Weer proberen zwanger te worden, Wie ook?

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Simmy, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Ik hoop het ook daisy
    Merk dat hoe meer k na de 28weken ga het enger vind.
    Wou dat ik dat voorbij was mischien dat meer rust geeft
    K heb eind mei 2weken vrij en dan als allee normaal loopt eind juli verlof.

Ik hoop dat het gauw raak is voor iedereen
    Dat we straks allemaal ons kindjes kunnen laten zien.
    Xxx

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Blegh, ff van me afschrijven hoor. Net al mn eerste flinke zwangerschapstranen gehad. Stress, hormonen, blijdschap...het kwam er ineens uit toen manlief en ik aan het discussiëren waren wanneer we het aan wie vertellen. We zijn er wel uit gekomen hoor gelukkig ;) Maar ik wil het 't liefste zo snel mogelijk vertellen, wil geen 'geheim' bij me dragen, vind de zwangerschap al spannend genoeg. En ik wil het zo graag kunnen delen met de mensen van wie ik hou.

3. Bontempi

Bontempi Lid

14 jul 2013
    41
    0
    0
    @daisykesie Hoever ben je als ik vragen mag?

en waarom zou je het niet van de daken kunnen schreeuwen. ik moet eerlijk zeggen dat toen ik zwanger werd ik het met 4,5 week tegen mijn hele fam heb verteld, en met 7 weken tegen de rest van de wereld. en waarom? Ik wilde mijn vreugde met iedereen delen maar ook mijn verdriet als het mis zou gaan. het is uiteindelijk na 20+2 ook mis gegaan maar als ik nu weer zwanger zou worden zou ik het weer op dezelfde manier doen. mensen zijn er niet om alleen het geluk mee te delen. maar ook om je verdriet te dragen.
    hopelijk kun je iets met mijn antwoord.

xxx

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ja zo voelt het voor mij dus ook maar manlief wilde eigenlijk eerst de echo afwachten. Dus dit weekend vertellen we het sowieso aan onze ouders en met 6 weken heb ik de eerste echo (ben nu pas 4 weken en 2 dagen, enorm pril dus) dus daarna ga ik het denk ik ook aan mn beste vriendin enz vertellen. Mijn man is wat voorzichtiger door Delilah maar ik zei ook al dat zelfs die eerste 12 weken geen veilig termijn is, wij hebben zelf al ondervonden dat het ook vlak voor de bevalling fout kan gaan. En dat was hij ook met me eens en hij wilde ook dat ik me zo prettig mogelijk voelde, dus vandaar dat hij het uiteindelijk gelukkig wel met me eens was ;)

Dankjewel voor je berichtje! Xxx

5. Bontempi

Bontempi Lid

14 jul 2013
    41
    0
    0
    @Daisykesie: Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. probeer positief te denken en ga niet in je angst zitten. ;) 4+2 is idd nog erg pril dus ik gun je veel gezondheid en geluk toe deze zwangerschap. Ik ben blij voor je dat je man het wel inziet ondanks de vervelende ervaring wat je zelf al hebt moeten ondervinden. het vertellen aan je beste vriendin is misschien wel een goed idee, dan heb je buiten ons tenminste iemand waar jij je emoties kan neerleggen, want aan je man en ouders heb je in deze situatie niet genoeg.

laat je ons weten hoe de echo was?

veel liefs en nogmaals gefeliciteerd en veel geluk

6. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hoi meiden

vandaag rustig dagje dus kan ik uitgebreid reageren

@soof jammer dat ook jij hier terecht komt, proficiat met je zoontje Kjeld wat een leuke naam ! maar zo verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen, veel sterkte en wees welkom hier...

@bontempi ik zou net hetzelfde doen als jij/jullie... van zodra we zwanger zijn, gaan we dichte familie en beste vrienden op de hoogte brengen, en dan wachten we af op goede echo's... maar ik weet gewoon dat als het dan zou misgaan, ik echt de steun ga nodig hebben van de mensen die dichtbij ons staan

@rinsje wat vruchtbaarheid betreft na bevalling weet ik niet, zal voor iedere vrouw weer anders zijn... was je voor de zwangerschap regelmatig?

