Advies gevraagd

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door twinty, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Tijdens mijn zwangerschap heeft de vader totaal geen interesse getoond en mij ook niet gesteund in mijn zwangerschap.
    Geboortekaartje, naam alle spullen voor de kleine heb ik allemaal alleen geregeld.
    Hij zei steeds dat hij nu nog tijd met zijn vrienden wilde doorbrengen en er later pas zou zijn voor de kleine.
    De relatie tussen hem en mij werd er dus niet beter op.
    We wonen niet samen verder en hebben ook niet een relatie maar hij wil wel vader zijn voor de kleine.

Nu sinds ik ben bevallen staat hij bijna elke dag op de stoep bij mij om vervolgens een uur boven de kinderwagen te staren of als ik het vraag en het is de tijd zijn flesje te geven.
    Alimentatie heeft hij nog niet geregeld en toen ik hem vroeg om een pak luiers te kopen ging dit met de grootst moeite.
    Dit terwijl ik verder tijdens de zwangerschap wel duizenden euros heb uitgegeven en hem nooit ergens om heb gevraagd.

Nu wil ik mijn zoon zijn vader niet ontnemen maar ik heb ook geen zin om hem elke dag over de vloer te hebben.
    Wij hebben geen goede band samen en hij dringt dan toch mijn huis binnen.
    Nu heb ik hem gezegt dat hij 3x per week langs kan komen op maandag woensdag en vrijdag.
    Vervolgens zij hij woensdag en vrijdag af omdat hij moest over werken en vervolgens staat hij zaterdag zonder telefoontje of iets weer op de stoep..

Wat moet ik hier nu mee?
    Ik vind dat ik al heel schappelijk ben dat hij van mij 3x per week mag komen.

2. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Gezien zijn houding tijdens de zwangerschap lijkt het me inderdaad heel redelijk, 3 keer per week. Als hij zich er dan niet aan houdt is dat pech voor hem.

Ik denk dat het belangrijk is om duidelijk en consequent naar de vader te zijn, anders blijft dit een probleem. Zeker als je kindje wat groter is, is duidelijkheid vooral voor hem heel belangrijk.

Wat heb je gedaan toen hij zaterdag onverwacht voor de deur stond?

3. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Toen was ik zelf helemaal niet fit, heb flinke borstontsteking dus ik stond er wat versuft bij. Had er de energie niet voor om er over te beginnen dat dit niet de bedoeling was. Hij bleef toen ook maar 15 minuten.
    Als hij vandaag wel komt ga ik het er met hem over hebben dat het niet de bedoeling is om te komen als het hem uitkomt.
    Ik weet ook niet wat een normale regeling is voor pasgeboren babys qua omgang met vader..

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Grenzen stellen!niet komen op de afgesproken dag en tijd is beurt voorbij.niet ineens de dag waarop je geen afspraak hebt gaan komen.heel simpel.stel je grenzen. Gaat hij niet akkoord schakel een advocaat in. Deze man heeft er niets van begrepen!

Sterkte...

5. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Het gedeelte over je zwangerschap komt me helaas erg bekend voor..
    ik zit in precies zo'n zelfde situatie.
    Mijn ex doet ook helemaal niks.. heb alles alleen moeten doen.
    Nu dat de bevalling dichterbij komt, bied hij ineens aan om te helpen... (ja beetje laat he.. heb bijna alles al geregeld)
    Hoe heb jij dit gedaan wat betreft de erkenning en ouderlijk gezag enz enz?

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij klinkt als een man die wel heel duidelijk alleen de lusten maar zeker geen enkele last wil. Een beetje een "betrokken" vader lopen uithangen maar niet eens een pak luiers voor je eigen kind kopen?
    Meid, je bent meer dan redelijk tegen deze man. Je mag denk ik best duidelijker naar hem toe zijn over wat vaderschap inhoud. Dat is namelijk lusten EN lasten. Dat is 1 pakket en het is ja of nee. Dat kun je vast heel vriendelijk en respectvol verwoorden naar hem toe. Maar wees wel duidelijk.
    Ik snap dat je je kindje zijn vader niet wil ontzeggen maar je ex is nu ook maar een halve vader (of minder). Jouw kindje heeft een vader verdiend die er onvoorwaardelijk voor hem is. Want stel dat jou wat overkomt, of je moet een maand naar het ziekenhuis ofzo? Zou hij dan wel voor zijn zoon willen zorgen met alle lasten die daarbij horen? Op grond van jouw informatie valt daar aan te twijfelen.

Heel veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina