Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    Lieve Conejita, dikke knuffel hoor! Klinkt ook allemaal best zwaar ja! Ik kreeg er kippenvel van toen ik het las! Oneerlijk is het soms allemaal he? Ik heb dat ook in mijn privesituatie is er zoveel gebeurd.. Ik was niet heel erg gelovig, een beetje misschien maar sinds alles denk ik wel, het is zo oneerlijk. Ik vind het heel knap dat jij dat zo goed kan! Hopelijk krijgen jullie gauw een positieve test in de handen!! Het is je gegund!!!

@Daisy wat een mooi idee ieder jaar een kaartje erin doen! Wij gaan straks op de eerste verjaardag een boom planten. Ik had dat achteraf meteen willen doen zodat de boom dan even oud zou zijn als symbool, maarja toen dacht ik er niet aan ;)

@Pluis Fijn dat je er weer bent! En fijn dat je rust hebt even juist door die pil te slikken. Hopelijk heeft dat snel het gewenste effect! Goed om te horen dat het verder beter met jou gaat en ook met je vriend! Je klinkt positief en dat is echt fijn! Ik ben blij dat je er weer bent en om wat van je te horen!

@Laute Wat goed dat je op het werk bent geweest! Rustig aan opbouwen is toch goed!

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Binalo, bedankt voor je lieve reactie. Mooi dat jullie een boompje gaan planten! Waar? Wij hebben dat gedaan tijdens afscheidsceremonie van Noa*. Maar dat boompje van ons is ook al iets ouder hoor. Je kunt nl geen boompje kopen van 0 jaar :D dan zou het een zaadje zijn toch?;)
    En het gaat om de symboliek toch :)

Maarre... Hoe gaat het eigenlijk met jou?

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ps Binalo, wat naar om te horen dat er bij jou ook zoveel is gebeurd privé.:( dan is inderdaad het gevoel van waarom nou en het is zo oneerlijk extra sterk aanwezig misschien. Heel herkenbaar hoor.
    Als je gelovig bent (of een klein beetje) is het soms nog extra ingewikkeld want God is goed en God is liefde... Hoe kan dit dan gebeuren? Hoewel ik ook met een gebroken hart en deze vragen rondloop, weet ik stiekum wel het antwoord. God heeft nooit beloofd dat het leven makkelijk zou zijn, zonder lijden. Maar wel dat Hij je er door heen sleept en je hart zal genezen, als je er voor openstaat. Dmv zijn kracht en liefde maar ook bijv dmv van mensen en situaties in je leven. En, het allerbelangrijkste, het houdt niet op met dit leven. Dat is iig de belofte en daar geloof ik ook zeker in! Al het lijden en alle pijn zal eens stoppen, en we zullen herenigd worden met onze geliefden. Op een plek die we ons niet kunnen voorstellen, de "hemel". Dat is dé grote troost. En dat God je niet alleen laat op je reis ernaar toe. He, als ik het zo opschrijf voel ik het zelf weer helemaal. :) en tijdens de reis krijgen we soms al stukjes "hemel" in ons hart, weer, als je ervoor open staat. Dat is mijn geloof.
    :):)

phoe wat kan een flinke huilbui verschil maken zeg. Ik voel me tien kilo lichter

Dikke knuff allemaal lieverds!

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

hihi, conejita, daar zeg je iets heel slims! Een 'boom' van 0 jaar bestaat idd niet! Dus een jaar later een boompje van 1 jaar oud planten kan dus ook Binalo hihi.