@conejita volg je gevoel meid, genieten van het leven moet je zeker doen !!! ik wens je veel succes met alles

@pluis dat wachten is een echte hel he, het voelt echt aan als verloren tijd en we hebben al zoveel verloren :x

@zwangere dames, ik wil zo graag zwanger worden maar ik weet ook niet of ik me nuchtere zelf ga kunnen zijn tijdens een volgende zwangerschap... gaan jullie hiervoor op consultatie bij psy of dergelijke?
    en hoe gaan de dichte familieleden om met een nieuwe zwangerschap? ... veel vragen en twijfels :)

sorry ik heb het idee dat ik iemand vergeet.... in ieder geval sterkte voor iedereen

@ ego
    ik neem nu weer (sinds stop minipil) ovulavit, dit nam ik 7 jaar geleden (voor zw van Menno) en 2 jaar geleden voor zw van B* ook... dit is om cyclus regelmatig(er) te maken

nu temperatuur ik niet regelmatig maar gyn raadde het toch aan om weer elke ochtend temperatuur te nemen
    nu had ik op dinsdag en vandaag een temp van meer dan 37 dus ik vermoed dat ik eisprong heb gehad (temp voor ei is altijd iets van een 36,6 - 36,8)
    alleen geen idee wanneer dus en echt veel geklust hebben we niet... maar als er al een cyclus zou zijn, ben ik al heel blij ;)

fijne dag iedereen

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Bedankt bontempi! En uiteraard laat ik het hier weten ;)

@mamavanmenno: zou wel heel mooi zijn als je idd weer een cyslus hebt!! Wat betreft je vraag over ondersteuning wanneer je weer zwanger bent; ik mag nu sowieso meteen naar het ziekenhuis en niet eerst naar een verloskundige. En daar gaan we ook het plan van aanpak bespreken. Ik hoop eigenlijk dat ik wat vaker echo's krijg zodat ik wat meer gerustgesteld ben. Verder wil ik me zoveel mogelijk proberen te ontspannen, ik ga denk ik op zwangerschapszwemmen en ga thuis mn zwangerschapsyoga lessen herhalen van vorig jaar. En mocht ik toch mee rhulp nodig hebben dan trek ik weer aan de bel bij de psycholoog van de huisarts.

Gekke dag wordt het morgen; morgen is het een half jaar geleden dat Delilah is geboren. Maar mijn papa is ook jarig en daar gaan we naartoe. En we gaan dan ook meteen aan mijn ouders vertellen dat ik weer zwanger ben. Gekke dubbele dag denk ik.

Fijne dag allemaal! Xxx

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Zucht, gister is mijn nicht bevallen en vandaag is het een half jaar geleden dat Delilah* werd geboren. Emoties vliegen nu alle kanten op en ik mis dr zo erg :(

9. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hele dikke knuffel voor jou daisy. Heel herkenbaar. Emoties vlogen bij mij ook alle kanten op op de half haar dag (van geboorte) sterfdag half jaar geleden is as zondag met moederdag notabene :( volgens mij is je vader ook nog jarig of niet?
    Denk aan je iig

10. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    Hoi meiden,

Een enorme blijdschap hier in huis, omdat mijn menstruatie heeft doorgezet en we dus gericht kunnen gaan werken aan een nieuwe zwangerschap. Gisteren een gesprek gehad in het ziekenhuis van ruim een uur. We hebben heel het traject van diagnose tot aan ontslag uit het ziekenhuis (10 dagen) nog eens doorlopen. Ze zien geen medische reden dat ik een verhoogde kans zou hebben op nogmaals het HELLP-syndroom, eerder een lagere kans. Goed nieuws dus en we gaan hier volop aan de bak. We gaan zaterdag lekker uiteten om onze nieuwe start te vieren.

@daisy, hoe is de dag vandaag verlopen? en hoe reageerden je ouders op het goede nieuws?

@pluis, heftig een half jaar geleden, op moederdag nog wel. Ik vind het al heftig. Lekker wat leuks gaan doen en voor veel afleiding zorgen.

Fijne avond allemaal
    xxx

11. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Rinsje wat ontzettend fijn! Goede reden om lekker uit eten te gaan. En klinkt alsof het een goed gesprek was in het ziekenhuis. Bedenk me net dat ik nog geen antwoord heb gegeven op mijn hellp onderzoek. Heb di dus heel de dag onderzoeken in maastricht. Ze gaan kijken of ze duidelijk krijgen waar t bjj mij vandaan kwam of ze risico kunnen verminderen in volgende zw. Percentage kans op nog een keer hellp en percentage kans op vroeggeboorte. Dan krijg ik daarna dus een soort persoonlijk behandelplan. Nadeel is dat t onderzoek pas een half jaar na bevalling gedaan kan worden. Voor mij in mindere mate probleem want mocht half jaar niet zwanger worden ivm ks. Maar gelukkig is t nu bijna zover!

Daisy hoe gaat t met je?

12. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Rinsje, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het ZKH! Ik zie dat je 10 dagen na me bent bevallen en ook ik ben nu ongesteld (bijna voorbij gelukkig!) en ik ben vandaag ook weer begonnen met hardlopen. Wat een ellende, ook mijn conditie was erg slecht! Slik!

Daisykesi, sterkte! Ik kan me zo voorstellen hoe verdrietig je je moet voelen! Enerzijds gun je je nicht alle geluk, maar je had zelf ook zo graag je eigen kindje gehad. En dan moederdag... Ik zie er ook erg tegenop. Ik denk dat ik heel veel chocola koop, mijn joggingbroek aantrek, met een dekentje op de bank ga hangen en allemaal zielige films ga kijken met een doos vol tissues in de aanslag. :(

13. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Hey meiden,

@Binalo, hoe was de echo?

@Khloe, hoe was de echo en de meeting vandaag?

@mammavanmenno, klinkt inderdaad alsof de eisprong is geweest!

@Daisy, hoe gaat het vandaag? Gefeliciteerd met je vader! Leuk om het je ouders te vertellen :). Maar wat zal het vreemd en heel dubbel voelen nu het vandaag ook 6 maanden geleden is dat Delilah is geboren. Oh, en je nicht is bevallen. Confronterend… :(.

@Pluis, op moederdag een half jaar geleden dat je bevallen bent. Jeetje zeg dat is ook wel erg pijnlijk :(.

@Rinsje, dat is goed nieuws dat het HELLP-syndroom niet meer voor zou moeten komen! Fijn dat je ongesteld bent geworden! Nu kun je gerust weer beginnen :D.

@Soof88, dan kunnen jullie dadelijk ook weer aan de slag :D. Goed dat je bent begonnen met hardlopen. Met sporten maak ik altijd mijn hoofd leef, fijn is dat.

@Conejita, hoe gaat het met je?

@hier, gisteren heb ik bloed moeten laten prikken om te kijken of het zwangerschapshormoon ook verhoogd is en dat was het geval :). 4,5 week ben ik pas. Ik kijk ook echt uit naar de echo. Hoewel ik wel heel angstig ben voor een inwendige echo omdat ik zo’n gevoelige baarmoedermond heb. Ik bloed heel snel. En als ik iets niet wil, is het wel bloedverlies nu!

Liefs

14. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

ja klopt Pluis, mn paps was ook nog jarig én we zijn vanavond nog op kraamvisite geweest bij mijn nichtje. Pfff, echt een dag vol emoties! Delilah al een half jaar missen, paps jarig, op kraamvisite (ook nog eens op dezelfde kraamafdeling als waar mijn meisjes geboren zijn) en vertellen dat ik zwanger ben. Nu ben ik gebroken, dus lekker vroeg naar mn bedje.

Maar mn ouders waren echt enorm blij! Ze schrokken heel erg toen ze het lazen (ik had een fotolijstje gegeven met een gedichtje erin namens de bubbie) en schoten meteen vol. Mijn oom en tante weten het ook al :p Maar dat ging eigenlijk per ongeluk. We gingen weg uit het ziekenhuis en mn oom sloeg zn arm om me heen en vroeg hoe het met me ging. En daarna zei hij 'volgens mij ben je weer zwanger he?'. Ja, dan kan ik niet liegen hihi. Hij schoot helemaal vol en was zo blij voor ons. Echt heel lief.

Zondag gaan we het aan mn schoonouders vertellen en dan maar duimen voor een goede vroege echo volgende week! Tot nu toe voel ik me goed, geen buikpijn meer, geen bloedverlies niks gehad (bij Delilah* namelijk wel even gehad) en mn testje was mooi opgelopen. Verder alleen een beetje opgezette darmen en moe :p

Fijne avond nog meiden. Xxxx

15. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    @dais, wat heftig al die emoties door elkaar... wel goed dat je het al aan een aantal mensen hebt gezegd, die mensen dat dicht bij je staan gaan je zo goed mogelijk ondersteunen onderweg naar een nieuw beebje!

@pluis, moederdag zal heel dubbel voor je zijn ... nu ja voor iedereen natuurlijk :x
    mijn oudste zoon wordt 6 jaar op moederdag (toen hij geboren werd was het ook net moederdag trouwens)... wordt een verwarrende dag

@rinsje, jeeeej hoe blij kan men zijn met een menstruatie ;)
    lekker eten zaterdag en dan hop hop aan de klus
    was je vorige keer snel zwanger, nu ja ik hoop dat je voor dit beebje snel zwanger mag zijn

@mamaBS, wanneer denk je echo te krijgen?

