Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    laute wat knap dat je het zo volhoudt!!

khloe ik hoop de uitslag goed?

de rest: reageer later. ik moet van mijn man uitrusten ;)

lfszzz

2. Laute

Laute Lid

16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Helaas... Poging 1 is mislukt. Mijn man spoorde me vanochtend nog aan om te testen maar ik wilde perse tot morgen wachten. Toen ik net voor ik naar mijn werk vertrok naar de wc ging, was ik ineens al heel erg ongesteld.

Jammer. Op naar poging 2 dan maar. Ik zie er vooral heel erg tegenop dat ik nu zelf moet gaan spuiten vanaf donderdag. Hopelijk valt het mee.

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

He bah, wat *piep* Laute!!!
    Kan me voorstellen dat je het zelf spuiten erg spannend vindt. Hopelijk valt dat mee of wen je er gewoon snel aan en lukt de 2e poging wel. Knuffel!

4. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden

Uitslag was niet goed.
    K draag bacterie bij me wat een vroeggeboorte kan veroorzaken,
    Nu kunne ze antibiotica kuur geven aleen de vraag is helpt het?
    Daar is nog nooit echt een goed beeld over, of dingen bewezen.
    Ze zegge dat opzich geen kwaad kan maar dat is ook nog niet 100% bewezen.
    Pfff k was ff uit m'n doen, heb ff gejankt, alle spanning kwam er uit en alle beelden vlogen weer door m'n koppie,
    Vanmiddag 20wk echo en meting hopelijk is die wel goed, en gesprek wat k ga doen wel of geen antibiotica zo lastig....

Xxx

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Laute shiiiips :( zacht uitgedrukt. He bah die verdraaide ongi's ook altijd :x

Khloe O neeee wat is dat voor bacterie liefi? Wat is dit nou voor een schrik! Dus het kan vroeggeboorte veroorzaken maar de medicijnen kunnen ook misschien schadelijk zijn?

Lieverd, laat me weten als je wil ga ik speuren op internet naar verhalen van andere moeders etc. Áls je dat wil hoor. Dan kun je misschien een afweging maken maar hoef je zelf niet het internet op. Het kan helpen om verhalen van andere moeders te horen bij het maken van een beslissing?
    Misschien zit ik me te veel op te dringen maar ik wil graag helpen :) laat met weten wat ik kan doen!

Knuff!

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Oh Khloe, wat schrikken zeg!!!! Hopelijk kunnen ze je goed helpen met advies. En blijft je moppie gewoon lekker lang in je buik zitten. Knuff!

7. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden

20weken echo gehad en meting die ware Gelukkig goed.
    Besloten 1kuur antibiotica te doen van een week.
    Daarna weer kweek te doen of het aan slaat.
    Alleen antibiotica mag niet op langertermijn ingenomen worde ivm zwangerschap.
    Ze hebben alleen nooit bewezen of antibiotica daad werkelijk baat heeft.
    Maar als k niks doe wete ze ook niet of kans op vroeg geboorte heb.
    L a stig besluit maar mn gevoel zegt 1kuur proberen.
    Ben bang dat k anders mezelf schuld ga geven als k het niet doe
    Sorry voor mn lange verhaal.
    Angst.. bang zijn dat het weer verkeerd gaat is erg aan wezig vooral ik nu richting 27/28wk ga.. ben blij dat ik 30wk voorbij ben..
    Xxx

8. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laute, gatver. Sterkte en hoop vol moed naar de volgende ronde. En dan gelijk met spuiten. Bah.

Khloe, wat heftig dat je die bacterie nog steeds bij je draagt. Als ik je zo hoor over de keuzes, dan maak je naar mijn idee (weet er natuurlijk weinig van) een goede keuze. Je kan jezelf niks verwijten, je hebt er alles aan gedaan. Nu duimen dat de kuur aanslaat en babietje lekker blijft groeien. Wel heel fijn dat je een goede 20 wkn echo hebt gehad. Dat is alvast een goede stap in de goede richting. Sterkte met weer wachten en de weken uitzitten.
    Denk aan jezelf he.
    Hoe gaat het nu met werken? Nog steeds veel last van je buik? Of gaat dat beter?
    Heftig hoor.

