Weer terug aan de borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Trees, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hangt helemaal van je dochter af: wil ze het, kan ze het?

Ik snap het wel hoor, als je nou toch al lekt, waarom dan niet aan je kind geven i.p.v. in de wasmachine wegwassen?

Ik zou het gewoon proberen, niet forceren. Als de baby er is kun je altijd je overschot kolven en in een beker geven, mocht ze de borst niet zien zitten.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Joh; geef jij je peuter lekker koemelk, dat is vast veel natuurlijker dan moedermelk.;)

En hoezo: "deze melk is bedoeld voor de baby". Je kan er wel 3 of zelfs 4 kinderen mee voeden hoor! (Ja, ze bestaan echt; die vrouwen die dat doen).

3. samkids

samkids Niet meer actief

Trees, ook beetje off topic, maar hoe heb je dat al die maanden en hoe wil je dat als het weer lukt combineren met je werk? Ik hoop ook lang borstvoeding te geven straks, maar werk wel 4 dagen in de week. Heb jij dan gekolfd op je werk?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik werkte fulltime, bij de oudste zelfs 5,5 dag.
    Ze hebben allebei jarenlang borst gehad, gewoon kolven op je werk, niets moeilijks aan hoor!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Precies, je verwoord exact wat ik denk en mijn dochter kan het goed gebruiken voor haar weerstand.

Mocht het aan de borst niet lukken, dan wil ik inderdaad proberen te kolven. Ik was een slechte kolver, maar ook dit kan veranderen.

Mijn dochter drink overigens 's avonds haar koemelk nog steeds uit een breastflowfles. Qua drinktechniek komt deze redelijk dicht in de buurt van de borst. Wie weet is dit ook nog gunstig.

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik vind het knap dat je deze uitdaging durft aan te gaan , en er zou toch niks mooiers zijn als ze toch weer van mama melk gaat genieten ;)

ik hoop heel hard dat ze ergens nog weet hoe het moet , en anders is inderdaad kolven wel een optie!

hopelijk geniet ze snel weer van mama melk

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zat in een behoorlijke luxepositie, want mijn werk zat direct naast de opvang. Twee keer per dag ging ik haar een half uurtje zelf voeden en knuffelen. Als ze vaker wilde, belden ze me en liep ik er even heen.
    Eén dag per week kolfde ik op het werk, omdat ze dan thuis bij papa was. Ik kolfde twee keer per dag ongeveer 20 minuten en maakte daar tijdens mijn werk echt tijd voor vrij. Helaas was ik een slechte kolver en kolfde ik hooguit een halve voeding in twee keer kolven bij elkaar, waardoor ik de rest van de week tussendoor kolfde om het aan te vullen tot twee voedingen. Over het algemeen hoor ik overigens veel positievere verhalen van vriendinnen die al maanden met succes op hun werk kolven. Het kan dus prima!

Bij deze baby moet ik ook gaan kolven en mocht het met mijn eigen kolf niet lukken, wil ik een zwaardere kolf gaan aanschaffen/ uitproberen. Kolven op je werk is een kwestie van tijd vrijmaken en onderdeel van je routine laten worden. Mijn hobby zou het nooit worden, maar het gevoel van je eigen kindje kunnen voeden maakt dit helemaal goed. Investeer in ieder geval in een goede kolf! Een dubbelzijdige elektrische kolf is een must als je veel moet kolven.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over het kolven: als mn dochter bij de gastouder is kolf ik niet altijd genoeg om evenveel te kolven. Als ze daar is wil ze nl veel meer drinken. Maar als mn meisje thuis bij papa is kolf ik als ik werk meer dan nodig ;) blijkbaar vind ze knuffelen met papa ook genoeg???
    Ik kolf met een enkelzijdige medela kolf en kolf als ik moet werken (een dienst van bijna 20 uur) zo'n 100 tot 150 cc meer dan nodig.

Mijn ervaring is dat je er gewoon ff de rust en de tijd er voor moet nemen. Hoe meer ik namelijk gehaast ben en het 'ff snel wil doen' hoe minder goed het loopt.

Nog een kolftip: als je borst aan de kant waar je op dat moment niet uit kolft ook zo enorm lekt, doe dan tijdens het kolven van die lekschalen in. Als je dat dan direct na het kolven ook in het flesje gooid, heb je zo 20 cc extra wat anders in doekjes of in zoogcompressen is gedruppeld.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh Trees bij je opmerking over tandemvoeden voelde ik een steek van verlangen in mijn buik.. dat lijkt me stiekum ook zó mooi en ik kan me je wens goed voorstellen!
    Zou het werken als je met oxytocinespray een tsr opwekt en je dochtertje dan laat drinken? Als dat uberhaupt kan ivm je zwangerschap enzo natuurlijk (geen verstand van) maar als er melk uit komt is ze misschien meer geneigd om te gaan drinken.

Ik wens je veel succes bij het invullen van je droom!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die oxytocinespray zou ik maar achterwege laten. Oxytocine kan de weeën opwekken (al krijg je bij een neusspray minder binnen dan bij een hoogtepunt, ik zou het toch niet doen).

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Qua tandemvoeden, en dromen, wij gaan waarschijnlijk niet voor een tweede, maar mij lijkt tandemvoeden best ingewikkeld juist, ik stel me daarbij nl een bazige grote zus voor (die natuurlijk ook nog "klein" is) die het best moeilijk vindt dat het nieuwe babietje zo vaak bij mama mag...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omgekeerd juist: hier was het dan wel grote broer, maar die hoefde zijn plek niet af te staan, alleen maar te delen. En hij mocht gewoon ook lekker bij mama. Hij kon het netjes vragen, omdat hij al geen baby meer was. Het woord 'alstublieft' heeft hij toen geleerd:cool:

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zie daar ook niet tegenop. Ze vraagt het hier ook netjes 'bosje drinke?' en ik leg nu al uit dat de baby straks ook aan de borst wil drinken. Dat mag van haar haha ;)
    Maar ik denk juist dat als de baby wil drinken, zij ook wil en aangezien ik 2 borsten heb, kan dat.
    Dan zitten ze ook eindelijk weer eens vol... kan ik nu al naar uitkijken (stuwing en lekken dan niet) maar vindt het erg frustrerend dat er zo goed als niks meer komt.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh wat dom sorry, ik heb nog wel aan een oxytocine-infuus gelegen tijdens mijn bevalling ;)

15. Trees

Trees Niet meer actief

Tot nu toe nog weinig succes :(

Als ik vraag of ze een slokje wil drinken zegt ze 'nee wil niet'. Mijn borsten zijn interessant, maar niet om uit te drinken. Helaas. Ik ga dit weekend kolven en wie weet kan ik haar op deze manier nog wat meegeven. Ik wil niks forceren, dus weet ook niet goed wat ik verder nog kan doen.

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hee Trees,

Jammer zeg!

Jullie praten denk ik nog niet met haar over de nieuwe baby omdat het nog even duurt voor die er is? Misschien kun je al wel een boekje met haar lezen over een babietje aan de borst? En kijken of je haar interesse kunt wekken?

Kolven en geven natuurlijk ook al goed! En als ze de smaak weer kent misschien nog weer eens een druppeltje uit de borst aanbieden?

Deel Deze Pagina