Drinken in vliegtuig voor dreumes?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mizz, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vlieg binnenkort alleen met mijn dreumes dochter van 1,5. De vlucht is niet lang, 1,5 uur, maar ik vind vooral het stijgen en dalen spannend ivm de oortjes. Nu heb ik de tip gelezen te laten drinken. Mijn dochter drinkt wel goed, maar kleine slokjes hier en daar. Pakjes drinken vindt ze echter fantastisch en die slokt ze erachter elkaar leeg. Leek mij dus perfect voor het stijgen.

Nu probeer ik erachter te komen of dat dan wel mag in het vliegtuig. Ik weet dat de vloeistoffen restrictie niet geldt voor voeding voor je baby, maar valt dit onder voeding? We vliegen met KLM. Of misschien heeft iemand anders een goede tip. Ik heb ook kleine koekjes en knijpfruit mee. Bedankt voor de reacties!

2. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    De pakjes drinken mochten niet mee in de handbagage bij ons. Wel mocht de gevulde rietjesbeker gewoon mee. Als je dit doet: draai voor je het rietje naar boven flipt even de dop eraf anders krijgt degene in de stoelen voor je een douche;)

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Pakjes drinken denk ik niet. Wij hadden een flesje Spa blauw. Dat mocht niet mee, tenzij we dat water overgoten in een babyfles ;)
    En bij een andere vlucht mocht een flesje Spa blauw wel mee, maar dat water werd gecontroleerd dmv een of ander staafje wat ze er even inhielden.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Goede tip! Dat is mij ook overkomen. Had even geen rekening gehouden met het verschil in druk.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Pakjes caprisun bijvoorbeeld, worden gewoon verkocht na de vloeistofcheck en mag je dus ook meenemen in het vliegtuig. Heb ik 1,5 maand geleden nog gedaan.

6. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Je kunt ook gewoon drinken vragen aan boord voor vertrek, die kun je dan in de fles doen.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Pakjes drinken konden wij eigenlijk meestal meenemen, maar het ligt er echt aan wie je controleert. Zo hebben we ook eens een discussie gehad over een lege drinkfles die ze niet eens wilden toelaten.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb nog nooit zelf meegenomen pakjes drinken mee mogen nemen op een vlucht. Bij de 1e bagagecontrole werden ze er uitgehaald en weggegooid. Dit was op Schiphol en Rotterdam airport.
    Ik koop ze altijd na de bagagecheck/douane.

Enige wat ik eens mee mocht nemen is toen mijn zoontjes baby waren en een nutrilon melkpakje hadden. Die mochten mee.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik zou een paar rietjes meenemen. Dan koop je na de douane een flesje water of appelsap, en kun je bij het opstijgen je kleintje gewoon laten drinken.
    Ook ik heb altijd pakjes, shampoo, etc in hoeveelheden groter dan 100ml moeten inleveren/weggooien. De einige uitzondering tot nu toe was babyvoeding, dus (opvolg)melk dat mocht bij mijn baby destijds mee. Maar dat is voor jou kindje niet meer van toepassing. Fijne reis!

10. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ik mocht deze vakantie en vorig jaar gewoon heen en terug (op Schiphol en op Kreta) gewoon de gevulde drink beker voor mijn zoontje van nu 3,5jr mee nemen. Hij had hem zelf gewoon vast toen we door de controle gingen.
    Zo'n beker met zo'n schuifdopje zeg maar.
    En idd let op het druk verschil met open maken:)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Lege rietjesbeker mee en dan een flesje appelsap oid halen na de douane

12. bokker31

bokker31 Lid

8 jul 2010
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier deden rozijntjes het ook altijd goed. Kunnen ze lekker op kauwen. Tip is wel, geef het eten/ drinken niet te snel, anders hebben ze het tijdens het taxien op baan baan al op en heb je niets meer als je daadwerkelijk op gaat stijgen... 😆

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik koop zo'n klein ieniemienie spuitflesje limonade,van carvan cevitam (go).
    Dat mag mee door de check, in een zakje met je mini deo en zo.
    Lege drinkbeker mee. Na de check drupje limonade en bijvullen met water uit kraan. Of als je dat liever wil, een klein flesje water kopen.
    Naar spanje in juni 3 bidons met limonade voor de kids op die manier.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik nam gewoon pakjes mee. Gingen in zo'n apparaat waarna ik ze gewoon mee mocht. Ook een gevulde tuitbeker mocht gewoon mee.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je kan ook nog drinken kopen eenmaal je de douane voorbij bent.
    Dat zou ik doen.

16. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben inmiddels gevlogen en alles wat voor mijn dochter was mocht gewoon mee. Werd van te voren gevraagd of ik babyvoeding voor haar uit de tas wilde halen en in een aparte bak wilde leggen. Die ging door zo'n apparaat heen en was prima. Knijpfruit, drinkbeker en een pakje drinken.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn ervaringen na een behoorlijke rits vluchten met kleine kinderen is dat ze onder de 2 jaar niet moeilijk doen. Wanneer de kinderen ouder dan twee zijn, mag een beker meestal niet meer. Alhoewel het dit jaar wel weer gewoon mocht. Dus het ligt er ook maar net aan wie je voor je hebt.

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nog 18 dagen en 1 uur en dan zitten wij ook in t vliegtuig met dreumes :) Ik heb ook maar zon miniflesje siroop gekocht. En dan gaan de lege rietjes beker mee die we na de douane vullen.

Wel raar dat ze zo inconsistent zijn in wel of niet meelaten nemen van pakjes drinken. Lekker duidelijk beleid (not)

Deel Deze Pagina