En lieve Pluis, toch weer terug. Je bent van harte welkom meid en superfijn om te horen dat je nu wat rust hebt. Even er niets aan kunnen doen en pauze :)

@geloof: ik vind het toch zo mooi dat je blijft geloven! Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik geloof in God of niet. Vroeger geloofde ik wel. Ik heb altijd op een christelijke school gezeten, maar ben niet gedoopt ofzo. Thuis ook nooit gebeden. Maar het idee van een God heb ik altijd supermooi gevonden en ik betrap mezelf er toch vaak op dat ik emotioneel word als ik iets moois over het geloof lees of hoor. Mijn man is een echte atheist, is heel theoretisch en een echte wetenschapper-freak :p Hij gelooft dus ook niet dat er iets is na de dood, maar ik kan en wil dat niet geloven.
    Bij een kennis kwam ik laatst een plaatje tegen en dat raakte me toch zo enorm! https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10968553_828464660559005_1715440419781015308_n.jpg?oh=90b64a6abbcd69092a0c4c4db61335f0&oe=55B98B8A

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dais!!? Die heb ik in een lijstje! :) mooi is die he.
    Zal ik dan nog even wat moois delen? ;)

https://m.youtube.com/watch?v=Ow4OfW4DP9s
    (Deze is met ondertiteling in het Engels)

https://m.youtube.com/watch?v=Ow4OfW4DP9s (Het origineel)

Zooooo mooi! En het helpt me.

Haha ja duh een boom van 0 jaar bestaat niet whahaha :D lol

Maar we doen gewoon net alsof :p

Wij hebben een appelboompje geplant want mijn man is dol op appels.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik wil nog even wat laten zien (geïnspireerd door jou Dais;))

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    herinneringskistje 1

8. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nummer 2. Deze komt uit de VS. Die eerste is in Ned (hand) gemaakt.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1709 conejita, 27 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
    Noa's boompje <3

10. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Prachtig!!! Alles; het nummer...wow, echt zo mooi. Krijg er enorme kippenvel van....
    En je kistjes en het boompje. Zo lief, zo mooi, en tegelijkertijd zo oneerlijk :( Maar gelukkig hebben we die herinneringen, al zijn het er maar een paar....

11. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Wij hebben in de huiskamer niet ontzettend veel van ons kleinste meisje, alleen haar kaarsje en 3 foto's op hout afgedrukt aan de muur (vanwege onze katten en de grijpgrage handjes van Vienna haha), maar in onze slaapkamer hebben we een stuk muur echt helemaal voor haar versierd: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/l/t1.0-9/11045402_10153188521689049_3710341000597532920_n.jpg?oh=bf8cdac5b694840eddbce422b665c331&oe=55A97C90
    Met mijn gipsen buik, twee tekeningen die we hebben gekregen na haar overlijden, een stukje tekst van Zo Mooi van Blof ingelijst. Het houten hartje en het konijnenknuffeltje waren onderdeel van een kraamcadeautje van mijn ouders (die hadden dat + geboortekaartje al voor ons gekocht). Het geboortekaartje staat erbij, een beeldje van een baby in engelenvleugels. De klok is de tijd dat ze geboren en dr geboortedatum, een gedroogde roos van de rouwdienst. En natuurlijk haar urn (het lammetje) en voor ons de mooiste foto... Incl bloedneusje, deze foto is voor ons zo echt. Zo echt Delilah. Als ik deze foto zie voelt het bijna als een 3D foto, alsof ik haar kan aanraken.

En in Vienna's kamer hebben we dit gedaan: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10424316_10152894674779049_3666096404626683856_n.jpg?oh=3f764875dc2783ddf3ff73798ea755c0&oe=55B6A7A4&__gda__=1437625360_3258212a31a20227e61750d4df52ac0e
    Het wegvliegende vogeltje staat symbool voor Delilah, zodat het een beetje tastbaar voor Vienna is.
    En deze staat in haar kamer: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/250346_10153075662534049_5915453529541659775_n.jpg?oh=469cc64683408dfc29fdae2cb9842618&oe=55AC00F9&__gda__=1438008101_65f722edffb0781ae558d59153c7e4f6
    Onze handen incl die van Delilah.

Ps: ik zit nu al de hele tijd de muziek van Kari Jobe te luisteren, wat een prachtige muziek zeg!

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Meid wat ontzettend mooi! Ook dat vogeltje, mooi bedacht zo op Vienna's kamertje.
    Fijn he, om zoveel dingen te hebben. Urntje vind ik ook zo lief en de foto... Slik.. Inderdaad, met bloedneusje. Noa had dat ook op het laatst. Arme popjes. Nou gelukkig hebben ze er zelf niks van gemerkt. Dat geeft mij wel wat troost.
    Hé dat konijntje heeft Noa ook! Lijkt wel dezelfde toch, die roze! Een vriendin v mij, haar tante, heeft Noa Hanna erop genaaid :).
    Trouwens in de hal heb ik nog foto's van ons gezinnetje. Inclusief hond. Die zet ik nog wel eens in een privé album.

Wat fijn dat je de muziek van Kari Jobe zo mooi vindt! Ja ze heeft hele mooie nummers. Zoek maar eens "Healer" op, die werd gezongen door een meisje van de kerk op Noa's afscheidsceremonie. Zij heeft een hele mooie stem ook. Vaak denk ik, als ze zingt in de kerk (we hebben een band in de kerk) dat ze een beetje "van ons" is. :) dat zal ze altijd blijven.

13. Laute

Laute Lid

16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Binalo en Conejita: wat een mooi symbolisch idee van dat boompje!

@ Conejita: ik vind het heel mooi en bijzonder dat je zoveel troost kunt vinden in je geloof!
    Ook hele mooie foto's die je geplaatst hebt, het geeft troost om een hoekje te hebben met bijzondere herinneringen voor je dochtertje.

@ Daisy: wow wat een mooie tekst, ik kreeg er tranen in mijn ogen van. Wat toevallig dat jij die in een lijstje hebt Conejita!
    Bijzonder wat jullie met het vogeltje hebben gedaan in Vienna's kamer! Ik vind jullie urn ook heel speciaal!

@ hier: gisteravond ineens weer helemaal ingestort... Toch weer teveel prikkels gehad denk ik, onder andere weer twee zwangerschappen die werden aangekondigd. Ik ben midden 20 dus de meeste vrienden en goede kennissen zitten nu in de periode waarin ze voor het eerst zwanger worden.
    Maar hetgeen waar ik het meest mee zat was dat twee van mijn collega's helemaal niet gevraagd hebben hoe het ging. (niet mijn directe collega's met hen werk ik normaal niet vaak, maar ze weten wel wat er gebeurt is en zijn door veranderingen op mijn werk vanaf nu directe collega's). Alsof het een normale werkdag was werd er verteld over normale dingen, geen enkele keer de vraag hoe het is of wat fijn dat je er weer bent. Alsof het normaal is wat er gebeurt is... Misschien is het voor hun ook wel moeilijk iets te vragen, dat snap ik ook, maar dit doet best pijn.
    Zeker ook omdat we maar met 12 personen zijn, dus geen grote organisatie waar je een van de vele bent.
    Achja het huilen lucht ook op! Vandaag voel ik me ook weer wat beter gelukkig:)

Liefs

14. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje Laute, ik schrik echt van je bericht. Gatver wat een naar begin op je werk. Dan krijg je idd de neiging om compleet in te storten en nooit meer terug te gaan. Ze weten zich vast geen houding te geven. Maar oh wat zal dat moeilijk geweest zijn. Sterkte bij de volgende keer werken. Knap dat je niet gelijk bent weggerend.

Conejita en Daisy, wat onwijs mooi die herinneringen die jullie gemaakt hebben. Jeetje ben ergens wel een beetje jaloers. Nou zo kan je het ook niet noemen, maar meer bewondering voor wat jullie hebben gemaakt.

Hier gisteren weer goede echo gehad met spartelkindje. Heel fijn.
    Verder donderdag een lekker jankdagje gehad. Lucht inderdaad wel op.

15. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Hey meiden,

Ik lig een beetje achter zie ik.. :). Echt fijn dat ik hier af en toe mijn onzekerheden, twijfels en gedachten kan opschrijven en dat iedereen zo begripvol reageert!

