Hallo meiden, Ik ben even ten einde raad. M'n dochtertje van nu 11 weken wil niet in haar ledikant slapen. Ze begint onwijs te huilen, wordt hysterisch tot tranen aan toe. Wat heb ik al geprobeerd: - inbakeren, met Ria blom methode. - 20 minuten laten huilen en dan speentje teruggeven die ze uitspuugt (maar ze blijft zo 3 uur achtereen huilen, wel met tussenposes, maar zonder slaap). - ledikant in m'n slaapkamer, de nacht slaapt ze er wel in, maar dam lig ik ernaast. - bedje verplaatsen in haar slaapkamer. - erbij blijven zitten. Ze wil enkel in haar wagenbak slapen. De nacht slaapt ze wel in haar ledikant die op aanraden van het cb nu naast m'n bed staat. Overdag slaapt ze nu dramatisch, want ze zit in een sprong, maar dat ledikant weigeren is al vanaf dag 1. Komt omdat ze eerst in de wieg en aankleedkussen heeft geslapen. Iemand enig idee hoe haar overdag daar te laten slapen? Ze wordt namelijk steeds wakker van allerlei geluiden, dit is ook sinds kort. Ben wanhopig, bleh!!
Ze moet het ledikantje gaan associeren met een fijne plek, dus je kunt proberen te zorgen dat het bijvoorbeeld naar jouw ruikt (slaap bv eens met een hoeslaken van haar en maak daarna het bedje ermee op), leg er een knuffeltje in die je ook in de wagenbak legt, speel zachtjes muziek af die ze kent van bv als ze beneden is. Leg haar er in als ze goed ontspannen is en laat haar vooral níet liggen als ze gestresst raakt, dan wordt het juist een plek waar ze nare associaties mee heeft en dan zal ze zich dus niet kunnen ontspannen. Echt een kwestie van veel oefenen en zorgen dat het voor haar een plek wordt die fijn is en die ze vertrouwt.
Mijn zoontje wilde ook echt niet in zijn ledikantje. Hij heeft heel lang in zijn wiegje die we op zijn slaapkamer hadden gezet geslapen. Volgens mij vond hij zijn ledikant gewoon te groot. Ik zou je dochter gewoon lekker in de wagenbak laten slapen, of proberen om goedkoop een wiegje te scoren op bijv. Marktplaats. Dat slapen in het ledikant komt echt vanzelf wel.
Ik sluit me aan bij Amethist. M was en is een lastige slaper, haar droeg ik heel veel bij me in de draagdoek, dat zou je ook nog kunnen doen. Heerlijk geborgen en veilig, ik kijk er nog met veel liefde en emoties op terug en ik ben blij dat ik M die geborgenheid en veiligheid heb geboden . Probeer het moeten los te laten en te redeneren vanuit de behoeften van je kindje (ieder kindje): de warmte, geur en geluiden van hun mama. Iedereen heeft altijd zn mening of oordeel klaar, maar baseert zich enkel en alleen op hun eigen kind dat totaal anders in elkaar steekt dan jouw kindje. Veel sterkte!
Zo'n ledikantje is ook best groot! Wij hebben in het begin een kleed opgerold en halverwege het ledikant in een boog om haar heen gelegd zodat het een stuk kleiner leek. Simone had echt aan een half ledikantje genoeg, ze verzoop er echt in. Op de foto ligt ze met haar voetjes tegen de onderkant aan.
Het kan idd zijn dat je kindje de ledikant te groot en te open vindt. Mijn zoontje heeft ook een hele tijd in de wagenbak geslapen naast mijn bed. Toen hij over ging naar zn ledikant hebben we dit in stappen gedaan: 1. eerst wagenbak in de ledikant leggen en hem zo een week laten slapen zodat ie aan de kamer went, en toch in zijn vertrouwde bak ligt; 2. ledikant opgemaakt volgens 'matrosen-bedje' methode, dit is meer geborgen voor de baby; 3. in het begin hydroluiers gelegd over de zijkanten zodat de ruimte niet al te groot was (ook het bedje tegen de muur zetten); 4. hem wakker in bed leggen en dan boven hem 'hangen' met mn armen om hem heen en wang tegen wang. Wij konden hem namelijk niet slapend wegleggen (werd meteen wakker), en zo kon hij in mijn armen in slaap vallen, en kon ik gewoon weglopen als hij eenmaal sliep.
