Weer terug naar borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jennifer0306, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Beste lactatiedeskundige,

Ik ben vanaf dag 2 na de geboorte gaan kolven omdat ik erge kloven had en mijn productie niet genoeg was. Eerst deed ik dit door middel van fingerfood geven maar later toen het meer werd met flesje.

Nu is de kleine 1 week oud en mijn productie goed, is het mogelijk dat ik de borst weer aan kan bieden en dat kan doen in plaats van het kolven? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
    Als het niet lukt geen probleem, maar als ik terug naar de borst zou kunnen zou ik dat fijner vinden.

Groetjes!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi

fijn dat het kolven goed gaat en je een mooie productie hebt.
    Je kunt inderdaad gaan proberen om je kindje weer aan te leggen nu. Het mag best even oefenen zijn in het begin!
    -Zorg dat je ontspannen zit, evt kussen om je heen die je erbij kunt pakken.
    -Zorg dat je kindje nog niet huilt, dus pakken bij de eerste voedingssignalen.
    - Bekijk vantevoren nog even een plaatje of filmpje op internet van hoe het aanleggen ook alweer gaat.
    Zorg dat je kindje een grote hap neemt, je kunt met de tepel langs het bovenlipje strijken, het mondje gaat dan meestal vanzelf open. Dan beweeg je je kindje naar je borst toe en laat je het drinken. Je kindje bepaalt zelf hoelang het drinkt. Als het niet meer effectief drinkt kun je het van je borst halen en aan de andere borst leggen.
    Als dit goed gaat, kun je het een volgende voeding weer proberen.
    Als je in het begin onzeker bent over of er genoeg voeding binnenkomt kun je ook om en om kolven en aan je borst voeden. Dat bouw je dan langzaam op.
    Probeer het maar gewoon!
    als je meer tips nodig hebt, laat maar weten.
    Succes!

Mirjam

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik vind het inderdaad moeilijk dat ik niet weet wat ze binnenkrijgt. Maar borstvoeding mag in principe op verzoek toch? Kan ik er dan vanuit gaan dat als ze te weinig binnenkrijgt, ze vanzelf honger heeft en komt of niet?
    Heel erg bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina