Ovu testen vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Energy84, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hey dames,

Ik heb een vraagje over ovutesten, ik doe ze deze cyclus voor het eerst heel trouw en heb nu ook voor het eerst een heel duidelijke streep. Hij is echt nog maar net iets lichter dan de controlestreep. Nu is mijn vraag, hoe nu verder? Is deze test posi genoeg of moet ik morgen er ook nog 1 doen. En hoe zit het met het klussen? Wat kunnen we nu het beste doen? We klussen op het moment niet zo fanatiek, vanwege stressperiodes op het werk. Deze cyclus nog maar 2x gedaan :oops:

Ik zal ff de foto bijvoegen

Hij lijkt hier lichter, maar hij is in het echt bijna net zo donker

2. Niet meer actief

Ik wacht hier ook even mee op antwoord meid, want mijn testen zijn exact aan die van jou. Ze staan in mijn album :)

3. Toevallig ook testen van Babyboom?

En van mij mag je zeker meewachten, heb besloten dat we vanavond toch maar aan de klus moeten, voor het geval dat

4. Niet meer actief

Ja ook van babyboom..
    Hier wordt het lastiger,.. vriendlief heeft nachtdiensten deze week..
    Dan maar vannacht wakker worden haha

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Haha ze zijn zelfs zó gelijkend dat ik dacht dat Debora het topic had geopend :p
    Alleen klopte het plaatje ernaast niet en toen pas zag ik dat het Debora niet was :)

Je moet morgen gewoon nog een test doen.
    Als die donkerder is is ie positief.
    Als die lichter is, dan weet je dat die andere positief is voor jou.
    En zou als ik jou was vandaag wel klussen.
    Als ie echt positief is vandaag kan je ei morgen komen.

Bij mijn eerste keer ovu testen werden ze ook niet positief (zelfs zo weinig positief dat je goed moest kijken wilde je het 2e streepje zien!)

Maar net als bij Debora gok ik dat je ei zeker deze week wel komt!
    Als je ook tempt erbij weet je het zeker.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik denk dat je deze wel als positief kan beschouwen; in ieder geval ff aaan de klus!

En voor de zekerheid kan je er morgen om ongeveer zelfde tijdstip als die van vandaag nog keertje doen....!
    Zal je zien dat ie misschien nog dikker is die streep of weer heeeel vaag!

Maar ook dan zou ik morgen ff klussen! Want als je eitje geweest is net heb je ook nog kans als je aan de klus slaat...wel snel want eitje leeft maar 12 uur! en ze moeten ook nog een stukkie zwemmen dusssss KLUSsen!

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb precies hetzelfde. Beschouw deze test maar als positief..... Eergisteren had ik deze test en de dag erna was hij alweer iets lichter. Ook testen van Babyboom?
    Probeer ze zo wel even in mijn album te zetten.

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik heb deze test gister en vandaag gehad... in de beschrijving staat dat je hem als negatief moet zien. Maar ik twijfel. Hij is duidelijk te zien, maar niet even donker als de controle streep.
    Succes met klussen ;)

9. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    hee meiden
    ik gebruik geen dipsticks dus heb daar geen ervaring mee maar gebruik wel cassetes van sensitest.
    Mijn testen lopen ongeveer 3 dagen voor m,n ei op en dan is de teststreep op de 2e dag gelijk aan de conrtolestreep.
    Op de 3e dag (dus 1 dag voor m,n ei) is de teststreep wel 5x zo donker als de controle streep (heeel donkerpaars vanplaats licht roze of roze)
    Dan weet ik dus dat m,n ei binnen 24 uur kan komen.
    Ik heb het geluk dat ik m,n ei duidelijk voel (veeel pijn en steken in m,n onderbuik links of rechts)
    Maar op de dag van m,n ei (ook na m,n ei op dezelfde dag)is mijn ovutest gelijk aan de dag van daarvoor (nog heeel donker).
    Nog ongeveer 4 / 5 dagen daarna is hij nog positief (wel veel minder maar de strepen zijn dan ongeveer gelijk aan elkaar) en daarna zakt het weer af tot een licht roze teststreepje.

Geloof ik is dat niet echt normaal zo lang positieve testen hebben....
    Krijg toch iedere keer weer hoop ( ooh zal die de rest van de maand positief blijven?! kan namelijk ook wijzen op een zwangerschap . is een lang verhaal... )

Maaar geloof ik moet ie echt goed donker zijn ...
    dan heb je echt je piek... (lijkt mij)
    Maar als je nou idd minder LG hormoon aanmaakt(wat helemaal niet erg is) en wel gewoon bij een lichtpositieve test je ei heb (volgende dag). Dan zou je het wel moeten merken aan je test die je de volgende dag doet , als het goed is moet ie dan inderdaad lichter worden...

Liefs

Lang verhaal... maar hoop da jullie er iets van snappen haha ikzelf niet echt..

Als iemand nou meer weet over mijn rare lange positieve ovutesten laat dan aub een berichtje achter.

slaaaplkker !

10. Bedankt voor jullie antwoord, ga vanaaf (hoop ik) goed klussen en dan morgen nog maar eens een testje er tegenaan gooien.

11. Heb net trouwens nog een testje gedaan en die is weer iets duidelijker

12. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Hoi, vlug gelezen, maar na het begin van je LH piek (en die heb je nu te pakken lijkt me) komt je ei binnen 12 tot 72 uur ongeveer. Dus zoals iedereen zegt: aan de klus!
    Succes ;)

13. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ivm ovulatie testen. Zijn er dames waarbij de ovulatietesten positief waren en toen ook volop 'geklust' hebben waarbij het toch nog even duurde voordat ze zwanger raakte? Of zijn er dames waarbij met behulp van de testen ineens zwanger waren?

Ik hoor graag jullie reacties!

Dank je wel alvast!

14. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    nou ik gebruik ze al 4 maanden ofzo en ik ben nog steeds niet zwanger :p

Deel Deze Pagina