De rest, zwaai zwaai

Hier een echo gehad bij de gyn die ook bij de slechtnieuwsecho was. Nu gelijk over 2 en 4 wkn 1 ingepland. En dan de 20 wkn echo bij een ander centrum en daarna maar kijken waar mijn behoefte ligt.
    Ze gaven aan dat E* qua groei zo ongeveer op 16 wkn zat. Volgens mij was ze wel iets groter toen ze geboren werd, maar de ontwikkeling liep absoluut flink achter. En ik weet zeker dat ik haar tot 19 wkn gevoeld heb. Toen een week amper en daarna ben ik denk ik alle buikbewegingen gaan linken aan de zwschap, maar dat ze toen al wel erg stil lag. Ze is pas een paar dagen voor de geboorte overleden heb ik begrepen. Wel heftig om te horen.
    Maar nu zou deze baby bij de volgende echo dus al groter zijn dan E* ooit geweest is. Spannende weken. Hoop dat de rust daarna een beetje komt. De gyn vroeg tot wanneer ik om de 2 wkn een echo wil. Daar moet ik echt even over na gaan denken en tegen die tijd maar kijken. Wil ook geen superbestraald kind ;). Lastig

Dames, fijne dag.

9. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    @pluis jeetje wat emotioneel een opname van haar huiltje!Ik snap dat dat heel moeilijk is. Maar jee wat waardevol om te hebben!

@Rinsje Hoe was je dagje uit?

@Laute Ohh wat balen zeg, mislukt :(

@Khloe Wat een rotnieuws die bacterie!! Pfff wat moeilijk en schrikken zeg!! Ik hoop echt dat je goed advies krijg, want als ik het zo lees is het nog niet zeker of medicijnen dus wel kunnen helpen? Ik zou in jouw geval ook een eerste kuur proberen. Niks doen lijkt me ook moeilijk toch? Maar jee wat een extra spanning en rotnieuws!
    Je 20 weken echo dan weer wel goed en dat is natuurlijk heel erg fijn!
    Je verhaal mag je hier kwijt hoor! Hoef je geen sorry voor te zeggen!

@Hier Ik zie net mijn eigen onderschrift in de handtekening en zie dat het alweer 6 maanden en 5 dagen geleden is. Jeetje, ik heb helemaal niet bij het halve jaar stilgestaan... Voel ik me ook wel weer schuldig over. Ik denk iedere dag aan hem, maar toch blijkbaar niet aan de datum zelf per maand... :(

10. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat een nieuws weer zeg...

@Khloe, wat verschrikkelijk om te horen. Ik hoop dat de antibiotica kuur helpt bij het uitroeien van die bacterie. Spannende tijden dus.

@Laute, vervelend het deze ronde niet zo mocht zijn. Ik duim voor je bij de volgende ronde.

Hier gaat alles naar omstandigheden eigenlijk heel erg goed. Het dagje met mijn zusje was erg gezellig en heb het tot 17:00 volgehouden op het terras. Met een lekker wit-biertje in het zonnetje. (Moet nog wel wennen aan de alcohol, na twee biertjes voel ik hem al hangen) De verloskundige heeft gisteren mijn bloeddruk gemeten en die was 100/70, zonder bloeddrukverlagers. Prachtig dus! Ik heb weer zin om dingen te ondernemen en te gaan zwemmen en joggen. Maar moet hier nog even op wachten van de vk. Het is immers nog geen maand geleden en de 6 herstelweken zijn nog niet voorbij en moet ik nog rustig aan doen. Ik ga ook langzaam eens kijken wat er hier te doen is aan vrijwilligerswerk. Ik had mijn baan opgezegd en verder deed ik thuis werk voor een psychologe, maar dat was onderzoek naar preventie voor hechtingsproblemen bij jonge kinderen. Dat is nu nog iets te confronterend. Misschien pak ik dat later weer op.
    De weken gaan nu wel heel langzaam nu ik richting mijn eerste menstruatie kom. Ik heb er nog nooit zo naar uitgekeken, waarschijnlijk is dat ook meteen de laatste keer dat ik er naar uitkijk. 😉

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    neem je tijd meid ! ik kan me inbeelden dat je dat werk nu eventjes niet aankan, maar wie weet met de tijd weer wel ... niets forceren iig !

ik kijk ook enorm uit naar menstruatie (of naar eisprong...) is heel moeilijk he dat wachten !! :)

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    even kort: lijkt me goede beslisising Khloe. dan doe je toch iets. luister naar je gevoel idd.

wen: fijn dat je beebje al "zo groot" ;) is!

de rest: knuff, later meer. zo druk met werk. lees en leef mee

13. Anneke83

Anneke83 Actief lid

3 jun 2014
    231
    0
    16
    Hoi lieve meiden,

Khloe, dapper besluit van je! Ga heel hard voor je duimen dat de antibiotica toch iets gaat doen!

Laute, balen meid (zacht uitgedrukt). Hopelijk valt het spuiten je toch mee.

Wendy, lastig die dubbele gedachten en gevoelens. Hoop ook voor jou op rust!

Rinsje, ik heb bewondering voor de positieve manier waarop jij in de hele situatie staat! Zo knap dat je geniet van de kleine dingen, ik doe dat nu ook wel weer, maar in het begin echt nog niet. Wilde dat even kwijt!

Mamavanmenno, hopelijk komt je menstruatie snel!

@de rest, zwaai en knuffel!

@hier, Vanmorgen bij de gyn geweest. Echo gehad en daar was inderdaad niets meer op te zien (had ik ook niet verwacht). Het lastige is alleen dat ze niet uit hebben kunnen sluiten of er niet ergens anders in mijn buik de zs gaande is, zover ze kon zien dacht ze van niet, maar het is natuurlijk allemaal nog heel klein, dus 100% zeker was ze niet. Dus toch maar bloed laten prikken om te kijken hoe hoog de hcg waarde is. Vrijdag krijg ik daar de uitslag van, als die heel hoog is, zal ik terug moeten en verder onderzocht worden. Maar eigenlijk ga ik hier niet vanuit.
    En dan is het ook hier wachten op mijn menstruatie. Hopelijk komt de cyclus weer snel op gang! Mag na de eerste menstruatie contact opnemen met het ziekenhuis om te kijken of er verder gekeken moet worden ofzo. De gyn snapte heel goed dat dit ons heel onzeker maakt en dat met name ik weer veel vertrouwen moet krijgen in mijn lichaam (denk dat dit wel erg herkenbaar zal zijn).
    Ook vertelde de gyn dat ze dacht dat dit totaal losstaat van de vorige zs, er gaan helaas veel zsn mis op deze termijn. Weer pech dus (weet niet hoeveel van deze pech ik nog aan kan...)
    Maar goed, we kunnen er niets aan veranderen. Van de ene kant ben ik blij dat het niet over 12 weken is gebeurd, van de andere kant jammer dat ik niet gewoon op de normale dag ongesteld geworden ben, had wat hoop en een lichtpuntje gescheeld.
    Maar we komen er wel weer! Zak gelukkig niet in zo.n diep gat als de vorige keer!
    Nou, voor iemand die van plan was wat afstand te nemen heb ik toch weer een behoorlijk verhaal geschreven;)!
    Ik lees en leef in ieder geval mee!
    Fijne avond nog!
    X

14. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden

Ff snel berichtje.
    Met m'n stuitje gaat, op m'n werk gesprek gehad.
    Ik ga aangepast werk doen en om de dag of 2dage achter elkaar werke en dan weer rust werk namelijk 4dagen.
    Maar minder bukken en dinge doen, meer gericht op gewoon verkope of op kantoor dingetjes doen. Ma niet meer de winkel veranderen.
    Als erger wordt ga k na Arbo dienst om te kijke of ik halve dagen kan werken.

Anneke dikke knuffel wijffie

Ik blijft voor jullie allemaal duimen en hopen.
    Xxx

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    khloe oh wat goed meid. goede zelfzorg!

anneke wat knap van jou hoe je ermee omgaat. wel hefitg he. zoveel "pech"... ik weet hoe het is :(. knuffel

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Binalo, wat heftig... al weer 6 mnd gelden. gekkie toch, niet schuldig voelen hoor! ik heb dat ook niet elke 20e van de maand en denk ook ALTIJD aan Noa*. ik denk dat we ons snel schuldig voelen omdat we ons zo machteloos voelen en hebben gevoeld...
    knuff!

