Weer slechte uitslag uitstrijkje :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    De meeste uitstrijkjes zijn gewoon goed hoor. Als de eerste niet goed is krijg je een 2e. Wij hebben gewoon pech dat ze slecht blijven.
    Ik kreeg het ivm mijn pil/menstruatieklachten. Schijnt dan een standaard onderzoek te zijn, net als een soatest.

Volgens mij krijgt iedereen net na haar 30e een oproep.

2. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Zat hier even te spieken en wilde jullie toch even sterkte wensen, maar bovenal mssn ook beetje gerust stellen. Na afwijkende uitstrijkjes en biopt heb ik een lisexcisie behandeling gehad. De maand daarna was ik zwanger en het gezonde resultaat ligt nu op mijn borst te slapen ;). Sterkte!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Heel veel sterkte gewenst

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Hoi Eva,
    toch niet zo goede uitslag :( Ik kon toen kiezen tussen een letz en conisatie want de gyn wist he niet zo goed... zucht...
    Uiteindelijk toch voor conisatie gekozen en gelukkig want op verschillende stukjes in het weefsel zat cin2 tegen 3 aan. Ik ben blij dat ik dit gekozen heb want de vorige keer zeiden ze ook dat het weg was en bleek het helemaal niet zo te zijn.
    Ik heb eigenlijk geen klachten en ook niet gehad.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

#105 Aszz, 9 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2012
    Hoe gaat het nu Lad?

Ik heb daarnet van de HA ook weer te horen gekregen dat mijn uitstrijkje niet goed was.
    Ik had vorige keer pap3a, en nu weer. Oké, het is 'maar' een 3a, maar ben toch wel even van de zeik.
    Morgen word ik gebeld door de gyn. Vorige keer ook al een echo gehad, toen zag hij niks raars. Maar ik denk dat ze nu ook 'hapjes' uit mijn baarmoederhals gaan nemen.
    Ik kijk er zo tegen op. Bah :( :(

6. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Aszz: Ik zag er ook heel erg tegen op maar het is me echt mee gevallen. Ik voelde er niet veel van. 3 voelde ik licht en de andere 2 helemaal niet.
    Hopelijk zijn we er allemaal gauw vanaf

7. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik heb zelf gister de uitslag,lichte afwijkingen, gekregen
    Er staat niet iets bij over welke pap dat is:(
    Op zich niets ernstigs
    Word over een half jaar weer een uitstrijkje gemaakt

Succes meiden!!!

8. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Hoe is het gegaan?

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij mij is gister het e.e.a. verwijderd.
    Was volgens de gyn hele kleine plekjes, en ik mocht me niet te druk maken van hem. Over 2 weken weet ik of het kwaadaardig is.
    Vond het trouwens best heftig, de behandelkamer zat vol, dus ik moest naar de OK. Hele rambam er bij. Bah :( En het deed me ook best een beetje pijn.

Wat wel opvallend is, ik had al een hele tijd last van ongesteldheidachtige krampen. Sinds gisteren is dat dus helemaal weg! Ik heb daar totaal geen last meer van. Zo gek.

10. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Spannend meid, succes met wachten!

11. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Wat erg :(:( Heel veel sterkte!

12. Tese

Tese Niet meer actief

Hè bah en dan nu nog twee weken wachten! Ik bid voor je dat het niet kwaadaardig was.

13. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Sterkte!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou het was niet zo heel erg goed; Cin II. Nu verder in onzekerheid.

:(

15. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ooh nee toch meid:(
    Wat gaat er nu verder gebeuren?
    Sterkte!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ga over 2.5 maand weer een uitstrijkje laten doen.
    Maar maandag sowieso met mijn eigen gyn. bellen. Ik hoor nu wat tegenstrijdige verhalen van mijn HA en de gyn die mij vandaag gebeld heeft.

Maar goed, blegh, ben weer een beetje over de zeik.

17. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Halen ze het niet meteen weg dan?
    Ik heb ook eens CinII gehad, en kreeg meteen een lis

18. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Balen aszz!! !
    Laat je even goed voorlichten door de gyn.
    Maar een cin kunnen ze toch niet 'meten' met een uitstrijkje. Die geeft toch pap aan? Voor cin is toch een colposcopie nodig?

Ik heb ook cin2 en laat het nog zitten. Het kan nog herstellen namelijk.

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte meis :(.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ze hebben al zoveel mogelijk weg gehaald. Dmv lisexcisie. De gyn gaf aan dat er erg weinig plekjes waren, maar wat er zat heeft hij ruim weg gehaald.
    Uit die biopten is dus gekomen dat dat weefsel cin2 was.
    Maar nu had ik gisteren een andere gyn aan de lijn, die aangaf dat de patholoog niet wist of al het weefsel wel mee was genomen.
    Terwijl de gyn wel aangaf ( ook in een brief naar mijn HA ) dat hij niet verwacht nog een keer het e.e.a. te moeten verwijderen.
    Dus ik begrijp de tegenstrijdigheid niet echt. Maar goed, de patholoog beoordeeld alleen maar, dus dan vraag ik me weer af hoe hij aan zulke info komt?

In ieder geval, ik ga maandag naar mijn eigen gyn en naar mijn eigen HA.
    Heb wel begrepen omdat de plekjes zo klein en miniem waren, ze dan niet direct verder behandelen bij Cin2.

Even een stukje van een site afgehaald:
    Na afloop van het maken van een conisatie of een lisbiopt kan de patiënt ruim een week bloederige afscheiding hebben. Het weefsel dat verkregen word na beide behandelingen gaat vervolgens voor onderzoek naar het laboratorium. Bij het advies om al dan niet te behandelen speelt het volgende mee: ernst(CIN), grootte, plaats, leeftijd, HPV. Een afwijkend resultaat zal namelijk bij iemand op een hogere leeftijd serieuzer worden genomen dan iemand met dezelfde afwijking op jongere leeftijd.

Deel Deze Pagina