onze kleine meid overstrekt telkens aan de borst, word wild, gaat schoppen en slaan, ik heb het idee dat ze pijn heeft aan nek/schouder (meestal aan de linkerborst), ook jas aan of aankleden vind ze niet fijn. Nu heb ik een verwijzing gekregen voor osteopaat maat de huisarts vertelde me dat ik ook naar een manueel therapeut kon gaan. Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie me aan?
Hoi, mijn zoontje kon in het begin niet zelf poepen, echt 2,5 maanden dikke ellende mee gehad. Heb een afspraak gemaakt toen bij een osteopaat en ben er toen 2 x met mijn zoontje geweest, na een week kon hij eindelijk zelf poepen en werd in ene een hele vrolijke baby zonder buikkrampjes. Als je naar een osteopaat toegaat verwacht dan niet dat het meteen helpt maar wacht na de behandeling 2 weken pas toen kon ik het resultaat zien, ik dacht in het begin ook dit helpt niet... Mijn zoon lag verkeerd tijdens de geboorte daardoor kon hij niet zelf poepen vertelde de osteopaat, zijn spijsvertering zat in de knoei en dat is verholpen. Dus bij ons heeft het prima geholpen kan het je echt aanraden.
Hoi, hier ook goed resultaat! Ik zou je een osteopaat aanraden, omdat die even wat meer kunnen dan een manueel therapeut. Ze hebben een uitgebreidere opleiding achter de rug, (meestal). Op de website kun je geregistreerde osteopaten vinden, (want niet-geregistreerd wil er helaas nog wel eens een kwakzalver tussen zitten): www.osteopathie.nl Thirza heeft het kiss-syndroom, (lijkt het bij jouw kindje zo te horen ook op) en is na 2 behandelingen al enorm opgeknapt. Ze sliep nog maar 2-3 keer per dag een half uur tot drie kwartier, had reflux, ijskoude handjes en voetjes, overstrekte, en nog een aantal van die dingen en dat is echt ontzettend opgeknapt. De eerste dagen na de behandeling zijn rampzalig, dus bereid je daarop voor. Dat hoeft niet perse zo te zijn, maar is vaak wel het geval: slechter slapen nog, nog huileriger dan anders. Wij zijn afgelopen woensdag voor de tweede keer geweest en woe en do was het nog rampzalig, maar vrijdag sliep ze ineens een keer 1,5 uur en een keer 2,5 uur, terwijl ze op eigen kracht in slaap gekomen was! (Dat laatste kwam ook nauwelijks nog voor en als het al gebeurde, was ze binnen het half uur weer wakker). na de eerste behandeling was de reflux weg. Lekker gaan dus, want het heeft echt geweldige resultaten!
Hier geen resultaat, zowel voor mijn zoontje niet na 5 behandelingen, als mezelf. Ik raad het niet aan. Ik zou voor de manueel therapeut gaan. Daar ben ik zelf ook altijd bij gebaat.
Ik ben ook met mijn zoontje naar de osteopaat geweest inverband boosheid en overstrekken. We zijn er 1x geweest en toen was het goed. Wij zijn er zeer over te spreken
Wij zijn ook bij een osteopaat geweest en kan het je ZEKER aanraden, ik ga zelf ook een keer en m'n man ook!