Het onderwerp geeft het al aan..... Sinds een weekje geven wij rijstebloem, soms vanuit een bordje om te leren lepelen, soms in een fles omdat het ff makkelijker is( bijv op kdv) vanaf morgen gaan we bijvoeding geven in de vorm van eerste groenten. Hoe zit dat nou met die rijstebloem, geef je die nu door elke fles een paar schepjes? Of maar eens per dag?
Wij gaven rijstebloem in de 1e en laatste fles. Met 6,5 maand at C zijn maaltijden (fruit, brood & groente+aardappel) al behoorlijk goed. Toen hebben we in de 1e fles bambix gedaan, en de laatste fles weer gewoon puur melk.
Ik geef het bij de eerste fles. Dan heeft ze geen genoeg aan alleen een fles. de laaste fles is voor haar voldoende om erop door te slapen. Ik zou rijstebloem in de fles geven waar je kindje om vraagt.
ja das een beetje moeilijk...de laatste tijd drinkt ze sowieso haar flesjes heel slecht leeg...en de nachten slaapt ze toch gewoon door. Sind een week krijgt ze nu die rijstebloem maar ik merk geen verschil, dus vandaar dat ik ook niet weet wanneer dit te geven
waarom geef je dan rijstebloem? Vaak wordt het gedaan om de flessen wat te verzwaren zodat ze goed doorslapen maar als die van jou dat al doet? En om het nou te doen om ze te leren eten van een lepeltje? Dan kan je volgens mij beter met groente en fruit beginnen. Wij hebben het nooit gegeven. Ze deed het goed op de 4 flesjes die ze kreeg en ben dus maar meteen met groente en fruit begonnen.
Het was het plan van de dietiste. Wij moeten alles onder begeleiding doen van haar ivm koemelkallergie. we mochten dus niet met iets anders beginnen, vandaar
oké, bij ons raadde het CB het juist af om daar mee te beginnen, vandaar de vraag. Maar hoe het zit bij KMA weet ik niet want daar hebben we gelukkig gaan last van. Dat ze de flessen slecht leeg drinkt kan ook komen (en ik hou er zelf helemaal niet van om dat te roepen) door een sprongetje. Daar hadden wij ook last van rond de 6 maanden, dus misschien is het gewoon tijdelijk en gaat het over een weekje weer beter. Maar het kan ook liggen aan tandjes of verkoudheid, dan drinkt onze meid ook slechter. Sterkte
Dank je! Zal idd te maken hebben met een combinatie van het een en ander....ze is erg verkouden en tandjes komen idd ook door....