Hoi meiden, Even een korte vraag, mijn zoontje van 4 maanden rommelt de laatste weken nogal met zijn voedingen, maar nu hij ziek is maakt hij er helemaal een potje van. Als hij slecht gedronken heeft kolf ik steeds na, omdat ik bang ben dat mijn productie anders erg naar beneden gaat. Mijn vraag; is dat ook echt nodig of kan ik het beter laten en m'n zoontje het zelf laten regelen? Bedankt voor het meedenken!
Een bekend verhaal, ons zoontje had ook behoorlijk last van de 4 maanden sprong en toen ook nog een paar dagen ziek. Ik heb toen hetzelfde als jou gedaan en af en toe na het 'drinken' gekolfd. Ik denk dat ik dat toen zo'n 4 x per dag heb gedaan, puur omdat ik het zonde zou vinden als mijn productie zou kelderen. Gelukkig is nu (hij is 6 maanden) mijn productie nog steeds prima en durf ik er wat meer op te vertrouwen dat hij prima in staat is om het zelf te regelen. Ik zou doen wat voor jou het prettigst voelt.
Ik denk dat je het prima doet! Beter een paar keer kolven dan er straks achter komen dat je productie zo gedaald is dat je het bijna niet meer op kunt voeren. Vooral als je kleintje nu ziek is...
Heel goed idee om bij te kolven. Bij ons was het ook een zooitje met de viermaandensprong, en wij allebei om de beurten ziek. Uiteindelijk heb ik domperidom moeten gebruiken om het op te krikken, want mijn productie was veel te laag geworden. En dat was erg sneu om te zien: meneer was "na vier borsten" nog niet voldaan en huilerig... Dus als je dat kan voorkomen: doen!