Vaginale droogheid sinds bevalling (1.5 jr geleden)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MinnieJ, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben benieuwd of hier vrouwen zijn die dit herkennen, aangezien je hier niet zo makkelijk in het dagelijks leven met mensen over praat, althans ik niet:)

Sinds de zwangerschap/bevalling valt het me op dat ik veel droger ben tijdens het vrijen, zelfs als ik opgewonden ben of ben klaargekomen is het wel een beetje nat maar niks in vergelijking tot hoe het vroeger was. Soms heb ik wel eens een klein beetje pijn maar gelukkig de laatste tijd niet meer (wel lang last van gehad ook door scheur en knip overigens).

Ik heb al heel lang geen borstvoeding gegeven dus mijn hormoonhuishouding zou wel weer op orde moeten zijn. Dus ik vraag me af hoe dit komt...door de littekens in dat gebied?

Herkent iemand dit? En is dit blijvend? En misschien een stomme vraag maar, belemmert zoiets je bij het opnieuw zwanger raken? Omdat je dan dus niet nat genoeg bent voor de zaadjes om te overleven?

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik herken het probleem wel een beetje. Ik ben heel erg lang bang geweest om te vrijen na de bevalling, dat werkt ook niet bevorderend. Voor mijn gevoel is het altijd erg droog, maar volgens manlief valt het reuze mee. Wij gebruiken nu een middel om het glad te maken.

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja hier zegt manlief ook nee hoor het is niet droog, gek he? Naar mijn idee is het wel droger, zo lijk ik het te voelen. Pro-seed heb ik net besteld, ik ga er eigenlijk helemaal vanuit dat het deze ronde niet raak is omdat ik me helemaal niet anders voel en bedacht me gister nadat ik het besteld had, stel heb ik dit nu net besteld en ben ik opeens wel zwanger:p!

Maar goed altijd fijn om het in huis te hebben voor die droge vrijpartijen:)

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    herkenbaar! mijn oudste is nu 2,5 jaar en bij mij is het nooit meer geworden als vroeger.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had het na mijn eerste bevalling ook heel erg! Wel icm borstvoeding.

Maar van een 'droge' vrijpartij wordt je net zo makkelijk zwanger hoor! Hier in 1 keer! En positief: na deze bevalling een stuk minder last van die vaginale droogheid :) Heel fijn!

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh dat is fijn om te horen:)

Was je trouwens snel zwanger van de tweede?

Ik weet nu al dat we op gaan naar de 4e ronde, ik word toch een beetje onzeker ook al weet ik dat 4 maanden helemaal NIKS is, maar omdat iedereen tegen me zei dat het bij een tweede sneller gaat. Dan denk je toch; hey waarom bij mij niet?

Maarja, geduld is een schone zaak:)

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik las bij toeval je berichtje...
    Mag ik vragen of je aan de pil bent?

Mijn man en ik hebben 4 jaar ellende gehad met vrijen. Ik grapte altijd maar dat ik 'zo droog als een kurk' was. We hadden alles geprobeerd, ben zelfs meerdere keren bij een gyn geweest, maar kreeg steeds te horen dat het tussen mijn oren zat. Onze relatie kwam onder druk te staan, mijn man dacht dat het aan hem lag en daardoor lukte het bij hem ook niet meer.
    En ik voelde me verschrikkelijk schuldig, ging me afvragen of het idd aan onze relatie lag én kreeg steeds meer pijn... (slikte de pil al meer dan 10 jaar)

Omdat wij toen graag voor een kindje wilde gaan, ben ik ongeveer een jaar voordat we echt ervoor gegaan zijn, gestopt met de pil. Nou, ik weet niet wat ik meemaakte!!

Wat een verschil en wat was het ineens weer fijn!

Ik ben nu 6,5 maand geleden bevallen van Lucas en ik ga dus NOOIT MEER aan de pil....

Geen idee of het dus bij jullie ook daar aan zou kunnen liggen?? Misschien het proberen waard?

Heel veel succes in elk geval!!

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Heppiedepeppie ik ben al jaren niet meer aan de pil maar ik weet precies wat je bedoelt!! Een van de redenen dat ik wou stoppen met de pil was omdat ik gewoon nooit zin in sex had, het hoefde voor mij gewoon niet, dus ik kan me heel goed voorstellen da thet ook zo'n effect kan hebben als het bij jou had. Maar goed, in dit geval is het dus niet door pilgebruik. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden dus op naar de 4e ronde, en dan ga ik maar dat pre-seed gebruiken, kan nooit kwaad toch:)?

9. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Hier ook na de zwangerschap van de eerste nooit meer zo vochtig als daarvoor geworden (eerst dacht ik komt door de zwangerschap, toen door de borstvoeding maar het is zo gebleven).. Zwanger worden van de 2de was wel meteen raak.

Deel Deze Pagina