Hey meiden, Ik wou jullie even iets voorleggen om te kijken wat jullie ervan denken. Normaal gesproken ben ik 4-5 dagen ongesteld, hierna heb ik nog een dag of 3 last van bruin verlies. Zeker als ik vrij met mijn mannetje dan duurt het bruin verlies langer. Nu ben ik dus bang dat ik hierdoor niet optijd een goed ei klaar heb liggen, of dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed genoeg is om te kunnen innestellen. Deze gedachten maakt me een beetje bang en ongerust. Wie o wie heeft hetzelfde dan mij en is toch gewoon zwanger geworden, of wie kan mij antwoord hierop geven??? Hoop dat jullie me gerust kunnen stellen. xxx
Als je zo onzeker bent over het moment van je eisprong, waarom gebruik je dan niet eens ovulatietesten? Dan kun je gewoon aan de LH waarde zien of en wanneer je eicel rijpt en hoef je je daar geen zorgen meer om te maken.
Ik gebruik inderdaad al ovulatietesten, en die geven wel een duidelijke positieve test rond dag 16. Maar ik denk dan altijd dat mijn baarmoederslijmvlies niet genoeg rust heeft gehad ofzo. Misschien maak ik me ook wel gewoon te druk, maar in principe bloed ik dus 5 dagen en dan nog 3 dagen bruinverlies. Lijkt me niet echt goed voor je baarmoeder. Waarschijnlijk wil ik het gewoon te graag en maak ik me daarom druk om vanalles en nog wat. In ieder geval super bedankt voor je reactie!
Dit kan echt geen kwaad hoor. De een heeft het bruinverlies na de ongesteldheid en de ander vlak voor de ongesteldheid. Je baarmoeder wordt goed schoongemaakt, zodat straks de eicel zich goed kan hechten/nestelen. Als ik naar jouw cyclus kijk (30-30-31) dan zou ik me geen zorgen maken. Hij is regelmatig en iets langer dan het gemiddelde van 28 dagen. Daarnaast heb je een eisprong op dag 16 helemaal prima toch?
Ik geloof niet dat je je druk hoeft te maken meid! Het bruinverlies de laatste dagen is oud bloed, dus dat is niet vers van/uit de baarmoederwand om het zo maar te zeggen. Gewoon laatste restjes wat er uit moet. Je eileiders hebben daar geloof ik geen hinder van. En van geslachtsgemeenschap ook niet. Dus je eitje heeft gewoon de rust en de tijd om te rijpen. Niet te druk maken, meid! Al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan Liefs Cyntje
Hey zwitsal en cyntje, Bedankt voor jullie reacties! Ben alweer een beetje gerust gesteld Zijn er ook meiden die dit hetzelfde hebben gehad en toch zwanger zijn, en zo ja, heeft het dan langer geduurd bij jullie??