@Daisykesie, fijn dat je je psycholoog altijd als backup mag benaderen! Geeft wel een goed gevoel dat je op haar kan terugvallen als het nodig is!

Wat is de herinneringskist mooi geworden, echt waar!

Prachtig jullie plekje van Delilah en in Vienna’s kamer!

@Conejita, ik ben inderdaad heel gefocused op niet stressen en wat levert dat me op dat ik juist heel erg ga stressen, haha. Je hebt gelijk, alleen blijkt wel dat het niet makkelijk is om relaxed te blijven. Visolie is zover ik weet Omega 3.

Echte vriendinnen of lieve mensen om je heen is wel echt belangrijk. Ik snap helemaal dat je je beste vriendinnen mist! Ik merk nu dat bepaalde vriendschappen anders worden. De mensen die niet of nauwelijks energie in ons hebben gestoken toen het slecht ging en nu nog steeds, zullen wij ook minder opzoeken. We worden er toch alleen maar ongelukkig van.

Wat rot voor je meid dat je een zo’n flinke dip had! Flink huilen doet wel vaker goed.. Dikke knuffel

Prachtig jullie plekje, de herinneringskistjes en het boompje van Noa!

@dewendy, ja jouw praktijkondersteuner snap ik ook nog steeds echt niet! Die mag terug naar school de basis principes even opnieuw leren! Onze psycholoog is heel fijn, daar hebben we echt geluk mee.

Ach wat naar van het appje van je zus! Het is heel lief bedoeld, maar niet goed over nagedacht..

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Heb je binnenkort ook de combinatietest?

@Binalo, ben je opgelucht nu besproken is dat je in het ziekenhuis blijft voor de controles? Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Wat fijn dat jullie het hartje hebben gehoord!

@Pluis79, wat fijn dat je er weer bent! Ik hoop dat de pil gaat werken en alle restweefsel los komt! Ik ben soms een zeefje, je werkt toch in het ziekenhuis hè?

@geduld, vandaag of morgen is het een week na de eisprong. De eerste week zit er dus alweer bijna op :). Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk niets voel. Alhoewel, af en toe heb ik een steekje in mijn borsten. Maar dat is het dan ook. Daisy en Conejita, hoe gaat het bij jullie?

@Laute, wat ontzettend rot voor je! Je kunt toch niet zomaar doen alsof er niets gebeurd is. Wat lomp van je collega’s!
    Ik reageer ook best fel omdat mijn vriend precies hetzelfde heeft meegemaakt toen hij weer op zijn werk kwam. Hij was daar ook goed kapot van. Ik snap je helemaal!
    Nu maar hopen dat het een beetje bijtrekt. Je collega’s zijn de mensen die je zowat het meest ziet in de week. Misschien vragen ze er nog naar op een later tijdstip.

Liefs

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

@conejita: ik kan me heel goed voorstellen dat dat meisje een beetje 'van jullie' voelt. Dat heb ik al met de liedjes die tijdens het afscheid zijn gedraaid. Dat zijn 'haar' nummers. Je blijft er gewoon voor altijd een band mee houden, zoals jullie met dat meisje. Maar ze heeft ook iets heel bijzonders gedaan, ze heeft op 1 van de belangrijkste momenten in jullie leven iets heel bijzonders voor jullie gezongen.
    Dat doet me denken aan de fotografe waar wij altijd naartoe gaan (niet dat zij 'van ons' voelt, maar meer dat zij ook zo'n bijzondere rol in het leven van ons engeltje heeft gehad). We waren er al een paar keer geweest voor Vienna, maar sinds Delilah is ze echt een beetje een vriendin voor me geworden. Ze heeft zo'n grote rol in het korte bestaan van Delilah gespeeld. Zij was de eerste die wist dat ik zwanger was, want vanaf 3 maanden ben ik elke maand naar haar toe gegaan om een foto van mijn buik te laten maken. Ze heeft foto's gemaakt om het geslacht bekend te maken...dus toen we hoorden dat Delilah overleden was, wilden we absoluut dat zij de foto's zou maken van Delilah die net geboren was. Dat had ze nog nooit eerder gedaan maar ze wilde dit gelukkig heel graag voor ons doen. Het was voor haar ook heel bijzonder, want het was ook voor het eerst dat ze elke maand een foto maakte van iemands buik. Dus zij 'zwangerde helemaal met ons mee'. En dat precies dát kindje dus overleed was voor haar ook heel beladen.