@hier .. mijn temp is al 4 dagen heel hoog dus ik ga er vanuit dat eisprong is geweest tussen cd35 en cd38
    moest ik op 15 mei nog geen bloed hebben gezien dan ga ik mss een testje wagen :)

16. Rinsje

Rinsje Lid

30 okt 2014
    92
    0
    0
    @pluis, zoiets hebben ze woensdag in het ziekenhuis ook genoemd. Misschien iets om te onthouden als ik over zes maanden nog niet zwanger ben. Veel succes dinsdag.

@daisy, ik ben superblij voor je. Gaat helemaal goed komen.

@soof, we zijn inderdaad vlak na elkaar bevallen, fijn dat de menstruatie bijna voorbij is. Ik heb er nu ook al genoeg van. Maar het is veel heftiger dan ik voor de zwangerschap had. Ben dus bang dat het ook langer gaat duren. Normaal duurde het 4 tot 5 dagen.

@mamavanmenno, ik was vorige keer maar een keer ongesteld geweest en toen meteen zwanger. Ik weet dus ook niet of ik een regelmatige cyclus had. Nooit kunnen meten.hoop dat het nu ook zo snel gaat. Ik hoop voor jou dat je positief kan testen. Duim voor je.

Met moederdag naar a'dam WEER naar mijn zus en nichtje. Zij is namelijk mijn persoonlijke therapeut. Zij zorgt dat ik alles vergeet en me even heel gelukkig voel. Al heeft zij dat helemaal niet door met haar zes maanden. Ik ben een knuffeldoekje voor haar aan het maken. Een soort bedankje.
    Verder heb ik binnenkort een gesprek voor vrijwilligerswerk, maar ze zijn gek als ze me niet aannemen.

Xxx

17. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hey meiden,

ja moederdag...dat wordt een moeilijke dag. Ook al ben ik weer zwanger, er hadden twee dametjes op mijn bed moeten zitten zondag en niet maar 1 :( Ik zie dr ook wel tegenop. Eerst zouden we overdag naar mijn schoonmoeder gaan en voor mijn moeder heb ik een high-tea gereserveerd. Die heb ik dus voor morgen gedaan omdat ik dus eigenlijk zondag overdag niet kon. Maar nou kan mn schoonmoeder alleen 's avonds, dus heb ik ineens de hele dag voor mezelf. Ik denk dat we dus lekker de hort op gaan, dierentuin ofzo. Lekker afleiding en leuke dingen doen.

Dat clubje waar ik me aan had toegevoegd hier op het forum valt me toch zwaarder dan ik dacht. Ze zijn daar vooral bang voor miskramen (wat heel logisch is natuurlijk) en denken na 12 weken alleen nog maar te genieten. Tjah, voor mij voelt dat heel anders natuurlijk, maar ik wil dat niet continu zeggen want ik wil ze ook niet angstig maken. Dus zeg ik eigenlijk niet zoveel. Maar ik heb wel, net als Bee, dat ik ook graag 'luchtig' over deze zwangerschap wil praten...dus ik blijf er toch maar een beetje rondhangen :p
    Gelukkig heb ik jullie ook en kan ik hier ook lekker mijn ei kwijt ;)

Liefs!!

18. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    @Daisy, ik kan me goed voorstellen dat je gebroken was na zo'n heftige dag! Wat een wisselende emoties allemaal..

@mammavanmenno, dat zou wel heel mooi zijn als er 15 mei nog geen bloed is!

@Rinsje, dan ben je de vorige keer snel zwanger geworden. Wie weet lukt dat deze keer ook weer zo snel :).

@moederdag, mijn ouders zijn op vakantie. We gaan wel naar mijn schoonmoeder. Misschien 'vieren' mijn vriend en ik het ook een beetje, want ben wel moeder van een engeltje en dadelijk hopelijk van het baby'tje in mijn buik!

@hier, ik heb 22 mei de echo. Eigenlijk had ik 13 mei al de echo, maar dan zou het hartje nog niet zichtbaar zijn. Dat zou betekenen dan ik heel snel achter elkaar 2 inwendige echo's zou hebben. Ik ben een beetje panisch voor te veel gewroet daar, aangezien het bij ons dochtertje is fout gegaan door bloedverlies.

19. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Lieve meiden, ik wil jullie allemaal even sterkte wensen voor vandaag. Ondanks dat, toch een fijne moederdag! Want dat zijn we hier allemaal :)

20. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, reageer later uitgebreid, maar wil jullie toch vooral sterkte wensen. Het moeder zijn zonder kind om voor te zorgen is vandaag extra zwaar.

Liefs

Deel Deze Pagina