieve vriendinnen waar je terecht kunt?

@shared care: dat stukje dat afspraken makkelijker te plannen van afspraken en een persoonlijker aanpak omdat er meer tijd is voor je, lijkt me wel fijn. en als het maar twee verschillende personen zijn... een gyn en een vk. klinkt ok toch?

@hier: ja het zonnetje schijnt hier heeel vaak :) da´s zeker fijn en het helpt me ook. alleen ik ben grieperig, snotverkouden en een hoofd vol watten. dus ben nu in plan uitzieken. genieten komt daarna weer ;).
    gister psych geweest, echt een lieve meid. ze leeft erg mee. we kwamen erachter dat ik heel negatieve gevoelens heb over mezelf van falen etc. dat komt van vroeger, het contact met mijn ouders, en nu na het weekend komt het weer boven. vooral t.o. mijn vader heb ik dat. vandaar dat ik me extra rot voelde. ik merkte ook al dat ik tijd voor mezelf wilde. vanwege hun bezoek en lange dagen op het werk (en nu de griep) heb ik weinig tijd gehad voor mezelf en q-time met mijn hubby. daardoor voel ik me ook rotter.
    dus weer even wat tijd reserveren met mijn liefste man (misschien wat afzeggen!) en goed uitzieken en Conejita-Noa-tijd invoeren!
    dat zal me goed doen :)
    verder is volgende week mijn ovu en we zijn gister alvast begonnen met de gezelligheid :D (ondanks mijn griepje:p)

@anneke: ik ben ook benieuwd hoe het met jou en je man nu gaat?

@iedereen: knuff en zwaai en fijn weekend!

11. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

@conejita: nou, dat zou echt heel fijn zijn als we dichterbij elkaar woonden! Gewoon even meeten en emoties delen. Maar gelukkig komen we met dit forum een heel eind ;)
    Afgelopen maandag heeft Vienna die foto's meegenomen naar de psz en ik weet dat ze het besproken hebben, maar de juf was maandag diep in gesprek met een andere ouder en gister is Vienna niet naar de psz geweest vanwege haar schouder. Dus ik ga het maandag even vragen hoe het precies gegaan is :) Want maandag mag ze gewoon weer gaan, ze is zo'n bikkel met dr schouder! Heeft ze last, doet ze de dingen gewoon met links, zo flexibel haha :p
    Fijn trouwens dat je een fijn gesprek hebt gehad met je psych en je hebt groot gelijk dat je nu weer lekker op jezelf gaat focussen ;) Dat heb je gewoon nodig! Hier ging mijn afspraak met de mw niet door, vanwege het zh bezoekje voor Vienna. Ze had over 2 weken pas weer plek, dus ik moet nog even geduld hebben. Maar gister en vandaag is Vienna bij mijn ouders, dus ik heb even 2 dagen heerlijk voor mezelf :) Oh, en beterschap met je griepje meis! Knuffel!

@MammaBS: gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Superspannend, maar ook wel weer lekker misschien? Het is iig een groot compliment dat je dit mag gaan doen ;) En lekker die afleiding in de sportschool. Ik zou dat eigenlijk ook moeten doen, maar het lukt me nog niet om mezelf daartoe te zetten. Maar ik wil wel proberen te gaan fietsen met dit lekkere weer, dat is iig al stap 1 wat betreft beweging :)
    Dat kort houden heb ik zelf ook. Ik heb de neiging om af en toe te schreeuwen, alles weer opnieuw te vertellen, om van alles te proberen om maar duidelijk te maken hoe ik me voel. Maar vaak weten mensen niet hoe ze erop moeten reageren. En tegen de meesten heb ik al minstens 10x mn verhaal verteld...waardoor ik het idd ook nu vaker kort hou of er maar gewoon niet over begin.

@Binalo: logisch dat je het lastig vind hoor. Mannen zeggen heel snel dat je het je maar niet aan moet trekken, maar volgens mij kunnen vrouwen dat niet zo makkelijk hihi. Al zou het misschien wel beter en makkelijker zijn. Maar het is gewoon makkelijker gezegd dan gedaan. En voor jou betekent die datum gewoon heel veel....je verloren kindje betekent gewoon heel veel! Knuf meis!

@hier: even 2 dagen voor mezelf. Lekker het huishouden bijwerken, haakwerkjes maken en misschien dat ik vanmiddag het herinneringskistje van Delilah* ga verven. Dat is iets wat ik al een tijdje uitstel; aan de ene kant wil ik iets bewaren wat ik later kan doen zodat ik zo lang mogelijk nog met haar bezig kan zijn. Aan de andere kant wil ik het al graag voor haar doen, gewoon iets moois voor haar maken. Blijft lastig...
    En mn lichaam blijft ook lastig :p Maandag een licht pos ovutest, daarna niet meer. Vanochtend ineens vruchtbaar slijm, dus toch maar een ovutest gedaan, maar negatief. Ook gevoelige borsten en steekjes onderin mijn buik, dus ik snap er eigenlijk helemaal niks meer van. Ik verwacht mijn ei volgende week pas, maar al die gekke signalen van mijn lijf brengen me flink in de war. Ondertussen maken manlief en ik het gewoon gezellig, dan weet ik zeker dat ik mn ei niet onbenut laat haha.

@de rest: hoe gaat het?

Liefs!!

12. Laute

Laute Lid

16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Daisy: beterschap voor je dochtertje. Dat is even schrikken. Wat een stap dan om weer in het ziekenhuis te komen als je er nog niet terug was geweest.

Lastig dat kistje, maar wel mooi om hem zelf te verven. Het is inderdaad wel fijn om iets te hebben waar je haar spulletjes in kunt bewaren.

@ Binalo: is inderdaad een moeilijke keuze. Zit de verloskundige niet in het ziekenhuis dan? Ik had bij mijn zwangerschap ook een combinatie, maar dan wel in het ziekenhuis zodat ze altijd een gynaecoloog erbij konden roepen mocht er iets vreemds zijn.

@ conejita: beterschap! Wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad!

@ hier: vandaag weer even een moeilijk dagje omdat dit mijn laatste werkdag zou zijn voor mijn verlof, maar ook omdat de laatste controle in het ziekenhuis was en omdat we de as zijn gaan ophalen. Het ging eigenlijk allemaal goed, in het ziekenhuis nog even fijn gesproken met mijn gynaecoloog. We mogen weer starten met een nieuw traject. Maandag heb ik al een afspraak met de fertiliteitsarts, omdat ik niet ongesteld wordt moet ik toch eerst nog tabletjes daarvoor krijgen.
    De as ophalen was dubbel, ik vind het fijn dat ze nu weer thuis zijn maar liever had ik natuurlijk anders gezien. Het was nog best veel as, dat had ik niet gedacht maar dat komt ook omdat we ervoor hebben gekozen de (door mijn vader gemaakte) kistjes mee te laten cremeren. Volgende week ga ik kijken voor een mooi sieraad.

Nog zoiets geks, gisteren stond de pakketbezorger aan de deur met het kraampakket... Er was ook nog eens speciaal rekening met de tweeling gehouden, twee knuffels en twee baddoeken en een prachtig boek over tweelingen. Dat boek heb ik vanochtend aan mijn gynaecoloog gegeven met de vraag of ze er iemand die ook zwanger is van een meerling gelukkig mee wil maken. Ze wist al iemand, dus ik ben blij dat er iemand nog veel plezier van kan hebben. Alle medische zaken uit het pakket geef ik aan een vrouw uit de buurt die deze inzamelt voor kansarme aanstaande moeders in Afrika. Ik kan er voorlopig toch niks mee en zo krijgt alles van het pakket toch nog een mooie bestemming!

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wat knap van jou Laute en wat een mooi gebaar!

As ophalen.. heftig joh. Onze kleine lieve babietjes... slik.
    Gelukkig leven ze voort in onze herinneringen en harten.
    Ben benieuwd wat voor sieraad je gaat kiezen.

Dais, ik snap de signalen van jouw lichaam ook niet zo goed. ? Nu ineens weer gevoelige (•) (•) midden in je cyclus:( Gelukkig weet jij raad ermee, sowieso gezellig maken! Dat kan nooit kwaad! ;)

ik vandaag afgesproken met een andere moeder die haar dochtertje verloren heeft. Ik ken haar via een groep buitenlandse vrouwen in Bcn en het was de tweede x dat we afspraken. Het klikte erg goed en het was zo fijn om met haar te praten! Ze is ook gelovig en beide hadden we gebeden op het gebied van vriendinnen en nu hebben we zomaar contact! Is echt een lieve gevoelige meid en ik voelde me veel minder alleen. Echt bijzonder.

Dus ik ga ziektes maar mentaal een stuk beter het weekend in.

Lfs xxxx

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    oh haha ik zie wat foutjes maar dat krijg je met typen op tablet.

hey meiden, effe wat anders.. ik wil zo graag wat lekkerder in mijn vel zitten, nog 1.5 kilo eraf en wat strakker.. maar ik werk in die verdraaide snoepwinkel en tis zo moeilijk als ik me rot voel, dan moét ik gewoon even snoepen :( maar eigenlijk vind ik het niet fijn dat ik wat molliger ben. lopen jullie hier ook tegen aan?
    mag ik hier af en toe ook even over zeuren/ van me afschrijven?
    kennen jullie dat ook, emo-eten? en niet lekker in je velletje?
    soms denk ik potverdikkie heb ik wel een na-zwangerschapslijf maar geen baby! en dan baal ik als een stekker :x