Rinsje, fijn dat je wat herstelt en zin hebt in dingen. best snel ja. maar het kan natuurlijk nog op en neer gaan. en dat mag ook, toch. zin in een menstruatie, dan ben je de enige hier haha :D.
    grapje. tuurlijk, je wil weer verder en verlang naar een kindje in je armen. hoop dat je ongi snel komt!!

Dais, hoest met jou?
    Pluis? de anderen?
    Bee, ik denk aan je hoop alles nog ok!

mamavanmenno, jij ook dus wachten op je ongi?

hier: druk zoals ik al schreef. zit offcieel in de wachtweken maar ben er helemaal klaar mee!! geen zin om alvast rekening te houden met "wat als"... dus ik drink gewoon koffie, sport en doe buikspieroefeningen als ik dat wil. vorige keren deed ik dat niet en was steeds voor niks en nu heb ik er geen zin meer in.
    word bozig als ik denk aan misschien wel of niet zwanger. ben zo klaar met die rollercoaster!

dus ik "negeer" het voor zover mogelijk. en heb t zo druk dak nauwelijks ern¡bij nadenk. behalven als ik hier schrijf haha.

verder geniet ik erg van de lente. wat scheelt dat zeg! echt minder depri merk ik. hebben jullie dat ook?

zwaai zwaai!

17. Binalo

Binalo Actief lid

3 dec 2014
    180
    0
    0
    @Rinsje, Rustig aan meid. 6 weken is echt zo kort geleden nog maar.

@Anneke. Jeetje Hoeveel pech kan je hebben zeg.. Tuurlijk ben je blij dat het niet over 12 weken is gebeurd.. Maar toch, je wilde zo graag. En dat je vertrouwen in je lichaam er niet meer is, lijkt me niet meer dan logisch! Dikke knuffel hoor!

@Khloe Goed voor je dat je aangepast werk gaat doen! Hopelijk helpt dat je klachten te verminderen!

18. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

@dewendy: wat fijn dat dit ukkie zo goed groeit!! En binnenkort ook het geslacht te zien? Of gaat dat pas bij de 20-weken echo gebeuren?

@Binalo: 6 maanden alweer, het gaat zo snel he? Je moet je totaal niet schuldig voelen hoor, hij zit elke dag in je gedachten. Hij kan beter elke dag in je gedachten zijn dan alleen die speciale datum elke maand ;)

@Rinsje: wat fijn dat je je mentaal al zo goed voelt! Loop jezelf alleen niet voorbij he? Hopelijk snel je menstruatie weer! Ik was ook heel blij toen ik na 4 weken weer ongesteld werd :)

@Anneke: hele dikke knuffel voor jou!!

@khloe: goed dat je aangepast werk gaat doen, hopelijk geeft dat meer rust in je lichaam ;)

@conejita: ik herken je gevoel zo goed! Gewoon geen zin meer in dat welles-nietes-gevoel. Gewoon leven en zodra je een positieve test in je handen hebt weer als een zwangere leven. Ik duim iig dat je een mooie positieve test hebt over 2 weekjes :D

@hier: ik probeer dus ook zo min mogelijk rekening te houden met 'misschien ben ik deze keer wel zwanger'. Ik heb altijd al een gevoelige blaas gehad en het lijkt er op dat ik nu weer een blaasontsteking heb (of er zit er 1 te ontwikkelen). Ik heb ab thuis die ik zo nodig mag innemen. Op de bijsluiter staat dat het bij een zwangerschap geslikt mag worden in overleg met de arts. Eerst dacht ik 'moet ik het nu wel slikken'. Maar ik vind het best; ik heb pijn, die meds helpen en in principe zou ik het dus gewoon mogen slikken...en wie weet ben ik nog geen eens zwanger! Hier ook de wachtweken begonnen, hopelijk kom ik ze dit keer een stuk relaxter door ;)
    Gister had ik wel weer een breekmomentje, vanuit het niets begon ik zo hard te huilen om mn meisje. Ik mis dr zo vreselijk! En Vienna zegt soms dingen die me zoveel kippenvel bezorgen. Gisterochtend zei ze namelijk dat 'baby-zusje Delilah' heel erg verdrietig is omdat ze papa en mama mist..... Nou, poeh, dan mis ik haar ook zo enorm!
    Maargoed, dit weekend heb ik de Fantasy Fair. Er is helaas slecht weer opgegeven voor zondag, maar hopelijk hebben mijn vriendin en ik toch twee hele leuke dagen :D We maken er gewoon wat van!

