Hallo lieve lezers, om maar gelijk met de deur in huis te vallen. → Welk protocol hanteert jullie ziekenhuis na een tp van een cryo. → Wel of geen orgasme/vrijpartij? → Ervaringen zijn altijd welkom Ik heb nu een redelijk embryo van 8 cellen terug gekregen. Deze was goed voor het ontdooien maar er waren wat cellen afgestorven. In de morgen was hij 7 cellig en later 8 cellig. Ik vindt het best moeilijk om mij in te houden tussen de lakens. De gedachte dat je eigenlijk helemaal niets natuurlijks mag doen vind ik vreemd. Normaal moet je vaker vrijen en is een orgasme goed en nu mag je niets volgens bepaalde ziekenhuizen. Op Internet lees ik dat het niet bewezen is dat een orgasme kwaad zou kunnen. Toch hoor ik mensen met bepaalde instructies, die zij hebben meegekregen van het ziekenhuis. Benieuwd naar jullie ervaringen
Volgens mij hebben ze bij ons geadviseerd de eerste 6 dgn na een terugplaatsing geen sex/ orgasme te hebben. Maar idd de meningen zijn verdeeld. De een zegt dat het juist goed is omdat je baarmoeder bij orgasme samentrekt waardoor innesteling kan bevorderen de ander zegt weer dat het juist niet goed is....
Wij kregen ditzelfde advies en hebben ons er ook aan gehouden. We vonden het ook veel te spannend allemaal.
Ons werd geadviseerd tot 2 weken na tp niet te vrijen/orgasme omdat de samentrekking de cellen kan lostrekken. Dus hou me braaf aan dit advies. ..
In Zwolle hebben ze gezegd dat het in ieder geval de eerste dagen na de terugplaatsing vermeden moet worden. Maar ach, ik heb utrogestan en dat vind ik zo'n smeerboel dat ik het helemaal maar laat
Ik heb (nog) geen ervaring met IVF. Maar ik zou het voor de zekerheid gewoon laten. Dan voel je je zelf ook niet schuldig erna.. 8-cellige embryo klinkt goed trouwens! Veel succes.
Toevallig laatst toch nogmaals weer gevraagd. ( vraag het gewoon steeds weer opnieuw, you never know....en je leest idd toch echt veel verhalen over vrouwen bij wie het echt afgeraden wordt..) Mij wordt steeds weer gezegd...je kunt alles doen wat je wil ( behalve roken....maar dat doe ik al niet dus dat scheelt ) Ook seks.....ja ook seks! Nou heb ik ook van die plakbollen wat het enthousiasme tempert en voel het, zeker een paar dagen erna toch niet zo goed dus houd me toch in minimaal een weekje....en daarna zie ik wel of het ervan komt of niet. Je leest ook trouwens juist verhalen dat het soms ook aangeraden wordt! Dus tja,......wie zal het zeggen. Wat ben je zelf geadviseerd Chantal?