Weer terug. Hormoonpompje 2.0

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jeej, wat een prachtig nieuws om zelf aan je moeder te kunnen vertellen. Zo fijn dat dit pompje voor jou zo goed werkt!

2. tessy1986

tessy1986 Lid

16 sep 2015
    45
    0
    6
    Wat een mooi nieuws, Nephthys! Al een afspraak in het ziekenhuis voor de echo?
    Veldmuisje, hoe bevalt het pompje?

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wauw wat een mooi nieuws!

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden!

Bedankt Tessy. Hoe is het met jou? Eerste echo op 9 dec :)

Veldmuisje, hoe is het?

5. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Sorry meiden, was even een paar dagen uit de lucht.
    Nou.. een heel verhaal (met goede afloop hoor).
    Ik ben maandag 9.00u in het ziekenhuis. Wachten, wachten, wachten, maar geen mw. van die fabriek. Op een gegeven moment belt één van de fertiliteitsassistenten haar op en vervolgens kreeg ik haar zelf aan de lijn. Privé en werk was op een of andere wijze door elkaar heengelopen en daardoor was deze afspraak haar ontgaan. Voorstel van haar... of ze kwam alsnog naar het zkh of ze kwam die dag bij mij thuis. Nu was haar afstand naar zkh en mijn thuis even lang en zodoende koos ik meteen voor thuis. Ik was slechts 5 min. thuis en toen was ze er al. :)

Aanbrengen ging goed (wel spannend natuurlijk). Daarna af en toe wat last van de pleister, maar verder geen problemen. Bij elke 90min. tikt het pompje wat ik heel prettig vind. Weet ik dat-ie het nog doet :).
    Gisteravond heb ik 'm al verwisseld (ipv vanochtend), zodat ik hierna altijd op de avond kan verwisselen. Is prettiger, raadde die mw ook aan. Heb haar 06 en kan haar altijd bellen/appen of smsen mocht er iets zijn. Ze woont op 20 min. afstand en probeert dan altijd zsm wat voor me te regelen. Ideaal! :)

Verders niks geen last, geen bijwerkingen of iets anders. Ook douchen ging goed. Dit is echt 1000x beter dan die gonal-f en menopur... maar goed, ook maar voor bepaalde mensen geschikt. Hopelijk mag het ook slagen! As maandag eerste echo.

6. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Oja... Nephthys... hield jij tijdens pompje ook via temperaturen e.d. je cyclusgang bij? Of iets anders? Heb je nog tips :)

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gelukkig meid! Handig he die tikjes!

Ik hield geen temperatuur bij want er worden tussen dag 10 en 14 echos gemaakt zodat je precies weet wanneer je het moet proberen.

Temp bijhouden kan altijd natuurlijk.

Verder geen tips buiten zoveel mogelijk stress vermijden, afleiding zoeken en gezond eten.

Succes!

8. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hoi meiden!

Mag ik met jullie meelezen/kletsen?
    Het ziet er naar uit dat ik ook een hormoonpompje ga krijgen,volgende week gaan ze de fabrikant voor me bellen vanuit zh.

Zit al langer op t forum hier,maar via google kwam ik het eerste verhaal van Nephthys ook al tegen en nu dit topic. Wauw!wat een mooi,snel resultaat zeg!gefeliciteerd nu ook!

Zal in t kort proberen te vertellen waarom ik nu een pompje krijg.
    Sept 2013 is er bij mij een prolactinoom geconstateerd.(goedaardige tumor in hypofyse,wat teveel prolactine aanmaakt) prolactine zorgt voor aanmaak van bv,weten jullie miss vast wel. Hiervoor medicatie gekregen,dagelijks gebruik ik die. Slinkt gelukkig! Daarna kreeg ik maar geen menstruatie,ze dachten in eerste instantie dat t nog door prolactinoom kwam.uiteindelijk jaar later sept 2014 doorverwezen naar fertiliteit.. Daar bleek de pech van pcos dus ook nog te zijn... Na drie maand clomid,over op puregon..alle hoogste doseringen gehad enz maar nooit een eisprong gehad nog hiermee.. Wat blijkt nu na een jaar hormonen spuiten.. Mijn lh en fsh(als ik t goed zeg?) blijken erg laag te zijn waardoor dat dus niet werkt.. Zodoende kom ik dus uit nu bij een hormoonpompje.. Ben erg benieuwd of dit de oplossing zal zijn. Vind het spannend en vooral ook benieuwd of ik hem snel krijg.

Groetjes Rantje

9. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Welkom Rantje...
    Spannend... Hopelijk hoor je snel meer!
    In het begin is het vast even wennen, het verwisselen duurt ook altijd wel even en is echt een secuur dingetje, maar het gaat je vast lukken!
    Sterkte met alles...
    Xx

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Rantje, welkom!

Klinkt heftig! Wel een geval waarbij ik zou denken dat de pomp werkt. Ik hoop dat jullie allemaal net zo snel resultaat hebben als ik.