@Laute: ik snap dat dat heel moeilijk is, zo weinig mensen in een bedrijf en er dan gewoon niet naar vragen! Dat zou ik ook absoluut niet leuk gevonden hebben (zachtjes uitgedrukt). Hopelijk voel je je nu weer wat beter, huilen kan soms echt even opluchten. Knuffel!

@dewendy: superfijn weer die goede echo! En ook weer een jankmoment...hopelijk luchtte die een beetje op. Het is ook zo dubbel allemaal. Jij ook een dikke knuffel!!

@MammaBS: ja, jij ook op het wachtbankje!! Hier voel ik van alles en nog wat, maar ik durf niks te hopen. Eerst nog een week geduld en twee streepjes zien ;) Ik had 2-3 dagen na mn eisprong al dat ik misselijk was, last van mn darmen, mn man zn shag vond ik ineens super stinken :p En vandaag steekjes rechts onderin mn buik en veel vloed. Dus ik duim duim duim....voor ons allemaal!!

Liefs!!

17. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Blegh, waarom maak ik me toch altijd zo druk voordat ik naar het uwv moet? Ik zit maar met vlinders in mn buik, voel dat ik veel vloed heb (details haha) en weet dan niet of die spanning voor het uwv juist zorgt voor die vloed of dat dat toch iets anders is....
    Ben blij als morgenochtend weer voorbij is en ik weer (ongeduldig) tot pasen kan gaan wachten :p

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Even kort: het komt goed Daisykaisy! Ze zijn er om met je samen te werken. En het feit dat je zo gespannen bent is nou precies de reden dat je nog niet aan het werk kan! Dus "klopt" helemaal bij je situatie. Dus het mag er zijn meis. Dat wilde ik je even zeggen. Xxxxx ;)

19. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Succes vandaag bij uwv daisy denk aan je en knuffel

20. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Bedankt lieve meiden!

Het viel gelukkig heel erg mee :)
    Blijkbaar had de bedrijfsarts in mijn dossier gezet dat ik binnen 6-9 maanden weer volledig aan het werk moet. Lekker ruim dus!
    Mijn reintegratiebegeleider wil het iets vlotter proberen, maar mocht het echt niet gaan dan mag ik dat gewoon aangeven.
    We hebben nu afgesproken dat ik de maand april op zoek ga naar een vrijwilligersbaantje waar ik bijv met 1-2 uur ga beginnen en wat ik dan steeds een beetje meer ga uitbreiden. En ik moet deze maand ook beginnen met sporten (ik zat zelf te denken aan yoga, past wel bij een stresskip als ik hihi). 1 mei moet ik hem mailen om te zeggen hoe de maand april bevallen is en wat voor vrijwilligersbaantje ik heb gevonden. Vanaf de maand juni wil hij dat ik ga solliciteren. De hoeveelheid sollicitaties maakt voor hem niet uit, zolang het maar vacatures zijn die ik leuk vind en die bij mijn opleiding/ervaring passen.
    Dus ik krijg tot nu toe lekker de ruimte gelukkig!
    En zo fijn dat ik dus samen met manlief vrij ben deze twee weken :)

Pffff en nu de rest van de week in spanning of ik wel of niet zwanger ben, maar dat vind ik iets leukere spanning :p

Liefs!!

Deel Deze Pagina