Macaroni

Discussion in 'De lounge' started by miis, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hoi

Ik maak nooit macaroni ben ik achter gekomen, maar wat is een heerlijk vers recept?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja mijn moeder kocht altijd zo'n honig pakje met poeder waar dan zogenaamd alles inzit.
    Dat vulde ze aan met gehakt en een hele berg groente.. (paprika, prei, champignon en weet ik wat) en dat lustten we altijd heel graag.

Ik doe zelf deels hetzelfde... Maar dan zonder pakje.
    Eerst gooi ik olie in de pan.. Uitje/knofje erbij.
    Dan gehakt daar in bakken met een flinke scheut sojasaus en een flinke schep lekkere sambal. Dan smaakt het vlees alvast lekker.
    Evt kun je hier ook een blikje geconcentreerde tomatenpuree toevoegen maar ik wacht daar meestal mee tot het eind... Smaakafhankelijk of ik het er dan nog door doe.
    Pakje gepelde tomaten of tomaten blokjes erbij :met een flinke hoeveelheid italiaanse kruiden.
    Dan Italiaanse wokgroenten (ja uit de vriezer.. Maar voor 3p gevarieerde groenten is of voor 3 dagen eten of maar met 2 soorten groente dus dan liever gewoon voorgemixt. Lekker makkelijk bovendien) erbij.
    En vaak de leftover groenten uit de koelkast kunnen er ook nog wel bij.
    Dan even door laten bakken... Kan de groenten ontdooien en de Italiaanse kruiden kunnen hun smaak loslaten.

En dan de macaroni op scheppen, saus erop! Jummie!
    (nog lekkerder met parmezaanse of geraspte kaas natuurlijk)

En we halen ook weleens porcupino-saus bij de jumbo.
    (geen e-nummers en geen suiker!)
    Met uitgebakken spekjes en gebakken champignonnetjes.
    Lekkere salade erbij en het is echt lekker.
    Al eten we daar meestal tagliatelle bij ipv macaroni.

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    is dit saus om het pittiger te maken? of

4. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    DSC02864.jpg

dit maakte ik gisteren. een heerlijke koude pasta :)

smakelijk

5. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Ziet er lekker uit belgje!!

Macaroni met kip en kaas uit de oven is ook erg lekker ( sonja bakker)
    verder maak ik meestal macaroni door gehakt te rullen,daarna allerlei groenten erbij mikken, en een beetje tomatensaus,of verse tomaten. Italiaanse kruidjes erbij....

6. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    belgisch limburg
    DSC02614.jpg

dit is een heerlijk warm gerechtje wat je ook met macaroni kan maken :)

7. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    belgisch limburg
    djw hoor, het is is ook heel lekker haha, en zo eenvoudig he :)

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik een pakje macaroni-mix, gekruid gehakt, 'smack', champignons en een macaroni-/spaghetti-groentenpakket.
    Mijn man vindt het heeeeerlijk :)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

10. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Je kan zelf een basis saus maken:

tomaten / uien / knoflook / aubergine / courgette / worteltjes / paprika / champignons. verse italiaanse kruiden / natriumarme boullion (of gewone uiteraard) beetje rode wijn. Alles koken, afgieten (nog wel een klein laagje water laten. Alles pureren. Je kan dan nog toevoegen: zongedroogde tomaten en gedroogde paprika's. nog kruiden naar smaak en je saus is klaar.

je kan dan gehakt er door heen pureren, maar ook vis zoals gerookte zalm of tonijn.

Die kan je gebruiken voor alle pasta soorten. beetje parmezaanse kaas erover en eet smakelijk.

ook makkelijk om in te vriezen.

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Kip filet bruin bakken, champignons erbij, macaroni groentemix, je kan er ook nog een bakje verse groente bij doen, potje tomaten puree en een potje slagroom wat je zelf moet kloppen, die slagroom die je een scheutje ongeklopt van bij zodat de smaakt van de pure tomatenpuree een beetje weg valt, erg lekker, macaroni koken, erbij doen, roeren en klaar.

12. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hey thanks allemaal!

Manyana, oh die klinkt lekker!

Maar opzich doe ik die dingen al met andere pasta div sauzen

Ik kook niet met pakjes

Maar dus eigenlijk maak je dezelfde sauzen als bij penne of spaghetti enz?

Ik kan me namelijk van vroeger herinneren dat macaroni altijd met kaas was of uit de oven of met veel eieren soort schotel

Of kent niemand dat haha

13. jayenriv

Die ken ik ook, van mijn oma....en die was heel lekker :D wel gebrobeerd na te maken, maar krijg em nooit t zelfde, maar was wel een heel snel en super simpel gerecht. Zat alleen nooit groente bij. Ik maak t dan vaak met brocolli:

macaroni koken, als t gaar is afgieten (klein laagje water bij de macaroni laten) 8 grote eieren kloppen (goed luchtig) toevoegen aan de macaroni. pakjes ham in stukjes snijden en samen met 1.5 pakje hele oude kaas door de macaroni roeren. Alles in een bakblik (taartblik) doen en in de oven (200 graden 30 min) als hij klaar is dan nog 10 min laten afkoelen, dat is heel belangrijk voor de stolling, anders wordt t geen taart en blijft alles zacht.

mijn oma maakte daarbij ook gehakt uit de oven:
    ui en tomaat fijnsnijden en samen met gehaktmix en een ei door de gehakt. goed mixen en in een bakblik (cakeblik) doen en 30-45 min in de oven. in plakjes snijden en bij de macaroni.

kan je verschillende groentes bij doen, ik kan me herinneren van mijn jeugd dat mijn oma daar geen groente bij had :p

14. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja dit! idd, wij aten het dan met ketchup en dat was zooo heerlijk! en er zat dan ook nog een krokante kaaslaag op...mm ik ga dit maken, en opzich kan je er idd gewoon groente in doen, of gewoon salade erbij eten! alleen wij eten geen ham, maar gerookte kalkoenreepjes doe ikd an ipv mmm

15. jayenriv

idd ketchup erbij....kalkoenreepjes is ook een goed idee...krijg meteen trek
    ga dit vanavond maar meteen maken...eet smakelijk

16. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier vinden we thuis macaroni met ham/kaas of macaroni met bladspinazie heerlijk!
    Macaroni met champignons/uien/varkensvlees reepjes, bladspinazie toevoegen even roerbakken en afmaken met wat oude kaas.

17. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Lekker allemaal meiden... Macaroni taart wil ik ook een keer proberen.

Mijn oma maakte ook zulke lekker macaroni met ham en kaas! Was echt smullen...! Maar helaas, kan haar het recept niet meer vragen want ze heeft Alzheimer.. Jammer..

18. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mijn overgrootoma had dat ook, maar recepte kon ze echt zooo herinneren zo grappig....alle echte orginele familie recepten .. ;)

wie weet lukt het haar toch :)

19. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    We hebben het haar al wel gevraagd, er is nog een recept van een salade dat we graag willen hebben.. Maar het komt er niet uit..

Wel leuk dat jou overgrootoma dat wel kon herinneren. Ineens heeft dat zoveel waarde! Super leuk..

Ze wint wel altijd alle spelletjes met bijbelse vragen, haha, dat vind ik zo cool!!
    De oma van mijn man schrijft alles op in een boekje, stiekum hoop ik dat ik hem krijg(ik ben het gekst op koken van iedereen) maar ik snap het ook als het boekje naar haar dochter of kleindochters gaat.. Dan mag ik het vast eens lenen;)

20. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ja ze zeggen toch dat mensen met alzheimer ook juist dingen van vroeger wle kunnen herinneren, ook van toen zij zelf nog klein waren enz..

Ja of gewoon ff overtikken in je pc opslaan! hihi altijd zo leuk van die echte familie recepten van de beste koks!

Share This Page