Botsing gehad, maxi cosi vervangen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirjam2112, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wij zijn pas aangereden van achteren. Wij stonden stil om linksaf te gaan en die vrouw achter ons had het niet gezien. Ze had haast om haar kind naar het ziekenhuis te brengen.

Zij reed ongeveer 30 km per uur en Demi zat achterin in haar maxicosi.
    Nu zegt maxicosi zelf dat je het stoeltje moet vervangen bij botsingen harder dan 10km per uur. Maar het stoeltje lijkt gewoon goed. Geen van ons heeft ergens last van en de auto heeft alleen maar 'n krasje. (Gelukkig waren we met de auto van pa op pad die zo'n 2000kg weegt)

Wat vinden jullie? Vervangen of niet?
    Ik kan me voorstellen dat maxicosi uit veiligheid dit zegt terwijl het niet perse hoeft.
    En heeft iemand er ervaring mee dat de verzekering dit vergoed?

2. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk de maxi cosi vervangen. Er hoeft aan de buitenkant niets te zien zijn dat er iets kapot is.

Hoe het zit met de verzekering weet ik niet, ff navragen bij je verzekering.

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    yep, ik zou hem vervangen, just in case......

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik geloof dat ik heb dan niet zou vervangen. Als het met 20 km per uur was, en je bij tien moet vervangen, zit toch altijd een marge in.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.283
    6.196
    113
    Wil/durf je het risico nemen?
    Ik persoonlijk zou er niet eens over nadenken, er komt gewoon een nieuwe. Op de veiligheid van mijn kind bespaar ik niet, maar ik ben dan ook in de positie (financieel) om gewoon een nieuwe aan te schaffen.
    Dus ja, als je je het kan veroorloven zou ik als ik jou was een nieuwe aanschaffen.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ik zou hem uit voorzorg vervangen. en die kosten geven aan de verzekering van die andere. Als de mensen van de maxi dit zeggen het gewoon op papier laten zetten en dat bij de verzekering geven...

Ik zou hem in ieder geval uit voorzorg vervangen.

7. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zou hem ook vervangen,gewoon voor de zekerheid...
    En ik zou de verzekering ook voor de zekerheid bellen,
    misschien krijg je het wel vergoed....

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wat zou er nou kapot kunnen zijn gegaan aan de maxi-cosy? Is toch gewoon een plastic bakje met een stoffen zitting? Als dat plastic niet is gebarsten zou ik hem ook niet vervangen, denk ik. Ik zet hem ook wel eens ergens te hard neer of stoot er wel eens mee tegen een deurkozijn o.i.d..
    Maar als het een verzekeringskwestie is waarbij ook die krassen in rekening gebracht gaan worden zou je hem daar nog bij op kunnen voeren. Dan heb je in ieder geval zekerheid.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Volgens mij is het niet nodig om hem te vervangen. Je hebt zelf wel gevoeld hoe hard je in de gordels getrokken bent en als dat naar jou idee niet heel hard was... ach. Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen... Vindt Maxicosi ook een goed idee ;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
    Bij de stoeltjes van Kiddy krijg je een gratis nieuw stoeltje opgestuurd als je het schaderapport en het oude zitje naar ze toe stuurt, maar volgens mij heeft maxicosi niet zoiets. Wie weet kun je het via de verzekering terugkrijgen, maar ik betwijvel het.
    Al is de kans klein dat er wat mee is, ik zou hem toch vervangen denk ik.

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zou hem ook niet vervangenhet is plastick heb hem ook al tig keer laten vallen de kat heeft hem ook van de trap af knuffeld en dan koop je toch ook niet iedere keer een nieuwe?

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dit vind ik wel erg kort door de bocht. Misschien moet je je eens laten voorlichten, waarom zou zo'n ding zo duur zijn denk je?
    Ik zou ook maar wat voorzichtiger ermee omgaan als ik jou was, want het is echt meer dan een plastic bakje!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zit er niet iets binnenin dat klappen opvangt, een soort schuim ofzo? En als dat eenmaal ingedeukt is dat het dan minder goed werkt? Zoiets geldt volgens mij ook voor brommerhelmen: vervangen als ze een botsing hebben gehad. Ze hebben bij mc vast legio testen moeten doen en daar zal dan wel uitgekomen zijn dat er bij botsingen boven de 10 km/uur iets beschadigd raakt.

Ik zou het zeker proberen een nieuwe aan te schaffen en het bij de verzekering van die andere bestuurder te declareren! Zoals je nu hebt gemerkt, kun je onverwacht bij een botsing betrokken raken. Je zou het jezelf toch nooit vergeven als het nog een keer zou gebeuren en dan blijkt dat de maxicosi niet meer veilig was...

Ergens hard tegen aan stoten gaat denk ik niet met een snelheid van 10 km per uur, maar ik doe toch wel voorzichtig met de maxicosi om m niet te beschadigen.

14. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ja, de buitenkant is plastic, maar het binnenwerk is zoals Chantico al zegt vergelijkbaar met een motorhelm. Een keertje stoten kan geen kwaad, maar als je kat hem al eens van de trap heeft gegooid, kan de veilige werking van de mc echt naar de knoppen zijn.
    Beetje voorzichtig mee zijn kan geen kwaad, als je er nog iets aan hebben wil!

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou het wel vervangen. Het staat er toch niet voor niets lijkt mij?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou 'm zeker vervangen en lijkt me dat je van de verzekering van de tegenpartij geld krijgt.

En een maxicosi van een trap gevallen?! Ik zou zeker een nieuwe kopen!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik weet ook niet wat ik zou doen hoor, als de klap erg meegevallen is voor je gevoel, zou ik ook zeker twijfelen. Het blijft een heel bedrag.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik zou hem ook vervangen. Net als met helmen idd. Als je hard met een helm bent gevallen zitten er onzichtbare scheurtjes in en is hij absoluut niet meer veilig. Dat is volgens mij met een maxicosi ook zo.
    En dat zal vast te regelen zijn met de verzekering.

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik denk niet dat ik hem zou vervangen. Ik kan zoveel geld niet missen en daarnaast gaan wij bijna nooit met de auto.
    Maar ja als je veel met de auto reist en je je er niet prettig bijvoelt zou ik het sowieso aankaarten bij de verzekering.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dus geld is belangrijker dan veiligheid?
    Ik snap dat niet helemaal hoor, dan zou ik zelf wel een week droog brood eten als het moest.

En als ik m van de trap had laten vallen zou ik ook een nieuwe kopen.

Deel Deze Pagina