weer sympathie krijgen voor hond die alles kapot maakt

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik denk ook aan verlatingsangst dit is zo moeilijk eruit te krijgen, verlatingsangst uit zich in huilen als een wolfje, plassen/poepen,slopen , piepen en blaffen, ik hoop dat je je weg kan vinden erin, ik had een 3de hond erbij genomen die dit dus had, mijn andere 2 teven gingen ff meedoen, uiteindelijk zat geprobeerd maar niks hielp en heb ik haar weggedaan omdat de andere 2 haar niet accepteerden en hun helemaal nerveus werden van haar, dit gaat overigens wel over een hondje wat ik overgenomen had van iemand die zei dat ze niks mankeerde....................uiteindelijk was het een hond met rugzakje uit spanje

veel succes

2. senta

senta Niet meer actief

Die kartonnen doos is niet zo een goed plan, die sloopt ze namelijk ook een kranten is ze dol op:(

De puzzel hebben we geprobeerd en ook de kong daar moet ze best wel voor zwoegen om voor elkaar te krijgen maar ze heef hem zo leeg en is er zo mee klaar. De puzzel wij hebben een hele grote zware houten maar ze gooit hem gewoon op zijn kop, te slim misschien? :p

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    AL loop je 8 uur per dag met je hond, de geestelijke uitdaging kan dan nog steeds missen en voor problemen zorgen.

Misschien toch de bench weer opnieuw introduceren maar dan met een goed gevulde moeilijke kong en een lekker bot waar op geknabbeld kan worden?¿?

Heb geen ervaring met herders maar wel met een sloop lab.
    Na de bevalling had ik minder tijd en puf om het bos in te gaan of een bal te gaan gooien met hem.
    Wat gaat hij dan doen na een paar weken....juist slopen.
    Hij pakt speelgoed wat op de grond ligt en maakt het stuk in zijn mand.
    Heb de muilkorf (stof) weer om gedaan als wij er niet waren en ben weer zodra ik een gaatje had met de bal gaan gooien om hem te laten werken voor mij.
    Na 3 dagen geen problemen meer.

Een hond met een will to please en a great set of brains moet je uitdagen anders gaan ze zelf uitdaging zoeken

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij heeft Martin Gauss in Lelystad een speciaal hondentrainingscentrum, waar ze in een week je probleemhond 'in het gareel' krijgen. Onze hond vroeger was mishandeld door haar vorige baas en was daardoor angstig en hapte. Eén week naar Martin Gauss (zij moest daar blijven) en de baasjes kregen de laatste dag ook een cursus en ze was echt veranderd!

Misschien kunnen ze daar ook wat voor jullie betekenen?

5. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Fijn dat het vanacht goed ging in de bench. Heb je geeen cqmera ofzo dat je op haar kan richten als jullie weg gaan. Hier in het begin gedaan en onze lab jankte totdat de auto uit de straat was, en zodra hij de auto weer hoorde. Maar ook dit is over gegaan. Onze lab is echt een schatje (1 jaar), maar ik zou hem niet loslaten als wij gaan, dan gaat hij echt met alles spelen hoor. Als we erbij zijn doet hij dat al, maar dan corrigeren we hem natuurlijk en stopt ie meteeen.

Ook een doos met krantensnippers zou onze lab het liefste helemaal kapot maken/ opvreten! Labjes zijn nou eenmaal hele nieuwsgierige hondjes die alles in de mond willen doen. Hier zul je echt veel op moeten trainen, maar het is zwaar haha dat weet ik uit eigen ervaring. Bovendien zitten ze ook nog rond de pubertijd!!

Zelf nu zwanger en pfff hoop zo dat ons labje iets minder pubergedrag vertoond als de kleine er is, maar ben er bang voor!

6. senta

senta Niet meer actief

Dit is zo herkenbaar, alles moet even in de bek genomen worden overal aan snuffelen, de bench gaat nu wel weer goed. Ik ben daarstraks weggegaan en na 25 minuten terug gekomen en ze was stil nu was ik natuurlijk wel lopend, verder was ze behoorlijk knock out van de kong toen ik thuis was gelijk de bench open en ze mag weer los. Nu ligt ze lekker naast mijn voeten te slapen. Met uitlaten vanmorgen weer een balletje meegenomen en dr flink laten rennen ze was behoorlijk moe.

