Omgangsregeling kind van 2

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Fruitmoes, Mar 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Wat vinden jullie een goede omgangsregeling voor een kind van 2? Rekening houdend met het feit dat ik samen met ons kind hopelijk binnen een half jaar verhuis van het westen naar het noorden.
    Op het moment is het elk weekend, maar voor de aanvraag voorlopige voorzieningen heb ik gezegd: 1x in de 2 weken. Mijn ex heeft me echter beloofd dat als ik 1x in de 2 weken vraag, dat we dan allebei ons kind niet meer zullen zien. Ik ben dus eigenlijk wel een beetje bang, ook vanwege het feit dat ik de woning probeer op te eisen, maar hij dan wel dicht in de buurt is.

2. flirmar

flirmar Niet meer actief

Het is toch normaal dat je als moeder ook een weekend met je kindje hebt?
    Mijn voorstel voor mijn ex-partner was ook om de week een heel weekend. Ook hij wilde hier niet mee akkoord gaan. Nu komt hij alleen af en toe even langs om haar te zien. Anders kan gewoon niet omdat hij geen vaste woon/verblijfsplaats heeft.
    Vervelend is het wel als een van twee partijen niet mee wil werken met een goede omgangsregeling. En als de afstand groter wordt wordt het alleen maar ingewikkelder.

Ik hoop dat jullie er uit komen, maar wat voor jullie werkt kan ik jullie niet zeggen. Succes!

3. lilia

lilia Actief lid

Mar 9, 2010
    184
    0
    0
    Heeft hij het ouderlijk gezag? Dan zou ik hem niet op de hoogte brengen van een eventuele verhuizing en gewoon gaan. In de meeste gevallen wordt een verhuizing niet teruggedraaid. Mocht hij het weten en een kortgeding aanspannen tegen jouw verhuizing, is de kans groot dat je niet eens mag gaan.

Regel eerst jouw verhuizing en alles en stel daarna de omgangsregeling vast als er niet met hem te praten valt op een normale manier van te voren.

Wat een zieke dreiging dat jullie beiden het kind niet meer zien als jij 1x in de twee weken gaat instellen. Dus "of we zien het kind zoals IK het wil, of het kind heeft geen ouders meer". Dat is in het belang van het kind....

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    'Ik ben dus wel een beetje bang?' Meid, als hij dat letterlijk in die bewoordingen heeft gezegd, is dat een reden voor aangifte van bedreiging! Jij kent je ex het beste, maar als je ook maar vermoedt dat hij dit meent, moet je het onmiddelijk serieus oppakken. Je hoort veel te vaak over familiedrama's...

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dit vind ik geen goed advies. Waar baseer je dat op, dat een verhuizing in de meeste gevallen niet wordt teruggedraaid? Heb je uitgebreid jurisprudentieonderzoek gedaan naar gevallen waarin de moeder zonder toestemming is verhuisd? Zo ook voor je stelling dat de kans groot is dat ze niet eens mag gaan als hij een kort geding aanspant. Dat zeg je zonder inzicht in haar situatie en de redenen waarom ze wil verhuizen, dat kan je niet zo ongenuanceerd zeggen.

TS: Ga voor advies over dit soort dingen naar je eigen advocaat. No offense naar goedbedoelde adviezen van mede-forummers, maar dit zijn ingewikkelde juridische zaken, waarin je je moet laten begeleiden door een deskundige.

Share This Page