Ja, kruik doe ik al vanaf begin af aan, heb er ook een handdoek in, in een u vorm (wist dat ik dingen was vergeten op e schrijven). Ook ligt er elke dag een gedragen shirt in haar ledikant. In de nacht slaapt ze er prima in. Overdag wordt ze gek en gaat huilen. Ik heb ook geprobeerd de wagenbak erin te zetten, maar denk dat het meer het idee van alleen zijn is. Want de nacht lig ik erbij, en overdag niet. Men adviseerde me en de gordijnen overdag open te laten ivm dag en nacht ritme, al slaapt ze de nachten wel door. Een enorm dilemma dus.
En ze slaapt nu dus in haar ledikant op m'n kamer in de nacht. En het vreemde, ik leg haar sinds 3 avonden na haar laatste voeding in het ledikant (ingebakerd) en dan slaapt ze dus wel alleen in haar ledikant, voorverwarmd en met een handdoek om u vorm. Ik snap het dus allemaal niet..... Iemand zei; misschien heeft ze verlatingangst omdat haar papa er niet meer is. Maar ja, de avond zoals nu slaapt ze dus wel alleen. Blijf dan wel even in het pikkedonker tot ze slaapt.
Mijn zoontje slaapt ook overdag nog beneden in de wagenbak. Scheelt hem veel verdriet en mij veel frustratie. Van welke geluiden wordt je meisje dan wakker? Als mijn zoontje slaapt zit ik gewoon achter de computer of lees een boek. Misschien is ze er gewoon echt nog niet aan toe. Toch nog een tijdje beneden houden en over een tijd nog eens proberen?
Hier ging het net zo! Heerlijk slapen in de wagen maar niet in de ledikant. Hier hielp het absoluut om een deken op te rollen en in een u vorm om hem heen te leggen. Ik zag bij iemand een foto staan daar lag het er boven. Wij hebben de deken echt wat dichter om hem heen en klaar was het! Succes
Ow ja! Wat ook hielp. Wanneer ik hem 's avonds in zijn ledikant had gelegd ging ik boven dingen doen. Ook in zijn kamertje. Ik liep gewoon in en uit en maakte wat lawaai. Ik denk dat dit wel helpt want zo leren ze dat ook in hun eigen kamer papa en mama gewoon inde buurt zijn.
Hier met slapen: De eerste 10 weken wilde hij alleen maar op of tegen me aan slapen, we sliepen dus samen in een eenpersoonsbed (bewust gedaan zodat man hem niet kon pletten in zijn slaap). Overdag sliep hij zelden in bed of in de wagen, en alleen in de bondolini tegen mij aan. Prima, hij sliep en daar ging het me om. Met 10 weken heb ik de kinderwagenbak op de grond gezet, en mijn hand op zijn borstje gelegd, zodat we toch contact hadden en hij ging erin slapen. Maar nog altijd niet overdag, ja alleen als we wandelden. We gingen met 10 weken op vakantie naar zuidfrankrijk en daar pastte de bak niet naast het bed en stond er op. Nu kon ik niet meer de hele tijd met mijn arm in de bak, maar wel regelmatig even over de rand hangen om mezelf te laten zien, hem te sussen. Hij sliep overigens vanaf die 10e week ook in een puckababy piep. Na de vakantie bij thuiskomst hem met bak en al in het ledikant gezet naast mijn bed. Ik kon met alleen overeind komen hem geruststellen en speentje geven. Op een avond besloten om hem in t ledikant te leggen en opeens was hij eraan toe lijkt wel. Accepteerde hij het. Viel als een blok in slaap. Sinds dien slaapt hij snachts goed in zijn ledikantje. Heeft echt wel 6 weken aan 1 stuk op zijn voedingen na savonds snachts, doorgeslapen. Nu gaat hij snachts beetje spoken helaas. Dan neem ik hem weer bij mij in bed en dan slaapt hij verder. Pas sinds zeg een dikke maand slaapt meneer ook overdag in zijn ledikantje. En nu ook soms wel eens wat langer dan max 20 per slaapje en dat maar 2 maal per dag. Hij durft nu wel 2 keer een uurtje te slapen Ik doe gewoon per keer wat op dat moment werkt. Soms is hij gesloopt en lukt slapen op bed niet, dan leg ik hem in de wandelwagen en dan slaapt hij. Of ik neem hem op schoot en hij slaapt. Op dit moment vind ik de slaapjes belangrijker dat hij ze doet dan waar hij ze doet. Heb me erbij neergelegd dat het de ene keer lekker in het ledikantje is en de andere keer tijdens een wandeling. Eer hij 18 is zitten we vast wel in een structuur Sucses, t is pittig die slaapjes.. zijn ledikant staat tegen mijn bedkant aan trouwens, ik kan zo vaaaaaaaaak zijn speentje er huppakee inpluggen voordat hij er wakker van wordt. En ik vind het heerlijk hem naast me te hebben, hem te horen en te zien. Aangezien we heeeeeeeeeel klein behuist zijn boven, zal hij nog zeker een jaar bij ons moeten slapen, voor die tijd moeten nog hard sparen voor een verbouwing. Kamertje van de oudste is zo klein dat er amper 2 bedden op kunnen.
