Weer terug bij af. Ideeën?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MiMully, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Sorry, zal het niet meer over de naam Larz hebben. Veel succes met het uitzoeken van een passende tweede naam.

Een naam met twee of drie lettergrepen klinkt wel lekker na Larz

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha, dank je novaa. Het is niet aanvallend naar jou bedoeld hoor. Ik neem de opmerkingen ook zeker mee. Vriend wil het namelijk wel als Lars schrijven. Maar dat is een discussie die we hier moeten voeren. Qua lettergrepen was ik inderdaad ook aan het zoeken naar twee of drie. Ik denk dat dat ook het lekkerste loopt.

Een meisjesnaam vind ik zoveel makkelijker. En dan is het lastig als je met een deadline werkt.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Weten jullie al wat het gaat worden? Bij ons zijn de meisjesnamen ook zo veel makkelijker dan jongens. Maar ja, fifty fifty kans natuurlijk :)

Ik moest nog denken aan de naam Herco of Herko

Wat was de jongensnaam die jullie in eerste instantie in gedachte hadden? Kan dat niet de tweede naam worden?

4. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Als zoon was ik blijer met je man dan met jou. Altijd zo zielig als kindernamen moeten lijden omdat ouders anders dan normaal leuk vinden omdat het zogenaamd hip zou zijn.
    Ik hoop dan ook voor de kleine knul dat je man 'zijn zin' krijgt.

Los daarvan zou ik als je wilt vernoemen juist wel voor Jacob gaan. Krachtige naam. Zeker in combinatie met Lars/Larz.

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @novaa, Herco vind ik wel erg leuk! Die ga ik ook voorstellen.

@noah04, daar ga ik verder niet op in. Er zijn hier op het forum toch echt namen die ik dan veel zieliger vind voor een kind dan de keuze die wij nu hebben. Daar zal ik de ouders ook nooit op zo'n manier op aanvallen. Ik heb het mijn ouders ook nooit kwalijk genomen welke naam ik heb gekregen en dat ik hem ook altijd moet spellen.

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wat een rotopmerking zeg. Nadat je alles al gelezen had moest je toch nog even je gal spuwen. Wat fijn dat jij iedereen op de aarde respecteerd voor zijn of haar mening.

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Larz Jacob vind ik erg mooi klinken!
    En anders misschien Larz Kobus, Larz Hen(d)ri

8. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Joah, Joas, Jonah om even in de Jacob stijl te blijven. Verder misschien Pieter, Dennis, Emiel, Jelle, Milan, Ruben, Jeroen, Floris, Joris, Pepijn, Daniël?

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Heico?

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Joas is ook erg mooi! Ruben zat ik zelf ook aan te denken sinds gister. Heico is hier meer bekend als haico. Heb ik zelf iemand bij dus, helaas, dat gaat hem niet worden.

11. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Pardon?

Wie zegt dat ik alles gelezen heb? Nu wel ja. En ik ben niet de enige die een mening heeft.
    Ik vind het gewoon zielig dat wat ouders vinden - hip, anders dan anders, rare spelling - vaak belangrijker wordt geacht, dan de naam waar een kind zijn hele leven mee moet doen en in dit geval altijd zal moeten spellen.
    Zie niet in waarom ik dat niet zou mogen zeggen. Is een mening, geen oordeel.

Los daarvan geef ik antwoord op de vraag. Lars is voor mij niet de naam. Maar in combinatie met Jacob, waardoor oma ook echt ten volle wordt vernoemd, vind ik het heel stoer en krachtig over komen. Lijkt me ook een compliment.

Niet gelijk piepen dus.

12. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Je gaf aan dat je voor haar man zijn spelling koos dit laat zien dat je niet alleen antwoord gaf op de gestelde openingsvraag. Ik vind dat een nastoot geven. Sorry dat ik daarover piep.

13. Jeb1983

Jeb1983 Lid

19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Wat een gezeur weer idd... Ik zit nog maar pas op dit forum, maar ik vind dat je wel goed kan merken dat we hier met allemaal zwangeren zijn (hormonen?!)...
    Zijn jullie er al uit TS?

14. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Jeb1983, nee helaas nog niet. Gisteravond zelfs nog in het zkh geweest vanwege minder leven voelen. Toen hadden we het er in de auto wel over, hoe we het zouden doen als de kleine dan snel zou komen en we geen twee jongensnamen hadden. Dan zouden we het maar bij één houden. Vanaf vanmiddag verlof, dus ik ga nog even flink sneupen en lijstjes maken.
    Er staan er hier echt leuke opties tussen.

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Larz Jonah? Of Larz Abel? Vind ik wel leuk klinken..

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind Jonah, Jake en Jack er mooi bij.

17. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Wil je alleen een tweede naam of kan er ook een derde naam bij? Bij het laatste zou ik beide oma's benoemen en persoonlijk vind ik dan Jacob (of Kobus) Driek (Rico) wel mooi bij Larz.

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Het gaat om de twee namen van een oma. Mijn moeder is verongelukt. De andere oma is nog alive and kicking.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Larz jaco (spreek je uit als jaakoo)

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oeh, ook erg leuk! Moeten deze week wel beslissen. Stomme hormonen spelen ook mee wat het erg lastig maakt.

Deel Deze Pagina