weer wat bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door betties, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Mijn zwangerschap verloop niet helemaal vlekkeloos, letterlijk. Als sinds week 6 heb ik soms wat bloedverlies, helder rood of bruin. Bij vroege echos met 6 weken en 6 weken 3 dagen is gezien dat er toen naast de vruchtzak een zwarte vlek zat wat duidt op een bloedinkje of bloed. Gezegd werd dat dit losstaat van de vrucht en gunstig ligt, onder de vruchtzaak vlakbij de uitgang. De echoscopiste voorspelde destijds dat er vast veel meer bloedverlies zou kunnen komen, maar dat dit in principe geen bedreiging vormt voor het embryo.
    Prompt is het daarna eigenlijk niet meer voorgekomen.
    Nu zit ik op 12 weken 6 dagen. Met 12 + 4 heb ik voor het eerst het hartje gehoord. Dus alles was toen in elk geval goed. Spontaan had ik gisterochtend ineens een flinke vlek bruinverlies. Dat is alleen smorgens bij het opstaan, wat ik vreemd vindt want juist na de nacht zou je verwachten dat alles rustig is. Vanmorgen was dat weer zo alleen nu helder rood met een klein stolselstje. Het is 1 veeg en dan houdt het alweer op, verandert het in nog wat rozig en bruin.
    Maar toch veroorzaakt dat bij mij wel weer onrust.

Kan het zo zijn dat door het groeien van mijn baarmoeder (heb best veel steken, krampjes, maar volgens mijn vk is dat volkomen normaal bij deze termijn) het bloed loskomt? Of er een nieuw bloedinkje ontstaat? Overigens is het geen gevolg van gemeenschap o.i.d.
    Ik wil niet elke keer mijn vk bellen met zo minimaal bloedverlies, maar ik merk wel dat ik er heel onrustig van wordt.

Wat is jullie idee hierover?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan toch door groei van de baarmoeder zijn dat het laatste restje bloed verwijderd wordt.
    Zo'n klein beetje is niet verontrustend.
    Maar als jij je zorgen maakt dan mag je altijd je verloskundige bellen.

Mirjam

Deel Deze Pagina