Hoi! Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen. Toen ik gestopt was met de pil met de bedoeling om zwanger te worden, werd ik heel onregelmatig ongesteld. Uiteindelijk zijn we via de HA doorverwezen naar het ZKH en bleek dat ik PCO had. Begonnn met Clomid en dit heeft prima geholpen, resultaat zie mijn banner Inmiddels ben ik na mijn bevalling weer 2 keer ongesteld geweest. Vanuit het ZKH waren we al 'gewaarschuwd' dat het zou kunnen dat na de bevalling mijn hormonen wel 'normaal' zouden worden en dat alles dus goed zou komen. Omdat ik nu alweer 2 keer ongesteld ben geweest zou dit best kunnen kloppen. Aan de ene kant wil ik niet meer aan de pil, ben bang dat als we straks voor een 2e willen gaan we weer die hele molen in moeten en zo weer 1.5 jaar verder zijn... Aan de andere kant vind ik andere voorbehoedsmiddelen echt zwaar irritant en vind ik het ook wel fijn dat je met de pil wat meer kan regelen. En de gynaecoloog verzekerde ons dat de pil geen invloed op de PCO heeft gehad, dat dat los van elkaar staat. Ik neem sowieso nog contact op met de HA hierover, maar heeft iemand hier ervaring mee? Dat je weer aan de pil bent gegaan, vervolgens bent gestopt omdat je weer zwanger wilde worden en de menstruatie weer niet goed op gang kwam? Mocht je toen gelijk door naar het ZKH of moest je eerst weer een jaar wachten voordat je door mocht (lijkt mij niet logisch maar goed)? Welke keuze heb je gemaakt en waarom? Groetjes!
ik ben sinds vandaag ook weer begonnen met de pil heb ook pco en verklevingen de gyn raadde mij eigenlijk een spiraal aan, ik denk dat als je stopt je wel naar het zh mag toch... ik mag in ieder geval wel gelijk een afspraak met de ferti arts maken omdat we al bekend zijn in het zh maar misschien dat ze zeggen kijk nog even een paar maanden of je een cyclus gaat krijgen of niet.. ik zou het niet weten, elk zh handeld daar anders in ik ben ook niet dol op de pil, maar idd om het een beetje te kunnen regelen is het wel fijn.
Volgens mij scheelt dat per persoon. Ik wil niet weer zwanger worden, maar ik zei toen eens tegen de gyn van ik hoef zeker niet meer aan de pil omdat ik toch niet makkelijk zwanger kan raken (dit was meer als grap). Hij zei dat ik dat zeker wel moest doen omdat je best kans heb dat je de volgende keer als je weer een kinderwens hebt zonder problemen zwanger kan worden.
Hoi, Ik kies ervoor om nooit meer aan de pil te gaan. Ons traject heeft in totaal 2,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was. (na 1 jaar pas naar het ziekenhuis PCO, daarna hormonen: clomid en pregnyl) En een tweede willen we zeker, dus we laten de natuur zijn gang gaan. En hier ook: voor mijn zwangerschap zo goed als geen cyclus en eisprong en na mijn bevalling na 4 maanden mijn eerste menstruatie en ik kan er nu bijna de klok op gelijk zetten, magisch toch? Succes
Ik heb ook PCOS en ben dmv clomid 100 en pregnl uiteindelijk zwanger geraakt. Wij willen zeker ook een tweede kindje in de toekomst, en twijfelen dus ook of we wel of niet aan de anticonceptie zullen gaan. De gyn heeft wel aangegeven dat ik bar weinig kans maak om op een natuurlijke manier zwanger te worden en rekening moet houden met het doorlopen van hetzelfde traject als bij de eerste zwangerschap. Wel mag ik tzt direct naar hem toe om weer te starten met de medicatie om zwanger te worden van de tweede, dus ik hoef geen jaar aan te klooien en dan pas op verwijzing van de huisarts naar de gyn. Gelukkig maar!
Bedankt voor jullie reacties! Ben inmiddels bij de HA geweest en zij gaf aan dat als we een 2e willen we zelf mogen bepalen wanneer we naar de gyn willen. Dus we kunnen besluiten om even een paar maanden af te wachten om te kijken of ik een normale cyclus krijg, of gelijk naar de gyn. Ben dus toch maar weer begonnen met de pil. De HA zei ook dat het wel een goed teken is dat ik nu alweer 3x ongesteld ben geworden na de bevalling en dat de kans groot is dat we het ziekenhuis helemaal niet zien als we een tweede zouden willen. We wachten het wel af, voorlopig is het goed zo! Groetjes!
MIjn gyn raadde me aan om aan de pil te gaan als ik NIET zwanger wilde worden. Maar andere gyns raden t af als je maar kort NIET zwanger wil worden (bv 1e jaar na de bevalling) omdat het toch extra hormonen zijn. Wij zijn niet aan de pil gegaan, omdat wij graag nog een kindje wilde. Ik ben na 7 maand 1x uit mezelf ongesteld geworden en met 9 maand zat ik weer bij de gyn