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik had precies hetzelfde! Na mn bevalling heb ik alleen maar zitten emo-eten. Kon mij mn stomme figuur nou nog schelen!
    Maar in 2013 heb ik enorm mn best gedaan om 17 kilo af te vallen (ik had onze bruiloft als deadline en wilde graag maatje 36 hebben voor mn trouwdag hihi). Dus ik begon me op een gegeven moment ook te irriteren aan die rotkilo's. Het waren er niet heel veel....6 maar, maar toch zorgde dat ervoor dat ik al mn kleding niet goed meer paste. Ik ben nu al mn zwangerschapskilo's weer kwijt, maar mn figuur heb ik helemaal nog niet terug. Broeken gaan nog steeds niet goed dicht. En het is zooooo frustrerend dat ik nu nieuwe broeken moet kopen omdat ik door mn zwangerschap mn oude niet meer pas! En dat terwijl je er niks moois voor hebt teruggekregen :( Ja, een mooie herinnering aan een mooi meisje die er gewoon had moeten zijn! :(

Dus gewoon lekker 'zeuren' hier, want ook dát hoort erbij. Knuf!

16. Anneke83

Anneke83 Actief lid

3 jun 2014
    231
    0
    16
    Nou conejita, ik ken dat maar al te goed, dat emo-eten, ik ben er ook zo een! Ik heb dan nog het geluk dat ik niet in een snoepwinkel werk... anders was ik vast veel meer aangekomen. Ik ben niet de dunste, ook niet extreem dik ofzo, maar een aantal kilo's eraf zou absoluut geen kwaad kunnen, maar op dit moment lukt dat gewoon echt niet en menstruatie helpt daar ook nog eens niet bij... het is bij mij vaak een knop die om moet, als dat eenmaal zo is, gaat het vaak erg goed, maar heb die knop nu nog niet gevonden, helaas! Zullen we samen op zoek gaan???

Het gaat hier trouwens wel weer beter met mijn vriend en mij hoor, het moest denk ik gewoon even klappen. Ben dus ook gewoon weer ongesteld geworden (ondanks het echt wel goedmaken ;)). Mijn vriend heeft soms wat moeite met het op bepaalde dagen gezellig ''moeten'' hebben, waarbij moeten niet het goede woord is eigenlijk. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen...misschien toch herkenbaar voor sommigen?? maar ook dat komt wel weer goed. Ik ben me gewoon heel bewust van mijn cyclus, zeker nu met die ovutesten (hoewel ik het aan mijn buikpijn ool wel voel eigenlijk). We geven de moed zeker nog niet op!

Probeer morgen wat uitgebreider te reageren, beetje drukke weken achter de rug (2 wkn geleden eerste emdr wat toch wel heftig was en afgelopen week weer 4 volle dagen gewerkt, waarvan ook weer 2 dagen in mijn eigen groep, invaller was ziek).
    Fijne avond allemaal!
    X

17. Laute

Laute Lid

16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    @conejita: wat fijn dat je een lieve meld hebt gevonden daar die hetzelfde heeft meegemaakt. Het praat dan ook een heel stuk makkelijker. Nouja, het is natuurlijk niet fijn dat jullie dit allebei hebben moeten meemaken maar je zult wel snappen wat ik bedoel. Ik ben blij dat je je hierdoor weer mentaal iets beter voelt!

Dat emo eten herken ik ook wel inderdaad. Als ik me verdrietig voel ga ik of helemaal niks eten of trakteer ik mezelf maar op iets omdat ik me zo rot voel. Mijn lijf is ook nog steeds iets molliger dan het was, al zijn het maar Drie kilo's ofzo.

@daisy: knap dat je zoveel bent afgevallen! En dat al je zwangerschapskilos er okk weer af zijn. Het blijft inderdaad frustrerend dat je wel een ander lichaam hebt gekregen maar dat je kindje er niet meer is:(

@anneke:wat fijn dat het weer beter gaat tussen jou en jouw vriend.
    Dat 'moeten' herken ik wel van de tijd voordat wij aan iui begonnen en nog niet duidelijk was waarom het op de natuurlijke manier niet lukte. Nu is dat niet meer, al blijft het voor mijn man nog wel gek om dan weer de ochtenden van de iui een potje in te moeten leveren.
    Jammer dat je weer ongesteld bent geworden, maar inderdaad niet opgeven. Hopelijk volgende maand mooi nieuws!

@hier: gisteren hadden mijn vriendinnen eigenlijk gereserveerd voor mijn babyshower. Maar in plaats daarvan zijn we, samen met mijn (schoon)ouders gaan lunchen en wandelen. Het was erg gezellig, maar als je dan gaat nadenken wat eigenlijk de bedoeling was...daardoor werd ik gisteravond toen ik thuis was ook weer emotioneel. Misschien kwam het ook wel door de lange dag.

Fijne zondag allemaal

18. Laute

Laute Lid

16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hmm ik heb via mijn telefoon een berichtje geplaatst maar ik zie dat er daardoor toch een paar spelfouten ontstaan, sorry daarvoor;)

19. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Hey meiden,

@Daisykesie, je zult vast benieuwd zijn wat de juf morgen zegt wat ze op psz besproken hebben? Wel mooi dat ze het over Delilah hebben gehad!

Vienna lijkt me ook wel een sterk meisje als ik dat zo lees, gewoon doorgaan ondanks de pijn aan haar schouder!

Is het gelukt om het herdenkingskistje te verven (als ik dat vragen mag)?

@Laute, wel mooi dat je vader kistjes voor jullie kindjes heeft gemaakt! Echt bijzonder. Dubbel zal het wel altijd blijven.. Ik sta nog regelmatig met het urntje in mijn handen verdrietig te zijn. En ik zal vast niet de enige zijn.

Fijn dat je maandag weer naar de fertiliteitsarts mag!

Als ik het zo lees, heb je de afgelopen dagen best weer veel emotionele dingen meegemaakt. Het kraampakket, de as ophalen, de laatste werkdag voor het verlof, de babyshower datum… Dat is best veel dat je weer moet verwerken. Het is denk ik helemaal niet vreemd dat je gisterenavond emotioneel was.

@conejita, wat mooi dat je iemand gevonden hebt, die (helaas) hetzelfde heeft meegemaakt, en je zo’n goede klik mee hebt! Ik kan me goed voorstellen dat je je minder alleen voelde.

Natuurlijk mag je hier lekker zeuren over emo-eten :). Ik was 18w5d toen het misging en nog niet super veel aangekomen. Toch is mijn figuur veranderd, vooral rond mijn buik. Ik sportte altijd 2 à 3 in de week. Dat ga ik nu ook maar weer oppakken en inderdaad niet te veel emo-eten.

@Anneke83, fijn dat het weer beter gaat tussen jou en je vriend. Het is ook heftig allemaal, zowel voor jou als voor je vriend. En het ‘moeten’ herken ik ook van voor de IUI periode. Dat maakt het allemaal minder spontaan en romantisch. Ondanks dat je heel graag een kindje wilt, zorgt dat ‘moeten’ er inderdaad wel eens voor dat het helemaal niet gebeurd omdat er zo’n druk op ligt.

@de rest van de meiden, hoe gaat het?

@hier, ik ben vrijdag met het 2e IUI traject begonnen. We hebben dus weer een nieuwe kans! Daar gaan we voor :). Gisteren had ik best een leuke dag. De psychologe heeft aangegeven dat we moeten proberen wat meer afleiding te zoeken. Ik ben dus weer met sporten begonnen en bedacht me dat ik misschien kleding zou kunnen maken voor mezelf. Mijn moeder kan heel goed naaien. Vorige week hebben we dus stof gehaald en gisteren heb ik met haar hulp zelf een truitje genaaid. Dat was erg leuk om te doen!

Xx

20. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

@Anneke: fijn dat de rust weer een beetje terug is bij jullie ;) En jeetje, idd drukke weken achter de rug. Nu weer wat rustiger?

@Laute: logisch dat je emotioneel was. Die dag had er heel anders uit kunnen (moeten) zien. Maar wel heel fijn dat je die dag samen met lieve mensen hebt doorgebracht.

@MammaBS: ben uiteindelijk toch nog niet aan het kistje begonnen...voelt een beetje alsof ik het dan weer een beetje extra af moet sluiten en dat lukte me toch nog niet. Maar wil het toch wel binnenkort gaan doen, ik weet ook zeker dat het uiteindelijk goed zal voelen. Is alleen even een mentale stap.
    Spannend, weer begonnen met de IUI! En leuk dat je zelf kleding gaat maken. Lekker creatief bezig zijn. Ik merk dat dat mij heel erg helpt, hopelijk voor jou ook.

@hier: vanaf morgen maar weer beginnen met mn ovutesten. Eens kijken of ik mn ei al kan vinden ;) Oh, en 30 maart moet ik weer naar het uwv voor een gesprek met de reintegratiebegeleider. Hopelijk moet ik dan niet meteen aan de slag, want vanaf die dag heeft mijn man 2 weken vrij. Zou fijn zijn als we gewoon lekker samen vrij zijn, zodat we eindelijk met zn drietjes onze rust kunnen pakken. Maar ik denk dat dat wel mogelijk is als ik het op die manier zeg ;) Dat het met zn drietjes vrij zijn/dingen doen ook therapeutisch zal zijn voor me. Ik ga er gewoon vanuit dat dat goed moet gaan :)

Slaapze!!

Deel Deze Pagina