hallo allemaal, ik ben niet helemaal nieuw hier.. in 2014 ben ik ook erg actief geweest hier in mijn zwangerschap van de 1e. Ik ben 26 en heb een zoontje van bijna 3 jaar(januari 2015), in november ben ik bij de huisarts geweest ivm migraine en heb toen het advies gekregen te stoppen met de pil om te kijken of dit hormonaal is. Nu ik toch gestopt ben met de pil, gaan we ook voor een 2e wondertje.. Tijdens de zwangerschap van Mn zoontje had ik geen werk en heb ik in de periode na de geboorte last gehad van postnatale depressie(lichte vorm) de muren kwamen op me af, ik vond het super zwaar om de hele dag thuis te zijn met een kleintje en vluchtte toen telkens het huis uit.. op een gegeven moment was het genoeg en ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik niet meer wist wat ik met mijn gevoelens aan moest.. het is natuurlijk ook wel wat.. zo’n kleintje die ineens je hele leven op zn kop zet en als je een beetje een control freak bent is het heel lastig om dan de dingen niet te kunnen plannen.. gelukkig kreeg ik in mei 2015 weer werk en dit heeft alles veranderd.. ik werd langzaam aan weer mezelf en nu hebben we zoiets van we gaan het weer proberen.. ik weet nu dat als het niet gaat ik om hulp moet vragen en dat ga ik ook zeker doen! Dit is zo’n beetje mijn verhaal. Misschien zijn er meerdere mama’s die dit hebben meegemaakt? Liefs
Welkom en wat fijn dat alles weer op de rit is gekomen! Hopelijk snel een positieve test in je handen.
Yep hier hetzelfde meegemaakt en helaas met mijn 2e kindje toch weer. Ik vermoed dat de hormonen een grote impact hebben. Nu mijn mannetje richting de 3 maanden gaat merk ik dat ik heel langzaam weer een beetje mezelf aan het worden ben, al gaat het een beetje op en af. Kijk er inderdaad wel naar uit om in januari weer te gaan werken. Ook dat heeft destijds bij mij geholpen. Moet zeggen dat dit seizoen ook niet optimaal is om je helemaal happy te voelen. Laat mijn verhaal je absoluut niet tegen houden hoor. Ik weet nu de tweede keer dat het tijdelijk is en het over een tijdje echt wel weer beter gaat. En misschien heb jij mazzel en heb je het de 2e keer niet.
Je mag ontzettend trots op jezelf zijn dat je er zo goed uit bent gekomen en je als het dan niet gaat hulp gaat vragen. Spannende tijd, geniet samen en je mag altijd een privéberichtje sturen