Papfles van Enfamil AR

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Johanneke, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanneke

Johanneke Nieuw lid

19 feb 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik heb een tweeling van bijna 25 weken, 15 weken gecorrigeerd (10 weken te vroeg gebeuren).

1 van de jongens is een spuger. Hij krijgt op advies van de kinderarts Enfamil AR. 5 flessen 6/ 180 (ik giet deze terug tot ik 190 voeding heb want hij weegt maar 6 kg en anders heb ik te veel melk voor hem). Nu heb ik het idee dat hij wel wat meer zou willen. Hij sabbelt op zijn vingers, kwijlt en stopt alles in zijn mond. Ik oefen af en toe met groente hapjes, een paar lepeltjes en hij vindt het lekker. Zeker sperziebonen gaan er wel een paar theelepels in. Voor de nacht zou ik graag pap erbij gaan geven. Maar de enfamil is al wat dikker van zichzelf. Kan hier wel rijstebloem bij? Of wordt alles dan te dik en zwaar voor zijn maagje ( enfamil heeft als eigenschap dat het indikt in de maag)

Groet, Johanneke

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Johanneke,

Omdat je kindje te vroeg gevoren is kan je het beste in overleg met de kinderarts beginnen met met geven van hapjes en ook rijstebloem pap. Omdat je al een voeding geeft die iets gebonden is kan je het beste afwijken van de dosering op de verpakking en doe 1 of 2 eetlepels rijstbloem bij de fles om de pap te maken. Als je de dosering op de verpakking volgt zal de fles inderdaad te zwaar worden.
    Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina