Welke opleiding ga je doen? Ik start in september ook, was afgelopen sept al begonnen maar door omstandigheden moeten stoppen. Financieel redden we het net, en dat is goed genoeg. Het is wel iets wat ik leuk vind en in kan doorgroeien/verder leren.
Ik ga ook een carrière switch doen, alleen ik ga er qua loon op vooruit maar inderdaad qua werktijden en afstand op achteruit. Maar de doorgroeimogelijkheden en vrij in school vakanties sprak mij meer aan. Zie je werk in de zorg wel zitten? Iets wat je voor altijd wil doen? Dan zou ik het doen. Anders zou ik verder zoeken naar iets anders vanuit je huidige baan. Maar soms moet je een risico nemen
Ik start in oktober in de zorg als verzorgende IG met een opleiding er bij. Deze wordt volledig betaald naast je salaris. Voor mij is het niet direct mijn droombaan, maar met het diploma wat je kan halen, zijn er uiteindelijk wel meer mogelijkheden om verder te kunnen. En dat vooruitzicht vind ik wel fijn, stel dat dit toch niets voor mij is. Dan is het gewoon doorbijten en verder kijken wanneer het diploma op zak is en de voorwaarden (2 jaar blijven) voorbij zijn. Overigens kom ik wel op een hele mooie plek met op het eerste gezicht lieve collega's, dat maakt een hoop vind ik. Kun je je inderdaad blijven afvragen of het elders beter is als je het niet hebt geprobeerd en blijft hangen in het vertrouwde?
Het komt op mij over als koud-water-vrees. Hou vast aan je plan en het komt wel goed. Je investeert nu in de lange termijn en daar doe je op korte termijn wat opofferingen voor. Dit soort stappen zijn gewoon spannend maar tegelijkertijd ook leuk. Je kunt in elk geval later niet zeggen ‘ had ik maar’. Nee je gaat het doen.
Spannend!! Er zijn echt oneindig veel vacatures voor VIG'ers en veel doorgroei mogelijkheden! Ik zou inderdaad even doorzetten. Je loon is maar tijdelijk en je krijgt er een mooie opleiding voor terug. Ik ben geswitcht van een leuke baan en onregelmatig werken naar een regelmatige baan maar het werk is echt vreselijk. Dus ga weer terug. Plezier in je werk is echt belangrijk