Ik eet graag gebakken aardappelen maar om een of andere rede lukt het me niet om ze goed en lekker te bakken. Ze zijn of te zacht en vet of zwart . Hoe bak jij je aardappelen? Met bak en braad of margarine? En het vuur hoog of laag? En nog andere tips. Wilde eigenlijk aardgratin maken, maar ben de slagroom vergeten .
Altijd olijfolie beetje kruiden erover, middelhoog vuur, deksel erop. En dan om de paar minuten ff schudden
Aardappels 10 min voorkoken In plakjes snijden en dan opbakken in de wok met een klein beetje boter en wat paprikapoeder erover. Zodra ze bruine korstjes krijgen zijn ze goed. Zoals de aardappeltjes in de winkel dat ze mooi heel blijven lukt mij ook niet het wordt meestalwel beetje kruimelig. Maar die van de winkel krijg ik dan weer niet gaar.
Margarine in de pan, gekookte aardappels(het liefst van gisteren) erbij en op middelhoog vuur bakken. Aardappel kruiden erover en eet smakelijk
Als je ze zelf maakt, dus geen schijfjes uit de supermarkt: - aardappels voorkoken - in schijfjes snijden - croma in de pan op hoog vuur tot de croma bruin wordt, dan pit laag - aardappelschijfjes erin en op een laag vuurtje om en om laten garen - daarna bruin laten worden op een middelhoge pit Zo doe ik het en ze zijn altijd lekker goudbruin
Aardappels kort koken. In plakjes snijden en met margarine in de pan op hoog vuur. Dan af en toe omscheppen en soms halverwege er nog spekjes bij doen. Ze zijn altijd lekker goudbruin hier.
Aardappelen 5 minuten koken. Daarna in snijden en dan met half boter half olijfolie bakken in de wok op middelhoog vuur. Als ik kant en klaar wilt neem ik altijd oma's opbakaardappels van Celavita erg lekker zijn die. Of uit de oven met rozemarijn heerlijk!
olijf of zonnebloemolie, pan goed heet maar vuur niet te hoog en dan regelmatig omscheppen. je kan de aardappeltjes ook eerst even blancheren en daarna bakken (kijk wel uit met waterdruppels bij de hete olie) dan zijn ze sowieso zacht van binnen
Ik pak eigenlijk altijd die schijfjes die bij de ah liggen. Al voorgekookt zijn die. Deze bak ik dan gewoon aan alle kanten even en op het einde doe ik er wat kerrie poeder overheen...mmmm
Hier half olie half boter en middelhoog vuur goed om blijven draaien. Soms varieer ik wat met het vuur: ene keer moet het lager, andere keer kan het best iets hoger, maar geduld hebben is niet mijn sterkste kant bij aardappels bakken
Wij zijn gek op aardappeltjes uit de oven. Ik snij de aardappels in partjes (met de schil er nog aan). Leg ze op een ovenschaal samen met een paar verse knoflookteentjes, Italiaanse kruiden en zeezout. Besprenkelen met olijfolie. En dan op 225 graden een halfuur tot driekwartier in de oven. Heerlijk!
Deze manier kost even wat tijd maar ze zijn dan wel super lekker. Als je het met verse aardappelen maakt de aardappelen eerst even bijna gaarkoken. Na het afgieten even doorschudden zodat de aardappeltjes een beetje "beschadigen" aan de buitenkant. Hierdoor krijg je een lekker krokant korstje bij het bakken. Als aardappels erg groot zijn even doorsnijden of in partjes. Nu kan je voor de gezonde versie gaan met wat olijfolie een dik half uur in de oven op 200 graden (wat knoflook en rozemarijn als je in huis hebt). Voor aardappels uit de pan gebruik ik bij voorkeur zonnebloemolie ipv boter. Olie kan heter worden zonder dat het verbrand en zwart wordt. Pan goed heet laten worden, olie erbij en aardappeltjes erin als het vet ongeveer 180 graden is (als je geen thermometer hebt kan je dit testen door stukje brood in de pan te gooien, als dit soort van frituurd is het goed). Vervolgens de aardappeltjes lekker laten bakken tot ze goudbruin zijn, temperatuur goed hoog houden. Je kan op het laatst een klontje boter in de pan laten smelten net voor het opdienen als je toch lekker de gebakken aardappeltjes met boter smaak wil. Succes ermee!
Wat hierboven al staat. Wat ik nergens lees is dat je de voorgekookte aardappelen eerst goed moet laten afkoelen, anders worden ze zacht en soppig tijdens het bakken. Ik kook in de ochtend en bak ze 's avonds af.
Klein scheutje zonnebloemolie in de pan, voorgekookte schijfjes of partjes erbij, kruiden naar smaak en op halfhoog vuur bakken, halverwege klontje roomboter erbij en dan nog even bakken op matig vuur. Zooooo lekker.
Als ik gebakken aardappelen eet dan hou ik daar de dag er voor rekening mee dan hou il dus veel piepers over. Die snijd ik de volgende dag met een beetje bleuband vloeibaar in de pan en lekker bakken. Spelen met het vuur en het voordeel ze zijn al gaar dus het gaat om de korst
Zoals hier boven. Als je ze uit de supermarkt haalt. Doe ik meestal een min. of 20 op een middel/laag vuurtje. Of lekker in de over op 180 graden. Ook een min of 20. Lekker kruiden er over, en smullen maar. Krijg nu al trek als ik aan denk.
Aardappels schillen, net gaar koken, in plakjes snijden, in een ruime koekenpan half boter half olie verwarmen, plakjes erin en rustig mooi bruin laten bakken. Neem de tijd, dit kan zo een kwartiertje of langer duren maar dat is de enige manier waarop je een heerlijk krokant korstje én een zachte binnenkant krijgt. Jammmmmmie.
Dat ervaar ik niet dat ze zacht of soppig worden bij koken en meteen bakken. Ik snij ze vaak meteen in plakken. Dan water laten koken en afgieten dan hup aardappelen in de pan mat margarine en ze zijn echt heerlijk met krokant korstje.
Ik heb kant en klaar gekocht, minder lekker, maar voor vandaag even makkelijk. Ik lees goede tips, deksel op de pan heb ik nog niet geprobeerd en olijfolie ook niet. Vanavond eens wat uitproberen met het vuur. De frietpan ja haha, dacht ik ook al aan, maar vind ik niet zo lekker .