hoe zinnelijk krijgen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by odet, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

weer een topic over zinnelijk worden, sorry.

ik heb een zoon van bijna 3.
    hij weet precies wanneer hij moet plassen.
    als hij onder de douche staat bijv. dan pakt hij een bekertje en gaat daar in staan te plassen.
    dus volgens mij weet hij wel wanneer hij moet.

ik heb hem al vanalles beloofd als hij op de wc of potje plast, aar het heeft geen zin.

hij heeft zelfs een keer in zijn onderbroek gepoept en toen ik vroeg of hij had gepoept zei hij nee.
    de poep liep langs zijn benen zijn schoenen in en hij zei nee :x

het interresseerd hem echt niet.

heeft er iemand tips?

2. youngmom

youngmom Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, Belgiƫ
    Op verschillende vaste tijdstippen op het toilet zetten helpt niet?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eerst moet mama bedenken of haar zoon echt zindelijk moet worden. Is het antwoord ja... dan ga je er ook voor. Luier uit! En regelmatig op het potje / wc zetten. Als het goed gaat: JOEHOE!!! Feestje (stickers plakken, snoepjes etc). Als het niet goed gaat. Jammer, niet boos worden en uitleggen dat de bedoeling is op het potje / wc.
    Trek er een paar dagen voor uit waarin je consequent je kindje op het potje zet. Als je merkt dat hij de bedoeling snapt, ga je hem helpen herinneren etc etc.

Ik heb veel lol gehad aan het potje "Potty training in one week" van Gina Ford. Mijn zoontje is zindelijk overdag geworden met 23 maanden en wordt nu ook in de nacht zindelijk (uit zich zelf) en hij is 27, 5 maand.

Ben je nog niet bereid om af en toe (en in het begin vaak) plasjes op te ruimen en onderbroeken te wassen, begin er dan nog niet aan. Mama is er nog niet aan toe ;)

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Zoals Cygnet schreef, zo heb ik het ook gedaan. Was vorig jaar en de kerstvakantie begon. We hoefde nergens heen of wat dan ook. Ik heb potje in de kamer gezet voor de tv en die luier afgedaan. Bijv een kwartier na het drinken, zette ik haar op het potje. Ze bleef keurig zitten. De eerste keer ging ze staan, liep naar de tv en ging plassen. :p Totdat ze een keer een plasje erop deed. O NEE, O NEE, was haar reactie. O JA, O JA, was mijn reactie. :D en ze kreeg een snoepje. Ze ging na de vakantie zonder luier naar psz. :)

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Gewoon met rust laten het komt vanzelf wel, Kylian intresseerde het ook geen ene hol.
    Dus wij trainen, gevolg meneertje hield gewoon alles op met als gevolg dat hij compleet verstopt raakte en we lactulose nodig hadden om het weer op gang te krijgen.

En vlak voor zijn 4de verjaardag viel het kwartje en was binnen een week volledig zindelijk.

Share This Page