belastingvraag zzp'er

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb een vraag over mijn belastingaangifte.
    Ik ben sinds een dik jaar zzp'er en zal dit jaar voor het eerst aangifte doen met zelfstandigenaftrek en startersaftrek.
    Maar hoe werkt dat nou precies?
    Ik las dat in mijn geval van inkomsten ik recht heb op een zelfstandigenaftrek van 9427 euro en een startersaftrek van 2110 erbovenop.
    Hoe bereken ik dat dan?
    Ik dacht zelf die 2 bedragen van het totaalbedrag aftrekken en daar dan die 33,5 % over berekenen.
    Maar hoe zit het dan met mijn verdiensten op belastingvrije voet? (eerste 5000 euro) en wat aftrekposten?
    Haha hele vraag maar was gewoon benieuwd.
    Moet maandag naar het bedrijf dat mijn belasting berekent, maar anders blijf ik er maar op googelen.

Moet je trouwens het bedrag in ene ophoesten dat je moet betalen?

Thx ;)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    De starters aftrek en zelfstandige aftrek komen in mindering op je winst. Je dient wel aan het urencriterium van 1225uur te voldoen. De aanslag moet je idd in een keer voldoen, hier had je voor moeten reserveren. Je kunt voor het lopend jaar eventueel een voorlopige aanslag aanvragen die je in termijnen voldoet. Mocht de betaling echt een probleem zijn dan kin je vragen of je belasting adviseur je meeneemt in de uitstel regeling. Je hebt dan een jaar langer voor je aangifte

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het wel apart gezet maar vroeg het me gewoon af :D

Deel Deze Pagina