Gisteren idd gedaan en morgen denk ik. Ons werd om de dag geadviseerd, vandaar... En vandaag lukt qua tijd sowieso niet
Wow meidem! Wat gaat dat snel zo bij jullie zeg. Hopen dat het ook raak is veldmuisje! Ben blij dat het hier nu ook snel gaat gelukkig,bijna dinsdag.. Heb een jaar lang puregon gespoten maar heb erg last van haaruitval hiervan.ook kg kwam ik van aan ,ondertussen ook weer eraf gekregen nu..maar dat is ook geen pretje.hopen dat het goed gaat zo met het pompje!
Naar he Rantje!? Ik kreeg het ok maar van Menopur nog meer. Werd bijna kaal. Ik kwam alleen niet aan maar viel af. Niet goed want ik zat net op het randje van gezond gewicht. Ik duim voor jullie!
Nephthys, Ik had van de andere medicijnen (clomid en puregon) geen bijwerkingen en ook gelukkig niet van het pompje! Draag jij het pompje nu weer tot en met je 8ste week van je zwangerschap? Ik ga denk het ziekenhuis deze week bellen of ze daar nu wel meer over weten. Rantje, succes morgen! Veldmuisje, wat spannend, nu twee weken wachten. Duim voor je. Ik krijg zelf wel wat zwangerschapskwaaltjes, zoals vermoeidheid, maagzuur en misselijk, maar dat heb ik er allemaal voor over. Ik hoop zo dat het goed gaat nu.
Kan nu ook 'echt' meekletsen. Vanmorgen t pompje gekregen. Ff schrikreactie van t prikje maar valt me allemaal reuze mee. Hoor hem zelf soms klikken om de 90 min.maar dan moet je er idd echt op letten. Mooi systeem zo,nu hopen dat t snel zn werk doet. Volgende week dinsdag weer voor fm. Spannend tessy! Duimen! Al lijkt t er al op... Nepthys wat snel raak zeg, bent weer snel van t pompje af zo
Was mijn berichtje van 27 november niet duidelijk? Positieve zwangerschapstest gedaan toen! 14 december dus echo om te kijken of het goed gaat bij 6,5 week. Dus geen folikelmeting dan. Ik durf nog niet echt te zeggen "ik ben zwanger" Maar de test was dus een week geleden positief! Succes Rantje, ik vind het moment van het prikje nog altijd spannend.
Ha meiden, Jullie moeten dus pompje door blijven dragen? Hier zeiden ze dat ik hem eraf moest halen, mocht ik zwanger zijn. Is dat wel zo verstandig dan, denk ik nu. Waarom dragen jullie hem door? En wie gaf dat advies? Groetjes!
Up! Ha meiden, Jullie moeten dus pompje door blijven dragen? Hier zeiden ze dat ik hem eraf moest halen, mocht ik zwanger zijn. Is dat wel zo verstandig dan, denk ik nu. Waarom dragen jullie hem door? En wie gaf dat advies? Groetjes!
Ja ik moet hem nog twee weken dragen dus tot week 6. Ik had deze week sinds hele lange tijd foutmelding op pompje. Ik dacht echt wat is dat gepiep toch en toen ik heen en weer liep om te zoeken waar het vandaag kwam dacht ik. Owhja dat ben ik. Vannacht had ik helaas weer een foutmelding. Brrr niet echt een fijn moment in de kou een pompje wisselen midden in je nacht. Maar ik hoef dus nog maar een weekje. Waneer mag jij testen veldmuisje? X
Oh oké. En weet je ook waarom je hem door moet dragen? Met welke reden is dat? En nog steeds dezelfde dosering? Ik kan volgende week zondag testen.. Zit nu op 5dpo
Nee eigenlijk weet ik niet zo goed waarom. Het ziekenhuis weet het ook niet zo goed. Ze zeiden dat hij twee weken mag blijven zitten maar niet erg is als die er al af is. Bij de fabrikant weten ze het ook niet echt. Die zegt dat het ziekenhuis zijn eigen beleid heeft. Mij is vorig jaar verteld toen ik het pompje kreeg dat ik hem dus nog 2 weken moest houden na de positieve zwangerschapstest. En heb het de vorige zwangerschap en nu weer nagevraagd.
Je moet hem blijven dragen omdat de hormonen nog even helpen je BMS dik te houden en de vrucht vast te houden. Na enkele weken is de vrucht groot genoeg om zelf genoeg hormonen af te geven en je hersenen krijgen dan genoeg signalen om de juiste hormonen te blijven produceren. Als je nog maar net zwanger bent, kan dat net niet genoeg zijn en dan kan je de kleine kwijt raken.
Ik heb trouwens tot nu toe geen last van storingen. Ik doseer 10ug per anderhalf uur en tot nu toe gaat dit goed. Wel is het elke keer een gedoe mijn medicatie te bestellen en af te halen. Omdat mijn ziekenhuis dit niet standaard als behandeling aanbiedt (vanwege kosten / te weinig afname waren ze er mee gestopt), krijg ik het nu dus op het ziekenhuisbudget. Met als gevolg dat niemand er bekend mee is. Zo schreef de arts een verkeerd recept voor (startersdoos met 7 pompen en spuiten en maar 1 doosje medicatie) en voordat ik toen aan de rest kwam... uiteindelijk kwam die vrouw van de fabriek (met wie ik daarover kan appen/smsen/bellen) zelfs langs om 2 medicatiedoosjes af te geven die zij van een andere patiënt over had. Zo kon ik het weekend door. Nu wordt de rest overigens wel besteld en dat zal volgende week binnen zijn. Had hierover zelfs de ziekenhuisapotheker in eigen persoon aan de lijn. Maandag moet ik ook mijn progesteron laten prikken. Aan de hand daarvan kunnen ze sowieso al vaststellen of ik een goede eisprong heb gehad. Spannend. Ik heb ovulatietesten gebruikt en je ziet duidelijk een opgaande en weer afgaande 2e streep, dus dat ziet er i.p. goed uit. Daarnaast had ik ong. 10 uur na een van de positiefste ovulatietesten felle steken rechts in mijn buik (en daar zaten die twee follikels ook). Maar ik ga toch wel met een zekere spanning prikken a.s. maandag....
Graag gedaan! En het signaal o eicellen te produceren, wat het pompje ook afgeeft, wordt tegengegaan door een kindje dat groeit waardoor je geen extra eicellen krijgt. Handig! Ik ga medicatie over hebben waarschijnlijk. Ze geven het hier per doos uit dus ineens heb ik veel terwijl ik vast komende week mag stoppen. Als je wilt mag je het hebben. Kan het opsturen, als je dan de verzendkosten overmaakt. Ophalen kan ook maar we wonen in Etten-Leur. Weet niet of dat handig is.
Hier stiekem al even een ovulatietest gedaan vanmorgen.wil het toch eens kijken of 't werkt... ziekenhuis houdt cyclusdag 3 aan toen ik begon. Bij cyclus van 28 dagen zou vanaf dag 8 de vruchtbare periode beginnen.. er stond een heeeel klein licht streepje op dus ben erg nieuwsgierig naar dinsdag. Pompje verwisselen ging prima. Vanavond weer. Hier zei ook de fabrikant dat elk cyclusdag en ander beleid heeft met wanneer verwijderen van 't pompje. .. hij zei dat 't niet nodig was mocht het zover zijn om het heel lang door te dragen. .maar dat tzt.