Energievoorschot, belastingdienst, verzekeringen, alle organisaties die zijn nieuwe adres hebben een adreswijziging sturen, eventueel post laten doorsturen. Vergeet ook niet aan bijvoorbeeld de sportclub e.d. te denken.
Ik zag je berichtje in een ander topic dat hier nogal vreemd op jouw berichtje werd gereageerd. Maar waar het ts om gast is dat ze nu toeslagen krijgt waar ze dan geen recht meer op heeft. Als ze hier achter komen moet je dat terug betalen, krijg je een boete en kan je een gevangenisstraf krijgen. Dit omdat je geld ontvangt van de staat waar je geen recht op hebt. Ik denk vooral de smiley achter we betalen toch belasting genoeg zorgt voor de wat boze reakties. Ja wij en met mij nog een hoop anderen betalen een hoop belasting, dat gaat vor een deel naar de toeslagen van anderen, zorgtoeslag aanrechttoeslag, huursubsidie enz. Hier heb ik overigens geen problemen mee als het bij mensen terecht komt die er ook gewoon echt recht op hebben. Dus niet bij mensen de onofficieel samen wonen en daarbij, beiden toeslagen ontvangen.
Ja precies..je kan wel de boel belazeren , omdat je teveel belasting betaald, maar iedereen betaalt veel belasting en niemand vraagt erom om die belasting te moeten betalen, maar het zal moeten. Zo kan iedereen wel een omweg gaan verzinnen om eronder uit te komen. En de belastingbetaler betaald dan voor mensen als priscilla die belastinggeld ontvangen en er eigenlijk geen recht op hebben. Daarnaast wordt er steeds beter en meer op fraude gecontroleerd, ik zou zeggen voorkom die problemen.
En ik denk dat de punten wel genoemd zijn..verder kun je bij het postkantoor ook opgeven dat je vriend bij je komt wonen en dan worden een aantal instanties automatisch op de hoogte gebracht voor de post.
Ik wil hierbij niet zeggen dat fraude plegen goed is, maar wie zegt dat er fraude wordt gepleegd. Ja als beide een uitkering hebben en niet aangeven samen te wonen en ze beide dus een zeg maar alleenstaanden uitkering ontvangen en je gaat samenwonen zonder het door te geven dan pleeg je fraude. Maar als ze beiden werken en alleen een zorgtoeslag en/of huurtoeslag ontvangen. Is het niet verplicht om gelijk aan te geven dat je samenwoont. Toen mijn man bij mij kwam (eerst voor tijdelijk) had ik een bijstands uitkering was ik de hoofdhuurder en betaalde alle vaste lasten. Ik ben niet gelijk naar alle instantie gegaan om het te veranderen, want wat als hij weer terug zou gaan naar z'n ouders. Dan moet alles weer omgezet worden gaat weer een tijd overheen en een heel zoot met papierwerk. Toen mijn man definitief bij mij introk en we dus echt samen gingen wonen hebben we alles geregeld. Ik heb geen fraude gepleegd, heb alles nagevraagd bij belasting enzo Het is pas fraude als je beide van een uitkering geniet en 1 ervan op een ander adres staat ingeschreven, en je wel samen van het geld geniet. Als iemand een maand bij je inwoont is er niks aan de hand. Maar mocht je samen willen wonen met je vriend maar je bent nog niet zo zeker kijk het dan nog even aan. Kijk een week of 2 ofzo of hij inderdaad veranderd is en als je dan besluit om echt weer samen te gaan wonen regel je alles. (gemeente, belasting, verzekeringen en wat dan ook) Bij onze wstg kan je je partner pas na 2 jaar samenwonen inschrijven als echte medebewoner. tot die tijd is dat nieteens mogelijk en wordt ie gezien als soort logee.
Zo.. nog heel wat reacties Maar we werken (tenminste ik vanaf 9 januari weer, nu nog WW) allebei, dus het gaat puur om toeslagen, geen bijstand o.i.d. Maar dan nog vind ik het niet netjes om volledige huurtoeslag (250 euro) en alleenstaande ouderkorting (200 euro) per maand te ontvangen terwijl ik daar geen recht op heb. Ik ben inderdaad ook veel te bang dat ze er achter komen en ik was afgelopen jaar heeeel blij dat ik het wel kreeg, want zo kon ik goed rondkomen. Hier in deze stad gebeurt erg veel bijstandsfraude en ik vind het echt heel triest. Ken wel zo iemand. Gewoon een vriend hebben en in ZIJN auto rondrijden alsof die van jou is maar ondertussen wel van een bijstandsuitkering leven.. Lekker voorbeeld voor je kinderen dan ook. Ik wil hem dus gewoon weer hier laten inschrijven. En dat hij kan terugvallen met blowen daar weet ik alles van, hij is 3 maanden terug stiekem gaan blowen en het duurde 2-3 weken voor ik het door kreeg. Nu doen we per 2 weken ongeveer een urinetest, dus dat geeft mij wel een rustiger gevoel. Volgens mij heb ik alles dan wel zo'n beetje op een rijtje.. misschien inderdaad alleen bij postkantoor o.i.d. zo'n verhuisbericht doorgeven. En belastingdienst wordt ook nog wat. Die alleenstaande ouderkorting heb ik bijvoorbeeld echt pas nét rond..
Idd net wat Moon zegt, respect! Super fijn trouwens dat jullie elkaar weer gevonden hebben en er weer voor gaan. Je kunt ook langzaamaan de adreswijzigingen doorgeven aangezien de post bij jouw ouders komt. Ik wens jullie ook een super toekomst tegemoet!!