Pink Ribbon

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 20 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Pink Ribbon zich zich in om mensen bewust te maken van borstkanker. Een van de manieren waarop ze dit doen is door in oktober een aantal gebouwen in Amsterdam roze te verlichten. Gekoppeld aan dit evenement is de pinkribbonaward. Een wedstrijd voor fotografen met doel de vrouwelijkheid tijdens/na borstkanker te verbeelden, met dit jaar als thema: feeling beautifull.

Heb jij borstkanker (gehad) en ben je zwanger én vind je het leuk om mee te doen als model aan deze wedstrijd dan kun je je opgeven. Foto's zullen gemaakt worden door fotograaf Mark Kuipers, student aan de Fotoacademie in Amsterdam.

Voor meer info over Pink Ribbon kun je kijken op: http://www.pinkribbon.nl/

Voor meer info over Mark Kuipers kun je kijken op: http://www.markkuipers.nl/

Lotte.

2. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hoi Lotte,
    Ik kan dat van de borstkanker en zwanger niet terug vinden op de site of ligt dat aan mij?
    Groetjes,
    Aqarius.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op de site van Mark Kuipers bedoel je ? Ik heb even gekeken en inderdaad het wordt voor zover ik kan zien niet benoemd.

Als je meer informatie wilt mag je 'm gewoon een email sturen hoor.

Lotte.

4. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik bedoelde eigenlijk bij pink ribbon.
    Daar heb ik eerst gekeken en ik ging er vanuit dat zij dit ergens zouden vermelden.
    Kan aan mij liggen dat ik het niet zie heb net een dutje gedaan ;)

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Nee die zullen het waarschijnlijk ook niet benoemen. In principe staat de zwangerschap los van borstkanker qua Pink Ribbon. Alleen Mark heeft ervoor gekozen een foto te maken van een zwangere vrouw die borstkanker heeft (gehad).

Lotte

6. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dus jij kent hem persoonlijk?
    Omdat jij dit weet en dit verder nergens vermeldt staat.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Nee ik ken 'm niet persoonlijk. Hij heeft mij een mail gestuurd met het verzoek of ik aandacht wilde besteden aan Pink Ribbon en of er vrouwen op het forum aanwezig zijn die borstkanker hebben (gehad) om model te staan.

Lotte.

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wat een mooi project zeg...

9. Mark

Mark Nieuw lid

21 mei 2006
    2
    0
    0
    Hallo allemaal, :)

Omdat ik niet wist of op dit forum een plekje voor was heb ik Lotte maar even een mail gestuurd. Zij heeft daarna het oproepje hier geplaatst, waarvoor dank. Aangezien er toch wat vragen zijn (en ook wel begrijpelijk) heb ik me ook maar even aangemeld om verdere tekst en uitleg gegeven.

Allereerst even het adres waar meer info over de Pink Ribbon Award staat: www.pinkribbonaward.nl

Zoals omschreven is het thema "feeling beautifull". Nu heb ik er als man zelf geen ervaring mee, maar ik zie in mijn omgeving wel zwangere vrouwen: allen trots op hun zwangerschap en met een enorm mooie uitstraling. Om aan te geven dat borstkanker helemaal niet het einde van vrouwelijkheid is, en ook het gevoel van schoonheid niet in de weg hoeft te staan, lijkt een combinatie met zwangerschap mij een mooi uitgangspunt. Het leven gaat per slot van rekening door, en dat wordt door een mooie buik natuurlijk extra benadrukt.

Wat zoek ik precies? Iemand die zichtbaar borstkanker heeft (gehad) en zichtbaar zwanger is, en model wil staan en trots is op haar zwangerschap en wie/ wat ze is. De uitwerking/foto (dus ook het wel/niet herkenbaar zijn) zal uiteraard in overleg zijn. Ik woon zelf in Maastricht, maar de foto zal waarschijnlijk in de studio in Amsterdam gemaakt gaan worden.

Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust hier, of stuur me een mailtje.

Groetjes, Mark

10. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dus ter verduidelijking het zijn geheel of halve 'naakt' foto's.
    Weet eerlijk gezegd niet of ik mij daar prettig bij zou voelen.
    Op welke termijn worden er foto's gemaakt?

11. Mark

Mark Nieuw lid

21 mei 2006
    2
    0
    0
    Of het geheel of gedeeltelijke naakt foto's zijn hangt een beetje af van het model. Als iemand met een gezichtsuitdrukking/uitstraling en gekleed voldoende trots en schoonheid kan uitstralen dan hoeft het van mij niet bloot. Een tussenvorm door bijv met bloemen of een stof als voile te werken kan natuurlijk ook. Ook fotografisch gezien is er door onscherpte te creeeren van alles mogelijk trouwens.

De termijn is redelijk flexibel: kan kan over 2 weken en over 2 maanden. Een kennismaking en eventuele proefshoot vooraf zijn wel zo fijn natuurlijk.

Deel Deze Pagina