Ik ben 19jaar, momenteel 26+4zwanger. Ik heb sinds afgelopen woensdag last van harde buiken. Deze waren eerst niet meer dan 10 keer per dag maar sinds zondagavond heb ik er een stuk meer last van. Zondagavond zijn deze om de paar minuten gekomen en soms hebben ze wel ongeveer 5 minuten aangehouden. De harde buiken voelde voornamelijk gewoon irritant aan maar heb er een paar tussen gehad dat ik even zoiets had van 'poehpoeh'. Gisteren en vandaag heb ik ook om de zoveel tijd last van harde buiken, wel is het niet meer dan een irritant gevoel, tegenover wat ik zondag ertussen had. Ik heb het gisteren bij de vk aangekaart en die vertelde me dat ik waarschijnlijk blaasontsteking zou hebben maar dat is het dus niet. Ik heb andere topics gelezen en heb het idee dat ik me geen zorgen hoef te maken maar de vader van het kindje maakt me er helemaal gek over, en heb gezien mijn leeftijd ook niet veel verstand van zwangerschappen o.d., vandaar dat ik even een topic plaats. Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker steken bij/rondom mijn vagina en als ik wat lang gezeten heb een zwaar en pijnlijk gevoel vanaf het schaambot tot de bikinilijn. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft? Daarnaast heb ik sinds een paar weken erg last van mijn heupen, volgens de vk de IAS-spier, wat vanzelf weg zou moeten trekken. Maar het is alleen maar erger geworden. Het begon aan één kant van de heup maar is nu doorgetrokken tot beide kanten en de onderrug. Ik kan amper op één been staan om mijn schoenen aan te trekken, s'avond in bed omdraaien gaat ook met pijn en moeite, en ik krijg ook vaak krampen aan mijn bovenbeen. Ik hoor en lees veel dat je een grens moet stellen en genoeg rust nemen maar dat is in mijn geval lastig. Ik heb veel stress en mijn baan is ook niet iets voor tijdens een zwangerschap, ik werk 30 a 35 uur per week en moet veel staan/tillen. Ik kan niet vragen voor minder uren of minder zwaar werk te doen want dan sta ik op straat, heb namelijk geen fijne baas, en het geld heb ik toch wel hard nodig? Heeft iemand tips of ervaringen die misschien helpend zouden kunnen zijn?
Ik denk dat je inderdaad veel te zwaar en te veel werkt. Je moet echt op je rust letten hoor. Je vergeeft het jezelf nooit als het fout gaat...en zeker. Met hardebuiken... Dat geeft al aan dat je te druk ben...
IK denk dat jij bekkenpijn hebt en als de sodemieter naar een bekkenfysio toe moet! En zeker minder gaan werken of geheel thuis blijven! Dus ziekmelden UWV roept je vanzelf op voor de bedrijfsarts daar heeft je baas naar te luisteren. Succes!
Inderdaad, als ik dit zo lees heb jij behoorlijk last van je bekken. En die harde buiken komen zeker omdat je teveel doet.. Dus maak het goed bespreekbaar en zorg dat je meer rust krijgt! Succes!
Toch minder hard werken... Je moet je nu niet alleen druk maken om jezelf, maar ook om je baby. Ik zou t nog een keer aan je VK voorleggen.