Een kluif die knaagt ze in een mum van tijd op maar daar redt ze nog geen half uur mee ook niet met een grote.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit komt op mij ook over als verlatingsangst, maar dat zal de gedragstherapeut je kunnen vertellen. Daarbij maakt het ras geen fluit uit. Qua lichaamsbeweging krijgt je hond (meer dan) voldoende, maar van geestelijke training worden ze pas echt moe.

Loopt je hond je ook overal achterna? Dat is nl ook een symptoom van verlatingsangst.

Verlatingsangst is weg te trainen, maar denk dat veel mensen zich vergissen in de periode én de inzet die dit vergt. Het is niet een kwestie van een maandje je best doen...het kan jaren duren eer je hond snapt dat je terugkomt en alleen zijn accepteert.

Straffen heeft idd geen enkele zin; het is immers aandacht en je hond ziet het niet als straf. Onpersoonlijk "straffen" kan wel nut hebben. Dan ziet je hond niet dat jij de aandacht geeft, maar komt er bv een geluid op direct gedrag van de hond. Sowieso kun je de hond nooit straffen als ze alleen maar iets doet als je niet thuis bent. Ook voor deze methode geldt dat je die onder begeleiding van een gedragstherapeut uitvoert.

Hier een lab*golden die ik met 1,5 heb overgenomen ivm onverbeterlijke verlatingsangst. Ze gilde rustig 4 uur lang zonder stoppen. Het heeft ruim 2 jaar geduurd voordat ze thuis goed alleen kon zijn en in de auto is dat nooit gelukt. Hou er ook rekening mee dat verlatingsangst makkelijk terug kan komen in tijden van stress en bij ouderdom. En om het goed te kunnen wegtrainen, moet je heel veel opofferen voor je hond en er eigenlijk alles omheen bouwen.
    Maar dat kan niet iedereen, bv door kinderen. Dan is het tijd om een herplaatsing dus...

8. senta

senta Niet meer actief

Ze volgt ons totaal niet al is ze graag in de buurt van mensen, maar zoals nu ben ik bezig in huis gaat ze rustig in de hal liggen geen probleem, alleen zodra de buiten deur open staat gaat ze ook mee naar buiten, maar ook alleen

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Toen ze de serenade in de bench hield als jullie weg gingen was dit dan de hele tijd met pauzes of alleen bij het weg gaan en dan stil?

10. senta

senta Niet meer actief

als we weggaan horen we dr eigenlijk nooit, als we terug komen heel even.

Volgens de buren ging ze een tijdje tekeer, maar nu hoor ik niets meer.

Ik weet als mijn man werken is en hij komt thuis maakt niet uit van welke kant af dan reageert ze ongeveer 5 minuten voor hij thuis is dus als hij ongeveer het dorp in rijdt gaat ze naar de deur en dan kan ik er donder op zeggen dat hij er binnen 5 minuten is, maar dan ben ik thuis.

Ik denk dat dit ook gebeurd als we met zijn 3 en weg zijn.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze is nu volop in de puberteit en probeert jullie onwijs uit. Alle spullen aan de kant zodat ze er niet bij kan en anders in de bench.. Opzich horen de wandelingen genoeg te zijn.. Ik vraag me af, is er iets verandert in huis? Dat ze zich daardoor anders gaat gedragen? En als ze jankt als ze in de bench zit, hoelang duurt het voor ze ophoudt? Je kunt haar weer beginnen te trainen vanaf 0.. Heel even in de bench, lekkers, en dit proces steeds langer maken.. Vooral dat kluifje als afleiding wil vaak helpen..

12. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    X herder... jep is gewoon normaal tot 1.5-2 jaar...
    Gewoon in bench doen en afleren te gillen...

Wij houden er altijd rekening mee en onze hondenplek is sloopproef...

En na 2jr is het over... het hoort erbij... herder is nou eenmaal actieve hond die veel hersenactiviteit nodig heeft...

Deel Deze Pagina