Baarmoedermond laag na je ei?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamalieske, Oct 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Hallo allemaal,

Een weekje terug(of langer geleden) heb ik hier een stukje zitten lezen over de baarmoedermond en de stand daarvan rond je vruchtbare dagen enz.
    Nu heb ik dat dus omdat het allemaal zo lang geleden is dat ik mijn lijfje alles zelf liet regelen, dus nooit echt een referentie daarmee gehad en dit deze maand eens afgetast.
    De vruchtbare dagen die klopte wel, de baarmoedermond was laag en licht geopend.

Maar nu checkte ik voor het badderen vandaag eens en nu zat die weer erg laag in de schede.... wat wil dat dan zeggen?
    (ik ga er van uit niet zwanger te zijn, ik hoop dus op niets, ik wil alleen na zo'n lange tijd de signalen van mijn lijf weer kunnen begrijpen)
    Misschien weet iemand hier waar dit op duidt, komen de :evil: er dan aan of stelt het niets voor.

Groetjes Mamalieske

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,248
    7,287
    113
    Female
    Brabant
    Hi Mamalieske,

Volgens mij is tijdens je vruchtbare dagen je baarmoedermond juist hoog en de periode ervoor en erna laag. Als het hoog zit kan het blijkbaar beter het zaad 'opvangen'. Heb het ooit ergens gelezen maar weet niet meer waar. Kon wel het volgende vinden op http://www.uzleuven.be/diensten/verlosk ... eregeling/

Bij het begin van de cyclus voelt de baarmoedermond nog hard aan, is hij gesloten en makkelijk bereikbaar met een vinger. Rond de eisprong wordt de baarmoedermond zacht, opent hij zich zodat de zaadcellen doorgang krijgen en wordt hij moeilijker bereikbaar. Hij stijgt immers waardoor de afstand van vagina tot aan de eileider, die de zaadcellen voor de bevruchting moeten afleggen, korter wordt. De vrouw kan deze evoluties gemakkelijk opvolgen door zichzelf te onderzoeken.

groetjes,
    Snoopy

3. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    Toen ik net wist dat ik zwanger was en ik vaginaal Utrogestan moest opsteken, voelde ik mijn baarmoedermond ook laag zitten... dus wie weet ;)

4. Niet meer actief

Je bmm hoort idd hoog te zitten in je vruchtbare dagen.
    Mijne zit momenteel ook laag en gister was de laatste dag van mijn menstruatie.

Het zal wel per persoon verschillen hoor!

Liefs Nies

Share This Page