Mijn zoontje is 2 weken terug 2 weken verkouden geweest...snotterig en hoesten Sinds 2 weken was dit dus over. Maar sinds gisteren hoest hij opeens weer veel meer. Heb nu onder het matras onder zijn hoofd 2 handdoeken gelegd om het hoesten te verlichten. Ik geef hem nu weer Tussikind van VSM tegen het hoesten. Zouden jullie hiervoor de huisarts bellen? Af en toe hoest hij zo erg en loopt rood aan en springen de traantjes in zijn ogen. Ik ga zelf niet zo snel naar de ha voor elk wissewasje, maar vroeg me toch even af wat jullie zouden doen, want ik weet niet of de ha er uberhaubt iets mee kan... Iemand ervaring? Groetjes van een onzekere mama.
Als je je zorgen maakt zou ik toch even bellen. Soms kan de assistente je al antwoord geven of je geruststellen.
je kan altijd even de ha bellen en vragen wat te doen wij gebruiken bij verkouden en hoesten wel eens de 7-daagse kuur van vsm plantabioticum voor baby's het hoesten is dan vaak na 1 a 2 dagen al veel minder
Nou, ik had zoiets van als hij vannacht weer zo erg hoest bel ik de ha, maar vannacht helemaal niets...En vanochtend ook nog niets. Dus heb de ha niet gebeld. Vind het niet nodig en ga ervan uit dat mijn gevoel klopt! Hij is verder ook weer snotterig nu, dus zal straks even een doorgesneden ui op zijn kamer. Hopelijk is zijn verkoudheid dan snel weer over. Misschien dat ik die plantabioticum van VSM haal. In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Kan soms zo onzeker zijn...
En als ik vanmiddag met dit mooie weer naar buiten ga...tja wel of geen voetenzak? Winter- of zomerjas? Moeilijk hoor.
Je hoeft je kindje echt niet dikker aan te trekken dan dat wat je zelf aan doet hoor. En het vake verkouden zijn, het kan ook wezen dat hij ergens een tandje krijgt. Het viel mij op dat Kylian steeds snotterig was als er weer een tandje aan kwam. Volgens de cb arts was dit een bekend verschijnsel omdat ze dan wat minder weerstand kunnen hebben. Sinds Kylian (bijna) alle tanden en kiezen heeft is hij ook nog maar zelden snotterig. Groetjes Anita