Mening gevraagd over 'Yanick' !

Discussie in 'Babynamen' gestart door Maatje90, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maatje90

Maatje90 Lid

31 mei 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wij willen ons zoontje graag de naam 'Yanick' geven, en dan als volgt uitspreken: Jaanìk. Dus met de klemtoon op nick, en met korte i.
    Vaak wordt deze naam uitgesproken als Jaaniek, maar zelf vind ik 'nik' wat stoerder klinken voor een jongetje.

Wat vinden jullie ervan? Ben benieuwd!!:)

2. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Leuk, ik ken een ventje dat ook zo word genoemd

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ons zoontje* heeft deze naam, alleen dan met dubbel "N" en en dan als Yannnnnik uitgesproken, en idd klemtoon op het einde :)

Dus ja je begrijpt dat ik het een prima naam vind ;)

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Jaanik als uitspraak vind ik niet zo, spreekt voor mij ook niet lekker uit...Jaaniek vind ik wel super leuk (maar zou ik dan als Yaniek schrijven, was mijn eerste keus als jongensnaam, maar mijn man vond het niet leuk..).

5. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Mwa ik ben er niet zo weg van. Vooral ook omdat hij zijn hele leven de uitspraak moet verbeteren...lijkt me erg irritant voor hem.

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Die uitspraak snap ik ook niet helemaal,dat zou ik niet doen..

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ligt er denk ik een beetje aan waar je woont. Hier in limburg is t echt Yaniek en dan maakt t niet uit hoe men t schrijft, t is allemaal 1 pot nat haha.

Uitspraak Ja-nick en dan de aa niet lang trekken klinkt wel leuk, alleen zit je dan dat mensen in het begin mss zeggen yannick. Tis maar net wat je wil en als je t 2 keer verbeterd weten de meeste t wel (uitzonderingen daargelaten)

8. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik kom ook uit Limburg en hier is het Yannick (JAN-nik).

Het is een Franse (Bretoense) naam, dus eigenlijk zou het jan-NIEK, moeten zijn. Maar dat zegt hier niemand.

De uitspraak jaa-NIK vind ik minder mooi. Vooral de lange -aa- niet

9. Maatje90

Maatje90 Lid

31 mei 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, leuk :)

ik woon in Zeeland en daar spreken ze het meestal uit zoals je het schrijft ;) maar ken er weinig met deze naam.

@NiekeKris: Als je het als Jaaniek uitspreekt zou ik het inderdaad ook als Yaniek schrijven.

Ik denk dat we de uitspraak gewoon op ja-nick houden, en dan de a beetje tussen à en aa in uitspreken ;) daarom ook 1 n.

En inderdaad als mensen het eenmaal weten dan zeggen ze het daarna goed. Dat heb je immers met zoveel namen...

10. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Super leuke naam! Mocht ik ooit nog een kindje krijgen staat deze naam op de eerste plaats maar dan uitspraak jaaniek en geschreven als Yaniek.

Al wil ik er wel bijzeggen.. maar misschien wist je dat al.. ik ken het als jongens en meisjesnaam. Ik ken een jongen die Yaniek heet en een juffrouw die Yaniek heet!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Leuke naam naar zou het schrijven als Yannick.

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mooie naam, maar ik vind de uitspraak niet met de spelling matchen. Zo zal hij het altijd moeten spellen. Je zou het kunnen vereenvoudigen, maar dan nog is dit een spelnaam denk ik.

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind de naam wel oke, niet echt mijn smaak. De uitspraak die je wilt lijkt me echter wel erg vaag. Ik ken 2 jongens die Yannick heten, en bij allebei ligt de klemtoon op Ya, met korte A.

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik vind Yannick zelf iets leuker. Ik denk dat als mensen niet goed opletten ze toch wel Yannick maken van Yanick, omdat dit nou eenmaal iets bekender is. Yannick vind ik zelf wel een hele leuke naam.

15. Maatje90

Maatje90 Lid

31 mei 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien nog andere suggesties voor een naam? we vernoemen nl. naar beide opa's: Hendrik Johannes. Vind Yanick dus goede combi maar misschien hebben jullie nog andere ideeën? vind het zoo moeilijk... we hadden eerst heel lang de naam Yordin,.maar vonden die toen niet meer zo. :/ en ik wil wel dat je goed.kan horen dat het vernoemd is!

Deel Deze Pagina