Weer starten met indikken (Nutriton/ Johannesbroodpitmeel)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mupje, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Huh weer starten met indikken? Was je gestopt dan? ;)

    Niet zo lang geleden opende ik het topic over de irritaties die ik had bij het vinden van de juiste fles en speen voor ingedikte (Neocate) voeding.
    Dankzij het topic kwam ik uit op 2 schepjes op 150/5 en een Difraxfles met 123 speen (voorheenal wéken 0,5 schepje met een dr. Brownsfles en 2 speen)
    Dat leek heel erg goed te gaan, maar van de een op de andere dag begon mijn dochter ontzettend diarree (8x per dag) te krijgen en de fles te weigeren.
    Ik dacht dat dit mogelijk door de verhoging van de Nutriton kwam en ben direct volledig gestopt met indikken, maar helaas deed dit helemaal niks en kwamen we zelfs een nachtje in het ziekenhuis terecht omdat dochter nog steeds amper dronk en het 38 graden buiten was.


    Inmiddels drinkt ze weer goed maar heeft ze nog steeds wat rare (en vaak) ontlasting.
    Het leek echt heel prima te gaan zonder verdikking maar de laatste dagen is het echt dráma met slapen en liggen, veel onrust en kotst ze alles onder. Naast dat ze in de 4-5 maanden slaapregressie zit en ws. tandjes krijgt heb ik toch het flauwe vermoeden dat dit toch wel eens weer de reflux kan zijn die opspeelt (ze gebruikt Ranitidine).
    Vanochtend was toppunt toen we haar op haar buik in bed aantroffen omdat ze bijna was gestikt in veel slijmerige melk dit ook in haar neusje zat enzo, ze was zelf uit schrik op haar buik gedraaid maar man wat was dat naar om te zien!

    Dus conclusie, toch maar weer de voeding gaan indikken? En hoe ga ik dit het beste aanpakken? Opbouwen of meteen terug naar het oude? De darmpjes zijn nog steeds wat onrustig met diarree, maar het slaapgebrek begint haar echt op te spelen zo sneu :(
     

Deel Deze Pagina