In ieder geval is het zo fijn dat je hersenen het seintje krijgen van de pomp om de cyclus te gaan regelen. Resultaat is de juiste dosis, eigen, hormonen en dus geen overstimulatie en ander gedoe.

Ik duim voor jullie!

11. tessy1986

tessy1986 Lid

16 sep 2015
    45
    0
    6
    En veldmuisje? Hoe was je eerste echo? Bevalt het pompje? Ik wissel zelf ook 's avonds.
    Rantje laten voor jou ook hopen dat het pompje de oplossing is. Heel veel succes!
    Nephtys al last van zwangerschapskwaaltjes?
    Pff ik kan echt niet bijna niet wachten tot donderdag om te testen.

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hihi Tessy, nee geen last.

De eerste zwangerschap had ik ook nergens last van. Tot is een erg dikke buik kreeg met 20 weken en toen kreeg ik heel pijnlijke spataderen.
    Zal vast hetzelfde zijn deze keer ;)

13. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ha meiden...

De eerste echo (na 7 dagen dus) vond ik erg spannend. Had al enkele dagen meer/dikker slijm opgemerkt en was dus benieuwd. Nu, heb dus al een baaarmoederslijmvlies van 9 mm en rechts drie follikels, waarvan 1 de grootste is (11,5 mm). Tja 3... Ik vroeg meteen of nu de dosering niet gehalveerd moet worden en de assistent vroeg dat vervolgens even aan de gyn. Was niet nodig volgens hem en ik moet donderdag weer terugkomen. Volgens mij is zijn redenering dat bij 3 follikels de kans op daadwerkelijk een 3-ling niet heel groot is. Dus tja... dit resultaat is na 7 dagen wel behoorlijk goed, had ik niet verwacht!

En nee, het pompje vind ik niet vervelend. Soms zit hij wat gevoelig (is de pleister met name denk ik), maar verder geen last van defecten of ander ongemak. Wat Nepthys bijv. had, heb ik nog niet zo ervaren. Ik vind het ook heerlijk dat ik niet elke avond mijn spuiten enzo hoef klaar te maken, maar dat het slechts eens in de drie dagen is.

Haha... en op het moment dat ik dit nu typ tikt mijn pompje weer... hij doet het nog :);)

14. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Spannend allemaal dames! Zie snelle resultaten bij jullie.
    Mijn bms was ook nooit heel dik dus lijkt me super spannend.
    Volgende week dinsdag krijg ik de uitleg incl plaatsing ga ik vanuit.
    Hoop zo dat dit de oplossing is!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Spannend meiden!

Succes Rantje!

Hier nog geen zwangerschapsklachten. Wel emotionele buien :)

16. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ik hoop dat we straks allemaal zwanger zijn! :)

17. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Vandaag weer follikelmeting. Er waren er van die 3 follikels 2 daadwerkelijk goed doorgegroeid. Eén daarvan was al ruim 15. Overleg gehad met gyn en ik hoef i.p. nu even niet terug te komen.
    Vanaf vanavond monitoren met ovulatietesten.
    Wanneer deze uiteindelijk positief is, moet ik na ca. 6-7 dagen wel bloed laten prikken om te kijken of het eitje/de eitjes daadwerkelijk goed gesprongen zijn.
    Mocht ik a.s. zondag nog geen positieve ovulatietest hebben, dan kan ik alsnog maandag komen voor een echo. Spannend allemaal...

18. tessy1986

tessy1986 Lid

16 sep 2015
    45
    0
    6
    Ja, het is gelukt! Vanochtend positieve test. En dat zonder IUI. Ik heb 14 december al echo. Ik moet zeggen dat ik best zenuwachtig ben of alles goed gaat nu. Ik had al wel het idee dat het goed zat. Normaal ben ik vrij snel ongesteld. En ik had elke avond een opgeblazen gevoel.
    Wat goed veldmuisje dat je ook groei hebt met je eitjes! Hopelijk gaat het bij jou ook goed. Zelf voel ik altijd mijn eisprong.
    Succes Rantje volgende week. Hopelijk is het voor jou ook de oplossing!

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Spannend meiden! Ik duim voor jullie!

Hebben jullie ook al andere middelen gebruikt? Zo ja, dan merken jullie vast wel dat er geen bijwerkingen zijn aan het pompje. Dat vond ik zo fijn!

Geen extreem haaruitval, gewichtstoename of afname, geen pijn etc.

20. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Inderdaad! Heeeeeeerlijk is dat!
    Ik heb vanmiddag al een ovulatietest gedaan en die was behoorlijk duidelijk al. Bijna net zo donker als de teststreep :(
    Vanavond weer eentje en dan vanaf morgen 2-3x per dag. Ik denk dat ik er blijkbaar al best dichtbij zit...

Tjonge Tessy! Jij ook! Gefeliciteerd... :D

Deel Deze Pagina