zoontje 8 maanden oud altijd verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Mijn zoontje van 8 maanden oud is echt altijd verkouden.
    Hij heeft nu ook al 2 x een pseudokroep aanval gehad.
    Nu ook echt zo verkouden, hoesten, snotteren. Als het een paar dagen goed gaat, en hij is weer naar de opvang geweest is ie weer verkouden. Volgens mij heeft ook ook last van door komende tandjes, zie nog nix in iedergeval..
    vorige week bij de dokter geweest met hem vanwege een oorontsteking, hier heeft hij een antibiotica kuur voor gekregen.
    De vader van mn zoontje heeft een koemelk allergie, zou hij het ook kunnen hebben? Hoorde dat ze dan ook vaak verkouden zijn, klopt dat? Ook heeft z'n vader astma..

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hoi, mijn zoontje is ook heel erg vaak verkouden. Gaat twee dagen in de week naar de opvang. Al meerdere malen naar de dokter geweest, maar zijn oren, neus, keel en longen (gelukkig) altijd prima. Het schijnt er echt bij te horen en het is normaal voor kdv kindjes. Toch breng ik hem echt om de zoveel tijd langs de dokter om naar hem te laten kijken. Ook zijn papa heeft astma namelijk. Ik snap je en heb helaas geen tips. Alleen: wanneer je twijfelt, gewoon langs de dokter gaan hoor! Liever te vaak dan te weinig

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje was ook altijd verkouden. Met 3 maanden had hij rs-virus/bronchitis. Hij heeft toen 2 weken in het ziekenhuis gelegen en het was echt kantje boord. Sindsdien was hij om de haverklap verkouden, dat ging niet vanzelf over en eindigde elke keer in een ontsteking. Dus zat hij regelmarig aan de antibiotica en moest ik pufjes geven.
    Maar inmiddels is hij 2,5 en is hij eigenlijk nooit meer ziek ondanks dat hij 4x p/w naar de psz gaat.
    Dus het kan ook allemaal ineens helemaal over gaan.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Kindjes die naar de opvang gaan zijn vaak ziek, dat is op zich normaal, ze steken elkaar voortdurend aan.
    Aan de andere kant kan het vaak hebben van infecties een teken zijn van voedsel allergie. Hoeft niet, maar kan. Als zijn vader het heeft is de kans dat je kind het heeft ietsje groter. De enige manier om daar achter te komen is uitproberen.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoon is nu 14 maanden en is ook permanent verkouden. Sinds een week hebben wij een puffer van de huisarts, om te kijken of we daarmee de vicieuze cirkel kunnen doorbreken.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Dl is nu 13 maanden en heeft nu 6 keer een oorontsteking gehad en 1 x keelonsteking icm verkoudheid.
    Kinderarts heeft haar een onderhoudskuur van 6 weken gegeven om haar lichaam even de kans te geven die bacterieen eruit te werken.
    Kuur is nu 2 weken klaar en hop weer snipverkouden of het toeval is geen idee.
    Ze gaat niet naar een kdv maar komt vaak op school van haar broer.
    Over 1 maand terug naar ka en blijft dit zo kno.
    Ze staat onderbehandeling wegens kma.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne is ook al 5 maanden verkouden. Met soms een paar dagen niet. Vorige week ook, 3 dagen niet, wij denken joepie. Naar kdv geweest en dag later weer snipverkouden en alweer hoesten. 2x oorontsteking gehad. Puffer hielp niks. In ons geval denk ik dat we er niks aan kunnen doen, en verwacht ik dat het komende winter al wel minder is. Dat hoop ik in elk geval :D

8. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Ben vandaag weer naar de huisarts geweest. We hebben weer een puffertje gekregen. Geloof dat het iets helpt. Morgen weer naar de opvang 😕

Deel Deze Pagina