vraagstuk over marvelon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door vissie26, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Ik wil jullie een vraagstuk voorleggen, waar ik mee zit te spelen op het moment.

Hier op het forum wordt verteld dat je rond je eisprong vaginale afscheiding hebt waar je draden van kunt trekken. Heb je dat ook als je de pil slikt?

Ik bedenk me namelijk ineens dat ik regelmatig transparante afscheiding heb gehad waar het wc papier draden van trok. Ik heb er nooit aandacht aan geschonken. Maar nu speelt bij mij toch het idee of de pil wel goed zijn werk deed.

Ik had ook menstruaties van 4 tot 5 dagen met veel klachten. Ik vraag me eigenlijk af of ik de laatste maanden niet gewoon mijn eisprong heb gehad. Misselijkheid heb ik nooit gemerkt voor een eisprong ook niet voordat ik slikte.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe jullie hierover denken en of ik niet gewoon spoken zie?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dit heb je niet als je de pil slikt. Die gaat namelijk een eisprong tegen, dus ook de afscheiding.. die gepaard gaat met een eisprong.

Dit zou wel eens kunnen betekenen dat de pil niet goed werkt.

groetjes

3. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    hmmmm...dus logischer wijze vergroot dat ook kans dat ik nu zwanger ben. Ik heb al eerder verhalen gehoord dat mensen een soort van resitentie ontwikkelen voor een pil.

Ik slikte al 9 jaar marvelon. En nu ineens is de cyclus ondersteboven gegooid. Zwangerschapsverschijnselen. Ik weet niet of het elke maand is geweest. Ik weet alleen dat ik regelmatig een soort slijm vond dat draden liet zien op het wc papier. Op dit moment trek ik de werking van de pil in twijfel. Voordat ik de pil slikte had ik altijd last van hevige klachten tijdens de menstruatie. De tijd dat ik menstrueerde laatste tijd had ik ook weer hevige krampen. En de menstruatie duurde vrij lang vond ik.
    Vandaag ook afscheiding gehad. Bij het plassen. Niet echt draden van te maken. Ook melkwit en gelig van kleur.

4. angy

angy Lid

17 okt 2006
    28
    0
    0
    woonbegeleidster complexe zorgvraag gehandicaptenz
    breda
    ik ben zwanger geraakt op mijn 16de door marvelon 30 heen. dat was erg schrikken. ik heb nu dus een geweldige dochter van 9.
    maar gaan nu pas voor de 2de.
    het was mijn eerste pil, en heb hem ook nooit meer geslikt. het zal dus niet zijn omdat ik resident was voor deze pil. gewoon te licht.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Vissie de pil kan invloed hebben op de mate/consitensie van je slijm dus daar zal het aan liggen. Ik denk niet dat je een eisprong had met de pil (tenminste als je hem netjes innam). Er worden wel eens meiden zwanger die de pil gebruiken maar dat komt niet zo heel veel voor.

6. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb de laatste paar jaar van mijn pil (geen marvelon, maar microgynon) elke keer ook van dat 'ei-slijm' gehad (echt heel veel, kon er wel een meter draad van trekken) en nu ben ik al 7 maanden met de pil gestopt en nu is het WEG! (vorige ronde een ietstie pietsie beetje, 1 cm kon ik er met moeite van trekken)
    Hoe zit dat dan?

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Geen idee eig. maar ik weet wel dat ik nooit lange draden van mijn slijm kon trekken.

Deel Deze Pagina