Ik denk ook dat je dochtertje er nog niet aan toe is, ze is nog zo op zoek naar het veilige knusse. Zou het nog even zo laten in de kinderwagenbak. Het komt wel als ze er aan toe is. Verkeerd gelezen ze slaapt snachts goed in het ledikant. Nou dat deed onze jongste ook opeens en alleen snachts. Ik zei dan tegen mezelf die heb ik binnen......dan ligt hij in elk geval al snachts te snurken in zijn eigen bedje. En idd, opeens kon ik hem ook overdag wegleggen en dat ik kon ik ook niet. Gewoon blijven proberen, lukt t niet een andere manier proberen (wandelwagen beneden in gang waar het stil is, of draagzak). Ik deed hem telkens in zijn bedje en kon hem telkens weer eruit halen. Deed ik dat niet had ik een ontzettend moe en over overprikkeld kind van het huilen. Dacht ik heb sch*&t aan iedereen die het beter weet dan ik, mijn kind, ik doe het zo! Gewoon doen wat jij denkt wat werkt op dat moment en vaak helpt het al als je zelf accepteerd en je erbij neerlegt dat het nog niet zo gaat zoals als jij zou willen ...(dat doe ik ook dagelijks bij mijn mannen )
Mijn dochter heeft ook niet graag in het ledikant geslapen. Ze heeft de eerste 5 maanden in de wieg en bij ons in bed geslapen en toen kort in haar ledikant in haar eigen kamer, was vaak veel gedoe. Toen heeft ze overdag een periode op een 1 persoons matras op de grond geslapen dan ging ik erbij liggen tot ze sliep. En 's nachts sliep ze dan in de co sleeper ( Zijkant van haar ledikant af gehaald en naast mijn bed ) Maar ik kan me voorstellen, dat jou dochter emotioneel reageert op wat jullie hebben meegemaakt! Ik begrijp dat je pasgeleden je man verloren bent! Gecondoleerd! Kindjes kunnen echt reageren op de emoties van de moeder hoor!
Wat hier goed hielp was een babyprojector met timer. Dan was ze afgeleid en sliep ze zo. Ik gebruik hem nu nog voor haar.
Wij hadden van het ziekenhuis een soort gevulde handschoen geleend, dat leek dan.een hand die op haar lag. We bakerden haar in, handdoek onder dr benen, klamboe, etc. Blijft altijd lastig. Doe wat jij goed vind, wij hebben ook de bykay veel gebruikt.
Heel bekend! Mijn dochter slaapt overdag nog altijd niet in haar ledikant, maar in de kinderwagenbak. Ze past er nog maar net in, maar het is echt haar plekje. Haar slaapjes overdag waren dus altijd in de kinderwagenbak en 's nachts in het ledikant. 's Nachts ging ook altijd zonder problemen in haar wiegje en later ledikantje. Ik zou de kinderwagenbak even aanhouden, misschien vindt ze het overdag te stil op haar kamertje en wil ze bij je in de buurt zijn.
Hier heeft mijn zoontje tot een maand of 4-5 niet overdag in zijn ledikant geslapen. Snachts wel. Dus overdag heeft hij lekker in de box geslapen ( heb wel een box matras). Daarna draaide dit helemaal om. Wilde hij niet meer in de box slapen, maar wel in bed.