@de rest: dikke knuffel!

19. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Binalo, bij mij was het precies hetzelfde met 6 mnd.. Mijn zoon was die dag jarig, dus niet met halfjaar bezig geweest. Gelukkig kunnen we ons ook nog af en toe ergens anders op concentreren. Doet niet af aan het verdriet voor je overleden kindje.

Khloe, goed dat je voor jezelf opkomt!!

Conejita, fijn eigenlijk wel dat je het zo druk hebt. Een betere afleiding bestaat er niet. Nu e financien nog wat beter, dan is dat rotgevoel uit je hoofd ook weg. Maar wel beter dat je het probeert op zn beloop te laten. Niet te krampachtig zwanger worden. Hoop dat de tijd snel gaat voor je.

Anneke, wat een dubbel gevoel. Een lege baarmoeder. Aan de ene kant fijn dat je gelijk weer door kunt (als de hcg goed is, maar met hele lichte testen kan ik me het niet anders voorstellen) en aan de andere kant zo vreselijk confronterend. Niet om tezeggen ‘dit heb ik ook gehad’ maar ik heb 2 keer een vroege miskraam gehad achteraf ws met een week of 6. Na de 2e keer werd ik na 2 wkn ongesteld en daarna was ik gelijk zwanger. Je hoort wel regelmatig dingen dat je juist na een miskraam extra vruchtbaar bent. Hoop voor je dat het waar is en je dan eindelijk eens een mooie tijd gegund is.

Daisy, wat ontzettend heftig, die opmerkingen van Vienna. Die komen wel binnen. Wat kan het verdriet van je kind toch veel met je doen he.

Rinsje, neem je tijd. Weer allerlei dingen oppakken komt vanzelf. En zodra iedereen denkt dat je weer ‘genezen’ bent, dan moet je weer zo voor jezelf opkomen om je rust te kunnen pakken. Dus neem je tijd en hard zijn voor de mensen om je heen. Als zij geen rekening houden met jou, doe je dat ook niet met hen. Kiezen voor de mensen waar je wat aan hebt. Daar bewaar je een hoop energie mee.
    Hoop dat het met de stappen die je zet wel beter gaat elke keer. Maar wat is het moeilijk he.

Vinden jullie ook dat het verdriet om je overleden kleintje zo’n eenzaam verdriet is? Je bent zelf de enige die het gekend heeft. Dat zal bij Daisy Conejita en Mamavanmenno wel anders zijn, maar bij mij voelt het iig zo. Af en toe voelt het echt eenzaam. Gelukkig kan ik hier wel altijd schrijven. Maar met mensen om me heen kan ik het er amper over hebben.

20. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ladies, ik leef en lees mee maar nog even weinig puf na mijn ingreep van vorige week. Heeft er lichamelijk wel ingehakt.
    Reageer dus snel weer even wat uitgebreider.

Voor nu een dikke knuffel.

Dewendy; eenzaam verdriet herken ik in de zin van, je alleen voelen en niemand die begrijpt hoe je je voelt (behalve jullie dan). Mijn meisje heeft nog tien dagen geleefd, dus er zijn wel wat mensen die haar gekend hebben.
    Wat mij wel een goed gevoel geeft, is dat ze vernoemd is naar de maan (niet bewust) maar ik daar wel veel reacties op krijg (mensen die me berichtjes sturen over de stand van de maan).

Voor degene in de wachtstand; staan mijn duimen uiteraard weer in de duimstand.

Deel Deze Pagina